Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mop

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 13
31
Googlaappa ardupilot. Siitä vois päästä alkuun. Mitenkähän lainsäädäntö menee noissa korkeuksissa. Normaalisti näillä uav-härpäkkeillä ei ole asiaa yli 150 m korkeuksiin ilman erityisjärjestelyitä.

32
Tilatessa kannattaa huomioida, että vaikka joidenkin tuotteiden kohdalla lukeekin "Out of stock" tai "Coming soon", niin se ei tarkoita, että niitäkään tavaroita olisi välttämättä varastossa joiden kohdalla ei tuollaista merkintää ole.
Siitä pisteet, että tilauksen peruuttaminen ja rahojen palautus sujui nopeasti.

Samansuuntaisia kokemuksia. Varastosaldoon ei kannata luottaa, varsinkaan jos roinalla on kiire. Yhden radion tilasin, kun muualta oli loppu, mutta Apexilla tarjolla ja vielä kohtuu hintaankin. No viikko siinä meni, että saivat kamaa oikeasti hyllyyn ja mankan postiin. Vastasivat toki sähköpostikyselyyn aikailematta.

Tiedä sitten, onko kovin yleinenkin brittiläinen tapa toimia, kun mulla on Modelsportistakin  pari vastaavaa kokemusta. Sieltä tosin tilauksia useampi takana.

33
Onko kellään kokemusta:

http://www.infernosonly.com/default.asp

Kattelin, ettei nuo hinnat nyt mitään superalea ole.

Kokemusta kolmen vuoden takaa, kun Amain ei vielä virallisesti myynyt Kyosho-palikkaa Suomeen. Toimitus kesti n. kuukauden, koska jotain palikkaa ei sitten suoraan hyllystä löytynytkään. Postikulut oli myös verrattain kalliit..

34
Vapaa keskustelu / Vs: Rc helikopterit.
« : 19.04.12 - klo: 11.47 »
Tässä lentää mun ensimmäinen tekele viime syksynä:

http://www.youtube.com/watch?v=eTlj9oKbCXs#ws

Juurikin mallia "kaksi tikkua ristissä" ja hintaluokka 150 € ilman radiolähetintä ja kameraa. Tarkempi osalista ja linkit löytyy videon kuvauksesta. Kontrollerina HK:n 15 usd lankku.

Sittemmin vehjes on päivittynyt hexaksi ja mainittu Nazakin tullut hankittua. Naza on toki helppo lentää, mutta kyllä toi HK sopii musta harjoitteluun ja peruslentelyyn hyvin ja jatkanee palveluksessani vielä toisessa quadissa.

HK:n lankun saa käyttöön myös helposti, jos haluaa. Rakentaa/hommaa "stokkisoftan" mukaisen rungon (+-mallinen quad ainakin mulla), niin ei tartte paljon muuta kuin laittaa johdot kiinni, säätä radio ohjeen mukaan (ainakin reverset) ja lentoon. Hienosäätönä sitten gyrojen herkkyydet, jotka hoituu pienellä ruuvarilla. Kauemmin mulla Nazan käyttöönottoon meni ekalla kerralla... Nazaa säädetään USB-piuhan kautta PC-softalla.

Jos HK:n lankun haluaa sitten muuttaa toimimaan vaikka x-mallisessa quadissa tai hexassa, niin laitteen softa täytyy vaihtaa erillisen ohjelmointikortin avulla, mikä vaatii vähän perehtymistä.

35
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 16.04.12 - klo: 11.58 »
mutta tuossahan on akun maksimi purkuvirta huomattavasti isompi mitä moottorin specseissä lukee eli 65A ja 100A.
eli tiivistettynä ei kuitenkaan ole vaaraa että moottori hajoaisi,vaikka tuommoisen akun siihen löisi kiinni?

Yleisesti: moottorin kuluttamaa virtaa säädellään nopeudensäätimen avustuksella kaasusormella. Noparin ja akun pitää kestää moottorin vaatimukset, ei päinvastoin. Eli tässä tapauksessa akku on ihan sopiva.

36
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 15.04.12 - klo: 21.13 »
Olen kokeillut Asson 2k ja 5k diffiöljyjä, 2k luonnollisesti vuotaa nopeammin vielä. Silikoniöljyn lisäksi olen rasvannut ulostuljen O-renkaat ja lautasrattaiden aluspuolet mustalla rasvalla. Kun nuo sekoittuu, lopputulos on tummaa juoksevaa sotkua...

