Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mop

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 13
61
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 05.12.11 - klo: 09.54 »
Millä näistä on paras pito/kestävyys suhde huopamatolla?:
AKA wishbone
JConcepts bar codes
JConcepts Goose bumps (vai subcultures)
Pro-Line Suburbs
Pro-Line Caliber
vai
Losi strike?

"Oikeiden" rengasmerkkien savelle tarkoitetut renkaat toimii yleisen kokemuksen mukaan sisäradoilla heikommin, mutta kuluu nopeammin kuin esim. noi Losit. Niitä ei ihan hetkessä sileiksi sitten ajetakaan. Ääni olis mennyt niille ehdottomasti.

62
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 05.12.11 - klo: 09.44 »
Mutta jotkut ovat ilmeisesti tätä Asson ohjetta soveltaen vaihtaneet myös Ultiman iskarin tiivisteet: http://www.rctech.net/forum/7154339-post1090.html

63
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 29.11.11 - klo: 15.06 »
ja näköjään myös harjaton setti.
SP tulee rullaavana ilman koria ja renkaita niinkuin perus Ärräkin

Varmaan pitää pikkasen myös kuusiokoloja pyöritellä ennen kuin rullaa.

64
Kilpailijoiden kanava / Vs: Sisäkrossiradat
« : 28.11.11 - klo: 18.14 »
Juu.. Kaaret on välillä aika tiukkoja, että olishan noissa pikkupoikien hyppyreissä vähän kasvun varaa  :cool:.  Todella näyttävät hyppyrit on vaan vähän ikäviä järkevän nostotoiminnan kannalta varsinkin kisoissa.

btw. Olisko optimaalinen nopeuskilpa-ajorata myös mutkaton?

65
Tuupilla on pärjätty Nokian kisoihin asti ihan ok tällasella setillä: Edessä ollut sama Kössi-pari koko ajan viime kauden syksystä asti. Takana oon vaihdellut kössiä ja losia vähän maun mukaan, mutta isoa eroa niillä ei ole. Kyoshon renkaita mulla on taakse kahdet, kuluneet ja uudenkarheet. Kummatkin ostettu viime kaudella. Losit on toissa kaudelta ja pintaa riittää. Hyvin noi toimii vieläkin. Keskeltä ihan sliksit kössit alkaa tosin varsinkin matolla olemaan turhan luikerot, mutta noilla vanhoilla Loseilla kerettiin vielä Turun kisojen vikassa tuuppifinaalissa ensimmäisenä maaliin.

Tän kauden ekat renkaat ostin Nokialla, kun siellä minipin oli välttämätön ainakin takana, jos edes unelmoi kärjen vauhdista. Laitoin joka lopulta joka kulmaan, mutta yhden erän ajelin kössit edessä ja pinnit takana. Ei ollut huono niinkään. Pinniä on kisojen jälkeen vielä ainakin puolet jäljellä, vaikka yritin niitä kuluttaa parhaani mukaan joka välissä. Toimivat vähän kuluneena paremmin. Mut oli se Tolosen raxxas kotiradallaan semmonen peli, että meni menojaan, vaikka olisi ite ajanut millä ihmerenkaalla tahansa.

Musta tän hetkisessä tilanteessa ei ole perusteita yksityyppirenkaalle, kun parilla oikein valitulla rengastyypillä voi hyvin ajaa kisasta toiseen. Ja eteen ei tuupissa välttämättä tarvi kuin yhden toimivan parin. Nelkussa tietty eri juttu.

Tottakai noissa rengasvalinnoissa voi hifistellä ja polttaa rahaa testaamalla kaikkia mahdollisia, mutta ei sillä vielä kisoja voiteta. Saa näitten vehkeitten virittämiseen muutenkin "sijoitettua" älyttömästi rahaa. Oli se luokka tai laji mikä tahansa, niin toiset panostaa enemmän, toiset vähemmän, mutta SC:ssä ainakin tällä hetkellä pärjää verrattain pienellä panostuksella ilman yksityyppirengastakin.


66
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 15.11.11 - klo: 16.50 »
Videossa oikeella takarenkaalle on aika tyypillisen assomainen välys, jossei ole vähään aikaan vaihtanut tukivartta/hubia. Mutta vasemmalla puolella on kyllä jotain vinossa. Woblaako toisellakin vanteella kokeillessa samanlailla?

