Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TomiKoo

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 27
91
Jos saan vähän varastaa kisailmoa, niin onko eteläisestä periferiasta kiinnostuneita ottamaan osaa näihin karkeloihin periaatteella: perjantaina lentäen Ouluun ja kisojen jälkeen autokyydillä takasin. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä YV:llä.

Tomi

PS: Hotellien listaan on hyvä lisätä myös hinnoittelultaan harrastajaystävällinen:

Kylpylähotelli Oulun Eden (jossa aamupalalla saa paistaa itse vohveleita!  :grin:)

92
Hienosti onnistui kirjautuminen tuolla salasanalla!  :wink:

Onko tiistaille suunnitelmissa jotain talkoilua, nimenhuudon tiedoissa tiistaille talkoilua ja treeniä.

Onko etukäteen maksettu kertamaksu päiväkohtainen (maksupäivä), vai valvotaanko sitä jotenkin? Tai onnistuuko kertamaksu tätä nykyä paikan päällä?


93
Mites Rami jos vallataan turku tässä joku päivä,myöhemmin syksyllä.Kerätään porukkaa kokoon,mennään bussilla,sabe->hobbylinna->lrp-arenaan.
Olisko tähän halukkaita,siis vain sähkö-härpäkkeitä.

Ilmotelkaahan täälläkin, millon olette menossa. Täältä Lohjaltakin vois pari innokasta tulla seuraan, siis jos vaan mahdutaan samalle radalle?!  :wink:

Voidaan ottaa Ramin kanssa uusiksi se essuhomma, tällä kertaa kummallekin vieraalla maaperällä, niin ei Ramillakaan paina kotikenttäetu hävitessä...  :tongue:






94
Yks vaihtoehto vois myös olla että krossirata pistetään kiinni siihen asti kunnes se on saatu valmiiks ja me valvojat jotka teemme krossirataa, emme tule aukomaan ovia muutoin kuin radan rakennus talkoisiin.

Kumpi parempi???

Ehdottomasti rata (radat?) kiinni, paikka valmiiksi ja sitten ajamaan! Olen jo hetkenaikaa ollut onnellinen, etten ole maksanut etukäteen tämän kuun "vuokraa", hukkaan olisi menneet ne rahat. Rata kiinni, talkoot kasaan ja vasta kun rata on ratamestaria miellyttävässä kunnossa ja paikka valmis, porukka ajamaan. Miksei suljeta myös turistibaanaa, niin saadaan hommiin vauhtia ja löytyy tekijää. Niin ja ennen kuin yksikään kuski ottaa autoa esille, myös paikka siivotaan ja sitä siisteyttä pidetään yllä.

Eihän esim messuständiä mennä rakentamaan kesken messujen, katota kun porukka suhaa muiden kojuilla ja toivota että jospa ennen päätöstä omakin ständi olis valmis ja siivottu. Edellinen ehkä kaukaa haettua, toisaalta ei...  :roll:

Innolla odottaen paikan aukeamista, jospa marraskuusta kannattaisi jo maksaa!  :wink:

Tomi

95
Sähköautot / Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« : 02.10.10 - klo: 21.21 »
Mulla on klooni tosta RCM jatketusta pohjalevystä

Jaksatko mitata tuosta akselivälin? Olisi hyvä vertailukohta koppan valintaan.

96
Sähköautot / Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« : 02.10.10 - klo: 15.18 »
Kiitos vinkeistä!  :wink: Takaylitys ei sinänsä haittaa, sen voi saksia pois. Kunhan olis etupäästä sopiva eikä liian leveä/massiivinen. Ja se akseliväli kun sattuis edes jotenkin kohdalleen.

Täytynee hakeutua esim Sabeen sovittelemaan Traxxas koppia päälle. Jatoa mun mielestä oli jossain RCMonsterin setissäkin käytetty, joten se sopinee ainakin.


