Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vesa

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 121
241
Tämäkin kisa luonnollisesti peruttu vallitsevasta tilanteesta johtuen.

242
Olemme päivittäneet seuran kotisivuja, seuraan liittyminen nyt entistä helpompaa! Kaikki mukaan!

http://osparc.net/jaseneksi-liittyminen/

243
Ilmoittautuminen taas auki - kaikki mukaan!

244
Ilmo kerkesi päättyä mutta aukeaa huomenna vielä muutamaksi päiväksi, tulkaahan ajamaan kauden päätöskisa ja testipäivä rennossa tapahtumassa!

245
Vielä on muutama päivä ilmoaikaa, laittakaahan pikaisesti ilmoittautumiset sisään!TSM/TSP yhdistetään, jollei ole selkesti enemmän kuskeja.

Ilmoittautuminen:

https://tinyurl.com/r628rsk

Ilmoittautuneet:

https://tinyurl.com/s5wurxs

246
Hox! Ilmoittautumisia sisään nyt vaan rohkeasti!

Tässäpä lisäinfoa kisasta:


Kisa ajetaan maton ajamattomalla puolella, eli pito on varmasti kaikille sama, kuten myös profiili. Meidän kisamatto on "identtinen" molemmin puolin.

Aikataulusta sen verran että lauantai on treeni ja alkueräpäivä, sunnuntaina ehkä yksi alkuerä ja 3x finaalit kaikille. Treeni alkaa lauantaina n 12 aikaan, eli ehtii vielä lauantainakin lähteä paikalle ilman että saapuu perjantaina paikalle, teemme radankin vasta lauantaina, paikat ei auki perjantaina siis!


C-12 ajetaan 6,5t koneilla, mutta vapaalla ennakolla säätimestä. Suositusrengas on A32/A30 tai A32/A32, toimii varmasti - viimeisimmät 5 vuotta kisat voitettu tällä matolla noilla renkailla.

Ajatuksena on, että saataisiin vähän lisätehoa, mutta myös kaasutuntumaa, ilman että tarvii olla viimeisin moottori, jotta ei jää suoralla jalkoihin.

GT-12 luokassa ajetaan toivottavasti A-foameilla myös, renkaita saatavilla edulliseen hintaan kisassa. S-foameilla saa ajaa, mutta suositus ajaa A-foameilla, koska S-foami kerää pidon radasta, A-foam parantaa radan pitoa.

TSS-10 luokassa käy mikä tahansa 21.5 moottori, mutta suositus on FTT-speksin mukainen kone.


247
Tulokset / Vs: Tulokset 12TT III & IV OULU
« : 24.02.20 - klo: 09.30 »
Kiitoksia kaikille osallistuneille ja talkooväelle, sekä onnea menestyneille! Nämä olivat todennäköisesti viimeiset SM-kisat Jokirannassa, koska paikka on menossa purkuun ehkä jo ensi keväänä, mutta maaliskuussa ajetaan Finnish Indoor Champsit useassa eri luokassa - kannattaa tulla paikalle kauempaakin!


Kisassa ajetaan "mahdollisilla" ensi kauden säännöillä, joten nyt on hyvä aika tulla testaamaan.

http://rc10.fi/index.php?topic=107910.0

248
12Track Tour IV 2020         
Erälistat sunnuntai         
         

         
Erä 1      GT-12   
1   11   Sakari Savilaakso   
2   20   Miika Laurila   
3   19   Jyri Mäkelä   
4   8   Tommi Tirroniemi   
5   13   Olavi Tenno   
         
Erä 2       GT-12   
1   4   Miikka Luhta   
2   3   Janne Valtanen   
3   2   Juha-Matti Heikkala   
4   1   Jaakko Huhmarsalo   
5   9   Eemeli Anttonen   
         
Erä 3      C-12   
1   16   Huhmarsalo Jaakko   3181857
2   20   Koivisto Ilpo   3669278
3   9   Tenno Olavi   3753291
         
