Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ampperi

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 10
31
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 03.09.12 - klo: 17.17 »
Miten te puhdistatte autonne käytönjälkeen? Ei oikein harjaamalla tunnu lähtevän pölyt taikka märkä hiekka ym.
Olisiko jokun helppo, tehokas konsti? Ei viitsisi aina jättää autoja niin likaiseksi.

Osta pari erikokoista maalipensseliä (isompi 5-7 cm ja pieni sellainen, että mahtuu ahtaisiin paikkoihin). Näillä saa hyvin ja nopeasti kuivan pölyn ja muun moskan pois. Sitten välillä isompi puhdistus (tai kun korjaa jotain) => auto palasiksi ja puhdistaa kunnolla.

32
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 02.09.12 - klo: 19.34 »
OK, kiitos.

Olikin aika surffailua jo nyt, kun meni linjalta sivuun... Ja sitä tapahtui usein.  :wink:

33
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 02.09.12 - klo: 14.15 »
OK, kiitos neuvoista.

Sisäänajon tein sen mukaan, minkä "hyväksytin" sinulla yv:llä jokin aika sitten.

Täytyy laittaa alaneula nyt vieläkin rikkaammalle varmuudeksi ennen kuin saan yläneulan varmasti ohjeittesi mukaiseksi. Säädin sitä siis jo rikkaammalle yläneulan kiristysten jälkeen, että kone alkoi taas edes vähän epäröimään 30 sekunnin seisotuksen jälkeen. Tainnut olla tehtaan jäljiltä vähän liian kireällä alaneula (tai ei ainakaan superrikkaalla), kun näin pääsi käymään...

Ja siis lämmöt mitattu yläneulaa säätäessä, kun ajettu suoraa edestakaisin jopa reilun puoli tankkia. Ei missään nimessä heti parin vedon jälkeen.

Eli ajat radalla tankillisen ja katot sitten missä lämmöt on. Samaten säädät koneen silleen että toimii hyvin ja vaan tarkastat ettei ole alle 100 astetta tai vaihtoehtoisesti vaikka 150 astetta. 

Tämä oli juuri se vaikea paikka, mikä aiheutti epäröintiä eli toimiiko kone jo hyvin vai voisiko toimia vielä paremmin. Minusta toimi jo hyvin ja jos lämmöt saa olla ylläolevan mukaan, niin yläneula saa olla siinä missä on. Voisin tietysti vielä kokeilla rikkaammalla, mitä tapahtuu. Ja jos tuntuu ottavan kierroksia hyvin, antaa olla mieluummin rikkaammalla.

Hokehan tuolla aikaisemmin neuvoi menemään yläneulan osalta vain niin pitkälle, että heti kun kone lämpimänä täysikaasulla kiihdyttäessä lopettaa nikottelun/röpötyksen ja ottaa kierroksia tasaisesti, se on ok. Tämän olin siis mielestäni saavuttanut, mutta "alhaiset" lämmöt ihmetytti, kun aikaisemmin on ollut kirjoituksia 130 asteesta... Mutta lämmöt onkin ollut ihan ok.

Kiitos vielä ja jatkan harjoituksia, kun kelit sallii...

Edit: Kytkimestä vielä sellainen kysymys, että kannattaisiko kokeilla UR Compak kytkimeen 1.1 mm jousia tällä Clubracer koneella? Autona Hyper 8.5 Pro ja nyt 1 mm jouset komposiittipaloilla. Kun vaihdoin 0.9 millisistä, aloin jo pääsemään hyppyreistä yli...

34
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 31.08.12 - klo: 14.34 »
Olen ajanut Clubraceria sisään tällä viikolla ja kaikki mennyt hyvin tähän asti. Mutta nyt, kun pitäisi laittaa kone säätöihin tuli jonkun sortin ongelmia...
Eli sisäänajo:
- tehdassäädöstä avattu molempia neuloja 1/4 kierrosta
- pukilla röpöttelyn (2 tankkia) jälkeen seuraavien 10 tankin aikana kiristetty molempia neuloja noin puolikierrosta (5 min / 2 tankkia).

Säätöjen haku:
Ensinnäkin huomasin, että alaneula alkoi menemään laihan puolelle, kun aloin kiristämään yläneulaa ja hakemaan säätöjä. No, laitoin alapäätä rikkaammalle, jolloin sain taas "epäröinnin" takaisin kaasutukseen 30 sekunnin seisotuksen jälkeen. Tämä ei siis varsinainen ongelma, mutta vähän ihmettelen, kun koneen olisi pitänyt olla selvästi rikkaalla sisäänajotankkien jälkeen... Alaneula ei ollut rungon tasalla tehtaan jäljiltä, vaan selvästi rungon sisässä.

