Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - neruda

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 11
31
Sähköautot / nerudan Axial Yeti XL kit
« : 16.06.15 - klo: 21.10 »
Aloitellaanpas tänne jonkinlainen topikki tuosta tällä viikolla saapuneesta Axial Yeti XL kitistä. Yeti XL RTR:n saapuessa markkinoille olin jo sitä mieltä, että tuon auton tulen jossain vaiheessa hankkimaan. Nyt kun kitti ilmestyi markkinoille kuume nousi entistä korkeammaksi. En tiedä mikä tässä autossa vetää puoleensa, ilmeisesti tuo jäykkä taka-akseli ;) Tai ehkä se on koko, omaan silmään näyttävä ulkonäkö..

Itse olen rakentanut aiemmin yhden auton, joka oli sekoitus Wraithia ja SCX10. Olen siis kittien suhteen aloittelija, mutta ohjeita seuraamalla tämäkin auto onnistunee hienosti. Yritän laittaa tänne kokemuksia ja ajatuksia auton rakentelusta kuvineen.

Topikkiin voi kommentoida itse tästä autosta tai Yeti XL:sta yleensä. Tähän mennessä olen pyöräyttänyt kumit vanteille, joten aika alkutekijöissä ollaan. Ai niin, vanteella ja renkaalla painoa n. 430g.. Ja kuvassa vertailu siis Axial Wraithin 2.2" vanne/rengas -yhdistelmään.

Ensimmäiset ajatukset paketin aukaisun jälkeen. Auto on iso, pakkaukset on Axial -tyyliin merkitty hyvin, mutta ikävä Axialin ratkaisu on monet erikokoiset ruuvit. Löytyy esim. 15mm, 18mm, 20mm... Näiden valinta oikeassa kohdassa voi aiheuttaa välillä päänvaivaa. Ohjeissa on kuitenkin joka sivulla mallikuvat tarvittavista ruuveista, joten se helpottaa vähän työtä.

Korin kanssa positiivinen yllätys oli se, että lexaniset koripaneelit oli valmiiksi leikatut ja niissä oli valmiiksi reiät asentamista varten. Ei siis päänvaivaa niiden leikkaamisen kanssa.




32
Sähköautot / Vs: Axial Yeti
« : 15.06.15 - klo: 17.35 »
 :roll:


33
Sähköautot / Vs: Axial Yeti
« : 10.06.15 - klo: 20.30 »
Kohta sekin selviää ;)

34
No johan tuli "race" tuon spoikan myötä :D Tuo foffi on kyllä ihan mielenkiintoinen harrastusmuoto myös. Monttukin löytyisi läheltä ja on muuten ihan pirun korkealla seinämällä.

35
Älä aloita joka kerta uutta topikkia, kun on jotain asiaa tuohon Yetiin liittyen. Moderaattori on jo kaksi sinun aloittamaa ketjua siirtänyt tuonne Axial Yetiä koskevaan ketjuun. Jos jatkossa kyselisit näitä asioita siellä.

http://rc10.fi/index.php?topic=87453.0

36
Sähköautot / Vs: Axial Yeti
« : 09.06.15 - klo: 13.16 »
http://www.xtremercracing.com/Products_by_Brand.cfm?pn=11835&pID=1717

Hiilikuituiset paneelit.. Kuulemma lexan ei meinaa kestää :) Hinta vaan paneeleilla hieman suolainen.

https://m.youtube.com/watch?v=c-tbGnVMfmo

Hauskan näköistä menoa. Renkaissa havaittavissa pientä ilmapalloefektiä..

37
Sähköautot / Vs: Axial Yeti
« : 08.06.15 - klo: 19.27 »
Täällä kuvia tuosta nelipaikkaisesta Yeti XL:sta:
http://www.rccrawler.com/forum/axial-yeti-xl/535398-four-seater-axial-yeti-xxl-2.html

Tuolta löytyy muitakin XL-projekteja, myös Yeti S (small :D ) projekteja.

38
Tein pienen vertailun Honchon ja tämän minun Wronchon välillä. Axialin sivuilta lainattu mitat Honcholle:

Wheel base: 313mm vs. n. 340mm
Kokonaispituus: 457mm vs. n. 560mm
Leveys: 227mm vs. n. 290mm
Korkeus: 200mm vs. n. 270mm

Ja vannekokohan on 1.9" vs. 2.2". Eli on tämä hieman isompi :)

Autossahan on siis Wraithin voimalinja+vanteet sekä SCX10 runko..

39
Kai tämän oman offi-projektin voi tänne myös laittaa:



Pitänee ottaa parempia kuvia jossain vaiheessa.

40
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 07.06.15 - klo: 15.29 »
Tässä oma Axial sekasikiö. Runko on SCX10:n ja voimalinja (vaihteisto, kardaanit, akselit) Wraithin. SCX10:n vannekoko on 1.9 ja tässä on 2.2 vanteet. Eli voitaisiin ehkä puhua SCX10 Honchon steroidiversiosta :D Autosta löytyy osa Wraithin putkirunkoa hytin sisältä sekä Wraithin sisusta muutenkin asennettuna. Peräosan häkki on Axial Honchosta.