Erä 4      C-12   
1   5   Tiainen Tuukka   4947025
2   6   Hongisto Leo   8188804
3   8   Tirroniemi Tommi   7556876
4   7   Häkämies Jukka   
         
Erä 5      C-12   
1   1   Yli Vesa   
2   2   Vehniäinen Panu   6358770
3   10   Munck Sami   5489882
4   15   Salmela Sami   9418247


12Track Tour  2020      Sunnuntai      

   
   P1*   Q1   Q2   Q3   Q4
Erä 1   8:00   9:00   10:20   11:25   12:45
Erä 2   8:08   9:08   10:28   11:33   12:53
Erä 3   8:16   9:16   10:36   11:41   13:01
Erä 4   8:27   9:27   10:47   11:52   13:12
Erä 5   8:38   9:38   10:58   12:03   13:23
               
               
GT-12   B-fin   14:10   15:20   16:30   
C-12   B-fin   14:20   15:30   16:40   
GT-12   A-fin   14:32   15:42   16:52   
C-12   A-fin   14:40   15:50   17:00   
               
17:30   Palkintojenjako            
               
*ehdotettu aikataulu yhdellä erätreenillä               


249
12Track Tour III 2020         
Erälistat lauantai    
      
         
         
Erä 1      GT-12   
1   11   Sakari Savilaakso   
2   20   Miika Laurila   
3   19   Jyri Mäkelä   
4   8   Tommi Tirroniemi   
5   13   Olavi Tenno   
         
Erä 2       GT-12   
1   4   Miikka Luhta   
2   3   Janne Valtanen   
3   2   Juha-Matti Heikkala   
4   1   Jaakko Huhmarsalo   
5   9   Eemeli Anttonen   
         
Erä 3      C-12   
1   16   Huhmarsalo Jaakko   3181857
2   20   Koivisto Ilpo   3669278
3   9   Tenno Olavi   3753291
         
Erä 4      C-12   
1   5   Tiainen Tuukka   4947025
2   6   Hongisto Leo   8188804
3   8   Tirroniemi Tommi   7556876
4   7   Häkämies Jukka   
         
Erä 5      C-12   
1   1   Yli Vesa   
2   2   Vehniäinen Panu   6358770
3   10   Munck Sami   5489882
4   15   Salmela Sami   9418247



12Track Tour  2020      Lauantai   
            
   P1   P2   Q1   Q2   Q3   Q4   
Erä 1   8:00   9:00   10:20   11:25   12:45   13:50   
Erä 2   8:08   9:08   10:28   11:33   12:53   13:58   
Erä 3   8:16   9:16   10:36   11:41   13:01   14:06   
Erä 4   8:27   9:27   10:47   11:52   13:12   14:17   
Erä 5   8:38   9:38   10:58   12:03   13:23   14:28   
                     
                     
                     
GT-12   B-fin   15:20   16:25   17:30         
C-12   B-fin   15:30   16:35   17:40         
GT-12   A-fin   15:40   16:45   17:50         
C-12   A-fin   15:50   16:55   18:00         
                     
18:30   Palkintojenjako                  

250
GT-12 & TSB-10 -luokkien ilmoittautuminen päättyy 17.2.2020 klo 22:00

Ilmoittautuminen lauantai:
https://tinyurl.com/tyj2lkz

Ilmoittautuneet lauantai:
https://tinyurl.com/snz7rkj

Ilmoittautuminen sunnuntai:
https://tinyurl.com/w8hv6tj

Ilmoittautuneet sunnuntai:
https://tinyurl.com/w8ae6dr
 

C-12 Sm-ilmot:

https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/Competition/CompetitionOpen.aspx?id=12590&edit=0

Ilmoittautuminen on auki vielä maanantaihin asti GT-12 ja TSB-10 luokkiin.

