Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ampperi

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10]
271
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 30.11.10 - klo: 20.51 »
Öö, just... Tähän ei taida kyllä maavara auttaa...

 Voi olla, että termit ei mennyt oikein (pahoittelut), mutta kyse siis kuvan vetoakselin ylä/alapuolella tukien päihin kiinnitettävistä palloista, jotka edelleen kiinni ohjauspalassa (suojattu kuvassa Traxxasin tyyliin VAKIONA sinisillä kumeilla).



edit: linkki kuvaksi

272
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 30.11.10 - klo: 14.31 »
Availin edestä toisen puolen ohjauspala/pivot pallo-systeemin, kun ajattelin huoltaa/vaihtaa laakerit. Oli aikamoisessa kunnossa ne pivot -pallot, ihan hiekan karhentamat. Ei kyllä ole ihme, kun muovia ovat ja suora avoin reitti hiekalle pallon ja ohjauspalan väliin...

Pitäisi varmaan hankkia uudet pallot (olisiko metalliset paremmat joltain muulta merkiltä?) ja ohjauspalat, mutta kehittää myös joku suojaus, ettei hiekka pääse pallon kimppuun ihan suoraan kuten nyt. Tuossa toimisi varmaan vastaava "haitarikumi" kuin on iskareissa varren suojana.

edit: Hemmetin pakkaset... Ei pääse testaamaan uusia iskareita, kytkinpaloja, renkaita...

273
Yleinen keskustelu / Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« : 25.11.10 - klo: 09.43 »
tekeekö näillä avaimilla mitään

http://www.hobbylinna.com/hex-wrench-set-p-5100.html
Tekee ja ei tee 1.5mm on pehmeä. Itsellä tuo sarja terästettynä HUDYn 1.5mm vaihto kärjellä noin 1.5v jo käytössä. Sarjan hyvä puoli on kärkien vaihto mahdollisuus ja väri koodaus eri avain koolle.

Mulla kanssa olleet nämä käytössä. Muuten toimineet ok, mutta 2,5 mm meni katki, kun piti jotain oikeen tiukassa ollutta ruuvia vääntää. Tilalle laitoin Hudyn vaihtokärjen. Värikoodaus on hyvä!

274
Polttisautot / Vs: Mistä saisi polttiksen kytkimen jousia
« : 24.11.10 - klo: 09.26 »
Mega Forcessa on sellainen jousi mikä menee palojen ympäri, minulla on räjäytyskuva ja muut dokumentit mitä auton mukana tulee, mutta siellä ei ollut jouselle erikseen varaosanumeroa ainoastaan kytkinpaloille oli BS125 joka sisältää myös kysytyn jousen. www.rcjkl.fi:stä olen tilannut osia autooni. Tuntuu etä on niin vanha auto ettei kellään ole suomessa osia tälläiseen hyllyssä.

MFR:n optio-osaluettelossa on kytkinpaloille tällainen listaus:

tuotenumero 97014, Special Clutch Shoe (KC45)

Tuo sisältää palat ja jousen, mutta siis tuotenumerot ovat näköjään muuttuneet ajan kuluessa...?

275
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 22.11.10 - klo: 21.03 »
Eipä mitään, kuva oli otettu Kyoshoa varten, että sai takuuseen uudet osat...  :grin:

Ymmärsin vähän väärin tuon "kaksoisrattaan", eli minulla siis hajonnut laatikon sisältä se pitkulainen ratas, jossa molemmissa päissä hampaat (tämä siis laitettu väärin päin paikalleen, jotta sai laatikon toimimaan). En siis yllä tarkoittanut noita laatikon ulkona olevia rattaita.

Ja tosiaan hintaa tulee: Laitoin ne optioiskarit ja nostin auton "arvon" 1,5 -kertaiseksi.  :lol: Mutta ei tarvi kuunnella ilman lorinaa iskareissa!

276
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 22.11.10 - klo: 08.11 »
Tässä kuva sen tapin osalta vaihtajassa, jonka olen nyt teipannut varotoimenpiteenä paikoilleen. Voi ilmeisesti tulla pikku hiljaa ulos tuolta ilman varmistusta. Joka kerta kun nyt muistaa katsoa, saa teipin painaa uudelleen paremmin kiinni, kun on pullistunut ulospäin tapin kohdalta...

Mulla meni myös se kaksoisratas (siis se jossa molemmissa päissä hammastus). En saanut edes kokonaan uusilla osilla (rattaat, laakerit, kuoret) QRC-unittia pyörimään lähellekään herkästi ennen kuin kiinnitin toisin päin sen pienen rattaan, joka tulee kuusiokoloruuvilla unitin kuoreen kiinni. Tämä siis toisin päin kuin ohjeessa on. Ilmeisesti tämän rattaan ja sen kaksoisrattaan välillä on "hannaus"ongelma noin puolen kierroksen osalta.

