Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - macman

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11
91
Ilmoittautumislinkki avattu.
Puffettista saa lounasaikaan herkullista makkarasoppaa.

Tervetuloa !

92
Rauman Seudun RC-harrastajat ry järjestää
KerhoCup-ratasarjan II osakilpailun.

ajankohta: 1.12.2018

Kilpailupaikka: RaumRC:n Ramirent Areena Eurajoella
                     osoitteessa Kirkkotie 15 27100 Eurajoki

Luokat: Mini classic, M-chassis competition ja GT2000
             Kukin luokka ajetaan mikäli luokassa on vähintään 5 osallistujaa

Säännöt: Kunkin luokan voimassa olevat säännöt löytyy KerhoCup-ratasarja osiosta
              http://rc10.fi/index.php?board=130.0
             

Aikataulu: Ovet aukeaa klo 7.00
                 Vapaa ohjattu harjoitus alkaen klo 8.00
                 Ajajakokous noin klo 9.00
                 Tarkempi aikataulu ilmoitetaan myöhemmin ilmoittautumisajan sulkeuduttua.

Kilpailunjohto: Kilpailunjohtaja: Hannu Kartano
                       Ajanotto: Jethro Lehtojärvi / Santeri Jokela
                       Tuomaristo: Veikko Kalliomäki / Arto Lehto
                       Katsatus: Marko Grönfors / Marko Leino
                     
Ilmoittautuminen: Viimeistään 25.11.2018 klo 23.00 mennessä
                            Ilmoittautumislinkki: https://tinyurl.com/Eurajoki2HereIcome
                            Mattimyöhäiset Huomio! Ilmoittautuminen sulkeutuu jo kilpailua edeltävänä viikonloppuna!!

Ilmoittautuneet: https://tinyurl.com/Eurajoki2ilmoittautuneet
                           
                           

Kilpailumaksut: 15e/ensimmäinen luokka 10e/seuraavat luokat
                         Maksu paikanpäällä käteisellä (muista tasaraha)
                         tai ennakkoon RaumRC:n tilille FI36 5630 0020 2969 99 viestikenttään nimi ja
                         luokka(t). Etukäteen maksetuista osallistumismaksuista kuitti mukaan.               

Vastuu: Jokainen kilpailija kilpailee omalla vastuulla ja sitoutuu noudattamaan kilpailunjohdon                     
             määräyksiä.

Rata: Prima GT-track mattoa.
         Koko noin 25x14m

Muuta: Pöytiä ja tuoleja rajoitetusti omat pöydät ja tuolit sekä jatkojohdot mukaan
            Paikalla puffetti mistä saa lounaalla herkullista makkarakeitto.
             Naapurissa kebab ravintola.
            Vuokrapondereita saatavilla erittäin rajoitetusti ilmoita tarve sähköpostilla tai YV:llä allekirjoittaneelle:   
            aava.marko@(poista)gmail.com . Vuokra 5e/päivä
           Radalla treenaaminen ennen kisaa mahdollista ajopäivinä. Katso aukioloajat täältä:  raumrc.net tai
           sisäradat 2018-2019 osiosta

Lisätietoja: sähköpostilla osoitteessa aava.marko@(poista)gmail.com , yv:llä allekirjoittaneelle tai nolnelnel190850

Tervetuloa!

                Marko Aava , RaumRC

93
KerhoCup-ratasarja / Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« : 15.10.18 - klo: 16.14 »
Ei timing arvolla ole ainakaan ohjekirjan mukaan mitään vaikutusta sensorittomana.
Punchin saa jokainen säätää oman maun ja ajotavan mukaan kuten haluaa.


94
KerhoCup-ratasarja / Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« : 15.10.18 - klo: 11.30 »
Classic minin sääntöjä hiukan päivitetty harjattoman combon osalta.
Samalla paikkasin pienen voimansiirtoon liittyvän porsaan reiän mikä oli jäänyt huomaamatta muiden päivitysten yhteydessä  :grin:

Marko Aava

95
KerhoCup-ratasarja / Classic Minin ja Compin numerolistat
« : 04.10.18 - klo: 22.57 »
Suoritin Classicin ja Compin numerolistoissa hieman syyssiivousta.
Mikäli kuljettajan nimeä ei löytynyt Ranking listalta tai 2016-2017 tuloslistoilta vapautin numeron uusiokäyttöön.
Jos sinulla on aikomus kuitenkin tällä kaudella ajaa kerhokisoissa niin numeron saa varattua laittamalla
Yv:tä allekiroittaneelle.

-MA

96
Tervetuloa tutustumaan KerhoCupin uuteen osioon!

Täältä löydät tästä lähin niin luokkien säännöt kuin kilpailukalenterin ja rankingin.

Vanha Kerhokisojen nettisivu muuttui maksulliseksi ja edessä olisi ollut joko siirto uudelle palvelimelle tai alkaa maksamaan kuukausimaksuja. Jo muutaman vuoden on itselläni ollut haaveena saada KerhoCupin kisoihin liittyvä kilpailu informaatio hieman parempaan (lue selkeämpään) kuosiin ja helpommin löydettäväksi. Ja mielellään juuri RC10:lle mihin kuitenkin aika vahvasti pienoisautoilun kilpailutoiminnan tiedottaminen keskittyy. Facebookit ym.. some alustat ovat kyllä kivoja lähettää kuvia ja puhua p..tä ,mutta kun asiat pitää saada selkeästi ja helposti löydettäviksi niin tämä on se paikka.



Terveisin Marko Aava, KerhoCup työryhmä


Ps. Erittäin suuret kiitokset APK:lle avusta tämän osion luonnissa!

97
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 04.10.18 - klo: 22.44 »
Lisäsin korilistaan Bittydesignin uuden Venom korin.
Perustelut: Autolla on esikuva Hennesey Venom F5 ja uutta mallia on aikomus tehdä 24kpl lähes sarjatuotanto malli siis  :grin:

98
KerhoCup-ratasarja / GT2000 sääntökeskustelu
« : 04.10.18 - klo: 20.58 »
Tässä keskustelussa voi kysellä GT2000 sääntö asioihin liittyviä kysymyksiä.
Ja vaikka käydä sääntöväännöt syksyllä GT:n osalta..

99
KerhoCup-ratasarja / M-Chassis Comp sääntökeskustelu
« : 04.10.18 - klo: 20.57 »
Tässä keskustelussa voi kysellä M-Chassis Comp luokan sääntö asioihin liittyviä kysymyksiä.
Ja vaikka käydä sääntöväännöt syksyllä Compin osalta osalta..

