Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - macman

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 11
151
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 02.03.18 - klo: 20.13 »
KORILISTA GT2000 (alustava)


Colt:

M2340 Mazda RX7
M2341 Nissan GTR


HPI:

#7314 Honda S2000
#7327 Nissan Skyline R34 GT-R
#7335 Porsche 911 Turbo
#7338 Honda Civic Coupe Si
#7340 Toyota Celica
#7341 Nissan Silvia S15
#7352 BMW M3 GT
#7373 Dodge Viper GTS-R 2003
#7382 Mazda RX-7 FD3S
#7383 Honda NSX GT
#7385 Nissan 350Z
#7388 Mazda RX-8
#7403 Mitsubishi Eclipse
#7399 Subaru Impreza
#17218 Nissan 350Z Greddy Twin Turbo

Killerbody:

#48566 Toyota 86
#48575 Subaru BRZ
#48023 Chevrolet Camaro 2011
#48296 Alfa Romeo TZ3 Corsa
#48011 Chevrolet Corvette GT2
#48626 Nissan Skyline R34
#48627 Lexus RC F
#48091 Alfa Romeo 8C
#48001 Mitsubishi Lancer Evolution X



Protoform:

#1543-30 Cadillac ATS-V.R
#1544-30 Chevy Camaro Z/28
#1532-30 Chevy Camaro ZL1
#1557-39 Chevrolet Corvette C7.R
 

Tamiya:

#51270 Mazda RX-7
#51291 Toyota Supra
#51428 Nissan 370Z Endless
#51041 Nissan GT-R Xanavi Nismo
#51453 Nissan GT-R Sumo Power
#51473 VW Sirocco GT-24
#47357 VW Sirocco GT-24 Light weight
#47322 Ferrari 458 light weight
#51592 Ferrar F12 Tdf
#51541 Toyota TRD86 Gazoo
#51586 Honda Acura NSX Touring
#51534 MB SLS GT3
#51584 Nissan GTR R35 Motul
#47363 Honda NSX 2017
#47318 Lexus RC-F
#51543 Porsche 911 Carrera RSR
#51575 Subaru BRZ Sport 2014 (#51515)
#47344 Subaru BRZ light weight
#Subaru WRX STI NBR Challenge
#51494 Toyota 86 FR-S
#84332 Toyota 86 FR-S light Weight
#51497 VW Golf
#51421 Honda Civic VTI
#51258 Nissan Silvia S15
#51365 Nissan GT-R R32
#51340 Nissan GTR R35
#51519 MB SLS AMG GT3
#51375 Subaru Impreza Cusco Dunlop
#51246 Nissan Skyline R34 Nismo GT-R Z-tune

152
Kilpailijoiden kanava / GT2000 luokan säännöt 2018
« : 02.03.18 - klo: 20.12 »
                                        GT2000 säännöt 2018

Auto:

1/10 kokoinen 4-veto tai FWD etuvetoauto ns. touring alusta
Minimipaino 1380g
leveys ilman koria max 190 mm 
akseliväli max 273 mm

Sähköt:

    Moottori:

Vapaa sensorillinen 21.5T moottori.
Team Trinity/ Team Epic, Muchmore FLETA ZX STING ja Hobbywing Bandit G2 sekä muut ns. Outlaw-luokitellut moottorit ovat KIELLETTY
tuning roottorit kielletty.

 Nopeudensäädin:

ROAR tai BRCA hyväksytty sensorillinen 0-ennakko säädin ns. Blinky säädin

 Akku:

Kovakuorinen 2S lipo max jännite 8.4V (+0.04V)
Maksimi latausvirta 10A
Lataus lipopussissa

Renkaat:

Yksityyppirengas RIDE 24mm Pre-cut Slick tire with LT insert
Tuotenumero RI-24025
Yksi sarja (4 kpl) per kilpailu sallittu
Renkaan pinnan hiominen kielletty. Ainoastaan valusauman purseet saa poistaa hiomalla.
Puolavanteet , levyvanteet kielletty. 
Rikkoutuneen renkaan saa vaihtaa kilpailunjohtajan luvalla.
Ainoastaan kaupallisesti saatavilla olevat ns. hajuttomat pienoisauto- käyttöön tarkoitetut pitoaineet ovat sallittuja. Renkaiden puhdistuk-seen ovat sallittuja ns. hajuttomat puhdistusaineet. Hajuttomien jarrukliinereiden tai vastaavien puhdistusaineiden käyttö on sallittua.