Nyt sitä rattaan akselina toimivaa ruuvia ei voi kiristää ihan tiukasti kiinni, että ratas pyörii, joten saas nähdä kestääkö... Ajettu vasta kerran pari tankkia testiä, mutta pelasi. Ei olisi tullut mieleenkään laittaa konetta käyntiin sillä vastustuksella, joka vaihteistossa oli ratas oikein päin (esim. autoa kun työnsi lattialla eteenpäin, renkaat eivät pyörineet...) Varmaan olisi mennyt ne muovirattaat sileiksi saman tien...

Olen myös miettinyt koneen vaihtoa, varsinkin kun laitoin uudet Prolinen Badlands renkaat, jotka painaa paljon enemmän kuin orkkikset. Voi olla että tehot loppuu. Tai sitten pamahtaa vetoakselit, jotka heppoiset. Ja kuten sanoit paremmat saa, mutta maksaa...

277
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 19.11.10 - klo: 20.19 »
Lainaus käyttäjältä: LazerT40
Joo,elikkäs kertokaapas tähän niitä vinkkejä siihen autoon. Kertokaa myös mitä hyvi ja huonoja puolia siinä on. Oon aatellut ostaa kyseisen auton niin kattelen.

Miinus
- ahdas radioboxi
- kannattaa hankkia ihan oikea hehku käynnistystä varten (toimii paljon paremmin kuin kyoshon viritys)
- moottorin säädöt... on vaikea löytää, jos löytyy ikinä
- kasaus oli huono, kun laitoin itse ripustukset lähti paljon klappia pois
- iskarit surkeat: kun iskarin varsi vääntää alaosan rei'än isommaksi, pitää ostaa kokonaan uudet iskarit vs. että ostaisi korjauskitin siihen alaosaan (noin 30 e vs. 4 e). Ja em. klapilla iskarit menee nopeasti huonoiksi...
- vaihtaja pamahti kaksi kertaa itsekseen ja sain takuuseen uudet osat eli ilmeisesti jotain suunnitteluvirhettä (pitää mm. teipata oma-aloitteisesti yksi tappi, ettei tule itsekseen pois paikoiltaan ja "räjäytä" systeemiä...)
- matalahko maastoon
- ratas meni rikki QRC:stä:
laitoin uuden => ei pyörinyt kunnolla
lähetin liikkeeseen laitettavaksi => ei pyörinyt kunnolla (maksoin nolla-avusta...)
ostin kaikki osat uudet => ei pyörinyt kunnolla ennen kuin laittoi yhden rattaan väärin päin verratuna ohjeeseen...
- laakerit suurimmaksi osaksi "outoja" kokoja, ettei vain saisi helposti ja edullisemmin hankittua uusia...
- renkaiden kumi todella ohut => menee helposti rikki

Plus
- Kivan näköinen

En ostaisi enää, liian paljon huonoa. Osta joku kunnon trukki, niin pääset helpommalla ja halvemmalla loppupeleissä....

278
Hoke, vastasin YV:hen...

280
Seuraavaksi +35 näytöskisa, joten finaali vasta klo 11...?

edit: oli kyllä siisti tuo toisen semin 5 paikan taistelu lopussa, 3 sadasosaa jäi eroa Draken hyväksi.

281
Kiitos tosian aikatauluista, kun niitä ei taida löytyä oikein mistään.
Ja kiitos alussa laitetusta liverc linkistä... Ollut mukava seurata pro -miesten hommia.

edit: Kyllä tuosta palvelusta kannattaa pari kymppiä maksaa, Kaikkea netillä saadaan aikaan...

282
Kyosho / Vs: Kyosho DMT VE 4wd monsteri
« : 30.10.10 - klo: 20.27 »
MFR:n mitoissa eli sen sähköversiolta näyttää. MFR:n paino on yli 3 kg, tämän painoa ei mainita, mutta 2S taitaa olla alakanttiin...

283
Kyosho / Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« : 04.10.10 - klo: 15.05 »
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Diffioljyt
Tuolta saat puoleen hintaan isommat putelit diffiöljyä, muut saa neuvoa jäykkyydet.

284
Akselin päähän pidentäen sitä.

Edit: Eli siis ohuempi kohta holkissa saman paksuinen kuin kampiakseli. Akselin päässä oleva ruuvi tulee hokista läpi, kun laitetaan paikoilleen.

285
Paljon se on vajaa? Tällä saa jotain 5 mm lisää pituutta kampiakseliin (en muista tarkkaan, itse lyhensin vähän kun oli jo liian pitkä)
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Kytkimet-ja-Tarvikkeet/UR1103-Compak-kytkimen-holkki-108178

286
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 28.09.10 - klo: 13.09 »
Jotain noilla on lähetysten kanssa...