251
En ymmärrä miten kaupunkien välinen kilometrimäärä vaikuttaa sääntöihin, samassa maassa kuitenkin ollaan.

Toimita mulle sweeppejä testiin kun tulee niin katsotaan miten ne toimii radalla.

252
Scotti ajelee ja diilailee meikäläisen autoa, eli on kyllä tuttu sitä kautta. Kannattaa kuitenkin katsoa aina säännöt ja muut koko suomen mittapuulla, meillä on oulussa n 15 mattoautokuskia.

253
Mitään lisäluokkia ei olla nyt perustamassa ainakaan 12Track touriin, joka on virallinen SM-ja harjoituskisasarja Suomessa, joten kannattaa nyt vähän höllätä vauhtia ettei hyllyt pursua joutilasta romua.

Kumirenkaita kyllä testataan kunhan aika on, mutta C-12 tai GT-12 ei ole menossa kumirenkaisiin, ne voidaan kyllä sallia luokan sisällä. GTR-12 ajatus toki houkuttelee, mutta vähäistä kuskimäärää ei nyt kannata jakaa entisestään kahtia. Jos stokki ajaa kumirenkailla, ja viri foameilla, vauhtierot ja luokkien välinen siirtyvyys vaikeutuu entisestään. Lisäksi autoja ei ole suunniteltu kumirenkaille.


254
HOX! Vielä on muutama päivä aikaa ilmoittautua! C-12 luokalla on jo SM-pisteisiin vaadittava ilmomäärä.

256
GT-12 & TSB-10 -luokkien ilmoittautuminen päättyy 17.2.2020 klo 22:00

Ilmoittautuminen lauantai:
https://tinyurl.com/tyj2lkz

Ilmoittautuneet lauantai:
https://tinyurl.com/snz7rkj

Ilmoittautuminen sunnuntai:
https://tinyurl.com/w8hv6tj

Ilmoittautuneet sunnuntai:
https://tinyurl.com/w8ae6dr
 

C-12 Sm-ilmot:

https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/Competition/CompetitionOpen.aspx?id=12590&edit=0

257


KILPAILUKUTSU - 12Track Tour III & IV 2020 Oulu

Oulun seudun Pienoisautoilijat kutsuu kaikkia RC-autoilijoita kilpailemaan 12Track Tour III & IV 2020 osakilpailuihin Ouluun 22.-23.2.2020. Kilpailulupa 9/PA/20.

LUOKAT
Lauantai 22.2.2020
C-12 SM
GT-12
TSB-10 (min. 5 osallistujaa)

Sunnuntai 22.2.2020
C-12 SM
GT-12
TSB-10 (min. 5 osallistujaa)

KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja    Janne Valtanen OSPA
Tuomariston puheenjohtaja  Mika Luopajärvi VUA
Katsastuspäällikkö Tero Niskanen OSPA
Ratamestari:   Vesa Yli OSPA
Kilpailutuomaristo   Oskari Mäki VUA, Juha Takku OSPA
Tuloslaskentapäällikkö: Miika Laurila OSPA

ILMOITTAUTUMINEN
Sunnuntaihin 9.2.2020 klo 22 mennessä C-12 luokkaan AKK:n KITI-järjestelmän kautta:

GT-12 & TSB-10 -luokkien ilmoittautuminen päättyy 17.2.2020 klo 22:00

Linkit allaolevassa viestissä.
 

Ilmoita:
Nimi, luokka, ponderi, kisanumero, seura, lisenssinumero (vain C-12).

Huom! Ilmoittautumisen voi maksaa kisapaikalla kortilla (suositus)!

Kilpailumaksu / registration fee
C-12  40 €
muut luokat 30€

Maksetaan kilpailupaikalla/paid at the registration @ the race

Jälki-imoittautumisia otetaan vastaan korotetulla ilmoittautumismaksulla mahdollisuuksien mukaan.

LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2020 (vain C-12)

SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2019 + 12Track Tour 2020 -ohjeisto.