67
Vapaa keskustelu / Vs: Sähkötyökalut
« : 11.11.11 - klo: 14.39 »
En ole linkatun IXOn kanssa momenttipäätä kaivannut, kun siitä alkaa muutenkin vääntö loppumaan siellä kireemmässä päässä. Kuulee jo äänestä, että nyt on hollilla, ja sitten ranteella kääntämällä sopivaksi. Heikompien kierteitten tapauksessa vähän varovaisemmin ja lopuksi käsimeisselillä momenttiin.

Kiinteän akun kanssa selviää, kun säilyttää laitetta ajoreissujen välit mukana tulevassa lataustelineessä. Mutta onhan momentilliset merkkivääntimet varmaan monikäyttöisempiä.

68
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 08.11.11 - klo: 20.57 »
Toissa talvena, kun tuli ajettua paljon kovapitoisella turffiradalla, noita koiranluita napsahteli ihan riittävästi poikki. Varsinkin siinä vaiheessa kun alkoi diffin ulostuloissa olla kulumaa. Koiranluut on kuitenkin nopea ja helppo vaihtaa. Nivelvetareissa nivelen tapit on ollut puolestaan heikko kohta.

69
Radiolaitteet / Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« : 01.11.11 - klo: 12.52 »
Eiköhän ne muistipaikat toimi tässä samoin kuin monissa muissakin gigaradioissa.

Eli yhden auton  asetukset yhdelle muistipaikalle ja vastarin bindaus tähän. Toisen auton asetukset toiseen muistipaikkaan ja toisen vastarin bindaus. Jne jne. Sitten autoa vaihtaessa valitsee lähettimestä vain oikean muistipaikan ja ajamaan.

71

Eli pistän mailia peruutuksesta ja jätän hakematta postista niin palautuu lähettäjälle? Ja ne maksaa pistää rahat johonkin hk:n tilille takas kun ovat saaneet laturit takasin? Meneekö homma noin? Kokemuksia?

Epäilenpä hieman tuota automaagista palautumista ainakaan oikealle lähettäjälle. En tunne Itellan käytäntöä noutamatta jääneissä ulkomaan paketeissa noin yleensä, mutta joka tapauksessa ainakin mun HK paketeissa lähettäjäksi on usein merkitty joku kaukainen "sukulainen", tms...

Tuotteiden takaisin lähettäminen kiinaan maksaa sen verran, että kannattanee niellä tappionsa, pistää toimivat väärät rojut myyntiin sopivaan hintaan ja oikeat kamat uuteen tilaukseen.

75
Vapaa keskustelu / Vs: Netin nopeus
« : 23.09.11 - klo: 16.39 »
Piuha

76
Radiolaitteet / Vs: Spektrum 2.4 Ghz
« : 07.09.11 - klo: 20.13 »
Ei toimi nuo oranssit ilmailuvastarit Spektrumin automankkojen kanssa. Kokeiltu on, tikkuradion tarttee.

77
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.04.11 - klo: 17.39 »
Ei sen tehon kyllä ainakaan minun tietääkseni riippua pahemmin mistään muusta kuin jännitteestä. Kertokaahan joku guru miten asia todellisuudessa on.

Ei tarvi olla guru, peruskoulun fysiikka riittää  :wink:.  Eli yksinkertaisimmillaan sähköteho P = UI. Eli virta vaikuttaa ihan yhtä lailla. Ja kun akkua puretaan isoilla virroilla, jännite notkahtaa. Miten paljon, riippuu akun ominaisuuksista ja akkutyypistä, niinkuin jo mainittiinkin.

78
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 19.04.11 - klo: 12.34 »
Vielä en ole tuota kerennyt avata, pitää katsoa jossain vaiheessa. Taitaa joka tapauksessa olla finito, eli uusi menee hankintaan. Kellään vinkkejä kestävämmästä ja sopivasta?

Katso nyt ne rattaat kuitenkin. Ratassetti ei paljoa maksa, niin kannattaa korjata vaikka varaservoksi.


Se vähän ihmetytti, että mistä tietää että servo on sopivan kokoinen. Leveyttä ja korkeutta ei näytä lukevan monessakaan.

EDIT. Vääntääkö tuo vakioservo tosiaan vain n. 2,5kg (80oz)? Jos näin, niin ei kai tilalle tarvi tuollaista 20kg vääntävää.

Autoon pitäisi sopia kaikki "standardi"-kokoiset servot, vaikka tarkempia mittoja ei kerrotakaan.