97
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 02.10.10 - klo: 15.17 »
Honkkarin / Ofnan vakiossa toinen puoli jää muoviseksi. Toisaalta luulen, että vakio muovinen saverikin toimii kunhan jättää löysälle ja vaihtaa sen muovisen välitangon alumiiniin.

Yksi alumiininen välitanko olis muuten jouten...  :wink:

99
Sähköautot / Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« : 01.10.10 - klo: 22.49 »
Pitkällä pohjalevyllä CRT.5 Pro:n akseliväli on 245 mm. Ymmärtääkseni CRT.5e on samanmittainen vakiona.

Jos noin on, niin oma ajatukseni olisi oikeassa, eli orkkis CRT .5 kopan (tai vastaavien CRT .5 sopivien) istuvuus ei ole hyvä. HPI Firestorm on vakiona 280mm, mutta sen koppa oli jo holtittoman kokoinen tuossa päällä.

Niin ja tämä kummajainen, josta spekuloidaan on siis Pumilio-krossarin pohjalevylle kasattu "CRT .5 look-a-like". Lähtökohtana oli uusi SCRT-10, josta osat on heitetty uudelle pohjalevylle sopivin kardaanein. On vielä vähän kesken, odottaa osia Amainista ja RF:ltä. Kuva selventänee paremmin:


100
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 01.10.10 - klo: 20.57 »
Eli jos Ofnan versio löytyy, niin laittaisin sen. Toki myös STRC pitäisi olla parempi kuin muovinen.

Ei välttämättä. Se liian pehmeä alujäykkäri antaa kyllä periksi, mutta ei palaudu takaisin toisin kuin muovinen.

Näinpä se taitaa olla, mikähän sitten lienee se paras vaihtoehto?! Mistä sellainen Ofnan jäykkäri löytyi?

101
Sähköautot / Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« : 01.10.10 - klo: 20.54 »
Paljonko se pidentää verrattuna Honkkarin/OFNA:n omaan pidempään pohjalevyyn? Jälkimmäisen kanssa on ainakin tarkoitettu käytettäväksi auton orkkiskoppaa.

En tiedä, paljonko vakio CRT.5 on tai edes mitä nuo muut vaihtoehdot ovat...  :roll: Sen tiedän, että minun autossa akseliväli on 275mm ja että pidennys vakioon lienee noin 20-30mm, koska toinen kardaani piti olla sen verran pidempi.

Itse en pidä vakio CRT .5 kopan ulkonäöstä, joten joku muu pitäisi keksiä. JConseptin CRT .5 tarkoitettu koppa olisi ok, mutta mahtaako sen akseliväli istua nätisti. Kovin montaa vaihtoehtoa ei viitsisi tilata enää, yksi liian iso HPI-koppa on jo ylimääräisenä. Tai no, sille joutilaalle kopalle piti sitten ostaa uusi Firestorm alustaksi, ettei koppa jää käyttämättä...  :roll: :tongue:

102
Konditionaali -> Imperatiivi

Käytännön esimerkki:

"Rata olisi valmis, jos olisi ollut porukkaa tekemässä" -> "Tehkäämme yhdessä rata valmiiksi!"

Ainakin itselle jälkimmäinen maistuisi paljon paremmalle...  :wink:

103
Sähköautot / Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« : 01.10.10 - klo: 08.36 »
Mitä koppaa olette käyttäneet tuon RC-monsterin konversion kanssa? Eli sen, joka pidentää akseliväliä. Tuntuu, ettei CRT .5 oma koppa varmaankaan sovi pidentyneellä akselivälillä. HPI:n Firestorm-kokoluokan koppa tuntuu taas olevan vähän liiankin suuri. Jossain kuvissa oli Traxxas Jaton ja Asso GT:n koppia käytetty.

104
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 01.10.10 - klo: 08.30 »
Itse tutustuin tuohon STRC:n laatuun, kun hieman jyrsimellä hipaisin etujäykkäriä. Vaikutti aika kakka-laatuiselta matskulta, pehmeetä oli. 