100
Talvikausi 2023-2024

Cup I  la 14.10.2023  Äänekoski , ÄkPa RC

Cup II   la 18.11.2023  Kouvola ,  KyPak

Cup III 9.12.2023 Kuopio

Cup IV 3.2.2024 Tampere , AaSi Areena

Cup V   9.3.2024 Vaasan VUA

Cup VI 14.4.2024   Kauden päätös kilpailu   Riihimäki , RiiUA




Osallistumismaksu:
1. luokka 20€ ja seuraavat luokat 15€

101
KerhoCup-ratasarja / Mini Classic kilpailijanumerot
« : 02.10.18 - klo: 23.12 »
Mini Classic kilpailijanumerot

# 1 Petri Ström
# 2
# 3 Eetu Kuivalainen
# 4 Sauli Ylösmäki
# 6 Riku Teräväinen
# 7 Arttu Hokkanen
# 8 Jani Hokkanen
# 9 Eemeli Häkkinen
# 10 Arttu Timonen
# 11 Viljami Koppanen
# 12 Jukka Veijonen
# 13 Marko Häkkinen
# 14 Ville Jalkanen
# 15 Lauri Makara
# 16 Eemil Mäkinen
# 17 Mikko Korhonen
# 18 Miikka Luhta
# 19 Jarmo Laakso
# 20 Pasi Pynnönen
# 21 Marko Pasanen
# 22 Vesa Möttönen
# 23 Niklas Jormanainen
# 24 Janne Valtanen
# 25 Tauno Meriläinen
# 26 Juha Halonen
# 27 Marko Huvila
# 28 Tommi Tirroniemi
# 29 Olavi Tenno
# 30 Kari Savolainen
# 31 Jari Pasanen
# 32 Jari Huovila
# 33 Lauri Matti Järvelä
# 37 Niko Poikkeus
# 38 Jani Korhonen
# 40 Jukka Laine
# 41 Janne Makara
# 42
# 43 Henry Kanerva
# 44 Vatanen Petteri
# 46 Antti Halonen
# 48 Eero Kultanen
# 50 Anu Raatikainen
# 53
# 54 Kai Jansson
# 55 Aarre Sillanpää
# 57
# 58 Ossi Niemistö
# 59 Mika Möttönen
# 62
# 63 Juuso Kankaanpää
# 64 Jukka Kankaanpää
# 66 Timo Jokinen
# 67
# 68 Markku Leskinen
# 69 Janne Savolainen
# 70 Rauno Kallionpää
# 71 Miika Jormanainen
# 73 Antti Aho
# 72 Sebastian Kulkula
# 76 Sami Koppanen
# 86 Juuso Leskinen
# 81 Petja Arjasalo
# 91
# 92 Kalle Raatikainen
# 93
# 95 Jari Järviluoma
# 96 Janne Hartikainen
# 98 Emil Ylösmäki
# 99
#100



luokassa on käytössä kiinteä numerointi #1-100.
Kilpailijanumeron saa varattua allekirjoittaneelta YV:llä

102
KerhoCup-ratasarja / M-Chassis Comp kilpailijanumerot
« : 02.10.18 - klo: 23.09 »
M-Chassis Comp kilpailijanumerot

# 1
# 4 Sauli Ylösmäki
# 5 Niklas Jormanainen
# 6 Riku Teräväinen
# 7 Arttu Hokkanen
# 8
# 9 Jani Korhonen
# 10 Ilkka Virtanen
# 11 Janne Valtanen
# 12 Jukka Veijonen
# 13 Marko Häkkinen
# 14 Ville Jalkanen
# 15 Pasi Pynnönen
# 16 Eemil Mäkinen
# 17 Erkko Ylösmäki
# 20 Anssi Savolainen
# 21 Joel Heikkilä
# 22 Jari Parkkinen
# 23 Ville Lehtinen
# 24 Rauno Kallionpää
# 26 Timo Jokinen
# 27 Juha Halonen
# 29
# 30 Heikkilä Juha
# 34 Joona Tammelin
# 35 Jussi Tammelin
# 36 Risto Rönnqvist
# 40 Jukka Laine 
# 41 Janne Makara
# 42 Jasper Paukkunen
# 44 Vatanen Petteri
# 46 Juuso Rannikko
# 47 Erno Kurki
# 49
# 51 Lauri Makara
# 53
# 54 Kai Jansson
# 56 Tero Piipponen
# 58 Ilari Lamminsivu
# 59 Mika Möttönen
# 61 Kaapo Viskari
# 62
# 64 Antti Halonen
# 65 Juha Viskari
# 66 Petteri Valkonen
# 67
# 68 Jukka Kankaanpää
# 69 Lauri Matti Järvelä
# 70 Topias Peräsalo
# 71 Miika Jormanainen
# 73 Antti Aho
# 75 Rasmus Kivelä
# 76 Sami Koppanen
# 77 Urmas Peräsalo
# 81 Anssi Pitkäjärvi
# 84 Janne Maula
# 85
# 87 Mikko Maula
# 88 Jari Järviluoma
# 91
# 90 Eemeli Häkkinen
# 92 Kalle Raatikainen
# 93
# 96 Ville Aalto JoeUa
# 98 Emil Ylösmäki Kypak ry
# 99

Luokassa on käytössä kiinteä numerointi #1-100.
Kilpailijanumeron saa varattua allekirjoittaneelta YV:llä

103
Yleiset:

• Tamiya M03 ja M05 autot
• Autot kasattava valmistajan ohjeen mukaisesti
• Osien keventäminen työstämällä kielletty Vain allaolevat muutokset sallittuja:
• Kuulalaakerit
• Shimmiprikkojen ja O-renkaiden lisääminen
• Koritolppien lyhentäminen ja vahvistaminen
• Ratastasauspyörästö; vapaa, kiristämistä varten saa runkoon tehdä pienen reiän
• Vetoakselisto vapaa
• Jouset ja vaimennus vapaat, mutta vaimentimien kiinnityspisteet rungossa ja tukivarsissa oltava alkuperäisillä paikoilla
• Ohjausvarret ja ohjauskinkistö vapaat
• Servon kiinnitys ja tuet vapaat, kuitenkin alkuperäisillä paikoilla
• M03/M05 tarkoitetut ohjauspalat vapaat
• Servosaver vapaa
• Pyörän akselit (sis. hexit) vapaat
• Ainoastaan muoviset vakiomallin takaohjauspalat sallittu
• Akun kiinnitys vapaa
 
Moottori ja nopeudensäädin:

• Harjaton tai harjallinen moottori ja nopeudensäädin

• Harjaton nopeuden säädin ja moottori combo:

Hobbywing QuicRun 3650 SDG2 13.5T EuroRC tuotenro: 30404310
HobbyWing QuicRun 10BL60 sensored   , EuroRC:tuotenr: 30108000
• Sensorikaapeli moottorin ja nopeudensäätimen välissä on kielletty comboa ajetaan ns. sensorittomana.

• Harjallinen moottori ja säädin:

• Harjallinen nopeudensäädin on vapaa
• Kerhokisat sarjassa on käytössä ns. Hand-out moottori sen saat käyttöösi ilmoittauduttuasi kisapaikalla
   kilpailuun
• Hand-Out moottorit, moottorissa vakiojohdotus ja liittimet, joita on käytettävä.
• Sarjan ulkopuolisissa kilpailuissa voidaan käyttää vakiomallin mukana tulevaa moottoria
   RS540S/SH(#7435035) tai Tamiya 540-J moottori (#53689)
• Kollektorin puhdistaminen hiomalla sallittu (pl. HandOut moottorit)
• Kisan aikana hajonneen (ei toimi) moottorin saa vaihtaa kilpailujohdon luvalla
• Moottorin jäähdytys tuuletin/rivat sallittu

Voimansiirto:

• Vakiohammaspyörät tai vastaavat saman välityssuhteen omaavat rattaat sallittu.
• Ratastasauspyörästö pakollinen, jäykkyys vapaa
• Vetoakselit vapaat
• Välitykset :
   Harjallisen moottorin pinjoni 20T.
   Harjattomalla Hobbywingin combolla pinjoni 16T .
 