Ajoformaati ja ajotapa:

Kuten FTT:sssä. Alkuerät 5 min ja Finaalit 8 min
Kuljettajien määrä alkuerissä max. 7 kuljettajaa/erä
Finaalijako alla olevan taulukon mukaan

Taulukko löytyy liitteenä olevasta pdf tiedostosta

Kori:

Autolla oltava 1:1 esikuva sarjatuotannossa ollut tai oleva henkilöauto tai urheiluauto.
Sedan, coupe, fastback, roadster ja GT malliset korit sallittu.
Concept  ja IMSA tyylliset prototyyppi korit kielletty.
Efran tai ROAR T2 olevat tai olleet korit kielletty
Korin leveys max 195 mm

Kori leikataan esikuvan mukaisesti valmistajan leikkauslinjoja pitkin.
Lokasuojan kaarien maltillinen työstäminen sallittu ettei renkaat ota joustoissa koriin kiinni.
Kori ei saa ulottua auton pohjalinjan alapuolelle.
Ainoat sallitut reiät ovat koritolpille ja antenille tarkoitetut reiät.
Koriin ei saa laittaa ylimääräisiä ilmanohjaimia/diffuusoreita.

Korisarjan mukana tullut tai omavalmiste siipi sallittu.
 Siiven max. koko= pituus 40 mm, korkeus 10 mm, leveys 190 mm
Omavalmiste siiven ja korin välissä maksimissaan 5mm korkeat jalat/ korokepaloja.

Korin maalaus mielellään 1:1 kisautojen tyylliin.
Korissa oltava kilpailunumerot valkoisella väh. 45x65mm pohjalla molemmissa kyljissä.
Numeron korkeus väh. 38mm. Selkeällä fontilla.


Korilista on suuntaa antava.
Viime kädessä korin laillisuuden päättää kilpailunjohtaja ja katsastuspäällikkö.
Vanhat VTR korilistalla olevat korit sallittuja.


153
EuroRC:ltä näytettiin vihreää valoa tuolle Riden renkaalle. Kuulemma noin viikon toimitusajalla saatavilla runsaasti Euroopan varastosta. Vanteen(puolavanne) suhteen voidaan ainakin tuossa testikisassa olla avoimin mielin kunhan on jotkut kiekot mihin renkaat saa liimattua. 

Säännöt alkaa olemaan aikalailla paketissa hiukan suoritellaan vielä oikolukua (ja porsaanreikien tukkimista  :grin:)
Uskoisin että viimeistään perjantaina saan alustavat säännöt julki foorumille ja keskustelu voidaan niiden pohjalta aloittaa.

154
Kyllä tästä Jeppe oli kanssasi jo Raumalla juttua 12TrackTour kisan jälkeen. Tosin kisa väsymys taisi vaivata kaikkia. Ja olet oikeassa kyllähän tässä teoriassa ollaan uudelleen lämmitämässä VTR luokkaa...

Mutta ajattelin kokeilla samalla nimen muutosta josko se herättäisi porukan mielenkiinnon, kun samaa VTR:n kanssa ei ole enää kuin auton alusta ja ehkä osa korilistaa. Vaihdoimme vain moottorin ja renkaat  :roll:

Perusajatus on tukea FTT:ssä ajettavaa TSS10 eli Stanuluokkaa kuitenkin niin että se sopii paremmin kerhokisojen henkeen. Ts. autot näyttävät koriensa puolesta enemmän oikeilta autoilta.

Eli käytännössä yksinkertaistettuna 4-veto turisti alusta , vapaa 21.5T kone (outlaw koneet poislukien),
Renkaina nämä RIDEn renkaat puolavantein http://fi.eurorc.com/product/13309/ride-24mm-pre-cut-slick-tires-with-lt-inner-4pcs. Korina voisi olla 1999 tai sitä ennen sarjatuotantoon tullut henkilöauto?

Totuus kuitenkin on että aika suurelle osasta kerhokisoja kiertäville kuskeille(myös itselleni) tuo 21,5T tarjoaa aivan riittävästi vauhtia ja vaarallisia tilanteita.
Voi olla että metsään menee tämäkin yritys herätellä nelivetoluokkaa kerhokisoihin, mutta ainakaan huonommaksi se ei enää voi mennä mitä VTR luokka on tänä vuonna ollut.