Mulla on varmaan UR 4k löysintä, mitä olen käyttänyt. Mustaa rasvaa en laita ikinä diffin sisälle, ulostulojen ja ulkokuoren väliin kylläkin. Green slime tai silikonilla kyllästys o-renkaille, prikat ja rattaat paikalleen, silikonit sisäään ja kansi kiinni. Kyllähän ne shimmit siellä rattaiden alla ajan kanssa hiljalleen kuluu, mutta saa ne tarvittaessa uusittua.

37
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 14.04.12 - klo: 15.44 »
Mä heitin viime kaudella Myrtsissä ajellessa turffiradan peruina olleet painot kokonaan pois, eikä ole tullut takaisin laitettua sen jälkeen. Akku mulla on melkein edessä.

Tähän sen verta päivitystä, että +50g ollut viime aikoina akkukotelon kyljissä kiinni ja kyllä se on vaan parempi näin ajaa. Akku siirretty ihan eteen ja painot suunnilleen keskellä autoa.

38
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 14.04.12 - klo: 15.39 »
Vielä kun saisi diffissä pysymään öljyt sisällä. Mulla vuotaa aika rankasti ulostulojen kautta.

Mielenkiintoista. Mulla on kyllä muistaakseni diffeissä pysynyt aina kamat ihan ok sisällä ja niitä on tainnut olla 5 eri yksilöä käytössä. Tosin kovin laimeita litkuja en ole ikinä sisään heittänyt. Tiivisteisiin olen laittanut Asson vihreetä limaa kasatessa.

39
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 13.04.12 - klo: 15.42 »
Tällainen kuva löytyi äkkiseltään googlella. Näkee vähän paremmin:


Eli tosiaan kolme diffiä ja kardaanit välissä. Sopivien öljyjen jäykkyys selittyy diffien "vajaalla" ratastuksella. Diffit on samat kuin T4-krossarissa ja pikkurattaita siis vaan kaksi. Kotelossa kuitenkin lovet myös toiselle ristitapille, että saas nähdä, onko tuohon jotain muutakin suunnitteilla.

Pötkölipo poikittain laitetaan paikoilleen kyljestä pujottamalla. Akun vaihto onnistuu helposti myös koria irroittamatta. Tilaahan tossa takakardaanin alla on sen verran reilusti, että erilaisella akun kiinnitysratkaisulla saisi helposti saddletkin sopimaan ja painon enempi keskilinjalle.

40
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 13.04.12 - klo: 12.26 »
Jes, nyt on reippaat viisi akullista autoa rääkätty Tikkurilassa ja tekniset murheet on rajoittunut muutaman ruuvin ja mutterin löystymiseen (=mekaanikon moka :). Lukitteella ja kiristelyllä selvitty. Mitään älyttömiä "täysillä seinään" mällejä ei ole ajettu, vielä, mutta on siellä kolisteltukin.

Kulkupuolikin on paranemaan päin. Minipinnit alle, löysempää jousta ja kunnon silikonitahnaa diffeihin, niin videoon verraten on kierrosajasta lähtenyt semmonen 2-3 sekkaa pois. Diffeihin täytyy tosiaan laittaa kunnon tököttiä. Nyt on edessä ja keskellä UR 60 tonnia, kun ei jäykempää ollut käsillä. Seuraavaksi menee varmaan vastaavaa taakse, ja eteen hiukka jäykempää...

Hobbywingin SCT-kombo tuntuis potkivan aika hyvin. Tehdasasetuksilla ja auton pakettivälityksillä kulkee ihan riittävästi ja lämmöt on pysynyt kurissa. Vartin yhtämittaisen ajon jälkeen on mittarin lukema pyörinyt 50-55 celciuksen välissä. Autohan on tosiaan nelkuksi aika kevyt, 2600 g ajokunnossa, että ei pysty vielä tällä perusteella varmasti sanomaan, miten toimii yli kolmekiloisissa möhköissä, mutta lupaavalta vaikuttaa.

41
Matti peltoniemi
Pksrca
Sc4-10
# 13
ja
Sc2-10
# 13

Ponderit yms. tulee myöhemmin

42
Kun moottori olisi vapaa, niin kaikki valitsevat sen, jolla saavat parhaat tulokset. Helppoa.

Näkis vaan. Miten tää onnistuisi endurancekisassa, kun se ei onnistu muutenkaan? Normisti kuitenkin moni roiskii menemään ylitehosilla vehkeillä ja paras viritysniksi olisi palikka polkimen alla.