Varsinaiseksi ongelmaksi tuli yläneulan säätö. Olen siis jonkin verran kiristänyt neulaa sisäänajon 12 tankin jälkeen (sen päälle, että sisäänajossa kiristettiin se puolikierrosta) ja parhaat maksimilämmöt olleet Lavangon pääsuoraa edestakaisin vedettäessä vähän alle 120 astetta. Tämän mukaan yläneulassa olisi varaa vielä kiristää (aikaisemmin oli juttua, että Alphojen lämmöt pitäisi olla noin 130 astetta, mieluummin vähän yli kuin alle), mutta mielestäni kone ottaa jo hyvin kierroksia. Ei ole kyllä kokemusta paljon, joten en osaa sanoa, onko jo ihan "sata" lasissa vai onko vielä varaa kulkea paremmin. Voinko siis surutta laittaa pienin askelin laihemmalle, jotta lämmöt täyskiihdytyksen jälkeen nousevat? Tänään oli ulkolämpötila noin 15 astetta.

Olen ehkä ylivarovainen sen takia, että kilautin edellisestä koneesta (ei Alpha) kampiakselin tapin katki ja veivin pohjasta läpi... Kone ei tykännyt puristuksiin jääneestä fuililetkusta ja sen päälle vielä hieman liian laihalla olleesta yläneulasta muutamaa kierrosta enempää... Olisi pitänyt huomata/tajuta ongelma...

edit: Ja lisätiedoksi: jos yläneulaa avaa 5 min, menee lämmöt vetojen jälkeen alle sadan.
edit2: Sisäänajoprikka otettu pois.

35
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 23.08.12 - klo: 16.29 »
Miten toi voi toimia? Siis toi, että alaseosruuvi on "väärällä" puolella...  :shocked:

Säätääkö se pa-putkea ja "neula" on liikkumaton vs. normaali tapa, jossa säädetään putken sisään menevää "neulaa"?

edit: Vastaan itselleni eli arvaus oli oikein tämän mukaan. Putki liikkuu ja toisesta suunnasta tulevan neulan säätö on vakio, kai...

36
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 22.08.12 - klo: 04.28 »
En ole lähtenyt kyselemään takuun perään, kun on jo pari vuotta ollut käytössä ja Englannista hankittu. Enkä ole nyt testannut vaan ajellut toisella vastarilla.

Telemetria pätkiikin helposti, koska lupaavat sille muistaakseni vain 30-60 m kantomatkaa.

Lisäksi netistä löytyy jonkin verran keskustelua Spektrum -ongelmista juuri kantomatkan suhteen, muttei mitään selvää ratkaisua...

37
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 11.08.12 - klo: 19.36 »
Niin siis diffi laitetaan täyteen, mutta öljyä lisättäessä pitää huomioida se "kannen" mukana tuleva kruunuratas. Eli jos laittaa öljyä diffin täyteen ilman kruunuratasta, siellä on liikaa öljyä.

38
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 06.08.12 - klo: 18.50 »
Voi kestää hetken jenkeistä, kun tulee maitse (+meritse?)...

"Note: This item may only be shipped via Ground and will have HAZMAT fees applied"

Ja itse asiassa, ei anna viedä tilausta loppuun Suomi-osoitteella.

39
Porin tullin kannattaisi noudattaa omia ohjeitaan...

41
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 26.07.12 - klo: 16.16 »
Mukavaa naapuriterroria!  :grin:

Musta se kulki ihan ok, ehkä kaasusta päästämisen jälkeen laski kierrokset liian nopeasti eli jotain häikkää ehkä jossain. Mutta antaa pro-jamppojen tehdä tarkempi analyysi...

42
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n lavangon M8 polttisrata
« : 25.07.12 - klo: 15.36 »
Kiitokset nostoavulle puolenpäivän aikaan tänään, olisko oikea osoite nimimerkki remppa?
Ekaa kertaa Lavangossa (viidettä kertaa radalla) ja porrasjumppaa tuli itselle ihan tarpeeksi 4 tunnin aikana...  :cool:

43
Antaa sen soittaa suutaan, mutta jos ei kantaudu kaupungin ihmisten korviin, voi ajella...  :cool:

44
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 24.07.12 - klo: 20.19 »
Muista en tiedä, mutta ilmansuodatinöljyä tarvitset viimeistään siinä vaiheessa, kun vaihdat ilmansuodattimen. Osta myös suodattimia. Pölyisissä olosuhteissa suodatin vaihdettava malkein joka ajon jälkeen.

45
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 06.07.12 - klo: 22.15 »
Ei kannata pestä, ellet halua koneeseen likaa, josta seuraa ongelmia. Aina uusi öljytty filtteri tilalle.

46
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 05.07.12 - klo: 09.19 »
Ja lisää päivitystä. Nyt Hobaolla eilen Salossa ilman ongelmia toisella vastarilla eli vika on 3300T vastarissa. Avasin sen, mutta kaikki näyttää olevan kunnossa (antenni kiinni ja päällisin puolin elektroniikka paikoillaan), joten en tiedä, mikä on ongelma. Pitää jossain vaiheessa testata, nyt kun pölyt puhallettu pois...

