Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ampperi

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10
61
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 09.06.12 - klo: 15.55 »
Mulla on vastarina 3300T ja mankka DX3S.
Sopiiko tuo 3100:n antenni tuohon vastariin, kun näyttää paljon pidemmältä kuin originaali (ei ole saanut siipeensä, on arvioiden noin 9-10 cm pitkä ja mitään ei tule ulos eli antennijohto on koko matkalta ihan samannäköinen)?
Ei löydy Sabelta eikä Amainilta erikseen case+antenna settiä tai pelkkää antennia 3300T vastarille, joten sellaista ei ole myynnissä...?

63
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 06.06.12 - klo: 17.29 »
Auki lähti. Tosiaan vitumainen paikka dremelöidä.

Oon ampperille pullakahveet velkaa  :grin:

Pidetään mielessä!  :wink:

64
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 06.06.12 - klo: 14.06 »
Jos löytyy Dremeli, tee ruuviin ura ohuella laikalla, josta ruuvin saa auki talttapäisellä ruuvarilla.

65
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 05.06.12 - klo: 16.39 »
Alkuperäisenä diffeissä on rasvat. Jos haluaa laittaa öljyt, pitää ostaa manuaalissa mainittu tiiviste.
Mulla on ollut edessä Ultimaten 7.000 ja 20.000 - takana 3.000-7.000 (muistaakseni). Löysemmät oli paremmat kääntyvyyden kannalta. 20k edessä niin auto ei halunnut kääntyä...
Keskidiffihän on QRC eli sitä ei voi säätää öljyillä.

66
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 02.06.12 - klo: 14.58 »
.25 koneeseen 25% polttoainetta. Gallonat taitaa mennä Usan mukaan eli 1 gallona polttoainetta on 3,8 litraa eli noin 4 litraa.

68
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 28.05.12 - klo: 21.21 »
tyhjäkäyntiä

69
Kannattaa kysyä. Sain muutaman ongelman takuuseen K-kaupassa, kun perustelin hyvin...  :wink:
Mutta tosiaan riippuu liikkeestä, eikä kannata vänkäämällä vängätä, niin voi asioida myöhemminkin.

70
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 20.05.12 - klo: 11.12 »
Eiköhän se suppilo ole siellä aiheuttamassa sen iskun takaisin päin koneeseen, jonka kaksitahtimoottori tarvitsee toimiakseen... Ihan sen parempaa tai suurempaa tietoa aiheesta arvailen, että on tarpeellinen osa pakaria.

71
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 18.05.12 - klo: 14.47 »
Sivu 2 löytyy kuvat.
Master Needle = yläneula
Low End Needle = alaneula
Idle Screw = tyhjäkäynnin säätöneula

Ja keskialueen neulaan et koske (Mid Range Needle)!

72
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 06.05.12 - klo: 20.55 »
Öljyä laitetaan muutama tippa kaasariin ja sylinteriin tulpan reiästä, jonka jälkeen konetta pyöritetään hetki öljyn levittämiseksi koko koneeseen.

Voi laittaa joka ajon jälkeen, mutta lisää mahdollisuutta, että koneeseen pääsee likaa, hiekkaa, jne. Jos käyttää laadukkaita polttoaineita, niiden öljyt suojaa koneen sisäosia ajojen välissä. Koneesta kannattaa aina polttaa pois polttoaineet ajon lopussa startaamalla hehku kiinni, niin ettei kone enää lähde käyntiin.

AF-öljyä kannattaa laittaa erityisesti silloin, kun ajoihin tulossa pidempi tauko (esim. talvi).

Eli ei ole pakollinen joka ajon jälkeen, muttei haittaakaan huolellisesti käytettynä.

73
Yleinen keskustelu / Vs: Model-Expo 2012 - 27.-29.4.
« : 01.05.12 - klo: 16.29 »
Nyt täytyy kyllä olla eri mieltä yllä olevasta vertailusta K-kaupat vs. "varsinaiset" RC-kaupat. Eiköhän K-kaupastakin saa ihan samalla tavalla pitkäaikaista tukea ja palvelua kuin "varsinaisista" RC-kaupoista ihan kilpatasolle asti.

Ero syntyy mielestäni siitä, että K-kauppa on ainut, joka panostaa uusien asiakkaiden hankkimiseen (useimmille myydään RTR). Ja tästä porukasta seuloituu sitten ne, jotka jatkaa lajia pidemmälle. Jos muillakin "varsinaisilla" liikkeillä olisi mahdollisuus ja myös halua panostaa samalla tavalla myös uusiin asiakkaisiin vanhojen paapomisen lisäksi, porukkamme voisi olla paljon isompi.