Terveisin Aava, RaumRC

Ps. Ja uskokaa tai älkää niin vaihtaisin heti jos kykenisin minien ajokaavion FTT mallin mukaiseksi. Se on varmaan jo kaikille tullut selväksi...



 
 


155
Jos Ride osoittautuu hyväksi, ni kannattaisko ajaa myös etuvetoa sillä?

#49

No kyllä tämä itseasiassa on käynyt mielessä. Euroopassa ajavat ilmeisesti jotain Tonisport.de etuveto sarjaa tuolla renkaalla. Koetan laittaa illemmalla pari kuvaa renkaista.

156
Talviloma viikko takana ja rengastestit käynnissä kovaa vauhtia.
Eli meikäläinen lomaili ja muut tahkoivat renkaita radalla  :grin:

Ridellä(RI-24025) ja osalla Sorexeista(28R) takana 20 akullista.
Kuskien kommentit Riden renkaasta olleet tähän asti pelkästään positiivisia.
Rengasta on ajettu niin turistin kuin etuvedonkin alla.
Rengas on ollut helppo monessakin mielessä. Pidollisesti anteeksi antava, toiminut samoilla säädöillä vrt. sorex ja volante ainakin kohtuullisesti. Rengas on ollut yllättävän nopea vaikka tuntuukin hieman liukkaalta ajaa.
Rengas vaatii muutamat akulliset sisäänajoa ennenkuin alkaa paras vauhti löytyä (olin laiska enkä hionut keskisaumaa pois ennen koeajojen alkua) Ainakaan vielä, noin 20 akun jälkeen rengas ei osoita minkään näköisiä hiipumisen merkkejä. Ja toistaiseksi rengas on ollut täysin johdonmukainen käytökseltään.
 
Paasikiven kestotestissä olleet Sorexit(Keltaiset Volanten insertit) antautuivat noin 20 akun jälkeen ollen lopussa noin 0.5s hitaamat verokki parina olleesen 5 akkua ajettuihin renkaisiin nähden. 


Näillä näkymin tuo Raision Kerhokisojen lisäluokka GT2000 tullaan ajamaan tuolla RIDEn renkaalla.
Koetan saada vielä tämän viikon aikana alustavat säännöt ja korilistan julki tähän keskusteluun. 

157
Juu pitäkää alkuperäinen suunnitelma. Turhaa rutistaa enää kun on jo housuissa  :grin:

158
Tämä tuli osittain hiukan puskista... Mikähän on oikea päivitystarve? Tuolla yhden koneen hinnalla ostaa jo kymmenen perus classicin konetta ja niitä näkyy muutenki niin olevan aikalailla tuossa katsastus pakissa.  Jos päivitystarvetta oikeasti on niin ehdotan että kuljettaja ostaa koneen itse.

159
Nyt vasta huomasin että kisapäivämäärä on muutettu ?
Koskahan näin on tehty ? Ei tietty pahitteeksi olisi ollut vaikka minullekin mainita niin olisin voinut muuttaa sen tuonne Kerhokisojen netti sivulle....
Sinänsä harmittaa kun nyt jää kyllä itseltä väliin kun olin varautunut väärään viikonloppuun.

160
Ekat kierrokset saatu Riden kuvioitujen slicksien kanssa.
Ensivaikutelma positiivinen. Hiukan liukkaampi kuin Volante. Mutta suht tarkka ja täsmällinen ajaa. Ehkä noin kaksikymmenystä hitaampi ainakin bl:n puolesta tuoreeltaan ekavedoilla. Pitoa varmaan tulee lisää kun saadaan lisää ajometrejä alle.