AIKATAULU/ TIME TABLE
Perjantai: Ei vapaata harjoitusta / no practice on friday

Kilpailupäivinä ohjattu harjoitus + ilmoittautuminen noin klo 8.00-9.45.  Controlled practice and registration both days 8.00-9.45.

Erälistat sekä harjoitus- ja kilpailuaikataulu löytyy rc10.fi foorumilta viimeistään torstai-iltana 20.2.2020.

Heatlists, practice and timetable for the race will be found from rc10.fi latest on Thursday evening on 20.2.2020

RATA / TRACK
25 x 12 m Neulehuopamatto, Tarkett Tapisom 600
Leveys 2 - 2,5 m.

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA / VENUE
Jokirannan koulu
Jaarantie 4
90900 Kiiminki
ks. karttalinkki

http://kartta.ouka.fi/IMS/fi/map?title=Jokirannan%20koulu&basemap=Internet%20Op*skartta&cp=7225712,490204&z=2

MUUTA / OTHER
Kilpailupaikalla on varikkopöydät ja –tuolit. Varaa mukaan oma jatkojohto. Rata-alueella käytettävä sisäjalkineita.

RC4 ponderit eivät toimi, MRT ja hybridi toimivat. Lainapondereita rajoitetusti, ilmoita hyvissä ajoin, mikäli tarvitset. Ponderivuokra 5€/luokka.

Pit tables and chairs available for all drivers. Bring your own extension cables! Use only indoor shoes!
The decoder does not accept AMB RC4 transponders. MRT and hybrid PT do work.


Lisätietoja antaa: vesa_yli (a) hotmail.com tai  nolla neljä nolla  833 2407
For more information please contact: vesa_yli (a) hotmail.com  or +358 40 833240seven

MAJOITUS / ACCOMMODATION

Jäälihalli
08-8166 656
n 5km kisapaikalta, edullinen (n30€/hlö/yö)

Pihlajaranta
08-8167205
n 6km kisapaikalta

Jäälinmaja:
050-370 1048
n 6km kisapaikalta

Sokos Hotel Arina
08 312 3111
Oulun ydinkeskustassa, autopaikat hallissa, n 22km kisapaikalle

Hotelli Cumulus Oulu
08 882 7111
Oulun ydinkeskustassan, n 22km kisapaikalle


Lapland Hotels Oulu
08 883 9111
Oulun ydinkeskustassa, n 22km kisapaikalle

Scandic Oulu
08 543 1000
Oulun ydinkeskustassa, autopaikat hallissa, 23km kisapaikalle

Tervetuloa!

****************

258
Suomessa pärjää tosiaan pinkki-magentoilla pääasiassa joka radalla, paitsi jos samaan aikaan ajetaan kumirenkailla. Kumirenkaiden nostama mattokarva kerääntyy renkaisiin ja 5min ajon jälkeen radan kiertäminen on jopa mahdotonta. Sillon toimii muut seokset, mutta ei pinkit tai magentat.

https://www.facebook.com/360v2/videos/2113591285614225/

Siinä aiheesta jenkkien spekulaatiota.

GT-12 on tehty helposti lähestyttäväksi luokaksi, jossa on ykstyyppirenkaat, koneet, sekä pitoaine. Korina GT-koppa on puskevampi, normi C-ryhmän korilla auto on pari kymppää nopeampi muuten samalla varustuksella. AP jo kirjoittikin oleellisimman muusta.

Kisat ajetaan tosiaan siellä, missä on porukkaa ja oleellisimmin, minne ne on anottu. Unohtamatta luokalle sopivia olosuhteita eli rataa ja mattoja.

Ainakin Oulusta ja Vaasasta löytyy runsaasti apuja ja tietotaitoa lajin aloitukseen ja siellä pärjäämiseen millä tasolla tahansa, tervetuloa tutustumaan lajiin!