Akut:

• 6kpl Sb-C kokoisia NiMH tai NiCD-kennoja, nimelliskapasiteetti vapaa TAI 2S(7,4v) Lipo akku, kovakuorinen, nimelliskapasiteetti vapaa. Ns. kanttiakut kielletty.
 
Renkaat, Insertit, Vanteet:

Renkaiden määrää ei rajattu
• Ainoastaan kaupallisesti saatavilla olevat, pienoisauton renkaiden puhdistukseen tarkoitetut, hajuttomat pito/puhdistusaineet sallittu. Lisäksi jarrukliinerit kuten esim. Bräkleen sallittu.
• Renkaan pintaa ja kulmia saa hioa
• Pidon muokkaaminen pikaliimalla sallittu
• Talvella (matolla) :
                             Hobbylinna myy
         Shimizu Treaded Tyres  Tamiya MEDIUM V2
         Shimizu Treaded Tyres  Tamiya HARD-V2
         Shimizu Treaded Tyres  Tamiya SOFT V2

• Insertti: Vain renkaiden mukana tulevat insertit sallittu

• Kesällä:
         Tamiya M-Chassis Slicks # 53215
         Tamiya M-Chassis Radial 60D # 50683
         Tamiya 60D Reinforced Slicks, type B #54216
• Insertti: Tamiya 60D Hard Inner Sponge, #53255
• Vanne oltava M-runkoon tarkoitettu, malli vapaa (pl. levyvanteet)
 
Kori:

• Tamiya Mini Cooper (av.210mm) #50795
• Hobbyking 1:10 Mini Cooper Clear Body Shell (for M chassis) 320000103-0
• Montech Turbo spidi – MT009004
• Rcon 1275GT Mini Clubman
• Omavalmiste korit, mitkä on yleisesti hyväksytty riittävän tunnistettavaksi Mini Cooperin koriksi. Tähän kategoriaan kuuluu ns. Äänekosken Mini Kori. Kilpailunjohtaja tekee viimekädessä päätöksen saako korilla osallistua kilpailuun.
 
Mitat ja Painot:

• Maavara min. 6mm rungon alta mitattuna
• Leveys ilman koria max. 168mm
• Minimipaino 1300g
 
Kilpailuformaatti:

Alkuerät:

• Kuljettajat jaetaan alkueriin rankingin perusteella max. 8 kuljettajaa/alkuerä. Kilpailunjohdolla on oikeus tehdä muutoksia alkuerä ryhmiin tarpeen vaatiessa.
• Alkuerän pituus 5 min.
• Väh. 3 alkuerää, joista pisteet 2/3 tai 2/4
• Yhteislähtö samalta viivalta, aika alkaa lähtöhetkestä
 
Finaalit:

• Kesto 8 min.
• Kuljettajien jako finaaleihin liittenä olevan taulukon mukaan alkuerätuloksien perusteella.
• Kun luokassa on 11 osallistujaa tai enemmän ajetaan nousufinaalit.
• Nousufinaali jako:
- Nousijoita 1-2 kilpailijaa riippuen kilpailijoiden määrästä
- Mikäli kilpailijoita on finaalissa 6 nousee 1 kilpailija.
- Mikäli kilpailijoita on finaalissa 7 tai enemmän nousee 2 kilpailijaa.
- Viimeiseen finaaliin pitää jäädä aina viisi kilpailijaa,
 jotta seuraavassa finaalissa on riittävä määrä nostajia
- Nousufinaali on käytössä vain ensimmäisellä finaalikierroksella.
• Finaali kierroksia ajetaan väh. kolme joista pisteet 2/3 tai mikäli neljä finaalia 2/4
• Finaalien lähtötapa ”formula”- lähtöruuduista alkuerä tulosten perusteella.


104
Yleiset:

• Sallitut rungot etuvetoiset Tamiya M03, M05 ja M07 sekä takavetoiset M04, M06 sekä M08
• Kuulalaakerit sallittu
• Shimmiprikkojen ja o-renkaiden lisääminen sallittu.
• Osien keventäminen työstämällä kielletty.
• Kaikki yleisesti saatavilla olevat M-chassis autoihin tarkoitetut osat sallittu, valmistajasta riippumatta, poislukien ne osat tai mitat, jotka on määritelty jäljempänä.
• Koritolppien lyhentäminen ja vahvistaminen sallittu.
• Tasauspyörästön kiristämistä varten saa porata runkoon pienen reiän säätöä varten.
• Akun kiinnitys vapaa
• Ainoastaan kaupallisesti saatavilla olevat pienoisauton renkaiden puhdistukseen tarkoitetut hajuttomat pito/puhdistusaineet sallittu. Lisäksi jarrukliinerit kuten esim. Bräkleen sallittu.

Voimansiirto:

• Vakiohammaspyörät tai vastaavat saman välityssuhteen omaavat rattaat sallittu.
• Ratastasauspyörästö pakollinen, jäykkyys vapaa
• Vetoakselit vapaat
• Välitykset :
   HW/SkyRC 3000kv moottorilla max.18T pinioni
   HW QuicRun 10,5T max. 16T pinion
   Poikkeuksena M04 runko, johon HW/SkyRC             
   3000kv moottorilla max. 19T pinioni ja HW QuicRun 10,5T max. 17T pinionilla.

Jousitus:

• Iskarit ja jouset vapaat
• Erilliset M-chassis iskarin tuet sallittu. Kiinnityspisteet tukivarsissa oltava alkuperäisillä paikoilla.

Eturipustus ja ohjaus*:

• Ohjausvarret ja ohjauslinkistö vapaat.
• Servon kiinnitys ja tuet vapaat.
• Säädettävät ylätukivarret sallittu.

-Yeah Racing Long-Span tukivarret kielletty.
 
Takaripustus:

• M-Chassis autoihin tarkoitetut takaohjauspalat 0-2 astetta.
• Säädettävät ylätukivarret sallittu.

Moottori ja nopeudensäädin:

• Harjaton, sensoriton ts. käytetään ilman sensorijohtoa:
  Hobbywing QuicRun 10,5T (EuroRC tuotenumero 30404309)
  HobbyWing Ezrun 3650S 13T 3000kv (EuroRC tuotenr. Ezrun3650-13T)
  SkyRC Leopard 380 motor 1:10 3000kv 13t (Hobbylinna ja RCM tuotenr. SK400004-04)
  Hobbywing
• Nopeudensäädin vapaa.