161
Huomenna päästään varmaan alkamaan Sorex/Ride rengastestit ja jatketaan niin kauan kun renkaat on puhki  :evil:
4-vetoluokan sääntöjä alettu vääntämään paperille...
työnimellä GT2000  :roll:

162
Olisiko viisasta aloittaa tälle kaudelle ihan oma keskustelu, tai siirtää 2018 kilpailukaudelle kohdasta (jossain puolivälissä tätä keskustalua) jossa on tämän kauden kilpailukalenteri?
Tässä keskustelussa menee varmaan osa uusista ihan sekaisin kun sivulla yksi on viimekauden juttui.
Vai onko vaan tarkoituksena harkhauttaa uusia potettiaalisia sarjaan tulijoita  :roll:

No ehkä tämän keskustelun otsikoksi sopisi paremmin Kerhokisasarjan kehityskeskustelu, mutta on hienoa huomata että tätäkin vaatimatonta kehityskeskustelua seuraa noinkin arvovaltainen taho   :wink:
Aika harvalla tosin taitaa olla mielenkiintoa aloittaa lukemaan keskustelua ihan alusta asti joten toivon ettei tämä keskustelu johda uusia harrastajia mitenkään harhaan.
Ensi vuonna pitää muutenkin paneutua esim. siihen että kisakalenteri löytyy helpommin myös RC10:n puoleleta.

RaumRC aloittaa todennäköisesti ensiviikolla, kunhan saan tilattua Riden kumeja (Sorexin 28 ja 32 renkaita löytyy) pienen testauksen niin VTR2018 autojen kuin etuvetojenkin alla. Runsaalla pitoaineella höystettynä meidän tunnetusti kovapitoisella radalla. Jos renkaat on meillä inhimilliset ajaa niin todennäköisesti toimivat myös muualla.

163
Hieman tuoreempien korien mukaan ottoa mietin lähinnä nuorison kannalta ettei laji ihan kokonaan ukkoontuisi  :grin:

164
Onko unkka tuo rengas jo oikea vyörengas ? Saattaisi olla ihan soiva peli jos ei käytössä turpoa ilmapalloksi kuten nykyinen VTR kumi.  Pitää melkein kokeilla.

165
Ehkä hyödyllisintä kaikkiaan olisi ensin kuulla että miksei ihmiset sitä VTR:ää enää aja, varsinkin jotka ovat aiemmin ajaneet ja kisoihin muuten vielä osallistuvat, ja saattaa se autokin vielä nurkista löytyä. Pelkkä moottori- ja rengasmuutos tuskin hirveästi auttaa jos ihmisiä ei jostain muusta syystä vaan luokka jaksa kiinnostaa.

Tuossahan se on kiteytettynä... Tämä kiinnostaisi minuakin. Raumalaisten mielipiteen tiedän kyllä miksi luokka ei jaksa kiinnostaa. Tällä hetkellä 90% 4-veto touring autoista mitä radalla on käynyt on stanu combolla. Loput turistin näköiset autot on olleet etuvetoja.

Oikeastaan ajatukseni oli jättää VTR rauhaan ja luoda uusi luokka ettei vanhat jermut suutu  :azn:

Mutta koetan saada säännöt selkeämpään muotoon kunhan kiireet hellittää. Siinä välissä kaikki innokkaat
VTR kuskit voivat raahautua kisoihin ajamaan.

Ja...saattaa olla että Raumalta lähtee rytmiryhmä Joensuuhun...katsotaan  :wink:

166
Nyt kun kiukut on purettu tuon minien alkuerä lähtösysteemistä niin voidaan taas alkaa keskittyä
Kerhokisojen kehittämiseen.

Itseäni on kovasti vaivannut tuo neliveto(VTR) luokan hiipuminen/puuttuminen. Aikoinaan tuo luokka oli varmasti erinomainen. Tukihan se monta vuotta FTT:n stanu luokkaa käyttämällä samoja moottoreita. Nyt kun FTT:ssä on siirytty stanussa käyttämään 21.5T koneita ei ole enään niin helppoa siirtyä ajamaan VTR:ää kun se vaatii käytännössä korin, moottorin ja renkaiden vaihdon ja samalla menevät säädötkin täysin uusiksi. Ainakin Raumalla on koettu tuo VTR:n rengas vähintäänkin haastavaksi. Kokeneelle kuskille tuo rengas ei juurikaan tuota ylipääsemättömiä ongelmia , mutta varsinkin aloittelijan käsissä tuo rengas on turhan vaativa varsinkin 17.5T koneella. Ei kovin helppo siis siirtyä ajamaan VTR:ää varsinkaan aloittelevan kuljettajan. 