259
Siten liittyy, että osallistujamäärät ovat siinäkin pudonneet rajuati, pitäisikö siis yhdistää vaikka m-8 sarjaan? 35-40 kuskin sm-kisoja ei kannata järjestää juurikaan. Viitattiin vaan että krossilla menee hyvin, muttei se näy sm-määrissä, ei sen kummempaa.

Ftt kisa on peruttu meiltä x 2 , johan se on aiemmin kerrottu.

260
Wj-kisojen osallistujamäärät eivät ole aiempinakaan vuosina näkyneet maastosarjassa valitettavasti.

http://rc10.fi/index.php?topic=107014.msg832724#msg832724

261
Itse olen ihmetellyt alusta alkaen, kuinka kisojemme peruminen ei aiheuttanut minkäänlaista normaalia keskustelua ja asioiden järjestämishalua asianomaisten toimesta (for  whom it may concern, vai miten se meni) vaan asia kuitattiin vaan "OK". Kaiken voi varmasti neuvotella ja sopia, jos halua ja mielenkiintoa on molemminpuolin, ja riitelemässä ovat asiat, ei ihmiset. Asiassa nyt vaan on tehty iso virhe ja sitä ei haluta korjata, eikä myöntää että vituixi meni. Keskiössä pitäisi olla ennemminkin "miksi peruttu, miten asia korjaantuu" eikä ylimielisesti kuvitella, että laji voi toimia vaan eteläisimmässä Suomessa, emme tarvitse kaikkia Suomen seuroja mukaan. Ospalla tällä hetkellä lähes huippuvuoden kaltainen jäsenmäärä, kasvua vuodessa kymmeniä prosentteja. Jos meiltä on aiempina vuosina tullut kisoihin tilastojen perusteella 25-33% per FTT taikka 12Track kisa kuin kisa (pl. osa viimekauden kisoista), kun jäsenmäärä ollut n 25 jäsentä koko seurassa, miten tällainenki asia voi olla yhdentekevää isossa kuvassa? Ajatus koko kärjistyneen tilanteen taustalla ehkä hyvä mutta toteutus huono ja sääntöjen vastainen. Itselläni ei ole tasan mitään ketään kuljettajaa tai seuraa vastaan, mutta oikeellinen toimintatapa on varmistettava, ja siitä pidettävä kiinni. Myös minä haluan kilpailla kisapäiväni rauhassa hyvässä porukassa kuten tähänkin asti, enkä politikoida kisapaikalla.

C-12 luokasta ei ole haluttu tehdä vain lisäluokkaa FTT-sarjaan eikä varsinkaan sunnuntaille, mitä se nykyisin olosuhteiltaan olisi. Jos ei luokkaa aja, ei varmasti ole tietoinen kaikesta mikä siinä on oleellista ja mielekästä. Se onko 10 kuskin kisa mielekäs, voi olla monta mieltä epäilemättä. Sarja on kuitenkin toiminut omillaan nyt jo useamman vuoden, GT-12 vakiinnuttaessa asemaansa useammalla paikkakunnalla tänä aikana. Sieltä ne virikuskit  pääosin tulee jos tulee, viriin hyppääminen suoraan on melkoista rämpimistä jos ei ole kokemusta mattoautoilusta aiemmin. En nyt lähtisi sotkemaan 12Trackia tähän parin akun kokemuksen pohjalta.

Itse kun katsoin viime kesän krossikisojen kuskimääriä sen mitä remppahommilta kerkesin, ei ne enää kovin kaukana ole C-12 määristä, en tiedä syytä miksi määrät ovat niin pudonneet. Toivottavasti siellä tehdään kuumeisesti työtä ettei porukka entisestään pienene, tai ollaan kohta yhdistämässä maastosarjaakin FTT-kisoihin :D  Olisin enemmän siitä huolissani, kuin 12Trackin osallistujamäärästä. Kyllä se siitä kasvaa. Parhaimmat kisatuotot meillä on tehty viimeisen kahden kauden aikana 12Trackilla vs FTT taikka maastosarja, toki monta asiaa vaikuttaa mm. vuokrat.