Traxxasin 2076 vääntää 80 unssia/tuuma joka meitin metrijärjestelmässä on n. 5,8 kg/cm. Enpä oo huomannutkaan, että joissain Stampedeissa on noin heikko vakioservo. Omassa Rustyssä tuli mukana 2075, joka vääntää n. 9 kg/cm. Muovirattailla tosin sekin.

Savöxeista tämä on ihan riittävä perusspedeilyyn. Nopeampikin kuin Traxxasin omat.

edit: typo

79
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 15.04.11 - klo: 00.00 »
ModelExpon WJ-jengi läjässä.


80
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 14.04.11 - klo: 10.41 »
Siinähän se. Myyrin helposti siirreltävä modulaarinen krossirata. Tai ainakin puolet siitä.  :cool:




81
Vapaa keskustelu / Vs: Go Pro HD
« : 06.04.11 - klo: 00.49 »
Win7:ssa otti mp4:set suoraan sisään tuolla livellä kun kokeilin. Esiasennus movie makerilla ei toiminut.

Suhteellisen tuskasta sillä on kyllä yhtään isompaa kasaa noita HD-matskuja käsitellä. Mulla taisi se softa mennä nurin 5-10 min välein alta 10 minuutin pätkää kasatessa. Kannattaa ainakin tallennella sitä projektia tiuhaan.

82
Vapaa keskustelu / Vs: Go Pro HD
« : 05.04.11 - klo: 16.42 »

83
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Modellsport UK
« : 03.04.11 - klo: 01.05 »
Joo, munki mielestä dpd on yksi huonoimmista toimittajista. Oli yrittäny tuua klo 12 pakettia kotiin mutta eihän siellä silloin ketään ole. No, asia hoidettiin soittamalla sinne ja sovittiin aika ja paikka kuskin kanssa ja se toi paketin isälleni.

Eikös tuo ole jo ihan ok palvelua, kun ei tartte lähteä mitään terminaaleja etsimään...

84
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Modellsport UK
« : 01.04.11 - klo: 17.30 »
Ne viiden punnan toimitukset ainakin on tulleet aina kirjattuina kirjeinä ja postista on saanut noutaa.

Isoimmat paketit on tulleet yleensä DPD:llä, joka Modelsportin tapauksessa tarkoittaa hidasta laivarahtia tanskan kautta. Muutenkin DPD on noista pakettikuriireista oman kokemuksen perusteella kyllä palveluiltaan heikommasta päästä. Välillä on jätetty toimitusyritysilmoituslappuja postilaatikkoon soittamatta edes ovikelloa, jne. DPD:n varastolta oon jotain paketteja (ei tosin Modelsportin) joskus noutanut ja onhan se oma puketti lopulta sieltä jostain kasasta löytynyt. Hetki jos toinenkin siinä vierähtänyt.

Yksi Modelsportin iso paketti päätyi lähimpään matkahuoltoon noudettavaksi, kun en ollut toimitusaikaan kotona. En kyllä muista, mikä rahtifirma silloin oli asialla, mutta se oli huomattavasti parempi ratkaisu kuin uudet toimitusyritykset päiväsaikaan, koska ko. matkahuollon toimipiste oli melkein naapurissa.


85
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 01.04.11 - klo: 13.45 »
Roottorin massa on kuitenkin aika merkityksetön verrattuna renkaiden massaan ja siten sen hyppyjen hallintaan vaikuttaviin hyrrävoimiin ei pitäisi olla kovin merkittävä. Toisaalta kun käännät laatikon toisinpäin, niin koko voimansiirron pyörimissuunta kääntyy toisinpäin, eikä moottorin sisäisen massan pyörimissuunta suhteessa autoon muutu mihinkään. Pelkkää moottoria tarkasteltaessa sen pyörimissuunta kääntyy, mutta myös koko moottori kääntyy vastaavasti, joten mitä vaikutusta koko pyörimissuunnan muutoksella on mihinkään?

Jotain merkitystä sillä täytyy olla, koska yleisesti noissa keskimoottorituuppareissa on laatikossa neljä ratasta ja takamoottorisissa se perus kolme kappaletta. Viisammat väittävät, että moottorin pyörimissuunnalla on merkitystä nimenomaan taka(veto)pitoon.