Tarroja hieman reippaalla kädellä, poika 6-v vaati asentamaan :) Muuten ulkonäöllisesti alkaa olemaan valmiina, korkeutta toki vielä liikaa. Odotan nyt kuitenkin, että saan sähköt+akun paikalleen ja alan sitten vasta miettimään tuota korkeutta.


41
Sähköautot / Vs: Axial Yeti
« : 06.06.15 - klo: 20.05 »
No ei se nyt toisaalta niin vakavaa ole. Eipä näitä Yetejä tai Yeti XL malleja Suomessa taida kovinkaan montaa olla. Onkohan tuota XL:aa kenenlläkään?

42
Sähköautot / Vs: Axial Yeti
« : 04.06.15 - klo: 21.33 »
No en olisi kyllä sotkenut Yetiä ja Yeti XLää keskenään. On ne kuitenkin sen verran erilaisia keskenään..

Tuskin löytyy samoja osia noista, koossa hieman eroa.


43
Jos etsit pelkkää vauhtia, niin edelleen jätä Madi hyllyyn. Ei se 80km/h kulje, itsellä siis tuo Kruiser VE. Kiihtyvyyttä ja potkua sitten kyllä piisaa. Kyllä se maastossa menee, mutta hauskinta tuolla on ajella esim. jossain montulla. Itse olen sitä mieltä, että ei tuo paljoa lisää vauhtia kyllä kaipaa, ajettavuus ei kuitenkaan ole mitään huippuluokkaa.

Suht kestävä Madi on, toki itse olen paskonut akseleista muutamia osia. Hinnat ei kuitenkaan osilla ole kovinkaan pahat ja saatavuus Suomestakin ihan kohtalaisen hyvä. Ja helppo auto fiksata, osittain juurikin tuon jäykkäakselisuuden takia.

44
Rakentelemassa jonkinlaista scale-autoa, johon siis tulee SCX10:n runko ja Wraithin pohjalevy, akselit sekä iskarit. Piti hieman Pauli4x4:aa kiusata tällaisella kuvalla, kun hän tuolla rc-offi.netin puolella on yrittänyt saada minut sortumaan jonkinlaisen old school monsterin puolelle:


45
Andrimus, netistä löytyy monia ohjeita. Hae esim. googlesta "rusty rc car" tai jotain vastaavaa, niin löytyy vinkkejä. Tämä auto tuli tehtyä seuraavalla kaavalla:

1. Ulkopuolelle musta lexan-maali
2. Lexan-maalin päälle ruostepohjamaali Pintanikkareilta (http://www.pintanikkarit.fi/index.php?route=product/product&path=33_60&product_id=162)
3. Seuraavaksi nettivinkin perusteella maalipinnan kostutus vedellä ja merisuolaa niihin kohtiin, jotka halutaan jättää maalaamatta seuraavalla värillä
4. Toinen ovi ja nokkapelti keltaisella (periaatteessa olisi voinut koko auton vetää tällä, hauska kontrasti tuo keltainen esim. nokkapellissä)
5. Sitten taas lisää suolaa esim. keltaisen maalin päälle
6. Punainen maali pintaan koko auton läpi
7. Kuivamisen jälkeen korin pesu kuumalla vedellä ja samalla hinkataan maalin alla oleva suola pois, näin irtoaa tietysti myös keltaista ja punaista maalia mukana
8. Paljastuneet ruostepohjat käsitellään ruostemaalin mukana tulevalla hapettimella
9. Ehjille maalipinnoille näytin hieman hiomapaperia, jotta pinta ei olisi niin kiiltävä

Itse maalaus on siitä hauskaa, kun ei tarvitse varoa esim. valumia. Lisäksi maalasin sprayt parin asteen lämmössä pihalla. Keltainen ja punainen on Mastonin tavaroita ja keltainen meinasi jossain vaiheessa hieman kiehua. Tuokaan ei haittaa mitään, tuleepahan pinnasta entistä epätasaisempi. Tavoite on kuitenkin saada pinnasta mahdollisimman ruma.

Lavan puut ovat lakkaamatonta seinälistaa, joka on käsitelty teellä ja etikalla (teräsvilla liottumaan etikkaan) :D Riippuen vähän ohjeesta tuota teetä ei välttämättä edes tarvita. Ilmeisesti puu reagoi etikkaan ja "vanhentuu". Prosessi oli melko nopea, muutamassa tunnissa oli jo tummunut.

Laitan jossain vaiheessa vaikka oman topikin näistä "vanhentamismenetelmistä" kuvien kera.

46
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 02.04.15 - klo: 21.19 »
Tällaista maalausta..