Olen kuitenkin kokenut että kerhokisoilla on hyvä “brändi”. Sarjana erittäin helposti lähestyttävä matalan kynnyksen kisasarja mihin on todella helppo tulla mukaan eli mitä parhain kisasarja aloittelijoille ja vaikka hieman kokeneemmillekin kisakuskeille.
Olen jo hetken lämmitellyt ajatusta “uudesta” kerhokisaluokasta tämä voi olla huono ajatus tai sitten ei...
Perustavana ajatuksena olisi nimenomaan tukea tuota nykyisin ajettavaa TSS-10 luokkaa ja samalla tarjota nuorille ja aloitteleville kuskeille helpommin lähestyttävä harjoittelu kilpasarja tietenkään unohtamatta vanhempia jo “jäähdytteleviä” kuljettajia.

Koneena voidaisiin käyttää vapaata 21.5T konetta , kuten tällä hetkellä tehdään etuvedossa , Formulassa ja GT12:ssa tosin eri lankamäärillä. Kenenkään ei olisi pakko ostaa välttämättä stanukomboa jos hinta tuntuu jotenkin hirvittävältä. Tai ainakin voisi hankkia ensin vaikka pelkän koneen.
Renkaaksi ajattelin kuitenkin jotain helpompaa kuin VTR rengas eli esimerkiksi sama rengastus kuin etuvedossa Sorexin 28 vapaalla insertillä ja puolavanteella. Tämä toisi mukavaa synergiaa kun kaksi luokkaa voisi käyttää samaa rengastusta. Tosin esim. 32 sorex olisi hieman liukkaampi ja hitaampi rengas. Nyt joku heti ajattelee että miksei samalla sama rengas kuin FTT:ssä? No kerhokisa sarjassa on pyritty perinteisesti ajamaan enemmän oikeita autoja muistuttavilla autoilla minä takia kaikki Efra listalla olevat aerodynaamiset muka Mazdat ja BMW:t on kielletty. Ja samaa on pyritty noudattamaan myös vanteissa.
Koreina voidaisiin käyttää joko suoraan VTR:n tai vaikka yhdistettyä etuvedon ja VTR:n korilistaa.

Uskoisin että tämä luokka olisi nopeutensa ja vaativuutensa puolesta enemmän kuin sopiva kerhokisaluokaksi. Ja tarjoaisi varmasti hyviä tiukkoja kisoja tasaisella kalustolla ja “helpolla” ajettavuudella. Tiukkoja testiajoja aletaan näillä autoilla suorittaa Raumalla kunhan saadaan nuo 12TrackTour kisat kunnialla ajettua.

Tällaista luokkaa voidaisiin kokeilla lisäluokkana esim. Raision viimeisessä osakilpailussa tai vaikka jo Joensuussakin jos saadaan selkeät raamit tälle luokalle.
Hiukanhan tässä on kieltämättä pyörän uudelleen keksimisen makua, mutta hävittävää ei juuri ole ja kokeilemalla se selviää?

Nyt voi laittaa näppäimmistön kuumaksi ja alkaa kommentoimaan.


Marko Aava, RaumRC



   



167
No ei ainakaan toistaiseksi saa osallistua. Olen kyllä katsellut, että ainakin Saksan pojat on noita etuvetoisia rakennelleet missä moottori saa sijaita etuakselin takapuolella. Jos sinulla tai jollain tällainen auto löytyy en näe mitään estettä osallistua sillä ellei kenelläkään muulla kilpailijalla ole sitä vastaan. Tietenkään sarjatuloksia laskettaessa kyseinen kilpailija jätetään huomioimatta, mutta olisi mielenkiintoista nähdä miten tuo auto käyttäytyy normi etuvetoon nähden?

168
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 26.01.18 - klo: 22.43 »
Itselläni on Ultimaten 300K öljyä M-05:ssa. On tuntunut aika yleispätevältä.