Itse ostin ekan auton ihan sattumalta TM:ssä olleen mainoksen pohjalta muutama vuosi sitten - K-kaupasta. Mainos muistutti lapsuuden RC-haaveista, jotka eivät silloin toteutuneet. Ja varmaan arvaattekin, että olisi ollut kiva tietää esim. rc10.fi:stä tai jostain "varsinaisesta" RC-kaupasta ennen ostopäätöstä. Mutta toimeen on tultu RTR-kössilläkin, vaikka samalla rahalla olisi saanut parempaakin...

Ja varmaan aika monta RTR-konetta on säädetty ProShopissa kohdilleen, joten kiinnostusta asiakassuhteen hoitoon on heilläkin. Itse asiassa kiinnostusta pitää olla varmaan enammänkin kuin "varsinaisilla" RC-kaupoilla, koska asiat on jatkuvasti samaa, tylsää rc-perushommaa vs. kilpailijoiden neuvominen. Esim. itse olen saanut "takuuseen osia" kössiltä hyvillä perusteluilla. Ajattelivat varmaan, että pidetään pienellä rahalla tyytyväisenä, eikä ajeta harrastuksen parista pois. Rahat pois ja perävalot vilkkuen ei voi toimia enää kukaan pitempää aikaa millään markkinalla.

Minusta RC-kaupat on ihan samanlaisia kaikki, mutta K-kaupan toiminta on vaan laajempaa ja näkyvämpää, joka tuo sille lajia täysin tuntemattomia asiakkaita. Eikä mikään rc-kauppa voi lähteä etsimään sellaisia uusia asiakkaita, jotka tietäisivät jo aloittaessaan varmasti jatkavansa vuosia lajin parissa. Koska tällaisia asiakkaita ei ole, joko sen tekee kössin tavalla tai sitten ei ollenkaan (keskittyy harrastajiin).

74
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 01.05.12 - klo: 06.32 »
Inferno neosta löytyy vastaava harjaton versio eli VE (race spec)

Tässä oma:...

AR X8e

On niin monta topikkia aiheesta mutta kirjoitetaan vaikka tähän ylimpänä olevaan..

Helpointa tietysti napata ylin, mutta ainakin mä luulin, että tämä otsikon ("Polttis -> Sähkö konversiot") alla puhutaan polttisautojen muuttamisesta sähköisiksi ja kokemuksista niiden osalta, eikä "RTR" sähköautoista...  :roll:

75
Polttisautot / Vs: M8 krossari asfaltilla, säätövinkit.
« : 26.04.12 - klo: 21.41 »
...Pitää yrittää tota casteriakin hakea pois pän eli renkaita enemmän suoraan auton runkoon verrattuna?...

Caster ei ole sama kuin Toe eli haritus. Tuolta voi ladata Hudyn setup -vihkosen ja sivulta 18 löytyy casterista.

76
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.04.12 - klo: 18.47 »
Tyhjäkäyntiruuvi väärin säädetty, ei pysäytä luistia vaan se sulkee kaasarin kokonaan jarrutettaessa...?

77
Kyosho / Vs: Kyosho mfr
« : 19.04.12 - klo: 15.29 »
Joo,

Tarkista vaihtajaservon servosaverin kireys (ruuvi, muovipala, jousi servon päällä) ja vaihtajan työntötangon kiinnitykset, etteivät ole löystyneet.

Mulle ei ole koskaan käynyt, niin ettei vaihde pysy päällä. Vaihteen päälle saaminen on voinut olla pieni ongelma.

Lassii,

Laita pikaliimaa siihen palloon, niin voi pysyä hetken. Samaa ongelmaa ollut eli pallot saa vetämällä pois tikusta, mutta ajossa ei ole lähtenyt kertakaan.

edit: vaihtamisjutusta sen verran, ett katso myös, että servon asennot eri vaihteille ok (eteen, vapaa, taakse).

