Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kojo

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 8
31
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 11.12.12 - klo: 19.06 »
Sinne mittään laiteta piste.
ps Jalim, mulla hajos ironisesti samoihin aikoihin ihan samalla lailla rattaat kuin sinulla, nyt on taas nuo kevennetyt paikallaan tällä kertaa huolellisesti shimmattuna, olen hajottanut jo kertaalleen kevennetyt ja vakiot.

- Ehdottomuus on elinehtomme-

32
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: TULLI?!
« : 10.12.12 - klo: 18.13 »
Joo, kyllähän tuo tavaran arvon ilmoittaminen nettitullauksessa perustuu täysin omaantuntoon, mutta jos huijaa, seuraukset saattavat olla melko kalliit, itse olen kyllä aina laskenut ulkomaantilaukset sen mukaan, että verot+tullit menee, niin eipä tule pettymyksiä.

33
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 08.12.12 - klo: 16.45 »
Ehkä ei pitäisi mutta kuitenkin. Eli en aja kisaa, enkä aja m-8 autoa, hyvä että olen edes nähnyt, mutta tuonpa silti esille omia mielipiteitäni (en siis faktoja)

- M-8 käsittääkseni krossi luokkien ns. F1, jota melko vaikea verrata kaikenkaikkiaan esim kymppikoon sähkökrosseihin. Pitkät erät, painavat autot jne, maallikkokin tajuaa, että renkaat kovemmalla kuin pikkukirpuissa. Lajin kuin lajin huippuluokassa kulut ovat eri luokkaa kuin alemmilla, niin renkaissa kuin muussakin. En usko, että yksikään aktiivikilpailija haluaa tästä luokasta mitään jokkissarjaa.

- Renkaiden kehittäminen ja testaaminen tehtaiden/tehdaskuskien taholta on varmasti pitkässä juoksussa kaikkien etu, vertaa esim. 1:1 koon puolelta miten paljon tietoa ja tekniikkaa on siirtynyt pienempiin ja halvempiin luokkiin/siviiliautoihin.

-Halu. Kuten Hoke totesi, joistakin on kivaa testata myös renkaita. Jos sitten napsahtaakin sellainen omaan autoon/tyyliin sopiva huippurengas, niin onko tuo kuski huonompi kuin muut kun pärjää paremmalla renkaalla, vai onko niin, että ahkera työ palkitaan.

- Tasavertaisuus. On höpöä sanoa, että yhdellä renkaalla homma tasavertaista. Miten esim. hiihto, kaikille samanlainen Järvinen jalkaan ja paras voittaa, ei ei ei... Ajotapoja, tyylejä ja auton säätötyylejä on niin paljon erillaisia, että yksityyppirenkaalla saataisiin kaikille parhaimmillaankin vähiten huono auto.

- Mukavuus. Onko synti etsiä omaan autoonsa paras mahdollinen rengas ja nauttia ajamisesta sen sijaan, että luistelisi renkaalla minkä joku viisaampi on sattunut valitsemaan.

Edelläolevat siis puistokuskin kädet omaavan huruilijan omia mietteitä, ei herneitä kenellekään nenään. Omasta mielestäni yksityyppirenkaan ainoa hyvä puoli on joissakin oloissa halvemmat kustannukset. Jos sattuu löytymään rinkula mikä kestää auton alla ehjänä.

-Jukka-

34
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 06.12.12 - klo: 19.00 »
Ja nelkkustampedelle ja rustlerilla/2wdstampedella ei ole keskenään mitään muuta tekemistä kuin neljä pyörää

35
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 04.12.12 - klo: 22.06 »
Kapasiteetillä ei juurikaan merkitystä nopeuteen, ainakin jos vertailee muuten kahta samanlaista akkua. Ajoaika onkin sitten melko suoraan 1:1, eli 4600 ajaa noin kolmanneksen pitempään, kuin 3000.