Eli jos Ofnan versio löytyy, niin laittaisin sen. Toki myös STRC pitäisi olla parempi kuin muovinen.


105
HPI / Vs: HPI Blitz
« : 29.09.10 - klo: 23.20 »
Espoon HL:ssä eli tulevassa Hobby Racingissa näytti olevan kattava laakeri valikoima, ota mitat ja kysy sieltä.

Hyvä vinkki, täytyy kurkata kun tulee käyntiä.

Löysin kylläkin sopivat laakerit kaverin vinkkaamasta nettikaupasta (kiinasta tms). Blitzin ohjauslaakerit kustansivat muistaakseni 1,72$ / 4kpl + postikulut. Lähti tilaukseen kuuden auton laakerisarjat + muutama extra, yhteishintaan 58$ kuluineen...  :roll:

106
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 28.09.10 - klo: 22.58 »
Asia korjautui, joutaa poistaa.

107
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 28.09.10 - klo: 20.30 »
Taas joku 5% tarjous pätkähti postilootaan, tohtiikohan tuolta enää mitään tilata!

108
HPI / Vs: HPI Blitz
« : 27.09.10 - klo: 19.40 »
Edellinen Blitzini meni kesällä vaihtokaupassa kaverille ja minulle jäi yhden auton verran varaosia. Osat eivät kenellekään kelvanneet, joten päätin kasata osista auton. Uusi pohjalevy on jo hankittuna, muita puuttuvia pisteosia & blingiä vielä haalitaan kasaan. Kaippa tuosta ajettavan pelin vielä saa...  :grin:

STRC ohjausosien kanssa kävi ylläri, eivät näköjään enää laita ohjausosien mukaan laakereita. Kyselin asiaa valmistajalta, on kaksi viimeistä erää ollut noin. Paketin hintaa ei voinut kuulemma nostaa, joten pidettiin hinta samana ja jätettiin laakerit pois...  :shocked: Pettämätöntö jenkkien logiikkaa!  :roll:

Tomi

109
Vapaa keskustelu / Vs: Jyrsin
« : 24.09.10 - klo: 22.56 »
Ilmottelehan Koheltaja, jos haluat tuollaisen Proxxonin nähdä livenä, niin pääset siitäkin kummittelusta. Buttenmeister-nimimerkillä sellainen on ja itsekin sitä tässä aktiivisesti lainailen, kun samassa tallissa ollaan.

110
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 21.09.10 - klo: 21.44 »
Sanoisin, että kaipaa pidempikannuista konetta, kuitenkin yli 2,5 kg painava neliveto. Toi SP vaikuttaa spekseiltään hyvin lähelle Hobbywing Xerun 60A:ta ja ulkonäkö ja ominaisuudet täysin yhtenevät väritystä lukuunottamatta. Oman kokemuksen mukaan ainakin 2S:llä ajettuna käyttösavut saa varmasti pihalle, jos yhtään järeämpää moottoria laittaa, mikä taas pitää tehdä, jos haluaa auton kulkevan.

Valitettavasti samoilla linjoilla. Linkatun noparin "isoveli", eli Pro-malli on pelannut tiukemman normaalin 540-koneen sekä pitkäkannuisen koneen kanssa komeasti ilman lämpöongelmia. Samaa säädintä saa myös Kiinasta Xerun 120A tyypillä.

Toinen, ainakin Jenkeissä paljon käytetty vaihtoehto olisi Novak HV, niitä kokeilleet voisi kommentoida enemmän, tämä lienee sopiva combo? Ei taida saada Suomesta tuota tai uudempaa versiota?


111
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 21.09.10 - klo: 20.33 »
Ei kuulu spurrin eikä ulostulon voblailla. Jos slipperi on oikein kasattu, on kyseessä luultavasti valmistusvirhe, ja jälleenmyyjä varmasti vaihtaa slipperipaketin ehjään vastaavaan.