47






Muutamaa eri maalia, suolaa, etikkaa jne. ja saadaan tämän näköistä aikaiseksi.. Kyllä se rähjäinen lookki vaan iskee itseeni :)

48
Oliskohan tuossa hienoa se, että se on ehkä markkinoiden paras solid axle monsteri? Erittäin huoltoystävällinen? Pirun hauska ajettava? Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, mutta tuohon saa pienellä vaivalla hienommat vanteet/renkaat sekä kopan.

49
Olitko laittanut tuplarattaat diffeihin vai yksinkertaisilla rattailla? Itse lisäsin toiset rattaat ja on toiminut hyvin.

50
Saattaahan nuo akselit joskus päätyä johonkin monsteriprojektiin. Oli joskus lähellä, etten hommannut Barbaaria. Nyt olisi akselit jo valmiina.

Mutta jos ihan totta puhutaan, niin Wraithista tulee pojalleni auto.

51
Madista tuli taas paskottua osia, kun lumikasasta tehty hyppy päätyi hiekkalaatikon kylkeen. Ei mitään pahoja vaurioita, osat on hankittu, mutta en ole jaksanut korjata.

Sen sijaan tuli hommattua toisenlainen solid axle eli Wraith. Kittinä tuli, joten ei tuossa vielä ole sähköjä paikallaan. Kori tuli kuitenkin kasattua ja leikkelin Madin kopan, jotta pääsin testailemaan tulevaa lookkia.

Vielä puuttuu sisuta, katto ja jotain pientä scale-tavaraa. Vanteet pitäisi hommata jotkin paremmin tyyliin sopivat.. Rumahan tuo on kun mikä :)




52
Axial Wraith kit kotiutui tänään..

53
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 21.01.15 - klo: 19.04 »
jukikolle plussat Wraith kit kaupasta. Hyvät oli hintaväännöt ;)

54
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.01.15 - klo: 18.48 »
Mihin käyttöön Eemeli on autoa hankkimassa, kun sen pitää olla nimenomaan tuo 1:18 koko? Itse pidän tuota kokoa hieman haasteellisena, ei oikein sovi olohuoneajeluun, toisaalta ei tuo nurmikolla tai hiekallakaan oikein ole omiaan. Ehkä tasainen hiekkatie tai joku vastaava? Tai sitten sitä on vaan tottunut isompiin autoihin..

55
Yleinen keskustelu / Vs: Lexanin liimaaminen
« : 11.01.15 - klo: 20.53 »
Harmi kun ei löydy ylimääräistä lexania millä testaisi. Pitääpä nyt vielä miettiä ja mittailla tuota koria. Katsotaan mihin ratkaisuun päädyn..

56
Yleinen keskustelu / Vs: Lexanin liimaaminen
« : 11.01.15 - klo: 20.48 »
Vaikka ei niin siisti tarvitse olla, niin tuo läpipulttaus on jo liian rujo :)

57
Yleinen keskustelu / Vs: Lexanin liimaaminen
« : 11.01.15 - klo: 20.46 »
Silikonia itse mietin, mutta jos jollakin olisi kokemusta pitävyydestä. Saumasta saisi kuitenkin 1-2 senttiä leveän, joten luulisi pysyvän..

58
Yleinen keskustelu / Lexanin liimaaminen
« : 11.01.15 - klo: 20.38 »
Mikäs liima pysyy lexanissa hyvin/parhaiten? Tarkoitus olisi yhtä koppaa lyhentää pari senttiä. Sauma kohdasta tuon korin saa päällekkäin, joten sinne väliin pitäisi keksiä joku pitävä liima. Siisti tuosta ei tarvitse tulle, joten käykö siihen esim. jokin rautakaupan "sika"liimoista?

Toinen vaihtoehto on jatkaa runkoa, mutta jätetään se nyt välistä..

59
Fo-xx taitaa olla osittain water-proof eli 2.0 varmaan sama juttu. Tuo 2.0 näyttää kyllä huvittavalta tuollaisen Rod-tyylisen kopan ja noiden "Mars Rover" vanteineen / renkaineen.

Itse ostin kyllä oman Madin sopivaan aikaan Modelsportilta. Ei mennyt kuin viikko/pari, niin ei löytynyt oikeastaan mistään enää tuota autoa. Hintaa en muista, mutta oli kyllä halpa.

Sinänsä erikoista, että tuodaan Madin pohjalla useanlaisia uutuuksia, Fo-xx, Mad 2.0 jne. Toisaalta, mitäpä se meitä solid-harrastajia haittaa. Tietää, että jatkossakin on tarjolla osia Mad-pohjaisiin autoihin :)

60
Kyosho / Vs: Kyosho Mini-Z toimintaa Pirkanmaan alueella.
« : 01.12.14 - klo: 11.48 »
Juurikin tuo. Itse ostin 3 pakettia, saa dnanolle jo aika pitkän suoran. Saattaa olla muutto isompaan asuntoon edessä, niin voisi hommata pari pakettia lisää.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 11