78
Kyosho / Vs: Kyosho mfr
« : 18.04.12 - klo: 18.03 »
Laita löysempää taakse.

79
Kyosho / Vs: Kyosho mfr
« : 13.04.12 - klo: 21.14 »
Täällä muuten toinen MFR topikki, jossa lisää asiaa autosta
http://rc10.fi/index.php?topic=33613.90

80
Kyosho / Vs: Kyosho mfr
« : 13.04.12 - klo: 18.16 »
Olen käyttänyt Eurakan rasvaa tuohon vaihdelaatikon rattaisiin ja diffien ulostuloihin/rattaisiin.
Vaseliinikin varmaan toimii rattaissa.

81
Kyosho / Vs: Kyosho mfr
« : 13.04.12 - klo: 13.10 »
Siihen "keskidiffiin", joka siis ei ole diffi vaan vaihtaja/rattaisto tulee ihan "kiinteää" rasvaa, jos sitä huoltaa.

82
Kyosho / Vs: Kyosho mfr
« : 13.04.12 - klo: 13.01 »
Seuraavaks kysyisin tuosta vaihteistosta. Sehän tuo 2 eteen ja yks taakse. Se ei kytke aina pakkia heti päälle tai siis jos vaihtaa pakille tai vapaalle tai eteen niin ei mee aina pykälä silmään. Onko ominaisuus vai joku korjattavissa oleva vika?

Kyllä se on ominaisuus, usein joutuu useamman kerran vaihtamaan ohjaimesta, että menee onnistuu. Toki kannattaa pitää vaihtajan osat hyvässä rasvassa ja puhtaina  siellä boksin sisällä, niin toimii paremmin. Samoin katsoa, ettei vaihtajaservon saveri oli liian löysällä.

Niiden vaihtajaosien pitää olla oikealla tavalla kohdallaan vaihteistoboksin sisällä. Siksi ei aina vaihtaminen onnistu kerralla, jos rattaistojen liike pysähtynyt vähän väärään kohtaan.

83
Kyosho / Vs: Kyosho mfr
« : 12.04.12 - klo: 18.23 »
HPI vetarin pallo on millin isompi halkaisijaltaan kuin MFR:n ja mitä äsken tiirailin autossa kiinni olevia diffin ulostuloja ja vetareita, niin aika ahtaalta näytti vakioillakin (7mm). Mittaa tarkasti, mahtuuko 8 mm pallo kuppeihin, ennen kuin tilaat.

edit: vakiovetarin tapit 3 mm eli sen osalta toimii.

84
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 12.04.12 - klo: 15.52 »
Helposti lähtee, jos vaikka pivot-pallot kiertyneet ulospäin tukivarsista tai muovi antaa periksi sopivasti, että vetari hyppää kupista ulos. Käynyt usein, varsinkin kun vähän säätelin camper-kulmia...  :embarrassed:

85
Kyosho / Vs: Kyosho mfr
« : 12.04.12 - klo: 15.50 »
Pituuden puolesta voisi mennä, jos jättää pivot-pallot vähän ulommas, mutta ei taida mahtua diffin ulostulon ja renkaanpään akselin kupin sisälle...

86
Pitäähän se kokeilla, että varmasti on rikki...  :grin: Itsellä ihan sama tapa.

87
No nyt on auto saatu käymään, mutta ei oikeen ole säädöissä. :grin:  Tyhjä käyntiä ei saa niin pienelle säädettyä, että renkaat lopettais pyörimästä. Melko herkästi sammuu.

Ota ilmansuodatin pois kaasarista kauloineen ja katso, että ilman kaasua luisti jää noin millin auki ja säädä tyhjäkäyntiruuvista säätö tähän.

Jos vieläkin renkaat pyörii pirusti tai ei käynnisty, vika on ylä- tai alaruuvin säädössä tai jossain muualla. Eli anna tyhjäkäynnin säädön olla. Jos tyhjäkäyntiruuvia säätelee miten sattuu, saa helposti koko koneen säädöt sekaisin.

88
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 03.04.12 - klo: 20.03 »
Kytkimen laakerit kunnossa?

89
Vuoden vanhan koneen indeksit:

Processor Intel(R) Core(TM) i7 CPU 970 @ 3.20GHz          7,7 
Memory (RAM) 12,0 GB                                                      7,7
Graphics NVIDIA GeForce GTX 580                                     7,9
Gaming graphics 4095 MB Total available graphics memory 7,9
Primary hard disk 39GB Free (107GB Total)                       7,8
Windows 7 Ultimate

90
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 03.04.12 - klo: 17.46 »
lämpimämpi kuin kesäkeleillä, esim. jos OS 8 kesällä hyvä => nyt voisi kokeilla OS 7:lla

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10