Tästä koko episodista viisastuneena, olenkin sitä mieltä, että yhdessä lajiryhmän kanssa tulisi muodosta kaikista kisa-aktiivisista seuroista 1-2 henkilön foorumi, joka kokoontuu luokkayhteyshenkilöiden ja lahiryhmän kanssa keskustelemaan kisapäivät ja säännöt yhdenmukaiseksi.

263
Aikataulullisista syistä löytyy liitteenä osviittaa pienellä osallistujamäärällä ajettavasta sunnuntaista, jossa

C-12 max 16 kuskia - tällä tulee jo ihan valtavat vauhtierot eriin eli oikeasti pitäisi olla 3 erää
GT-12 max 20 kuskia   - 3 erää kuskeja, 6-7 per erä   
TSP-10 max 20 kuskia -  3 erää kuskeja, 6-7 per erä   

jotta erät saadaan järkeviksi vauhtierot huomioiden. Ongelma tulee vastaan heti kun tulee enemmän kuskeja. Meillä esimerkiksi tulee omista kuskeista pelkästään jo kaksi erällista GT-12 kuskeja ja TSP-10 kuskeja Oulussa ajettaviin FTT- tai 12Track tourin kisoihin. Tuo on todettu jo toimimattomaksi yhtälöksi vuosien aikana, eikä tarjoa yhtään kasvuvaraa kuskimäärissä. Lisäksi jo tuollakin määrällä palkintojenjako venyisi 19.30 saakka.

Niin ja lisäksi se fakta, että meiltä ainakin suurin osa ajaa sekä GT-12 että TSP-1+ luokkaa, joka tarkottaisi että toinen jäisi ajamatta.

264
Ei ole hätäisesti peruttu, eikä perustunut ainoastaan rankingiin, pääpaino perumisessa oli järjestäjien eriarvoistaminen tavalla joka ei voi olla hyväksyttävää lajissa jossa ajetaaan kisoja läpi Suomen. Säännöt joiden mukaan kisan on anottu, eivät olleetkaan ne joilla ne olisi pitänyt järjestää.

Jos jotain on tehty hätäisesti, niin kulisseissa päätös toimia puolueellisesti rankingin ja kisaajamääräpainotuksen suhteen, esittelemättä tai edes ilmoittamatta asiasta lajiryhmälle. Peruskivi koko hommassa on aina ollut, ja tuleekin olla,  että järjestäjät/kuskit ovat samalla viivalla olipa kuskeja 10 taikka 100.

265
Oululaisia on kuitenkin ollut sähköluokkien ratasarjoissa viime kautta lukuunottamatta 25-33% jokaisessa kilpailussa olipa kisat olleet missä vaan momena vuonna peräkkäin. Krossikisoihin osallistumista kannattaa kysellä eri henkilöiltä ja niiltä jotka krossia ajavat.

Jos tästä nyt halutaan jokin oulu vastaan muut vastakkainasettelu, niin suosittelen lopettamaan sen heti samantien.  Itse olen ajanut  kaikki FTT- ja mattokisoja tässä maassa 2000-luvulla (n 5 vuotta välissä kun en ajanut ollenkaan tourinkia) skipaten 4 kisaa syyn perusteella IKINÄ noilla ajamillani kausilla 20v aikana, joten kannattaa osoitella jotain muuta henkilöä jos nimi ei ole listalla.

Jokin muu taisi mennä tämän kevään maastosarjassa teidän osalta pieleen (ajankohta ilmeisesti?) kun siellä ei ollut ilmoittautumisajan päätyttyä kuin alle muutama järjestävänkään seuran kuljettajaa, en siis näkisi oululaisia syypäänä.

266
Jos tuolle päivämäärällä on suunnitelmissa toinen kisa Ospan tilalle, niin mieluummin joku järjestäjä, jolla ei vielä kisoja ole. Jos ei järjestäjää löydy, niin sitten ei ja sitten se jäisi välistä

Erittäin samaa mieltä.