47
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 05.07.12 - klo: 09.11 »
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html

Sullahan oli Alpha koneena...? Täältä löytyy keskustelu ko. koneista ja ohjeet kaasarin osalta:
http://rc10.fi/index.php?topic=49542

48
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 03.07.12 - klo: 13.31 »
Voi toimiakin yhdellä 8.4V:llä, mutta ei todennäköisesti pyöritä tarpeeksi. 12V pitäisi olla.

49
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 01.07.12 - klo: 22.13 »
Kelpaako maahantuojan suositus... ? Tuolta.

50
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 30.06.12 - klo: 12.47 »
Omaan ongelmaan sen verran päivitystä, että ajoin tänään toisella autolla ja eri vastarilla ilman ongelmia. Unohdin testata oikein kunnolla, mutta suurin piirtein yhtä kaukana auto kävi kuin missä ongelmia 3300T vastarilla M8 Hobaossa.

Toivoa on siis, että ongelma olisi vaan telemetriavastarissa, eikä lähettimessä tai koko sydeemissä...

51
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 27.06.12 - klo: 06.39 »
On, ks. ylempänä sivulla...

52
Noi SportsTrackerin max.nopeustulokset on sitten "hieman" epäilyttäviä... Vetelin viimeksi tallennetulla kävelylenkillä jossain kohtaa noin 25 km/h, enkä edes huomannut.   :wink:  Ja virhe moninkertaistuu, kun nopeus nousee rc-autojen huippuihin.

53
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 23.06.12 - klo: 08.42 »
Eikä oteta vain "oteta vain pahimpia pois", vaan puristellaan vessapaperin sisällä.

54
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 19.06.12 - klo: 16.24 »
Diffi voi tihutella myös sen takia, että laitettu liikaa öljyä. Sitten kun ruuvit kiristää, tulee sisälle painetta, joka puskee ylimääräisen öljyn ulos pikku hiljaa ulos sieltä, mistä se pääsee: ruuvien tai ulostulojen rei'istä...

55
Toi on ihan selvä tapaus, vaikka sata samanlaista autoa tekisi samoin. Eihän sen ajamisesta tule mitään, jos pelkällä ratin käännöllä liikkuu minne sattuu eli ei vastaa sitä, mitä asiakas voi olettaa ihan yleisesti.

Ole uudestaan sinne yhteydessä ja pyydä hyvitystä. Jos ei tule, ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan/-virastoon. Ei takaa mitään, mutta kiusa se on pienikin kiusa...

Ja kerro täällä aktiiisesti, miten homma etenee. Tämäkin julkisuus voi saada kauppiaan järkiinsä. Nythän se koettaa maksattaa oman mokansa asiakkailla...

56
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 13.06.12 - klo: 18.49 »
Lisää edelliseen 3300T ja DX3S pätkimiseen... Lipolla mennään eli regu kuuluu pakettiin.

Eli ongelma ei liity paikkaan, koska samaa pätkimistä myös Salon radalla tietyissä kohdissa joka kierroksella.  :angry:

Antennijohto on nyt radioboxin sisällä melkein kokonaan. Kannattaisiko koittaa, jos tekisi radioboxin kanteen reijän siihen kohtaan, mistä antenni tulee vastarista ulos? Saisi antennin melkein kokonaan boxin ulkopuolelle ja eroon muista johdoista...

No, pitää koittaa toisella vastarilla (löytyy kaksikin), jos pelaa. Tuo telemetrian antama koneen lämpö on vaan ollut kiva...

57
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 9e
« : 11.06.12 - klo: 19.10 »
reiska = Xray

58
Auto Ikean sinisessä kassissa (ei sotke auto takalootaa 1:1:stä), työkalupakki (mahtuu myös radio ja akut) ja repussa polttoaine, startteri, yms.

59
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 09.06.12 - klo: 19.59 »
Ei ole männän tiivisteitä näissä autoissa, mutta uuden sylinterin ja männän voi ostaa, jos kone on väljä.

60
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 09.06.12 - klo: 18.30 »
OK. On ihan viime aikoina ollut pientä pätkimistä noin 50 metrin päässä, mutta en tiedä johtuuko antennista, koska se ei siis ole kärsinyt ja pitäisi olla kunnossa.

En ole ehtinyt testaamaan muualla, mutta tämä paikka on suht ison sähköaseman vieressä (ei siis pelkkä "torni" vaan 50x50 m aidattu alue, johon tulee ja lähtee "paksuja" johtoja. Voisiko tämä aiheuttaa ongelmia? Tosin aikaisemmin ko. paikassa en ole huomannut mitään (esim. viime vuonna).

Sitten on vielä virran riittävyys, mutta mulla ei ole Savöxejä vaan Futaban servot. Konkkaa voisi varmuudeksi koettaa, ei maksaisi paljon.

Jos tulee tarve, niin mitä tarkemmin on "normaali antennijohto", joka sopii 3300T vastariin?

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 10