Akut:

• 2S kovakuorinen lipo akku, maksimi jännite 8.4V kantikkaat akut sallittu mikäli sopii paikalleen runkoa muokkaamatta

Renkaat, vanteet ja insertit:

Renkaiden määrää ei rajattu

• Talvella (matolla) :
                             Hobbylinna myy
         Shimizu Treaded Tyres  Tamiya MEDIUM V2
         Shimizu Treaded Tyres  Tamiya HARD-V2
         Shimizu Treaded Tyres  Tamiya SOFT V2

• Insertti: Vain renkaiden mukana tulevat insertit sallittu

• Kesällä:
         Tamiya M-Chassis Slicks # 53215
         Tamiya M-Chassis Radial 60D # 50683
         Tamiya 60D Reinforced Slicks, type B #54216
• Insertti: Tamiya 60D Hard Inner Sponge, #53255
• Vanne oltava M-runkoon tarkoitettu, malli vapaa (pl. levyvanteet)
 
Mitat ja painot:

• Leveys ilman koria max 168mm
• Minimipaino 1300g
Maavara min. 4mm rungon alta mitattuna

Kilpailuformaatti:
 
Alkuerät:

• Kuljettajat jaetaan alkueriin rankingin perusteella max. 8 kuljettajaa/alkuerä. Kilpailunjohdolla on oikeus tehdä muutoksia alkuerä ryhmiin tarpeen vaatiessa.
• Alkuerän pituus 5 min.
• Väh. 3 alkuerää, joista pisteet 2/3 tai 2/4
• Yhteislähtö samalta viivalta, aika alkaa lähtöhetkestä
 
Finaalit:

• Kesto 10 min.
• Kuljettajien jako finaaleihin liittenä olevan taulukon mukaan alkuerätuloksien perusteella.
• Kun luokassa on 11 osallistujaa tai enemmän ajetaan nousufinaalit.
• Nousufinaali jako:
- Nousijoita 1-2 kilpailijaa riippuen kilpailijoiden määrästä
- Mikäli kilpailjoita on finaalissa 6 nousee 1 kilpailija.
- Mikäli kilpailijoita on finaalissa 7 tai enemmän nousee 2 kilpailijaa.
- Viimeiseen finaaliin pitää jäädä aina viisi kilpailijaa,
 jotta seuraavassa finaalissa on riittävä määrä nostajia
- Nousufinaali on käytössä vain ensimmäisellä finaalikierroksella.
• Finaali kierroksia ajetaan väh. kolme kolme joista pisteet 2/3 tai mikäli neljä finaalia 2/4
• Finaalien lähtötapa ”formula”- lähtöruuduista alkuerä tulosten perusteella.

Korilista:

•Sallitut korit on listattu alla valmistajan mukaan.

ABC Hobby
BRE Datsun 510 #46 – 66047, 66309, 66310, 66311
Maruzen Technica Tomei Sunny – 66048
Datsun Sunny coupe B110 - 66043
Datsun Fairlady 240Z - 66312
Honda CRX – 66049, 66321, 66322, 66323 ,66403
Honda CR-Z – 66323, 66318, 66400
Toyota Levin TE27- 66303, 66317
Toyota sports 800 – 66308
Toyota MR2 – 66307
Honda Mugen -66040
Nissan Fairlady Z S30 – 66302

BLITZ 60913-05-YRS-M Ultra lightweight ilman siipeä

Carson
Porsche 914   13284

Carten
NBA801 R5 Turbo ilman siipeä
NBA802 Golf Mk 1 ilman siipeä
NBA803 Beetle Mk 1 ilman siipeä
NBA805 C30 ilman siipeä
NBA806 Mini Pick-Up
ilman siipeä

Colt
Mercedes A - Class M1107 - CB0212
Mini Cooper M1108 - CB0213
VW Beetle M1105 - CB0210
Porsche 911 RS M2327
Fiat M2308 - CB0218
Subaru Impreza M1109 - CB0214 siipi ?
Mitsubishi Evo M1106 – CB0211 Siipi?
NSU TT M2307 – CB0217
Suzuki Swift M2309 – CB0219
Skoda Fabia M2323
Fiat Abarth M2325
SA22C RX7 M2326
Stratos M2317

Exotek Racing
Stuttgart 911  1932  ilman siipiä  uusi 2020

Matrixline
Suzuki Swift – 201027
Fiat 500 – 201028
Classic Mini – 201029
New mini – 201030

Montech
Turbo spidi – MT009004
Turbo 5 – MT008002
FIVE- MT009001
Pick-Up "M"  MON020-006      ilman siipeä !!! uusi 2020
GTI Vision 021-017 ilman siipeä
Mon-tech Racing 308 M-Chassis ilman siipeä
Megane ilman siipeä


BittyDesign
BDFWD-HCM ilman siipeä

PHAT Bodies 
Escort Mk 2 225mm               Uusi kaudelle 2021


Protoform
PL1567-25 ilman siipeä


RCON
Mini Club 1275GT
RS200 #RCB-M010




Ride
Subaru WRX STI – 27004
Mazda Mx-5 27040 ilman siipeä  uusi 2020

Spice
Suzuki – SPA162
Toyota Starlet – SPA164
Mitzi I -Miev – SPA167
Suzuki Cappuccino – SPA621
Suzuki Wagon R – SPA613
Toyota AE86 Trueno – SPA615

Tamiya
Rover Mini Cooper – 50795
Mini Cooper S2006 – 51335, 1825247, 58295
Mini JCW Coupe – 51489
Suzuki Swift Super 1600 – 51236, 51545
Fiat Abarth 500 Assetto Corse – 51387
Fiat 500 – 51363 , 51387
Fiat Abarth 1000 TCR – 51424
Alfa Romeo MiTo – 51404 (Ei kevennetty 84148)
Alfa Romeo Giulia -11825421, 1825158
Mazda Rx7 1st Gen – 51451
Mazda MX5 Eunos Roadster – 84184
Mazda MX5 – 51583
Mazda Demio – 51591
Honda Mugen CRX - 51467
Honda S800 – 51402
Nissan Silvia S13 – 51496
VW Beetle – 58383
Renault Alpine A110 - 50688, 51420, 49338, 1825634
NSU TT -51594
Karmann Ghia 51635 uusi 2020
Ford Escort MKII  nr. 51658

HPI
Honda Civic – 7216
Porsche 911 Carrera – 7211
Mazda MX5 Miata – 7205 mukana tuleva siipi kielletty
Datsun 510 – 7209
Datsun 240Z – 7210
Toyota Corolla Levin – 7213
Lancia Stratos HF – 7214
BMW 2002 – 7215

Hobbyking
Hobbyking 1:10 Mini Cooper Clear Body Shell (for M chassis) 320000103-0

Kamtec
BMW mini Cooper S (Tamiya repro)

XPRESS
Mini vintage Pick-Up #XP-40075 ilman siipeä


Raatikainen
Rover Mini Cooper - Äänekoski

 

105
KerhoCup-ratasarja / GT2000 korilista
« : 02.10.18 - klo: 22.36 »
GT2000 Korilista

Huom! korilista on suuntaa antava eikä mitenkään ehdoton. Sallituksi luokitellaan esikuvan mukaiset henkilöauton korit ja niiden kilpa-auto versiot esim. GT3 tai rallikorit. Lemans ja prototyyppiautojen korit kielletty. Kori tulee olla tunnistettavissa esikuvakseen.