Mun mielestä toi 10,5t oli onnistunut valinta. Suoranopeudet oli linjassa, eikä nähty ihan älytöntä romurallia, vaikka oli eritasoista jengiä puikoissa.

nimim. "kuuspuokilla 17.2, kymppipuokilla 17.3"

43
Tulokset / Vs: TULOKSET - Kainuu Mattokrossi 2012
« : 23.03.12 - klo: 13.20 »
Kestää vielä tunnin tai kaksi, mutta:

Tyylipisteitä vois melkein jakaa kohdassa 4:50.

44
Ärrämalli voi käyttää myös perus-DSM:ää riippuen vastarin mallista. DSM on tosiaan häiriöherkempi, mutta selvennykseksi, että mulla on noi pari aikaisemmin mainittua satunnaista radiohäröö Tiksin radalla ilmennyt nimenomaan dsm2-vastareilla ja dx3r:llä.

45
Onko laatu vastareissa jotain sisäänrakennettua virtapiiriä, joka tasoittaa virtoja?

Eroa on siinä, että esim. Sanwan rx-451 vastarin käyttöjännite on 2-8,4 volttia, kun taas esim. Spektrumin sr300 vastarin 3,5-9,6 v. Spektrumi buuttaa, kun jännite tippuu alle 3,5 v. Sitä voi sitten miettiä, onko noparin bec riittävä (tai servo kunnossa), jos kuormitettuna jännite notkahtaa noin paljon. Ei taida servokaan enää täydellä voimalla vääntää, vaikka vastari hengissä pysyiskin.

 

46
Itse olen käyttänyt spektrumeja (kahvat: DX3R ja DX3S, vastarit 3250, 3100, 300) pääosin ongelmitta muutaman vuoden. BECin kyykkäämisestä johtuvia ongelmia ei ole ikinä laadukkaiden nopareiden kanssa ollut. (Noparin becin jännitteen kyykkääminen on nyt muutenkin nopariongelma. Vaikka se herkemmän vastarin kanssa ilmeneekin, niin eikös se tarkoita vastarista riippumatta sitä, että servo kaipaisi enemmänkin tehoa kuin esci kykenee tarjoilemaan?)

Nyt tiksissä on kuitenkin pari kertaa ollut ajoittaisia selittämättömiä häiriöitä sekä 3250 että 3100 vastareiden kanssa. Häiriö on ilmennyt yleensä siten, että renkaat ei käänny kunnolla toiseen suuntaan/nykivät. Kaasukanavan kanssa ei ongelmia. Ei auta bindaus. Ei buutti. Hetken odottelu on toiminut. Myöhemmin samana iltana toiminut taas normaalisti. Ei ole kuitenkaan kisoissa sattunut onneksi...

Jos kuitenkin nää ilmiöt alkaa yleistymään ja syyksi paljastuu yleistyvien kiinamankkojen maanantaiversiot, niin jotain ongelmalle pitää tehdä. Ei sillä 2,4 GHz  taajuudellakaan saa vapaasti mellastaa. Lähetysteho on rajattu ja tiedonsiirron pitää olla määräysten mukaista. Jos joku lähetin on selkeästi viallinen häiritsemällä muita radiolaitteita, sen käyttö on jo lain mukaan kielletty. Häiriköivän laitteen käytön haittavaikutukset kun ei rajoitu pelkkiin ratteihin, vaan myös Wlanit, yms. saman taajuusalueen sovelluks saavat osansa.

Kukaan ei varmaan häiritse tarkoituksella muita, mutta jos huomaa lauteilla, että naapurikuskeilla sattuu olemaan radiohäikkää yllättävän useasti aina samaan aikaan, kun on itse lauteilla, kannattaa sitä omaa rattia tutkia vähän tarkemmin ja vetää johtopäätös..



47
Jos kuitenkin 2 sc-erää, niin luokat erikseen ja pelkkiä finaaleita (ehkä 1 ae). Uusi starttijärjestys aina edellisen finaalierän tuloksen perusteella?

48
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 07.03.12 - klo: 10.26 »
Kappas. Ei pitäisi vertailla ulkomuistista. Onhan noissa renkaissa tosiaan eroa.   :cool:



49
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 06.03.12 - klo: 18.34 »
Kukaan uskaltautunut kokeilemaan kiinan poikien Kyosho-johdannaisia?