Jeps, selvältä valmistus virheeltähän se vaikutti. Asia ratkottu oikein mallikkaasti EA:n ja Hovin avustuksella, akseli ja takalevy vaihdettiin uusiin. Ei woblaa enää!

112
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 21.09.10 - klo: 09.16 »
Slipperi jo kasassa, mutta täytynee purkaa kun ulostulo woblaa oudosti...  :roll:

Illalla jäi tuo slipperiasia vaivaamaan, neuvokaas nyt tyhmää:

Slipperin akseli & spurri jää ohjeen mukaan asennettuna woblaamaan, eli ei rullaa suoraan laakereillaan. Pähkäilin tämän johtuvan taemman slipperin levyn ja sen sisällä kulkevan akselin välyksestä. Eli aivan kuin taempi levy ei keskittäisi kunnolla akselin kuusikulmaiseen osaan. Vaikea selittää, ehkä ymmärrätte.

Korjautuuko tuo sitten käytössä, kun saa koneen & pinjonin paikalleen vai kuuluuko tuon olla noin. Luulisi tuon rasittavan laakereita, jos jää noin vatkaamaan...

113
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 20.09.10 - klo: 21.42 »
..Sitten kun koria leikkaat niin kannattaa jättää helmaan noin 4mm enemmän muovia kuin mitä korin oma linja ehdottaa.

Kiitos vinkistä! Muitakin käytännön vinkkejä saa laittaa, toki niitä saattaa löytyä vielä aiemmilta sivuilta, kunhan ehdin uudelleen kahlaamaan.

Slipperi jo kasassa, mutta täytynee purkaa kun ulostulo woblaa oudosti...  :roll:

114
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 20.09.10 - klo: 19.31 »
Postin seurantakoodin takaa löytyi ihka oikea auto! Wau, kylläpä on aika herkun oloinen läjä osia. Insinööri ei ensimmäiseen tuntiin osannut muuta tehdä, kuin hypistellä kauniisti viimeisteltyjä osia!  :tongue:


115
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 20.09.10 - klo: 09.49 »
Olisi muuten mielenkiintoista nähdä myös muunnossarja DEX410 -> SC. Tai ainakin jossain vaiheessa, kunhan auto on saatu markkinoille, lista mitä osia tarvitaan "extraa" muutokseen.

116
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 16.09.10 - klo: 23.33 »
Auto kestää kyllä hyvin ajamista, mutta pakissa kannattaa kuljettaa mukana ainakin tukivarret, servosaveri, ohjauspalat, diffiratas ja takabulkheadi..

Jotain tuollasta ajattelinkin, normi settiä...  :grin: Mutta mitä tuolla diffirattaalla meinaat? Täytyy katella sopiva setti, kunhan auto tulee, niin ei jää ajot kesken!

117
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 16.09.10 - klo: 22.12 »
Millasia osia olette yleisesti saaneet tästä autosta rikki? Lähinnä että mitä osaisi varata pakkiin tai mitä tietää varmasti, ettei kannata hankkia? Ja tarkoitan enemmänkin ajovirheiden seurauksena rikki saatuja osia, en niinkään kulumisen aiheuttamaa...  :mrgreen:

Tomi

118
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 11.09.10 - klo: 22.18 »
Komee peli Rami! Se tulikin äkkiä valmiiksi, vasta pari päivää sitten oli vielä pilkkeenä silmäkulmassa...  :wink:

119
Laitoin muuten just Blitz perusmallin pohjalevyn + muutaman painoa lisäävän blingin tulemaan Amainista. Josko siis ensi kerralla kierretäänkin rataa tuuppi 72 Letukalla?!  :wink: Otetaanko Rami uudelleen mittaa toisistamme, tasaväkisemmällä kalustolla?!

120
Namia pöydällä, Onkos kopat humvee ja letukka?

72 Chevy Long Bed & Jeep Wrangler 2009. En osannu päättää Sabella, kummasta seuraava scale syntyy, joten otin molemmat.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 27