Bittydesign:


BDGT-190R8 AR8-GT3 1/10 GT body
BDGT-190VNM Venom 1/10 GT body

BDG-190AGT Agata 1/10 GT body
BDGT-190S20 Seven20 1/10 GT body

BDFWD-190HCF HC-F 1/10 FWD body
 BDFWD-CA45 1/10 190mm FWD clear body
 BDFWD-HBY HIBERYA 1/10 clear body 190mm (for FWD)

Colt:
M2340 Mazda RX7
M2341 Nissan GTR

HPI:
190mm
#7314 Honda S2000
#7327 Nissan Skyline R34 GT-R
#7335 Porsche 911 Turbo
#7338 Honda Civic Coupe Si
#7340 Toyota Celica
#7341 Nissan Silvia S15
#7352 BMW M3 GT
#7373 Dodge Viper GTS-R 2003
#7382 Mazda RX-7 FD3S
#7383 Honda NSX GT
#7385 Nissan 350Z
#7388 Mazda RX-8
#7403 Mitsubishi Eclipse
#7399 Subaru Impreza
#17218 Nissan 350Z Greddy Twin Turbo

200mm
Mazda RX-8 Speed A Spec #7488
Chevy Corvette C6 #17503
Dodge Viper #7473
Porsche 911 Turbo 997 #17527
2005 Ford Mustang GT-R #17504
BMW M3 GT2 E92 #17548
PAGANI ZONDA F #17523
Nissan GT-R R35 Clear #17538
De Tomaso Pantera #17502
Porsche 911 Turbo Clear #7435
Ford GT #7495
Lexus IS F Racing Concept #17542
2010 Chevrolet Camaro #17543
Alfa Romeo 8C Competizione #17544
Porsche 911 GT1 #7038 Toyota MR-S #7466
Porsche Carrera GT #7487

Killerbody:
#48566 Toyota 86
#48575 Subaru BRZ
#48023 Chevrolet Camaro 2011
#48296 Alfa Romeo TZ3 Corsa
#48011 Chevrolet Corvette GT2
#48626 Nissan Skyline R34
#48627 Lexus RC F
#48091 Alfa Romeo 8C
#48001 Mitsubishi Lancer Evolution X

Protoform:
190mm
#1543-30 Cadillac ATS-V.R
#1544-30 Chevy Camaro Z/28
#1532-30 Chevy Camaro ZL1
#1557-39 Chevrolet Corvette C7.R
#1550-25 Ford GT
#1563-25 Chevrolet Corvette ZR1
#1565-25 Europa
200mm
#1548-30 Cadillac ATS-V.R

Tamiya:
#51270 Mazda RX-7
#51291 Toyota Supra
#51428 Nissan 370Z Endless
#51041 Nissan GT-R Xanavi Nismo
#51453 Nissan GT-R Sumo Power
#51473 VW Sirocco GT-24
#47357 VW Sirocco GT-24 Light weight
#47322 Ferrari 458 light weight
#51592 Ferrari F12 Tdf
#51541 Toyota TRD86 Gazoo
#51586 Honda Acura NSX Touring
#51534 MB SLS GT3
#51584 Nissan GTR R35 Motul
#47363 Honda NSX 2017
#47318 Lexus RC-F
#51543 Porsche 911 Carrera RSR
#51575 Subaru BRZ Sport 2014 (#51515)
#47344 Subaru BRZ light weight
#Subaru WRX STI NBR Challenge
#51494 Toyota 86 FR-S
#84332 Toyota 86 FR-S light Weight
#51497 VW Golf
#51421 Honda Civic VTI
#51258 Nissan Silvia S15
#51365 Nissan GT-R R32
#51340 Nissan GTR R35
#51519 MB SLS AMG GT3
#51375 Subaru Impreza Cusco Dunlop
#51246 Nissan Skyline R34 Nismo GT-R Z-tune

106
GT2000 säännöt kaudelle 2023-2024

Auto:
-1/10 kokoinen 4-veto tai FWD etuvetoauto ns. touring alusta
-Minimipaino 1320g
-FWD etuveto auton minipaino 1250g
-Leveys ilman koria max 190 mm 
-Akseliväli max 273 mm

Sähköt:

Moottori:
 4-vetoauto
-TSS-10 Moottori: Hobbywing Xerun Justock 3650SD G2.1 21.5T, tuotenumero 30408012
-"vanha TSS-10" Moottori: Muchmore MR-FZX215WF FLETA ZX 21.5T Brushless Motor Type-W Fixed Timing --
  Version, tuotenumero 110311
-Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta on kielletty, roottorin saa vaihtaa vain täysin
  alkuperäisen malliseen.

  FWD etuvetoauto
- Vapaa 17.5T kone
- Sensoriton kone: max 2500kv, kannukoko 3650, akseli max 3,17mm.


 Nopeudensäädin:
-ROAR tai BRCA hyväksytty sensorillinen 0-ennakko säädin ns. Blinky säädin
- Vapaa sensoriton nopeudensäädin

 Akku:
-Kovakuorinen 2S tai 2S HV(High Voltage) lipoakku
 -max. jännite 8.4V (+0.04V)
-Maksimi latausvirta 10A
-Lataus lipopussissa

Renkaat:
- Yksityyppirengas Ride 1:10 Slick Type Tire belted, 24mm with LT Inner Set
 Tuotenumero RI-24500
- Sallittuja renkaita ovat myös edellä mainitun renkaan valmiiksi vanteelle liimatut versiot:
 RIDE preglued  RI-26073
 RIDE preglued  RI-26073BK
 RIDE preglued  RI-24082

- Hudy 1/10 Pre-Cut Slick Belted Tires Right & Left (2+2) 803041

-Yksi sarja (4 kpl) per kilpailu sallittu
-Vain alkuperäinen renkaiden mukana tullut LT insertti sallittu
-Renkaan pinnan hiominen kielletty. Ainoastaan valusauman purseet saa poistaa hiomalla.
- Renkaan kylkeä voi liimata jos sen kokee tarpeelliseksi esim. auto kaatuu pidosta.
-Puolavanteet, levyvanteet kielletty. Levyvanteista reikiä poraamalla/työstämällä tehdyt puolavanteet kielletty . 
-Rikkoutuneen renkaan saa vaihtaa kilpailunjohtajan luvalla.
-Ainoastaan kaupallisesti saatavilla olevat ns. hajuttomat pienoisauto- käyttöön tarkoitetut pitoaineet ovat
 sallittuja. Renkaiden puhdistukseen ovat sallittuja ns. hajuttomat puhdistusaineet. Hajuttomien jarrukliinereiden
 tai vastaavien puhdistusaineiden käyttö on sallittua.

Ajoformaatti ja ajotapa:
-2 ohjattua harjoitusta
-3 tai 4 alkuerää kilpailijoiden määrän/aikataulun mukaan.
-Alkuerissä pistelasku 2/3 tai 2/4
-Alkuerien lähtö kuten FTT
-Finaalit vähintään kolminkertaisena.
-Finaalissa pistelasku 2/3 tai 2/4
-Alkuerät 5 min ja Finaalit 8 min
-Kuljettajien määrä alkuerissä max. 7 kuljettajaa/erä
-Finaaleissa kuljettajat jaetaan alkuerätulosten mukaan formulatyyliseen lähtöruudukkoon.
-Finaalijako alla olevan taulukon mukaan(taulukko löytyy liitteenä olevasta pdf tiedostosta)


Kori:
-Autolla oltava 1:1 esikuva tai tätä riittävän tarkkaan muistuttava sarjatuotannossa ollut tai oleva henkilöauto,
 urheiluauto tai näiden kilpa-auto versio.
-Sedan, coupe, fastback, roadster ja GT malliset korit sallittu.
-Concept  ja IMSA tyyliset prototyyppi korit kielletty.
-Efran tai ROAR T2 listalla olevat tai olleet korit kielletty.
-Korin leveys valmistajan ilmoittaman nimellismitan mukaan max. 200 mm

-Kori leikataan esikuvan mukaisesti valmistajan leikkauslinjoja pitkin.
-Lokasuojan kaarien maltillinen työstäminen sallittu ettei renkaat ota joustoissa koriin kiinni.
-Kori ei saa ulottua auton pohjalinjan alapuolelle.
-Ainoat sallitut reiät ovat koritolpille ja antennille tarkoitetut reiät.
-Koriin ei saa laittaa ylimääräisiä ilmanohjaimia/diffuusoreita.

