Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ampperi

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10
91
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 03.04.12 - klo: 14.59 »
Ensijaisesti ei lähdetä huonosti käyvää konetta säätämään tyhjäkäyntiruuvista. Kun tyhjäkäynti säädetty niin, että ilman kaasua kaasarissa on noin mllin rako, se on siinä ja saa olla. Sitten kun on varma, että ala- ja yläneula ovat oikein säädetty, voi pienentää/suurentaa tyhjäkäyntiä tarpeen mukaan.

Myös ala- ja yläneulakin vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Jos lähtee tyhjäkäyntiruuvia säätämään, että saa koneen käyntiin/käymään paremmin, sillä voi vain peittää sen, että ala/yläruuvi on keturallaan. Ja vaikeuttaa ala/yläneulojen oikean säädön löytymistä.

92
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 01.04.12 - klo: 11.56 »
Eiku tohon meneekin tuo sama jousi, eikä kolme erillistä palojen sisään. Eli voi olla siis oikea.

93
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 01.04.12 - klo: 06.27 »
Arvataan ihan kuvien pohjalta... Olisko sulla tämä kytkin kiinni autossa?

edit: Taisi mennä arvaus väärin, löytämässäni erilainen jousisysteemi...

94
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 28.03.12 - klo: 16.30 »
ei lähe edes käymään, vaikka otan pakoputkesta paine letkun pois ja puhallan suulla ilmaa letkusta tankkiin niin ei mene kaasariin asti! ihankuin kaasarissa olisi jokin tukko

Vai onko tankin suodatin siellä sisällä tukossa, tankissa reikä tai tankin korkki falskaa pahasti? Musta jos paineletkuun puhaltaa, niin aina pitäisi polttoaineen lähteä koneelle, jollei tankissa ole jotain ongelmaa...

Ota tankki irti, tyhjäksi, veden alle lavuaarissa letkut kiinnitettyinä. Sitten toinen letku kiinni sormien väliin ja puhallat toiseen. Eli kuin tarkastaisit polkupyörän sisäkumista reikää... Mistään ei saisi tulla ilmakuplia.

95
Taisi olla Amainhobbies.comista tai sitten suoraan valmistajan sivuilta (löytyy googlella, hinnassa ei eroa). Hintaa tulee noin sata euroa eli ei ole halpaa, mutta eipähän ole tarvinnut tapella käynnistysten kanssa...  :laugh:

96
Polttisautot / Vs: Polttoainekanisteri
« : 26.03.12 - klo: 17.39 »
Ne on hyviä polttoaineita, joissa on myös kestävät tonkat  :grin: Saa Racing Factorystä ja Hobbyfactorystä, ainakin kun kevät etenee.

Lisäksi Byron on hyvää. Tätä saa Turusta Sabelta.

Ja noita ei postitella eli hakea pitää.

edit: linkit

97
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 26.03.12 - klo: 00.48 »
Ei sinne muuta kannata missään nimessä laittaa kuin kauppojen tarjoamia silikooniöljyjä. Näin se vaan on...  :smiley:

Ja perustelut tähän kiitos.

Yllä perustelut. Ei tullut mieleenkään, että tarvitsee perustella. Laitatko ruokaan silikoniöljyä, jos rypsiöljy loppu?????

98
Lämmitykseen sellainen kommentti, että todellakin auttaa. Itse menin niin pitkälle, että hankin Competition Heat -moottorin lämmittimen. En ole katunut: viidessä minuutissa koneen saa 80 asteiseksi, mikä helpottaa käynnistystä selvästi (kone tarvitsee vähemmän pyöritystä boksilla) ja säästää konetta. Koska toimii niin hyvin ja vaivattomasti boksin akusta, käytän kelissä kuin kelissä.