Tilasin elokuun lopussa Losin shimmejä eli pieni pussi tavaraa. Tilaus oli vaan jatkuvasti transmitted tilassa, joten laitoin 3 viikon päästä disputen Paypalin kautta.

Samana päivänä tuli postista kortti "Teille on saapunut iso kirje, joka on noudettavissa..." Ihmettelin, mikä se voi olla, ei ainakaan Liquid tilaus, koska pienipussi kirjekuoressa mahtuu kyllä postilaatikkoon.

Postissa odotti aika yllätys: shimmien lisäksi sain kierroksen Pro-Line renkaita + vanteet ja putkilon limaa näiden kasaamiseksi. Sattui vielä, että renkaat käy autooni, joten sain 7-8 dollarin hinnalla yli 50 euron edestä tavaraa. :grin:

Toivottavasti ei keneltäkään suomalaiselta jäänyt renkaat saamatta.

edit: Ja tuli siis kiire sulkemaan dispute Paypalista, etteivät pyydä lähettämään takaisin...

287
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 01.05.10 - klo: 06.32 »
Oho luin ekalla kerralla että laajenee lämmitessään, mutta SE ONKIN LÄMPENEE LÄMMETESSÄÄN!

Hyvä, sinähän olet ajatustenlukija! Ajatus oli tietenkin "laajenee lämmetessään", ei vaan kantanut näppäimistölle asti...   :embarrassed:

288
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 30.04.10 - klo: 14.52 »
Vaikuttaa, koska metalli lämpenee lämmetessään.

Itse ajoin juuri sisään uutta konetta, ja heti kun lämmöt laski liian alas (ei pysynyt käynnissä ensin kunnolla), starttiboksi ei jaksanut pyörittää konetta.

289
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 20.04.10 - klo: 12.51 »
Kone ostettu palstalta auton mukana käytettynä, mutta "täysin toimivana" ja oli kuulemma viimeksi ajettu kerhokisaa ennen myyntiä... Ollut varmaan mielenkiintoista ajoa, kun kierrokset heittelee ihan mihin sattuu (välillä seos rikkaalla ja sitten taas laihalla). Taisin siis tulla kusetetuksi tolta osin (myyjälle vaan terveisiä ja kiitoksia...)

Eli siis koneen historiasta ei ole täyttä tietoa. Katsoin, että lohko ei ole halki. Lohko on varmaan noin pari millin kymmenystä liian iso vs. laakeri (akseli ja laakeri heiluu vähän ylös/alas).

Kannattaako tuota yrittää tiivistää jollain vai meneekö kone verkon painoksi...?

290
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 20.04.10 - klo: 06.42 »
Tällainen aloittelijan ongelma:
Purin ensimmäisen koneeni, kun on ollut vaikea säätää ja vaikutti, että on ilmavuotoa. Etulaakerista näytti myös vuotavan polttoainetta ulos, joten ajattelin että vaihdan sen.
Kun olin asentamassa laakerin irroitustyökalua, etulaakeri tipahti ulos. Samoin uusi meni paikalleen ilman mitään tiukkuutta, kunhan oli oikeassa asennossa.

Onko koneen runko etulaakerin kohdalta liian löysä, mikä voi päästää paineet ulos? Voiko tälle tehdä mitään...?

Edit: Etulaakerin koko pitäisi olla 7x18.6x6mm (GO -kone) ja laitoin siihen Hobaon etulaakerin 7x19x6, joten koot ei liene ongelma. Molemmat siis menee heittämällä sisään ja ulos...

Osaako joku auttaa?

291
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 16.04.10 - klo: 19.00 »
Ryypytys: Tuki sormella pakoputken pää ja pyöritä vauhtipyörästä konetta (tai vedä narusta), niin polttoaine alkaa virrata letkuissa kohti konetta. Kun näet löpöä menevän koneeseen, niin ryypytys on valmis ja voit nykiä koneen käyntiin. Ryypytyksen tarkoituksena siis vain saada polttoaine koneelle, että kone saa heti voitelua ja jotain mitä polttaa...

Hehku laitetaan tulppaan ja annetaan olla siinä koko käynnistyksen ajan, mutta ei tarvitse esim. hehkuttaa x sekuntia, ennen kuin voi vetäistä narusta.

Varmista myös koneen säädöt, että ohjekirjan mukaisissa sisäänajoa varten. Jos ei ole kohdallaan, kone ei käynnisty tai käynnistyy käyden laihalla => kone vaurioituu.