-Korisarjan mukana tullut tai omavalmiste siipi sallittu.
 -Siiven max. koko: pituus 40 mm, korkeus 15 mm mitattuna pystysuunnassa auton ollessa vaakatasossa ,
 leveys max. korin leveys.
-Siipeen saa kiinnittää pystysuuntaiset päätylevyt. Päätylevyn yläreuna ei saa nousta korkeammalle kuin siiven
 korkein kohta.
-Omavalmiste siiven ja korin välissä maksimissaan 15mm korkeat jalat/ korokepaloja.
- Siipi ei saa ylittää auton kattolinjaa (korkein kohta).
-Korin maalaus ja teippaus mielellään 1:1 kilpa-autojen tyyliin.
-Ikkunat pitää olla läpinäkyvät.
-Korissa oltava kilpailunumerot valkoisella tai keltaisella pohjalla auton molemmilla kyljillä, etu ja taka-akselin
 välissä.
-Numerot selkeällä mahdollisimman isolla fontilla.
-Numero ei saa peittää auton etusivu ikkunaa.
- Kilpailija hankkii/askartelee sääntöjen mukaiset kilpailunumerot itse.


-Korilista on suuntaa antava. Sallituksi luokitellaan esikuvan mukaiset henkilöauton korit ja niiden kilpa-auto versiot esim. GT3 tai rallikorit. Lemans ja prototyyppiautojen korit kielletty. Kori tulee olla tunnistettavissa esikuvakseen.
-FWD hatchback tyyppiset korit vapaa (esim. ETS:ssä käytettävät FWD korit sallittu myös GT2000).
-Korin min. vahvuus standard 0,7mm
-Listalta puuttuvan korin sääntöjenmukaisuuden päättää kilpailunjohtaja ja katsastuspäällikkö sekä GT2000
 lajiyhteyshenkilö.

107
KerhoCup-ratasarja / KerhoCup Ranking
« : 02.10.18 - klo: 22.21 »
KerhoCup Ranking

Rankinglista muodostuu seuraavasti. Jokaiselta kilpailijalta katsotaan 3 heidän viimeksi ajamaansa osakilpailua. Näistä kolmesta kahden parhaan rankingpisteet huomioidaan. Yli vuoden vanhoja suorituksia ei listalla huomioida.

Rankingpisteet muodostetaan kertoimilla sarjapisteistä siten, että tuoreemmilla tuloksilla on suurempi painoarvo.  Viimeksi ajetun kilpailun sarjapisteet lasketaan täysinä ja tästä taaksepäin mentäessä pisteiden painotus putoaa 3 % / kilpailu. Lukuun ottamatta kilpailukauden vaihdosta, missä painotus putoaa 30 %. 



Mini Classic

1Petri Ström
197,0
2Rauno Kallionpää
169,5
3Sami Koppanen
166,6
4Kalle Raatikainen
161,9
5Kai Jansson
149,7
6Riku Teräväinen
149,1
7Tommi Tirroniemi
136,7
8Janne Savolainen
127,1
9Janne Makara
122,2
10Jari Huovila
118,3
11Henry Kanerva
113,4
12Olavi Tenno
112,0
13Lauri Makara
106,6
14Mika Möttönen
72,2
15Juuso Leskinen
66,9
16Petri Ström
66,9
17Aarre Sillanpää
64,0
18Tauno Meriläinen
63,4
19Janne Hartikainen
63,0
20Sauli Ylösmäki
62,8
21Aki Puttonen
60,7
22Jarmo Laakso
60,0
23Arttu Heikkinen
59,2


M-Chassis Comp

1Sami Koppanen
191,0
2Jani Hovi
181,9
3Kai Jansson
169,3
4Janne Valtanen
156,8
5Riku Teräväinen
153,1
6Antti Aho
150,8
7Tommi Tirroniemi
139,7
8Rauno Kallionpää
136,9
9Lauri Makara
131,0
10Timo Jokinen
127,9
11Kalle Raatikainen
124,7
12Jamiel Gabrielsson
79,2
13Ville Aalto
71,4
14Risto Rönnqvist
69,2
15Jari Huovila
66,9
16Jesper Paukkunen
64,9
17Konsta Saarinen
63,4
18Jukka Laine
60,1
19Erkko Ylösmäki
54,6
20Emil Ylösmäki
47,3



GT2000


1Mikko Ylinen
197,0
2Sami Koppanen
173,5
3Risto Rönnqvist
152,8
4Jukka Kankaanpää
148,9
5Antti Louhi
148,6
6Viljami Koppanen
148,1
7Petri Hoffren
140,4
8Janne Savolainen
134,7
9Emppu Halt
131,3
10Jari Halt
130,7
11Antti Aho
125,9
12Riku Teräväinen
114,4
13Joonas Saarilahti
113,9
14Arttu Halt
104,4
15Rami Korpela
96,7
16Ilpo Koivisto
96,5
17Janne Makara
95,6
18Vesa Ulvila
92,7
19Petri Tuomainen
91,0
20Tommi Vesalo
90,8
21Tommi Leikomaa
88,6
22Olavi Tenno
86,9
23Kalle Raatikainen
77,1
24Lauri Uotila
72,0
25Jani Hovi
66,0
26Ville Aalto
56,4
27Jarno Kokkonen
55,4
28Nico Väyrynen
49,1
29Juuso Kankaanpää
47,5
30Ismo Lehto
47,3
31Jaakko Maijala
45,8
32Janne Sundberg
42,2
33Lauri Makara
38,2



GT2000 luokassa voidaan käyttää erien uudelleen järjestelyä ns. reseediä 2. harjoituksen jälkeen kuskien nopeuserojen tasaamiseksi alkuerissä mikäli kilpailunjohto katsoo sen tarpeelliseksi.

108
KerhoCup-ratasarja / Mini Classic sääntökeskustelu
« : 02.10.18 - klo: 22.21 »
Tässä keskustelussa voi kysellä Mini Classicin sääntö asioihin liittyviä kysymyksiä.
Ja vaikka käydä sääntöväännöt syksyllä Classicin osalta...

109
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2019
« : 29.09.18 - klo: 22.53 »
Kyllä kelpaavat oikein hyvin.