86
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 15.03.11 - klo: 16.16 »
http://rc10.fi/index.php?topic=11432.msg428667#msg428667

Mulla on neljä noita vieläkin suht aktiivisessa käytössä ja hyvin futaa, vaikka lataussyklejä on tullut kymmeniä, jossei satoja tässä vuoden aikana. Käytetty pääasiassa kymppikrossareissa ja sc:ssä, mutta myös patterikasissa.

Eli varovasti ja etenkin omalla vastuulla niitä vain vähän pyöristyneitä voinee käyttää. Jos ei viitsi, niin mä voin vastaanottaa balanssissa olevat 5200 2s2p zippyt kyllä postikuluja vastaan.  :roll:

87
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 14.03.11 - klo: 11.48 »
Eli jos tehokkaampi moottori on samanhintainen kuin vähempitehoinen, sillä saa sekä paremman huippunopeuden että väännön ja tehoja pystyy aina säätämään pienemmiksi, niin miksi ostaa miedompi?

Jos asia olisi näin, niin miksi niitä vähempi tehoisia sitten valmistettaisiin ollenkaan?

 Liian kireen koneen miinuksia:
- Kiertää enemmän, eli mekaaninen rasitus on kovempi, laakerit on kovilla, jne.
- Hyötysuhde on heikompi, energiaa kuluu enemmän lämmöntuottoon, ajoaika lyhenee
- Nopari kovilla
- mm. edellisistä syistä johtuen sähköt saa grillattua helpommin
- liian kireät välit ja tehojen rajoitus noparista/ohjaimesta -> surkea kaasutuntuma

Motti kannattaa siis valita tarpeen mukaan. Vähemmän murhetta, enemmän ajoa.

88
Jos on hampaat kunnossa tai ei muuten vaan uskalla hammaslääkäriä morjestaa ja vitonen polttelee taskussa, niin Biltemasta löytyy tommonen setti. Sillä kans raaputtaa ja putsailee vaikka mitä, vaikkei niin ammattipiikkejä olekaan.


89
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 03.03.11 - klo: 15.06 »
3 Hexi irti.

Tämähän se onkin ongelma. Miten se hexi irrotetaan?

Vetämällä ulos. Jotain talttapäistä sinne hexin ja ohjauspalan väliin ja vääntöä vuorotellen eri reunoilta, jossei muuten irtoo. 

90
Yleinen keskustelu / Vs: Iskareiden öljyt
« : 25.02.11 - klo: 17.28 »
Nyt ois Asson FT iskareiden täyttö edessä. Mikäs niissä on, kun monien mielestä hankalat täyttää/ilmata? Toimiiko tuo HOKEn pari viestiä sitten mainitsema kaava? Onkos järkevämpää olla hitusen jäykemmät öljyt edessä kuin takana? Autona X-Factory.
Pari kertaa on tullut nyt tehtyä nuo, ja vähän miten sattuu, nyt ois uus täyttö edessä, kysytään vielä, että toimiiko tuo HOKE:n mainitsema tapa? Vaikuttas niin simppeliltä, vai onko jollain jotakin poppa konstia?

Toimii.

Jossei jo ole niitä Asson ilmausruuvillisia iskarinkorkkeja, niin kannattaa hankkia. Niillä oon homman tehnyt näin:
  • Jouset pois.
  • Iskarinvarsi alas.
  • Laitetaan iskari melkein täyteen öljyä.
  • Varsi työnnetään RAUHALLISESTI ylös ja vedetään samalla tavalla alas.
  • Annetaan ilmakuplien nousta pintaan.
  • Täytetään iskarin säiliö piripintaan.
  • Otetaan ilmausruuvi korkista irti ja laitetaan korkki kunnolla kiinni. Tiukka sormikiristys on toiminut.
  • Pidetään ilmausreikä ylöspäin ja työnnetään varsi taas HITAASTI sisään. Ylimääräinen öljy poistuu kolosta.
  • Ilmausruuvi kiinni korkkiin.
  • Valmista. Lopuksi kannatta tarkistaa, että iskareista tuli pareittain samalla lailla toimivat. Eli kun työnnetään varsi sisään, se palautuu vapaasti suunnilleen saman verran kummassakin iskarissa. Tätä "reboundia" voi säätää kohdassa 8. jättämällä vartta vähän ulos ennen ilmausruuvin laittoa.
Joku prokuski voi korjata/täydentää, jos prosessissa on jotain huomauttamista. Näin se suunnilleen menee ohjekirjan mukaan ja lopputuloskin on toimiva.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 13