Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stail

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8
181
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 30.06.09 - klo: 15.55 »
Asiaa!  :grin:

Eli teit tämän mukaan http://www.snrt.net/evo/instructions.htm ?

Jep. Tuosta kattelin mallia :) ykkösen ruuvit laitoin toiselta puolelta kun ei ollu tommosia "upotettavia" kotona  :grin:
FW06T Pilot Shafti (VS103) käytössä. Katkaisin myös tuon SG kangen.

Kiitoksia vaan kuvista ja osalistasta :grin:

182
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 30.06.09 - klo: 15.01 »
Eipä ollu tänäänkään portit auki kun kävin. Olin siellä noin 12.30
Koitin kattella jotain lappua mutta en nähnyt missään mitään :p taidan tarvita vahvemmat lasit päähän :roll:

Huomenna jos sais tuohon V-Oneen sen rattaan niin saisi sitäkin testattua toimiiko  :grin:

183
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 30.06.09 - klo: 14.57 »
Nyt on evolvan vaihteisto paikallaan ja näyttäisi toimivan ainakin jotenkin :)
Löysemmät jouset oli nyt paikallaan vaihtajassa. Vaikka kiristin niin kiinni kun sain niin vieläkin vaihto mielestäni liian aikasin.
Jos huomenna koittaisi noita "vakio" jousia.

Jeps eli mukana tulevat (jäykemmät) jouset ehdottomasti mun mielestä. Saa paljon myöhemmin vaihtamaan.

On kyllä mainio systeemi toi. Vaihtaa niin pehmeesti että huh :)

184
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 30.06.09 - klo: 11.18 »
Ai. En mä mitään lappua huomannu :)
en mä kyl ajanutkaan kun muutaman kierroksen kun testasin vaan vaihdetta radalla.

edit: 3 muutakin kuskia oli radalla niin ei kait nekään ollut huomannu :)

185
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 30.06.09 - klo: 01.46 »
Onkos nyt kesäaikaan portit kiinni myös ma-to ?
Ainakin maanantaina päivällä portit oli kiinni.

186
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 29.06.09 - klo: 16.11 »
Nyt on evolvan vaihteisto paikallaan ja näyttäisi toimivan ainakin jotenkin :)
Löysemmät jouset oli nyt paikallaan vaihtajassa. Vaikka kiristin niin kiinni kun sain niin vieläkin vaihto mielestäni liian aikasin.
Jos huomenna koittaisi noita "vakio" jousia.

187
Yleinen keskustelu / Vs: aloittelijalle apuja...
« : 25.06.09 - klo: 05.30 »
Kai tuo M8 lähiten osuu.
http://www.autourheilu.fi/attachements/2009-05-08T12-17-4112.pdf tuossa säännöt.

Moottori (.25) on ainakin yksi joka ei sovi ja tuskin vakiona efra pilliäkään. Muuten kait menisi.

korjatkaa toki jos puhun ihan väärin :)

188
Polttisautot / Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« : 25.06.09 - klo: 00.01 »
Tulpankin olet vaihtanut?
sitä ei vain lukenut tuossa.. :)

189
Radiolaitteet / Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« : 23.06.09 - klo: 21.52 »
Servo reverse. Sivu 47 ainakin omassa manuaalissa.

190
Jeps

Kiitoksia kaikille järjestelyistä ja kisaseurasta :)

Itseltäni meni harjoitukset ja alkuerät ihan mukavasti omasta mielestäni ja kuudes sija finaaliin.
Lähdössä törmäilyä ja parit omat mokat pari kierrosta myöhemmin kostautui niin että piti keskeyttää kun kori ei enään olisi pysynyt mukana :)

Hyvä fiilis kyllä jäi ekoista kisoista mihin osallistuin ja eiköhän sitä tule tulevaisuudessa osallistuttua muihinkin :) Mikalle vielä kiitosta "varaosapalvelusta"  :grin:

191
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 12.06.09 - klo: 14.35 »
Dodiin uudet isommat numerot paikoillaan päällystysmuovilla :)

samalla pistin 2.4kikaset radiot  :grin:


192
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 11.06.09 - klo: 20.42 »
Itselläni on vähän pienemmät numerot mutta kai ne kelpaa.