99
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.03.12 - klo: 17.50 »
Ei sinne muuta kannata missään nimessä laittaa kuin kauppojen tarjoamia silikooniöljyjä. Näin se vaan on...  :smiley:

100
Polttisautot / Vs: Polttoainekanisteri
« : 25.03.12 - klo: 14.17 »
Onko reikä siinä korkin "stopparissa"? Eli siinä nökössä, johon korkki pysähtyy, jos ei purista avatessa? Mulla ainakin lauennut K-kaupan pönikkä siitä kohtaa joskus aikoinaan...

101
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 23.03.12 - klo: 18.06 »
Jos tukit pakoputken ja pyörität konetta vaihtipyörästä vastapäivään edestäpäin katsoen, alkaako polttoaine liikkua letkuissa kohti konetta?

Jos ei, niin jostain falskaa  koneen pyöriessä syntyvä imu. Tai vaikka letkut tukossa.

Katso vielä kerran kuten yllä neuvottiin, ettei letkuissa reikiä/viiltoja. Itse asiassa parempi kokeilla kokonaan uusilla pakasta otetuilla letkuilla.

Sitten pakoputken kiinnitys ja tiivisteet, katso että ovat kunnossa. Ja itse putki myös, ettei ole reikiä.

Ja edelleen katso, ettei tankissa ole reikiä/halkeamia/vuotoja saumoissa (parhaiten onnistuu upottamalla veteen ja puhaltamalla letkun päästä ilmaa suljettuun tankkiin).

Katso myös koneen takakansi, että kunnolla kiinni, Samoin tarkasta sylinterin kannen ruuvit.

Ja jos nämä kaikki kunnossa, niin en osaa ainakaan minä auttaa... Tuskin konekaan voi olla niin väljä, ettei ime polttoainetta tankista...?  :shocked:

102
Polttisautot / Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« : 22.03.12 - klo: 17.11 »
Paljon pölyävällä alustalla ilmanputsarin filsua pitää vaihtaa usein. Vaikka siinä ei ole esim. lähelläkään sisempää filsua töhnää, niin ilmaa pääsee selvästi vähemmän läpi filsun pinnalle kertyvän pölyn takia, mikä vaikuttaa koneen käyntiin merkittävästä.

Tuli huomattua / opittua kantapään kautta viime kesänä, kun filsun vaihdon jälkeen kone otti seuraavassa käynnistyksessä hirveät kierrokset. Kone sai uuden filtterin läpi selvästi liikaa ilmaa kuin mihin kone oli pinnalta tukkoisella filtterillä säädetty...

103
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 20.03.12 - klo: 16.40 »
Joo tuo linkki tuonne kyoshon sivuille niin minulla on jo sellaiset kannattimet mikkä kuvassa näkyykin ja räjäytys kuvassa sama tuote koodi TR103 ja ne on tuon dbx:än. Jos löytiysi vaikka jonkun muun D-sarjan auton korin kannattimet tai vaikka mfr:än jos löytyy ja menee.

Siis minkä osan tarvitset tämän linkin sivun 6 ylälaidan kuvasta? Siinä on niitä ympyröityjä numeroja, kerro niiden avulla...

edit: MFR osa MT105 sisältää MFR:n iskarin tornin ja koritolpat.

edit2: Ja tuosta näkyy paremmin TR103:n sisältö.

104
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 18.03.12 - klo: 20.03 »
Netti avuksi ja K-kaupan sivuille, onko nämä? Jos on, niin ostokoriin vaan ja tilausta vetämään.

Tosta  vielä osakuvat, jos on kadoksissa, niin löytyy muidenkin hajoavien osien numerot!

105
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 15.03.12 - klo: 19.17 »
Green slime tai vastaava auttaa o-rengasta pysymään joustavana ja pitämään öljyt diffin sisällä.

Rasvaa myös diffin ulostulo eli sen osan varsi, joka tulee/laitetaan kuoresta ja o-renkaasta läpi kasattaessa. Laita vähän rasvaa sille alueelle, joka jää osa paikoillaan kuoren kohdalle. Muuten metalli hankaa metallia tai muovia kuivana. Tässä esim. yksi rasva tähän hommaan, muitakin on.