110
Talvikausi 2018-2019:


27.10.2018               ÄkpaRC / Äänekoski   I

1.12.2018                 RaumRC / Eurajoki   II

 29.12.2018              RSRCA / Raisio III

tammikuu/helmikuu 2019         Epua / Vaasa IV

helmi/maaliskuu 2019   ?                V




Kerhokisat konserni järjestää viiden kilpailun mittaisen talvikilpailusarjan kaudella 2018-2019 ympäri Suomea.
Sarjapisteisiin lasketaan 3(kolme) kuljettajan parasta kilpailua.
Loppuvuoden kilpailupäivämäärät on jo lyöty lukkoon. 2019 alkuvuosi tarkentuu syksyn mittaan.
Luokkina ajetaan Mini Classic , M-Comp Chassis ja GT2000. Luokkien säännöt löytyvät kerhokisojen nettisivulta http://kerhokisat.esy.es/ sekä RC10 foorumilta.

111
Kisajärjestän puolesta kerhokisan siirto 1.12.2018 on OK. Eli kisa siiretty siihen päivämäärään.

112
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2019
« : 07.09.18 - klo: 22.42 »
Suurin osa harrastajista on ymmärtänyt että vain renkaan mukana tullut insertti on sallittu.
Lisäsin tämän kuitenkin ihan omana kohtanaan sääntöihin ettei asiassa ole mitään epäselvyyksiä.
Myös siipi sääntöön tuli pientä tarkistusta (lähinnä oma tekemiin siipiin samankorkuinen korotus sallittu kuin tehdas tekoisissakin)

113
No katsos vaan niinpä onkin. En tosin kovasti ole noita krossipuolen kalentereita edes katsonut. Mutta näkyy kisat olevan teillä joten taidat joutua hieman talkoilemaan  :grin:
Olisikohan siirto 1.12.2018 parempi ? Pitää hieman ottaa oman seuran puolesta selvää onnistuuko....

114
Rauman Seudun RC-harrastajat ry. sisäkausi 2018-2019

Rata suljettu tältä talvikaudelta. Kiitokset kaikille ajamassa käyneille. Jatketaan toivottavasti samoissa merkeissä ensi syksynä.

Paikka: RaumRC:n sisärata sijaitsee Eurajoella, Kirkkotie 15 (ent.K-market Iso-Juha)

Aika: Keskiviikkoisin klo 17-21
        Sunnuntaisin klo 12-21
        Aukioloajat saattavat vaihdella. Tarkista aukioloaika http://raumrc.net/index.php
        Sisäkausi jatkuu maaliskuun loppuun asti 2019

Rata: 14x25m on GT Track-mattoa
          Rata soveltuu 1/10 sekä pienemmille onroad sähköautoille.

Ajanotto: DIY (pondereita löytyy paikan päältä lainaan)

Ratamaksu: 40€/kk, kertamaksu 10€/pv
                   Aloittelijoille tutustumiskerta ilmainen!


MUUTA HUOMIOITAVAA:

- kk-maksu tarkoittaa KALENTERIKUUKAUTTA
- ratamaksu tulee olla maksettuna ETUKÄTEEN, ENNEN AJAMISTA
- kertamaksun voi maksaa radalla(ENNEN AJAMISTA)
- ratamaksua voi maksaa myös useamman kuukauden kerrallaan,vaikka koko kauden(loka-maaliskuu)Jos jostain syystä joudumme lopettamaan kesken kauden,palautamme ennakkoon maksetut ratamaksut.
- talouden toinen jäsen -50% ja seuraavat -75% (koskee myös kertamaksuja)

Ratamaksut maksetaan RaumRC:n tilille.
Tilinumero: FI36 5630 0020 2969 99
Saaja: Rauman Seudun RC-harrastajat ry
Viesti: nimi, ratamaksu:kk(t) (esim.Matti ja Teppo,ratamaksu:lokakuu-tammikuu)

Yhdistyksellä on auto,jota harrastusta harkitsevat voivat kokeilla ennen oman auton hankintaa.
Jos olet kiinnostunut rc-autoilusta,tule rohkeasti kyselemään harrastajilta,varmasti neuvotaan ja autetaan.

Tervetuloa!

Terveisin RaumRC , Marko Aava puh. nolnelnelnol-190850

115
Ei kai tuon nsu TT korin sallimisella varsinaista estettä ole kunhan kyljessä ei komeile nuo alkoholi mainokset....

116
Classicin sääntömuutokset päivitetty kerhokisojen nettisivulle.
Lisäsin samalla GT2000 säännöt myös sinne.

GT2000 luokassa käytössä sama kiinteä numerointi käytäntö kuin muissakin kerhokisojen luokissa.
GT2000 luokan numerohaku avattu sekä foorumille GT2000 säännöt keskustelussa että kerhokisojen sivulla lomakkeen avulla.

Ei muuta kuin numeroa hankkimaan ja kauden ensimmäistä kisaa odottamaan.

terveisin Aava

117
Tuohan näyttää hyvältä. Saanko classici miehet lisätä tuon korilistalle ?

118
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokka säännöt 2019
« : 30.08.18 - klo: 21.54 »
GT2000 Kilpailijanumerot

# 4    Aapo Koro Fullspeed RC
# 13  Sinervo Niko
# 10  Ilkka Virtanen  TUA
# 25  Joona Aava  RaumRC
# 38  Teemu Knaapi SaikartRC
# 40  Jukka Laaksonen MäntsMk
# 41  Marko Aava  RaumRC
# 45  Ilpo Koivisto  Saik
# 49  Mikko Porkka  KyPak
# 54  Kai Jansson KyPak
# 56  Tero Piipponen  RSRCA
# 65  Juha Viskari  RaumRC
# 61  Kaapo Viskari  RaumRC
# 62  Tuomas Arponen
# 74  Sakari Siivonen RaumRC
# 75  Petteri Kulkula Tbo ry
# 77  Artti Viitaniemi
# 81  Petja Arjasalo
# 84  Teppo Hytönen
# 88  Maikola Rami  RaumRC
# 96  Ville Aalto JoeUA
# 99  Leevi Helenius RaumRC




GT2000 luokassa on käytössä kiinteä numerointi #1-100.
Kilpailijanumeron saa varattua allekirjoittaneelta YV:llä, kerhokisojen nettisivulta http://kerhokisat.esy.es/Numerot-3/ tai muita viestimiä käyttäen.
RC10:n lista pysyy ainakin alkuun paremmin ajantasalla. Päivittelen kuitenkin parhaani mukaan numeroita myös Kerhokisojen sivulle.

119
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokka säännöt 2019
« : 30.08.18 - klo: 21.54 »
GT2000 Korilista


Colt:

M2340 Mazda RX7
M2341 Nissan GTR


HPI:

190mm

#7314 Honda S2000
#7327 Nissan Skyline R34 GT-R
#7335 Porsche 911 Turbo
#7338 Honda Civic Coupe Si
#7340 Toyota Celica
#7341 Nissan Silvia S15
#7352 BMW M3 GT
#7373 Dodge Viper GTS-R 2003
#7382 Mazda RX-7 FD3S
#7383 Honda NSX GT
#7385 Nissan 350Z
#7388 Mazda RX-8
#7403 Mitsubishi Eclipse
#7399 Subaru Impreza
#17218 Nissan 350Z Greddy Twin Turbo