En luottaisi siihen että kelpaa, kun säännöt sanoo aivan muuta. Eli laita oikeankokoiset tarrat jos meinaat ajaa varmuudella.

Noh, kai se pitää vaihtaa ihan varmuudeksi  :grin:

193
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 11.06.09 - klo: 16.38 »
Niinjuu onnistuisihan se noinkin :)

194
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 11.06.09 - klo: 16.23 »
Itselläni on vähän pienemmät numerot mutta kai ne kelpaa.

Onko noi tehty jollain tarraprintterillä vai normaalilla? vai tilattu jostain?

195
Onkos niistä aikatauluista mitään tietoa ?

196
Vapaa keskustelu / Vs: Rc helikopterit.
« : 09.06.09 - klo: 20.22 »
Kyl.

Itselläni oli joskus pikkunen t-rex 450s ja se oli suht äkäsen tuntunen.
Simussa kyllä kopteri pysyi helposti hanskassa mutta oikeasti tommonen pikkunen on niin paljon herkempi vehje. gyron säädöt kannattaa tarkistaa kunnolla ennen ensilentoa ja hakea se että perä ei vispaa tai ole löysä. Alumiinisen peräputken hylkäsin melkein heti koska se "kutistuu" viileämmässä ilmassa :)

Helikopterit ei kyllä ollu mun juttu niin myin sitten pois sen :)
lentokoneita sentään löytyy vielä autojen lisäksi. tosin autot alkaa viemää voiton  :grin:

197
Polttisautot / Vs: Käyntilämpö
« : 09.06.09 - klo: 19.58 »
Yleensä lämmöt on jossain 110-130. Trophyn ohjekirjassa muistaakseni suositeltiin 120 lämpötilaksi.

vähän turhan lämpimänä tuo sinun kone käy mielestäni.

198
Taitaa olla rikkaalla vieläkin jos putkesta tulee palamatonta ulos. 1/8 kierrosta vaikka kiinni.

Sulla tuskin on lämpömittaria?

199
kuulostaa jotenkin oudolta että koneen kautta kiertäisi puolitankkia 10s aikana  :shocked:
ja jos sillonkin tuli löpöä vaikka neula oli kiinni.

yksi vaihtoehto on että olet rikkonut yläneulan liialla ruuvaamisella.

200
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 06.06.09 - klo: 19.44 »
Ei kait se kakkonenkaan enään ole ongelma.

Itse pk-seudulla asustelen niin täällä on tuo kyoshon pro-shop josta saanut varaosat.

201
Koitin kattoa cenin sivuilta ohjetta moottoriin mutta se linkki ei toimi.
Siinä toisessa ohjeessa ei ole mitään moottorin säädöistä.

Alaneula näyttää tosiaan olevan aika ulkona jos vertaa omiin moottoreihin. Pistä se rungon kanssa vaikka tasan ja kato käynnistyykö helpommin.

202
Punainen : Tyhjäkäynti
Sininen : Yläneula
Vihreä : Alaneula

Muista että lopullinen säätö tehdään sitten kun kone on lämmin.

Jos putkesta tulee löpöä ulos niin yläneulaa vähän kiinni.

Kone ei siis käynnisty noilla säädöillä?

203
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 06.06.09 - klo: 16.34 »
nyt antautui täälläkin tuo savagen metalliratas, tai rattaan ja vaihtajan yhteinen kuluma alkoi riittämään.
2 tankkillista se kesti sen jälkeen kun säädin sen ottamaan hieman myöhemmin, joten gt2:n vakio rattaisiin taidan siirtytä takaisin. Niiden 2 rattaita kun on kertynyt sitä mukaa kun 1 rattaita olen siloitellut.