169
Tässä linkki lisäluokkiin ilmoittautuneisiin:

https://tinyurl.com/y7mof748

170
Juu lähinnä tuossa alkuerälähtö hässäkässä häiritsee se että siinä taidolla on aika pieni osuus.
Kunhan on riittävän röyhkeä ja ämpärillinen onnea mukana niin pärjää hyvin.
Mutta onneksi tuo show kestää vain sen kymmenen- kaksikymmentä sekunttia sitten on nostajat kerjenneet nostaa autot nättiin jonoon ja voidaan aloittaa se mikä mineissä on kivaa eli tasaväkinen kilvan ajo se jos mikä opettaa ajamaan ei tuo lähtö!
Koetan kestää tuon alkuerä hölmöilyn ja nauttia kaikesta mukavasta. Siihen asti säännöllisesti tulen siitä mainitsemaan  :grin:

Teppo: Tuolla Riden Subarun korilla on sentään esikuva ja kori on aika tavalla näköinenkin muotoiluineen ja korin pokkauksineen toisin kuin tuo Blitzin saippuapala mihin on liimattu hieman audin etusäleikköä muistuttava tarra.
Tällä perusteella jätin sen listalle eikä silloin tullut vastalauseita. Vasta kun eräs kaveri oli se auton päällä aika nopea niin se alkoi kiinnostamaan  :wink:



171
Tulokset / Vs: Tulokset: Kerhokisat Mattocup III Eurajoki
« : 22.01.18 - klo: 20.29 »
Ei se kieltämättä oikein sovi tuo BRZ korimalli Compin henkeen.
Koria ei oikein voi kesken kauden poistaa joten ehdotan että mennään sillä siiven maximi mitoilla.
Turun heimopäällikön kanssa jutellessa varmistui se että syksyllä tuo ja myös se toinen Riden lumikola malli poistuu
todennäköisesti listoilta.

Rataprofiilin vaikutus Minien alkuerä lähdön kolinoihin lienee minimaalinen. Se ensimmäinen mutka tulee joka tapauksessa oli sitten suoraa 5m tai 15m ja kaikki haluavat joka tapauksessa olla siellä ensimmäisenä. Varsinkin kun compissa taso on nousut valtavasti ja alkuerässä saattaa pahimmillaan olla se 8 saman nopeuksista autoa.
Turhien kolareiden lisäksi tässä tulee opetettua nuorille kuskeille aivan vääränlainen ajotapa alkueriin kun he jossain kohtaa siirtyvät ajamaan muita rataluokkia.
Ainoa oikea ratkaisu tähän ongelmaan on siirtyä samaan alkuerä ajotapaan kuin etuvedossa.
Uskon että puhun tässä nyt 100% kaikkien Raumalaisten suulla.

Minien viehätys ei himmene siitä yhtään että jokainen lähtee ajamaan omaa alkuerä tulostaan omalla vuorollaan ja nopeammalle kuskille annetaan reilusti tietä. Päinvastoin tämä saattaa jopa houkutella uusia sekä vanhoja kuskeja mukaan ketkä pitävät nykyistä alkuerälähtöä naurettavana.

Terveisin Marko Aava, RaumRC

Ps. Anteeksi tämä vuodatus kuuluisi sääntökeskusteluun mutten voinut olla komentoimatta Barbien tekstiä.
     Joten jatkamme tästä siellä...


172
Paasikivellä on ollut tuo BRZ nyt käytössä sekä Kouvolassa että Eurajoella. Siipi on ollut paikallaan pelkästään juurikin tuosta ulkonäkösyistä. Siipi on kavennettu madallettu ja lyhennetty. Ainakin se kelpasi katsastuksessa molemmissa paikoissa. En näe mitään estettä tehdä samoin. Voin koettaa laittaa siiven mitat mitä Paasikivellä on käytössä tähän keskusteluun ohjenuoraksi.
Sen verran koria tuli kokeiltua siivellä ja ilman ennen Kouvolaa ettei sillä ollut havaittavaa vaikutusta peräpitoon vaikka meillä oli silloin huomattavasti nopeampi rata. Tuo korihan on muutenkin suht aerodynaaminen muotoilultaan. 

173
Tulokset / Vs: Tulokset: Kerhokisat Mattocup III Eurajoki
« : 21.01.18 - klo: 10.05 »
Katsos vaan olin kopsannut nopeasti vahingossa alkuerin tulokset classicissa.