200mm

Mazda RX-8 Speed A Spec #7488
Chevy Corvette C6 #17503
Dodge Viper #7473
Porsche 911 Turbo 997 #17527
2005 Ford Mustang GT-R #17504
BMW M3 GT2 E92 #17548
PAGANI ZONDA F #17523
Nissan GT-R R35 Clear #17538
De Tomaso Pantera #17502
Porsche 911 Turbo Clear #7435
Ford GT #7495
Lexus IS F Racing Concept #17542
2010 Chevrolet Camaro #17543
Alfa Romeo 8C Competizione #17544
Porsche 911 GT1 #7038 Toyota MR-S #7466
Porsche Carrera GT #7487

Killerbody:

#48566 Toyota 86
#48575 Subaru BRZ
#48023 Chevrolet Camaro 2011
#48296 Alfa Romeo TZ3 Corsa
#48011 Chevrolet Corvette GT2
#48626 Nissan Skyline R34
#48627 Lexus RC F
#48091 Alfa Romeo 8C
#48001 Mitsubishi Lancer Evolution X

Protoform:

190mm

#1543-30 Cadillac ATS-V.R
#1544-30 Chevy Camaro Z/28
#1532-30 Chevy Camaro ZL1
#1557-39 Chevrolet Corvette C7.R
#1550-25 Ford GT
#1563-25 Chevrolet Corvette ZR1

200mm

#1548-30 Cadillac ATS-V.R


 

Tamiya:

#51270 Mazda RX-7
#51291 Toyota Supra
#51428 Nissan 370Z Endless
#51041 Nissan GT-R Xanavi Nismo
#51453 Nissan GT-R Sumo Power
#51473 VW Sirocco GT-24
#47357 VW Sirocco GT-24 Light weight
#47322 Ferrari 458 light weight
#51592 Ferrar F12 Tdf
#51541 Toyota TRD86 Gazoo
#51586 Honda Acura NSX Touring
#51534 MB SLS GT3
#51584 Nissan GTR R35 Motul
#47363 Honda NSX 2017
#47318 Lexus RC-F
#51543 Porsche 911 Carrera RSR
#51575 Subaru BRZ Sport 2014 (#51515)
#47344 Subaru BRZ light weight
#Subaru WRX STI NBR Challenge
#51494 Toyota 86 FR-S
#84332 Toyota 86 FR-S light Weight
#51497 VW Golf
#51421 Honda Civic VTI
#51258 Nissan Silvia S15
#51365 Nissan GT-R R32
#51340 Nissan GTR R35
#51519 MB SLS AMG GT3
#51375 Subaru Impreza Cusco Dunlop
#51246 Nissan Skyline R34 Nismo GT-R Z-tune

120
Kilpailijoiden kanava / GT2000 luokan säännöt 2019
« : 30.08.18 - klo: 21.53 »
                                       GT2000 säännöt 2019

Auto:
-1/10 kokoinen 4-veto tai FWD etuvetoauto ns. touring alusta
-Minimipaino 1350g
-Leveys ilman koria max 190 mm 
-Akseliväli max 273 mm

Sähköt:

    Moottori:
-4-veto auto: Vapaa sensorillinen 21.5T moottori.
-Etuveto (FWD) auto: Vapaa sensorillinen 17.5T moottori.
-Team Trinity/ Team Epic, Muchmore FLETA ZX STING ja Hobbywing Bandit G2 sekä muut ns. Outlaw-luokitellut -
 moottorit ovat KIELLETTY
-Tuning roottorit kielletty


 Nopeudensäädin:
-ROAR tai BRCA hyväksytty sensorillinen 0-ennakko säädin ns. Blinky säädin

 Akku:
-Kovakuorinen 2S tai 2S HV(High Voltage) lipoakku
 -max. jännite 8.4V (+0.04V)
-Maksimi latausvirta 10A
-Lataus lipopussissa

Renkaat:
-Yksityyppirengas RIDE 24mm Pre-cut Slick tire with LT insert
 Tuotenumero RI-24025
-Yksi sarja (4 kpl) per kilpailu sallittu
-Vain alkuperäinen renkaiden mukana tullut LT insertti sallittu
-Renkaan pinnan hiominen kielletty. Ainoastaan valusauman purseet saa poistaa hiomalla.
-Puolavanteet, levyvanteet kielletty. Levyvanteista reikiä poraamalla/työstämällä tehdyt puolavanteet kielletty . 
-Rikkoutuneen renkaan saa vaihtaa kilpailunjohtajan luvalla.
-Ainoastaan kaupallisesti saatavilla olevat ns. hajuttomat pienoisauto- käyttöön tarkoitetut pitoaineet ovat
 sallittuja. Renkaiden puhdistukseen ovat sallittuja ns. hajuttomat puhdistusaineet. Hajuttomien jarrukliinereiden
 tai vastaavien puhdistusaineiden käyttö on sallittua.

Ajoformaati ja ajotapa:
-2 ohjattua harjoitusta
-3 tai 4 alkuerää kilpailijoiden määrän/aikataulun mukaan.
-Alkuerissä pistelasku 2/3 tai 2/4
-Finaalit vähintään kolminkertaisena.
-Alkuerät 5 min ja Finaalit 8 min
-Kuljettajien määrä alkuerissä max. 7 kuljettajaa/erä
-Finaalijako alla olevan taulukon mukaan(taulukko löytyy liitteenä olevasta pdf tiedostosta)


Kori:
-Autolla oltava 1:1 esikuva sarjatuotannossa ollut tai oleva henkilöauto, urheiluauto tai näiden kilpa-auto versio.
-Sedan, coupe, fastback, roadster ja GT malliset korit sallittu.
-Concept  ja IMSA tyylliset prototyyppi korit kielletty.
-Efran tai ROAR T2 listalla olevat tai olleet korit kielletty.
-Korin leveys valmistajan ilmoittaman nimellismitan mukaan max. 200 mm

-Kori leikataan esikuvan mukaisesti valmistajan leikkauslinjoja pitkin.
-Lokasuojan kaarien maltillinen työstäminen sallittu ettei renkaat ota joustoissa koriin kiinni.
-Kori ei saa ulottua auton pohjalinjan alapuolelle.
-Ainoat sallitut reiät ovat koritolpille ja antenille tarkoitetut reiät.
-Koriin ei saa laittaa ylimääräisiä ilmanohjaimia/diffuusoreita.

-Korisarjan mukana tullut tai omavalmiste siipi sallittu.
 -Siiven max. koko: pituus 40 mm, korkeus 15 mm mitattuna pystysuunnassa auton ollessa vaakatasossa ,
 leveys max. korin leveys.
-Siipeen saa kiinnittää pystysuuntaiset päätylevyt. Päätylevyn yläreuna ei saa nousta korkeammalle kuin siiven
 korkein kohta.
-Omavalmiste siiven ja korin välissä maksimissaan 15mm korkeat jalat/ korokepaloja.

-Korin maalaus ja teippaus mielellään 1:1 kisautojen tyylliin.
-Ikkunat pitää olla läpinäkyvät.
-Korissa oltava kilpailunumerot valkoisella tai keltaisella pohjalla auton molemmilla kyljillä, etu ja taka-akselin
 välissä.
-Numerot selkeällä mahdollisimman isolla fontilla.
-Numero ei saa peittää auton etusivu ikkunaa.


-Korilista on suuntaa antava.
-Listalta puuttuvan korin sääntöjenmukaisuuden päättää kilpailunjohtaja ja katsastuspäällikkö sekä GT2000
 lajiyhteyshenkilö.
 

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11