Sitten kysymys:

Tuli taas aukaistua tuo kone(ei sg malli vaan ihan igt:n vakio. Ollut tapana n.1litran välein avata ja tarkastella.) silmiin sattui seuraavat asiat.
-etulaakeri falskaa
-männässä ja putkessa jälki, ilmeisesti joku jyvänen mennyt läpi
-vauhtipyörää kun pyörittää niin ykk:ssa ilmenee kiertokangessa välys.

äkkiä katsottuna noistakin kertyy ihan kohtuu lasku, ja ymmärtääkseni tähän saa aika usein vaihdella noita laakereita? Aloin tuossa miettimään muita koneitakin, ja tuo RC Garagessa oleva Go .28 houkuttelisi huokean hintansa takia(ja säilyisi tekniikaltaan kisa laillisena jos intoutuisi kisailuista)
Ja toki tuo kyoshon omakin kone on todella paljon kehuttu, mutten löytänyt sille hintaa vielä(tiedän että se selviää soittamalla.)


Netistä saat jotain osviittaa hinnoista :)

GXR28SG : http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.74026&BildLopNr=01
GXR28 : http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.74025&BildLopNr=01

Itselläni tuo Go Techin 28 ja toiminut hyvin tähän asti. Parilla muullakin GT kuskilla tuo moottori.
IGT2 vauhtipyörä, kytkin ja vaihtoisto myös. Putkena Honkkarin joku perus.

204
Mene ja tiedä. Itse ymmärsin että tulee muualta kun kerran roiskii jokapaikkaan.
Tosin kuvassa moottori on puhtaan näkönen.

205
säädin neulaaa.  vaikka ylä neulan laittaa kokonaan kiinni roiskii paljon löpöä???????

En keksi enään muuta kuin että letkut ovat rikki tai kansi on pikkaisen irti.
Muista ruuvata reilusti auki taas ettei jää liian piikille neula.

206
No selvititkö mistä se vuotaa?
Pyöriikö kytkin vapaasti sormella pyöritellessä vai kuuluuko laahausta?

Yläneula on siinä ilmanputsarin vieressä.
Tyhjäkäyntiruuvi on kaasarin "kyljessä" kiinni. Tyhjäkäynti säädetään niin että auto ei etene maassa/renkaat ei vedä.
Alaneulasta en tiedä missä sijaitsee kun sivuilla oleva manuaali niin huono.

Säädä yläneula vaikka tasan sen reunuksen kanssa ja siitä laita vaikka puolikas kierros kiinni ja kato mitä tapahtuu.

Lämpömittari kannattaa ostaa.

Ihmettelen kyllä miksi mennä ruuvaamaan ruuveja jos ei tiedä mitä tekee.

207
Ohjekirjasta näät missä neulat sijaitsee. Kai sulla semmoinen on jos auto/moottori on uusi.
Sieltä pitäisi myös selvitä paljonko niiden pitää olla sisäänajovaiheessa auki. Siitä sitten lähet kiertämään kiinnipäin niitä.

mutta jos kerran jostain vuotaa niin selvitä ja korjaa se ensin.

208
Uusi kone voi tuntua tiukalta ja jos ryypyttää liikaa niin kone voi mennä lukkoon. -> tulppa irti ja pyörittää konetta pikkasen että lukko poistuu.

Onko tuossa vetostartti? lisää trimmistä kaasua vähän että kaasari aukeaa pikkaisen ja koita sitten käynnistää.
Rotostartti tai starttilaatikko helpottaa käynnistämistä todella paljon.

209
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 05.06.09 - klo: 16.10 »
Sullakin vaihtu putki  :grin: hieno on kyl

210
Noniin. Nyt pitäisi olla minunkin nimi osallistujissa :)

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8