174
Tulokset / Tulokset: Kerhokisat Mattocup III Eurajoki
« : 20.01.18 - klo: 21.32 »
Mini Classic
1
Rauno Kallionpää
2
Tomi Tikkinen
3
petri ström
4
Kalle Raatikainen
5
miika jormanainen
6
Mika Möttönen
7
Hannu Kartano
8
Jari Järviluoma
9
Jani Korhonen
10
niklas jormanainen
11
Tuomas Arponen
12
Rasmus Kivelä
13
Thomas Svartbäck
14
Eemil Mäkinen
15
Vesa Möttönen
16
Ville Piitulainen
17
Jussi Piitulainen
18
Joona Aava
19
Mika Kivelä
20
jani lassila
M-chassis Comp
1
Jari Paasikivi
2
Mikko Porkka
3
Rauno Kallionpää
4
Petri Ström
5
Mikko Maula
6
Anssi Pitkäjärvi
7
Kai Jansson
8
Miikka Jormanainen
9
Mika Möttönen
10
Marko Aava
11
Timo Jokinen
12
Tomi Tikkinen
13
Kalle Raatikainen
14
Tero Piipponen
15
Ilkka Virtanen
16
Juha Viskari
17
Tuomas Arponen
18
Rasmus Kivelä
19
Mika Kivelä
20
Ville Piitulainen
21
Jani Korhonen
22
Kaapo Viskari
23
Jani Lassila
FWD
1
Santeri Jokela
2
Jari Paasikivi
3
Mikko Porkka
4
Veikko Kalliomäki
5
Jussi Leivo
6
Marko Aava
7
Kaapo Viskari
8
Thomas Svartbäck

Suurkiitokset kaikille kisailijoille ja kisojen järjestämiseen osallistuneille!
Oli aivan mahtava päivä hyvässä seurassa.


Marko Aava, RaumRC

175
Tulokset / Vs: Kerhokisat 2017-2018 sarjatilanne
« : 19.01.18 - klo: 09.20 »
-

176
Tulokset / Kerhokisat 2017-2018 sarjatilanne
« : 19.01.18 - klo: 00.19 »
Sarjatilanne 2017-2018
Mini Classic
kuljettaja:
Pisteet:3/5
Kisa 1
Kisa 2
Kisa 3
Kisa 4
Kisa 5
1
Rauno Kallionpää
290
82
90
100
100
2
Petri Ström
290
90
100
82
100
3
Tomi Tikkinen
270
66
82
90
90
90
4
Kalle Raatikainen
258
100
76
82
5
Miika Jormanainen
216
72
72
72
6
Mika Möttönen
214
69
69
76
7
Jani Korhonen
186
63
63
60
8
Tuomas Arponen
184
40
48
54
82
9
Ville Piitulainen
182
60
36
44
50
72
10
Marko Häkkinen
174
54
57
63
11
Niklas Jormanainen
173
50
57
66
12
Mika Kivelä
168
54
38
76
13
Rasmus Kivelä
168
50
52
66
14
Thomas Svartbäck
156
46
50
60
15
Eemeli Häkkinen
154
48
52
54
16
Jussi Piitulainen
147
32
42
48
57
17
Hannu Kartano
138
72
66
18
Jani Hokkanen
132
46
40
46
19
Eemil Mäkinen
111
48
63
20
Arttu Hokkanen
99
57
42
21
Vesa Möttönen
98
46
52
22
Eero Kultanen
80
42
38
23
Riku Teräväinen
76
76
24
Aaro Åkerlund
76
76
25
Tuomo Melander
69
69
26
Eetu Kuivalainen
69
69
27
Marko Aava
69
69
28
Sauli Ylösmäki
66
66
29
Jari Järviluoma
63
63
30
Ari-Pekka Jolkkonen
60
60
31
Hannes Heikkinen
60
60
32
Ville Aalto
57
57
33
Jasmin Olander
54
54
34
Kari Savolainen
52
52
35
Jarno Pinolehto
52
52
36
Toni Ahonen
44
44
37
Niklas Svartbäck
44
44
38
Heikki Sorri
44
44
39
Joona Aava
40
40
40
Jani Lassila
36
36
41
Juha Halonen
34
34
M-Chassis Competition
kuljettaja:
Pisteet:3/5
Kisa 1
Kisa 2
Kisa 3
Kisa 4
Kisa 5
1
Rauno Kallionpää
290
100
100
82
90
2
Kai Jansson
264
82
82
66
100
3
Mikko Porkka
252
72
90
90
4
Tomi Tikkinen
228
69
69
52
90
69
5
Anssi Pitkäjärvi
217
76
72
69
6
Timo Jokinen
209
57
76
54
76
7
Mika Möttönen
202
66
60
76
8
Petri Ström
190
32
76
82
9
Ville Aalto
186
60
54
72
10
Marko Aava
183
66
60
57
57
11
Kalle Raatikainen
167
48
50
69
12
Juha Viskari
158
48
44
66
13
Ville Piitulainen
158
52
40
36
60
46
14
Mikko Maula
154
72
82
15
Ilkka Virtanen
151
63
42
46
16
Jari Paasikivi
144
44
100
17
Jani Korhonen
144
60
50
34
18
Rasmus Kivelä
134
34
40
60
19
Miikka Jormanainen
129
63
66
20
Mika Kivelä
128
36
38
54
21
Tuomas Arponen
105
42
63
22
Santeri Jokela
100
100
23
Ilari Lamminsivu
90
90
24
Jani Lassila
80
30
50
25
Kaapo Viskari
78
46
32
26
Jethro Lehtojärvi
72
72
27
Tero Ahonen
63
63
28
Riku Teräväinen
63
63
29
Niklas Svartbäck
57
57
30
Juuso Rannikko
52
52
31
Hannu Kartano
52
52
32
Teppo Hytönen
50
50
33
Tuukka Rannikko
48
48
34
Tero Piipponen
48
48
35
Anssi Savolainen
44
44
36
Sauli Ylösmäki
38
38
FWD
kuljettaja:
Pisteet:3/3
Kisa 1
Kisa 2
Kisa 3
Kisa 4
Kisa 5
1
Jari Paasikivi
280
90
90
100
2
Kaapo Viskari
218
76
66
76
3
Thomas Svartbäck
198
66
63
69
4
Mikko Porkka
182
100
82
5
Santeri Jokela
182
100
82
6
Jussi leivo
144
72
72
7
Marko Aava
138
69
69
8
Valtteri Pausio
90
90
9
Laine Jukka
82
82
10
Veikko kalliomäki
76
76
11
Timo Jokinen
72
72