Lisäksi ennen kuin kasaat diffin rasvaa kevyesti myös diffin pääratas  (eli diffin "kannen" hampaat, ne jotka ruuveilla suljettavassa "kannessa"), mikäli kyseessä etu- tai takadiffi, jotka tulee kotelon sisään. Sama rasva kuin edelliseen käy tähän. Keskidiffin päärattaaseen ei laiteta diffin ulkopuolelle rasvaa likaa keräämään.

106
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 15.03.12 - klo: 15.31 »
O-renkaaseen rasvaa ympäriinsä (esim. Asson Green Slime ja koteloon vaikka WD:tä (tai äitin rasvaa poistavaa pesuainetta) ja hammasharjalla puhtaaks, vedellä voi huuhdella.

107
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 13.03.12 - klo: 22.20 »
Jep, diffin heiluminen ei ole normaalia...

108
Polttisautot / Vs: ilmanputsari
« : 11.03.12 - klo: 20.59 »
Mitä tuosta epäterävästä, väärin tarkennetusta kuvasta pitäisi näkyä? Että ilmanputsarit voi pestä ja ne toimii sen jälkeen ok koneen kannalta...?

109
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 10.03.12 - klo: 18.39 »
Kannattaa tosiaan purkaa auto ja koota uudelleen, niin näkee, mikä muu vaatii vaihtamista. Esim. kaikki laakerit voi olla huonona noin pitkän säilytyksen jälkeen.

Ja eikä ole haittaa siitäkään, että näkee mitä auto "syönyt"...  :smiley:

110
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 05.03.12 - klo: 15.54 »
Tulppa OK?

111
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 03.03.12 - klo: 08.53 »
Avaa kytkin ja katso, mitä rikki / ei toimi. Epäilen kytkinlaakereiden menneen eli kytkinkello ei pyöri vapaasti laakereiden varassa, vaan samalla pyörii kampiakseli.

112
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 20.02.12 - klo: 18.59 »
Nitrokoneet on kyllä hyvinkin tuttuja...

Annoit kyllä ihan hyviä ohjeita, ei siinä mitään.

Mutta ensimmäinen lause "ei siinä suurempia eroja..." ohjaa kyllä väärään suuntaan sisäänajon kohdalla. Sen verran se 25 asteen ulkolämpötilaero vaikuttaa, kun muutenkin moottori pitäisi saada rikkaalla (=viilentää konetta) riittävän lämpöiseksi.

113
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 19.02.12 - klo: 19.50 »
Varovasti sitten tallissa. Jos tullut väärältä puolelta eli putken puolelta räplättyä autoa käynnissä, niin meinannut täju lähteä, jos on pöllähtänyt naaman suuntaan... Sielä tulee sitten ihan myrkkyä!

114
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 17.02.12 - klo: 20.48 »
No, on siinä eroa! Talvella et saa pidettyä sisäänajossa rikkaalla olevaa konetta tarpeeksi lämpimänä (90-100 asteen välillä), jolloin looputuloksena voi olla väljä kone sisäänajon jälkeen...

Varmaan +10 astetta saa ainakin olla, niin hommassa on jotain järkeä... Kannattaisi vähän tutustua nitrokoneisiin ja niiden sisäänajoon ennen kuin alkaa täällä antamaan mitä sattuu neuvoja.

115
Radiolaitteet / Vs: Spektrum 2.4 Ghz
« : 29.01.12 - klo: 22.16 »
Ainakin dx3s:ssä kun painaa vähän kaasua, niin voi säätää vain sitä (valinta näytössä siirtyy molemmista vain kaasuun), tai jos painaa vähän jarrua, niin voi säätää pelkästään sen EPAa.

Voi olla tuossa mallissa erilainenkin...

116
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 20.01.12 - klo: 07.34 »
Tarviit tällaisen K-kaupasta. Tulee 7.2V akun päätyyn kiinni (ei niin kuin linkin sivulla toisessa kuvassa) ja on helppo tökätä akun kanssa siihen mystiseen mustaan laatikkoon...