Edit: typo

292
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 16.04.10 - klo: 18.39 »
Tällainen aloittelijan ongelma:
Purin ensimmäisen koneeni, kun on ollut vaikea säätää ja vaikutti, että on ilmavuotoa. Etulaakerista näytti myös vuotavan polttoainetta ulos, joten ajattelin että vaihdan sen.
Kun olin asentamassa laakerin irroitustyökalua, etulaakeri tipahti ulos. Samoin uusi meni paikalleen ilman mitään tiukkuutta, kunhan oli oikeassa asennossa.

Onko koneen runko etulaakerin kohdalta liian löysä, mikä voi päästää paineet ulos? Voiko tälle tehdä mitään...?

Edit: Etulaakerin koko pitäisi olla 7x18.6x6mm (GO -kone) ja laitoin siihen Hobaon etulaakerin 7x19x6, joten koot ei liene ongelma. Molemmat siis menee heittämällä sisään ja ulos...

293
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 27.11.09 - klo: 21.31 »
Ile__ :lle kiitos sujuvasta kaupasta!

294
Polttisautot / Vs: Säädöt vaeltelee...?
« : 10.06.09 - klo: 19.30 »
Kössön RTR koneet tietäen pääneulan O rengas on kehno.
Eli pääneula ei ole tarpeeksi tiukka joten neula pääsee jopa itsestään säätymään.
Pistä siis merkille että onhan neula varmasti samassa asennossa tankin lopulla.
Kone saattaa myös käyttäytyä noin jos se on hieman rikkaalla, joten älä säädä moottoria tarkasti mittarin mukaan vaan säädä se siten että kone ei yhtään röpötä kaasupohjassa, vaan kulkee iloisesti.
Modelin soppa tuppaa vieläpä olemaan sellaista että lämmöt on korkeammalla kuin laadukkaammalla sopalla.

Neula mielestäni pysyi paikallaan ja laittaa vastaan ruuvatessa, mutta pidän mielessä vastaisuuden varalle. Pitää ilmeisesti antaa käydä MT:llä vähän kuumempana, kunhan savua tulee pillistä...?
Silloin kun lämmöt nousi ei todellakaan röpöttänyt ja taisi tulla savuakin vielä... Pitää katsoa tämä vielä. Sitä vaan menee niin ohjeen mukaan mittarin kanssa, kun aloittelija on.
Täytyy myös hankkia jotain muuta soppaa ja katsoa miten lämmöt käyttäytyy. Jos vaikka tokenisi.

Kiitos vastauksista.

295
Polttisautot / Vs: Säädöt vaeltelee...?
« : 10.06.09 - klo: 18.08 »
Letkut pidennetty foorumin ohjeiden mukaan alkuperäisestä ja ovat n. 20 cm, vähän ylikin. Lisäksi on polttoaineen suodatin.

296
Polttisautot / Vs: Säädöt vaeltelee...?
« : 10.06.09 - klo: 17.50 »
Pakko sanoa model technicsia ja olen sekoittanut/ravistanut purnukkaa kunnolla.
Konetta säädetty kuumana, ensimmäisen kerran muutaman minuutin lämmittelyn jälkeen ja sitten pikkuhiljaa neulaa kiristäen.

297
Polttisautot / Säädöt vaeltelee...?
« : 10.06.09 - klo: 17.12 »
Taas yksi aloittelija kaipaa apua... :smiley:

Olin tänään ajamassa Kyosho MFR:llä, jossa GXR-18 kone. Autolla ajettu n. 10 kertaa ja n. gallona.
Säädin ensin moottorin neuloja kohdalleen ja sain säädettyä yläneulan niin, että kone kävi n. 120 asteessa (ohjeen suositus).
Kun olin ajanut hetken tämän jälkeen ja auto pelasi ok, niin huomasin auton "piristyvän" kummasti ja mittasin uudelleen lämmöt: 140 astetta.  :angry:
Tästä kun vetäisi yläneulaa auki, niin kohta köröteltiin ja lämmöt 90 astetta tai alle. Ja taas kun kiristi pikkuhiljaa yläneulaa, niin hetken oli ok 120 astetta (ja samassa kohtaa neula kuin edelläkin), mutta sitten taas vähän ajan päästä tehot/lämmöt ylös yhtäkkiä...

Jotenkin tuntui, että polttoaineen vähentyminen tankissa voisi liittyä tähän, eli lämmöt nousi, kun tankki alkoi olla tyhjä. Mutta tämä on heikko mutu. Voisiko pieni ilmavuoto tankin korkissa aiheuttaa tällaista käyttäytymistä (tankki täynnä löpöä pitää vuodon kurissa, mutta kun tankki tyhjenee, niin löpöä ei enää hölsky korkkiin ja vuoto pysyy auki...). Miten ilmavuoto olisi parasta tarkistaa?

Mistä muualta vikaa kannattaisi alkaa etsiä?

Edit: Ilmanputsari just vaihdettu, eli sen pitäisi olla kunnossa.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10]