177
Eräjaot ja aikataulu löytyy täältä:

https://tinyurl.com/y8fbl5te

Uskomatton määrä kuljettajia mukana. Hieno juttu :cool:

Tervetuloa Eurajoelle viettämään hauska kisapäivä!


178
Puffetin lounas varmistui! Lounaalla tarjolla maittavaa makkarakeittoa!


Pari päivää vielä aikaa ilmoittautua!
Varsin mukavasti onkin jo väkeä liikkeellä  :cool:
 

179
Eipä tuon hobbykingin korin lisäämiselle ole mitään esteitä ja näkyi siellä olevan muutama muukin
hyvä "kopio" kori jonka voisin lisätä listalle.

Tarkoitus on pitää classic niin lähellä RTR autoa kuin mahdollista. Ja päivitys tarpeet minimissä kustannus syistä.
Muovi takaohjauspala kestää kyllä compissakin niin miksei classicissa? Takaohjauspalan kun vaihdat alumiiniseen niin seuraavaksi voi hajota takatukivarsi, joku halpa helppo sulake on aina hyvä olla olemassa.
nimimerkillä: vieläkin muoviset C-palat edessä  :wink:

180
Tamiya / Vs: Tamiya M07
« : 08.01.18 - klo: 22.00 »
No eihän nuo autot minun mielestäni muuten eroakkaan toisistaan kuin ajettavuudeltaan?
Samaa Tamiyan leluauto muovia ovat molemmat ja aika pitkälti samat osat kannattaa kestävyyden kannalta vaihtaa molempiin autoihin.

M05:seen Iskarit, ohjauspalat, ohjauslinkistö ja omasta mausta riippuen diffiin kiristyssarja tai öljy malli tilalle.

M07:aan iskarit , ohjauspalat, ohjauslinkistö ja difiin ilmeisesti kannattaa vaihtaa metallirattaat?

M05:sen versio kakkosen runko on tosin kovissa mälleissä aika heikkoa tekoa ja katkeaa ilmisesti kovin helposti vaihteiston vierestä.

07:n tukivarsi geometria onkin sitten jo aivan eri juttu. Pitkät tukivarret tekevät autosta helpomman ajaa ja ehkä hieman helpomman säätää.

Sen verran monta vuotta on tullut jo tuolla M05:lla kisattua ettei se nyt ihan tuosta vaan käsiin hajoa  :shocked:


Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 11