Lisäksi meillä on FTT:n sijaan tulossa isompi kisa viikkoa aiemmin anottua FTT-kisaa aiemmin eli 21.-22.3. Kisaa siirrettiin viikolla aiemmaksi FTT:n perumisen myötä, koska selvisi että Ruotsinmestaruuskisat ajetaan samaan aikaan 200km päässä messutiloissa, ja uskoisin että täältä menee sinne isompi kööri. Fiksua myös olisi olla kikkailematta samaan aikaan/seuraavana viikonloppuna järjestettävillä kisoilla kuin ilmoittamamme, kun on hyvin tiedossa, että ainoa seurojen tulolähde on kisatulot. FTT:n perumiseen en ota tässä ketjussa kantaa enää, se on tehty selväksi muualla.

267
c-12  luokn nousulla "etelässä" on selvä syy ja tavoite... Mikä  se on, jääköön kunkin itse arvioitavaksi.

Voisitko avata tätä yleisölle?

268
Täyspitkä SM-päivä sunnuntaina tarkoittaisi erittäin myöhäistä lopetusaikaa kisoille. Lisäksi  profiilin ollessa sama, tarkoittaisi että pitää olla lauantaina ajamassa turistia, käytännössä. Nykyisten kumirenkaiden ja pitoaineiden miksaaminen suurrasaäärin foamien ja niiden pitoaineiden kanssa tekee pidosta todella oudon eikä millään tavalla miellytävän ajaa kummallakaan luokalla. Lisäksi jotkut matot nostavat kumirenkailla karvaa, jola taas kertyy suoraan foameilla ajettaessa renkaisiin, eikä ajaminen ole enää mahdollista 5 min jälkeen, koska ne on enemmän karvapallot kuin foamit. Toisilla seoksilla enemmän toisilla vähemmän mutta kaikilla sitä tapahtuu tietyillä matoilla, esim meillä ja primafeltilla mitä fullspeedillä on käytössä. Lisäksi luokalle ominaisiin kisoihin liittyvä asia on, että rata on uusi ja ajamaton, sunnuntaikisoissa se ei toteudu.

Nykykoneissa 6,5t puolella tehoja todellakin on taas, joten mistään stokkiluokasta ei ole kyse.  :grin:

Kuskimäärät lähti laskuun kun ajettii ftt sarjassa 2015 asti myistaakseni, tehoja oli liikaa useimmille ja radat oli hyvin kaukana luokalle ominaista radoista. 12trackissa taas saatiin stokkiluokka uuteen nousuun. Parhaimmillaan kuskeja sarjassa n 30. Stokkiluokkaa ei ollut lainkaa vuosiin kun ajettiin ftt sarjan rinnalla. Gt on nyt siis suomen stokkiluokka joka toimii sellaisenaan erittäin hyvin. Virissä on ollut myös uutta kasvoa mukana joka vuosi. Ei se 1/12 modi ole missään maassa kovin suuri kansallisissa kilpailuissa, ei edes englannissa ja saksassa, vaikka kisoissa on vajaa sata kuskia yhteensä.

Luokkayhteyshenkilönä ja 12trackin luojana en todellakaan lähtisi sotkemaan ftt kisoja foamisarjaan.

FTT on jo pilattu paikallistamisella ja järjestäjien eriarvoistamisella, joten annetaanpa tämän sarjan olla rauhassa.

269
Soudetaanpa vieläkin ajankohdassa, pahoittelut.

Päällekkäisen kilpailun vuoksi ajankohta on alunperin ilmoitettuun aikaan eli 21.3.-22.3.2020

Laittakaahan ilmoittautumisia tulemaan jo näinkin ajoissa! Tervetuloa!

Ilmoittautuminen:

https://tinyurl.com/r628rsk

270
Siinähän nyt ei ole taas mitään järkeä. Sama rengas kuitenkin kaikilla pitää olla.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 121