50
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 06.03.12 - klo: 18.04 »
Oikeastaa Stub akseli halkes. Ei se itse vetarin ulko-osa.
Mietin vain, että jos kerralla hankkisi kunnon vetarit niin ei tarttis huolehtia niistä enää.
Integyllä olisi tollaset -> http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=5743&p_catid=109#.T1PhhYdmJIo Tiedä sitä, onko sitte kuinka laadukkaita nuo Integyn osat?

Oma kokemus: yksi sivuttainen isku takarenkaalle -> pyöränakseli korkkiruuvi -> laakerit jumissa hubissa.

Roskaa, ellei laatu ole huomattavasti parantunut ja matsku kovempaa. Tuskin. Orkkismuovi kestää paremmin.

51
Yleinen keskustelu / Vs: Rc-Ilmatyynyalus
« : 01.03.12 - klo: 02.10 »
Oma näkemys aiheeseen. Tai sen viereen..  :afro:
http://www.youtube.com/watch?v=W6b1Jal9npU#ws

52
Pelimies olis vielä kokeillut tulostaa sieltä hk:n sivuilta hk:n tarjoamaa kuittia missä on ne samat hinnat mitä paketin päällä. Senkin pitäs käydä:

"Tavaroiden maahantuontiverotus perustuu tavarasta maksettuun hintaan tai tavaran arvoon. Ota Tulliin mukaan ostamaasi tavaraa koskeva kauppalasku tai nettiostoksesta tulostamasi tilausvahvistus. Lasku voi joskus olla myös lähetyksen mukana, mutta se kannattaa tarkistaa. Tosite vaaditaan myös yksityishenkilöiden välisessä kaupassa, esim. eBay."

Mulla oli yhdessä hk lähetyksessä tuo laskumukana paketissakin.

Pelimies kusettaa verottajaa aina kun mahdollista?

Voihan sitä raapustaa eri luvut vaikka siihen tulostettuun paypal-kuittiinkin. Sama asia. Eri asia on sitten, onko se järkevää tai oikein. Lain mukaan ei, mutta "pelimiestähän" tuossa ei arveluta kuin kiinnijäämisen pelko hanurissa ja poskien punoitus tullitädin edessä.

53
AVCHD 4:2:0 MXP 24 Mbps; 1920 x 1080 / 50i, josta editistä otettu ulos 1080/50i 25Mbps Mpeg-2 tiedosto. Youtube kehottaa jättämään lomittelunpoiston niiden tehtäväksi, jonka takia tein 50i muodon.

Jostain syystä tuubi tekee sen ilmeisen surkeesti, koska liikkeessä näkyy raitaa reippaasti. Ehkä toi on vaan liian pro-matskuu tuubille  :smiley:

Mut itseasiassa tuolla väitetään päinvastoin:
Lainaus
We prefer de-interlaced files

54
hippasen juutuubi mössää kuvan :(
Missä formaatissa muuten kuvattu? Lomitettua PALlia?

55
Ainakin Asson tuuppariin onnistuu akun vaihto korin helman alta koria irrottamatta. Varsinkin rtr-akkupannan ja johdollisten akkujen (ei putkiliittimiä) kanssa menee kivuttomasti.  Eikä tartte kädet täristen hätäillä sokkien kanssa.. Laiskan miehen metodi, vaikkei kiire ookkaan.

56
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 09.02.12 - klo: 13.44 »
saakos näitä jostain vielä sillä 150 eskon hinnalla?

Viikko-pari sitten oli viel Lindingerissä, mutta näyttäs olevan tuoten loppu nyt ja hinta normaali. Reippaasti vuoden päiväthän se tarjous taisi kestääkin.

57
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 02.02.12 - klo: 23.30 »
Mä heitin viime kaudella Myrtsissä ajellessa turffiradan peruina olleet painot kokonaan pois, eikä ole tullut takaisin laitettua sen jälkeen. Akku mulla on melkein edessä.

Ehkä hitusen haastavampi ajaa ilman ekstrapunttia, mutta ei läheskään niin kömpelö kuin kilo lyijyä kyydissä. Aika tankkihan Asso on muutenkin olemukseltaan verrattuna esim. kössiin.

58
Radiolaitteet / Vs: Tikkuradiot
« : 02.02.12 - klo: 22.28 »
Joo-o. On kyllä sen näköinen viritys, että se ei vaan voi olla huono:


59
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 29.12.11 - klo: 03.12 »
Pieni iltapuhde.

60
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 26.12.11 - klo: 01.53 »
Tämmöstä viime torstailta Tiksistä:


Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 13