117
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 13.01.12 - klo: 13.23 »
Moottorissa voisi tosiaan olla enemmän tehoa. Autohan painaa 1/8 buggyn verran, mutta kone on vain .18 tuumainen...

Koneen voi vaihtaa, mutta siihen tarvitsee moottoripukin, koska K-moottori kiinni suoraan pohjalevyssä (tää on näitä kyoshon ei-standardijuttuja...). Tilavuudeltaan isompaa konetta tuskin saa sopimaan, mutta esim. tästä samankokoisesta Ossin koneesta on ollut viestejä netissä, että tehokkaampi. Mutta voi tulla vähän kalliiksi, jos haluaa tehdä kunnolla: vaatii myös uuden käyrän ja putken. Lisäksi koneessa on pidempi kampiakseli, joka osattava lyhentää vakio kytkintä varten.

Mitään ihan hirvean tehokasta (onnistuisi helpommin sähkökoneilla) en laittaisi, koska voimansiirto on aika heppoisen oloine, kun vertaa buggyjen rakenteisiin....

118
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 12.01.12 - klo: 13.34 »
Jos kaveri on jo auton ostanut, niin ei ole kovin rakentaa kysellä "miksi ostit", vai mitä?  :shocked:
Jos koetettaisiin vain auttaa selviämään seuraavaan autoon asti, ettei jätä koko harrastusta.

Ja kyllä MFR ihan nätisti menee ja sen kanssa oppi toimimaan, mutta vaatii opettelua ja vähän investointeja. Siis kun hyvää piti etsiä.  :smiley:

119
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 11.01.12 - klo: 18.33 »
Miten tuo moottori on heikko pitään säätöjään? näin käsitin. Voiko asialle tehdä jotain vai vaan koittaa kestää?  :wink:

Omia ongelmia:

- kannattaa katsoa, että takakansi kunnolla kiinni  :roll:
- kaasarin säätöruuveissa kunnolliset o-renkaat rasvattuna, ettei pyöri omia aikojaan (teflonteippikin kierteissä voi auttaa, jos on saatavilla)

Mulla tullu nämä vastaan. Lisäksi luisti ja alaneulan seutu on joka kerran jälkeen öljyinen (ja siihen tarttuneessa pölyssä), joten luulen, että tuoltakin voi mennä ilmaa ohi ruuvien koneeseen.

Em. juttujen lisäksi kaikkia nitrokoneita koskee laakereiden kunnon tarkkailu, erityisesti etulaakeri voi alkaa päästämään ilmaa sisään ja kone käy miten sattuu. Eikä tuolle koneelle varmaan tekisi huonoa sen tiivistäminenkään (netistä löytyy ohjeita), mikä ei tietenkään auta kaasarin vikoihin.

Kuten tuolla olen aikaisemmin kertonut, itsellä edelleen käy alkutankista rikkaalla ja lopputankista piristyy. Monta kertaa olen turhaan säätänyt ekalla tankilla ensin laihemmalle ja sitten lopputankista rikkaammalle takaisin, kun lämmöt nousee. Koskahan oppis, että se keskitie on paras... Joka kerta on koneen säätö (erityisesti yläneula) katsottava säiden takia, niin mun pitäisi muistaa jättää se vähän rikkaalle, jos tankki täynnä.

Sorry, etten ole vastannut aiemmin. Toivottavasti on jotain apua höpinöistä...

120
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 10.01.12 - klo: 19.01 »
MFR:ssä on 14 mm hex tai sitten 19 mm sillä muoviadapterilla. Noissa ei-kyosho vanteissa taisi olla molemmissa tietona, että 14 mm sopisi...

Edit: Mutta tuo rengas taitaa olla isompi kuin vakio. Vakio muistaakseni noin 14 senttiä halkaisija, kun ainakin Proline 40 series renkaissa on  yli 16 cm, esim. tässä. Ja koko halkaisijan lisäksi sisähalkaisija on isompi kuin vakio vanteiden.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10