36
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 02.12.12 - klo: 23.23 »
Suomessa rc sabella on muuttoale, kannattaa kysellä, onko stampedeja jäljellä. Muutoin menee Modelsport/Jenkkilä keskenään melko samoihin, kun laskee kaikki kulut. Suomessa myös RCM:ltä kannattaa kysyä tarjousta autosta

38
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 02.12.12 - klo: 21.29 »
Hieno pikkuautosunnuntai takana, pari akkua sisäradalla corrilla, pari akullista puuterilumen pöllytystä nelkkustampedella ja lopuksi pienet lumicrawlerifiilistelyt. Eikä mitään edes hajonnut, liekkö tullut vanhaksi.

Sisäratahan on nyt hienossa kuosissa, tuli eilen yllätyksenä tuo kuun vaihtuminen, mutta nyt on taloudelliset velvoitteet tälle kuulle suoritettu ja tarkoituksena hangata baanalla tiiviimminkin.

39
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 02.12.12 - klo: 20.56 »
Pro linen trenchereillä tai badlandseilla pärjää miltei jokapaikassa, syvään hankeen kahlatessa laparengas ehdoton juttu. Esim. modelsportilta saat valmiiksi liimattuna.

40
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Modellsport UK
« : 25.11.12 - klo: 12.39 »
kyllä tuo itsellä ainakin toimi

41
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 24.11.12 - klo: 08.54 »
Corri alkas olla ajokunossa, onko viikonloppuna radalle menijöitä?

42
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 14.11.12 - klo: 22.24 »
Joo, pikkusen alko nyppimään, kun ei ollut vielä omat autot iskussa, mutta viimeistään ensi viikolla pitää tulla jollakin baanaa kiertämään.

43
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 07.11.12 - klo: 21.27 »
Keskeneräiseksi tuo jääkin jos porukkaa ei kiinnosta rakentelu, tänään oltiin Pekan kanssa kahdestaan vasarat kädessä.... No, iso hyppy+ländi kunnossa ja koroke läjässä, joten nyt voi jo kiertää rataa, pari ohutta vaneria vielä ja yksi rakentelukerta niin eiköhän se siitä.

44
rcm:ltä viperin 8,5t combo hintaan 229 eur

45
Team Associated / Vs: SC10B
« : 29.10.12 - klo: 17.09 »
Itse toivoisin tälle luokalle suosiota, koska omistamistani autoista asson t4 on ollut mieleisin peli radalla ajaa, mutta perus trukkiluokka taisi kuolla kokonaan corrien myötä. Sääli, sillä vaikka koppiautoista tykkäänkin, olisi tuollainen pitkäakselivälinen isorenkainen buggy melko monipuolinen kapine.

Onkohan tuossa hexivanteet kuten rs assossa? Olisi jemmassa t4 tappivanteita, niinhin kun yhdistää sanat lapakumi ja lumi niin talveksikin olisi tekemistä..

46
Joo, komppaan jerziä, jos aikoo tosissaan hankkia harrastelaitteen, kannattaa kyllä tuommoiset vaihtoehdot kiertää kaukaa, ne kun tahtoo olla niitä kalliimpia ajotunteja.

47
Kylläpä suosittelisin hankkimaan samanlaista kalustoa kun seudulla harrastavilla on. Yksinajelu ei kuitenkaan ole aina se mukavin vaihtoehto, ja samanlainen (ei siis samanmerkkinen) kalusto mahdollista paljon hauskemmat ajelut.

Olen omistanut asson ja slässin ja kymmenkunta muutakin ja voin sanoa, että jos ostat asson kumman version vaan, niin et tule pettymään. Toinen tosiasiahan on, että harrastusta nollasta aloittava saa varautua rahan menoon, auto+sähköt on vain osa. Akut, laturi, renkaat, varaosat, hipo-osat (älkää selittäkö, jokainen ostaa niitä jossain vaiheessa)

Rs assossa etuna heksit edessä ja takana, joten rengasruljanssi helpottuu jonkin verran, Ft;hen ei tarvitse päivittää kun etupää rpm:n osiin, niin melko pomminluja auto on. FT:tä suosittelisin senkin vuoksi, että kasaamalla itse auton, tulee anatomia kerralla tutuksi ja auton huoltaminen/varaosien vaihto tulee helpommaksi.


48
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 21.10.12 - klo: 21.12 »
Mites onko HOKE:lla tai muilla kokemusta, onko sisäkauteen valmistauduttaessa kannattavampaa lähteä rakentamaan autosta keski vai takamoottorista? Ja kuinka suurista eroista puhutaan? Itsellä kokemusta vain parista takamoottoricorrista.

49
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.10.12 - klo: 16.50 »
Joo, kuten sanoin, rakentelumielessä. Olen omistanut mm ft sc10 ja blitz ese:n, joten jonkinlaista vertailupohjaa correihin on. Tukivarsigeometriahan muuttuu jonkin verran pro line protrac setillä. En siis omista takavetoslässiä, eli en ole muuntamassa mitään, vaan rakentamassa omaksi huvikseni pro linen corrin.

50
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 20.10.12 - klo: 20.03 »
No joo, mutta eipä tuolla setillä muita slässin osia jää kuin puskurit, autohan tulee olemaan käytännössä pro-line... (puskuritkin on tulossa pro-lineltä). Ja nopein en ole muutenkaan, pääasia on rakennella kivoja autoja,  nimimerkillä parikymmentä parissa vuodessa.

51
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 20.10.12 - klo: 18.19 »
Jos Pro-Linen runko ja muut hilppeet kiinnostaa niin rakennustopicci löytyy tästä
Jim Hustins on tiimikuski eikä varmaankaan maksa osista täyttä hintaa. Muutenhan tämmäsen rakentamisessa ei olisi mitään järkeä. Halvemmalla saa paremman auton joltain toiselta valmistajalta.
Itse aloitan ko. projektin, eihän noista osista+parista slässin vakio-osasta tehty corri tule maksamaan amainilta  kuin 450 dollaria, katsotaan, onko parempi vai huonompi kun kilpakumppanit

52
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 26.06.12 - klo: 20.36 »
mites tuo viikolopun katsastuskuvio? Oliko lcr halukas tuuraamaan ja kävikö tämä kuvio muuten organisaatiolle?

53
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 24.06.12 - klo: 17.47 »
Varmaan sen kun minäkin, kun en ole ikinä ollut.... Peteltä saa lisäinfoa asiasta.

54
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 24.06.12 - klo: 13.02 »
Jos on halukkaita tuuraajia ensiviikonlopulle katsastajan rooliin, niin otetaan kiitollisena vastaan. Olis itselläkin konetöitä viikonlopulle tulossa.

55
Joensuussa on pakko järjestää omia kisoja, kun esim sc sarjan osalta todettiin, että ollaan niin syrjässä että ei sinne kukaan lähde..... Ainakaan meidän jumpsit ei syöneet osallistujia keneltäkään muulta, ja tuskin oltaisiin tultu toimitsijoiksikaan vaikka olisi pyydetty

56
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith"
« : 13.06.12 - klo: 22.21 »
Oma kokemus on, että ei sovi, vauhtia ja tehoa on, mutta hitaat ominaisuudet onnettomat. Lisäksi drag braken puute tekee hidastelusta melko heikkoa

57
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 07.06.12 - klo: 22.30 »
Facelift...

58
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 01.06.12 - klo: 20.16 »
Kylymmee karhhuu...., kolomosta.

59
Tulokset / Vs: Summer Jumps 1 Joensuu 16.6.2012
« : 31.05.12 - klo: 21.41 »
Vaihda mut Pete tuupista 4wd corriin, heikko ajaa tuuppia, kun ei ole edes autoa...

60
Lantikalla rengastestiä siellä jossakin....

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 8