Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vesa

Sivuja: 1 ... 113 114 115 [116] 117 118 119 ... 121
3451
Vapaa keskustelu / Ratahanke
« : 24.09.03 - klo: 14.44 »
Kyllä varmaan viittii, mut ei kauaa. Kapeella baanalla ja saippuakiekoilla on tuskallista ajaa.Vaasan baana on n3m levee. Ja toi Eskilstunan baana onkin mattobaana. Sisäbaanat on 99% 2m leveitä.

3452
Sähköautot / Kuoleeko C-12 luokka?
« : 24.09.03 - klo: 14.42 »
Ei jenkkilässäkään enää äärettömän suosittua ole. Isoissa kisoissa joissa ajetaan sekä touring ja 12, on kyl kuskeja n 50-60kpl. Mut muissa kisoissa n 25 suunnilleen.

Euroopassa on jonkin verran kuskeja, mutta viime vuosina EM kisoissa on ollu t n 40 kuskia, kun n 5 vuotta sitten oli 100...

Suunnan voi siis päätellä ilman ajattelua.

3453
Vapaa keskustelu / Ratahanke
« : 24.09.03 - klo: 14.25 »
Kyl asvalttiradan ehdoton minimileveys on 3m, että edes viitsii ajaa. Suorat ja nopeat kaarteet 4-5m.

3454
Tulokset / Syksyn isoja kisoja
« : 23.09.03 - klo: 22.23 »
Toi on kyl MK Eskilin treenipaikka ;)

Kisat on Näshulta Gårdenis, niinku aikasempinakin vuosina, profiili on ollu viimeiset 4 vuotta sama. Ja eri kuin tos kuvassa.

3455
Sähköautot / Kuoleeko C-12 luokka?
« : 22.09.03 - klo: 18.33 »
Kaikki kärkikuskit jotka ajavat C-luokkaa, ajavat myös TS-luokkaa. Tällöin jää jäljelle vain pari kolme kuskia kisoja varten.  Eli ketkä kisoja kiertäisivät?

Onhan kisoja järkätty, muttei paikalle ole ilmaantunut kuin, Sakke, simo, teemu, matti, mika m ja allekirjoittanut.

Kuten jo moneenkertaan mainittu, TS- kärkikuskit ovat suomessa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta tehdaskuljettajia, joiden työ on promota turistiautomerkkejään. Ei 12-luokassa ole mitään joka kiinnostaisi enää suurta yleisöä, joten ei siihen kukaan rahallisesti panosta missään tehtaassa juurikaan. Noin se vain menee.

Eipä ollut meidän SM kisoissakaan muita kuin edellä mainitut + oululaiset ja 2 muuta. Oulussa 12-kuskeja on noin 10-12kpl.

3456
Sähköautot / Kuoleeko C-12 luokka?
« : 22.09.03 - klo: 16.26 »
Oman korteni olen kantanut kisa-asiassa ja kuljettajien konsultoimisessa, ja hyvin siinä onnistunutkin Oulun alueella.

Asia on kuitenkin niin, että asioista täällä spekuloivat henkilöt vain spekuloivat, eivätkä tee asioille mitään. Puhujat je tekijät ovat usein eri henkilöitä.

Mattoluokan kasvatuksen edellytys on se, että kisa ajettaisiin touringkisojen yhteydessä sunnuntaina, ei samana päivänä kuin touringskabat. Mutta tähän ei muilla kuin meillä ja kuusankoskella ole ilmeisesti valmiutta kalliiden salivuokrien yms spekulaatioiden takia.

Jos kisat ajetaan erillisinä kilpailuina/sarjana ei kyllä kovinkaan moni lähde ajamaan ympäri Suomea muutaman kuskin takia.

Jos kisa ajetaan Oulussa, tottakai kisaaminen käy. Mutta kuten olemme kerholla todenneet: Jos C-12 luokan kuskti pitää kuskata Oulusta etelään, että saadaan kisa aikaiseksi, voimme kyllä ajaa kerhollakin oamt ajomme.

Mutta kuten jo aiemmin sanoin, jos kuskeja riittää, voimme järjestää C-12 kisan, vaikka erikseenkin.

3457
Tulokset / Ensi vuoden kilpailu numerot?
« : 22.09.03 - klo: 16.06 »
Samat numerot molempiin luokkiin (1-XXX), viriin mustat numerot valkoisella pohjalla. Ja vakioon valkoiset numerot mustalla pohjalla. Koko 40mm ja viivan vahvuus 4mm.

Eikö tuo olisi hyvä?

Kunhan vaan numerot ovat n 40mm niin se ois jo sinänsä hyvä.

3458
Sähköautot / Kuoleeko C-12 luokka?
« : 18.09.03 - klo: 20.06 »
Kyllähän 27/6 kennolla on enemmän tehoa käytössä kuin 4kennoa/12lankasella. Mutta autot ovat ihan erilaisia ajaa. Ja mitä vähemmän massaa, sitä paremmin auton saa toimimaan. En kyllä mistään hinnasta vaihtaisi enää takaisin 6 kennoon.

Ja jotka haluaa kokeilla vauhtiaan radalla, ei muuta kuin kisaamaan! Otan haasteen vastaan;)

3459
Sähköautot / Kuoleeko C-12 luokka?
« : 18.09.03 - klo: 19.28 »
EM skaboissa minimikäämi oli 10 lankanen

3460
Tulokset / Syksyn isoja kisoja
« : 17.09.03 - klo: 22.42 »
Tiedoksi että kisassa ei ole ollu ainakaan ikinä ennen kiintiötä. Ko. kisa on hyvä ekaksi kv-kisaksi. Itse olen ollu 4 kertaa mukana.

Tänävuonna vain on muita kisoja samaan aikaan..

3461
Tulokset / Ensi vuoden kilpailu numerot?
« : 17.09.03 - klo: 09.52 »
Pieni toivomus numeroiden suhteen ois... Ettei ne olis niin jräkyttävän kokoisia kuin tänä vuonna. Pienemmätkin kyllä näkyvät ja ovat ennenkin näkyneet.

Korien maalaajana tuo numeroiden peittämä pinta-ala on AIVAn liian suuri=ruma.

3462
Järjestyykö pöytä+tuoli kisajärjestäjän puolelta, jos/kun koneella tuun kisoihin?

3463
Sähköautot / Kuoleeko C-12 luokka?
« : 15.09.03 - klo: 16.14 »
Aktiivina C-12 kisaajan heitän omat nopat soppaan...

C-12 on ehdottomasti yksi fiksuimmista luokista, mitä löytyy. Tässä purtavaa:

- tällä hetkellä C-12 kärkikuskit = C-kuskit yleensä, ovat kokeneita, jolloin tasoerot SUURIA  -> suuri kynnys lähteä kisoihin

- touring kisoja on suhteellisen paljon = ei riitä aikaa moneen luokkaan/kisailuun

- Suomen kärkikuskit ajavat pääasiassa tourinkia KOSKA kaikki PR-ja muu markkinointi on keskittynyt ko. luokkaan. "Iso raha" pyörii siellä.

- Kisoille ei riitä järjestäjiä.

- Suurin osa C-12 kuskeista Oulun alueelta. SM-kisoissa n 10kpl. Kuitenkaan jos SM ksiat ovat etelässä, ei saada edes SM arvoa, ilman täytekuskeja. Meillä SM kisoissa niitä ei ollut. Kaikki jotka ajoivat, myös ajavat koko ajan C-luokkaa.

- Akku asia ei voi olla ongelma, koska 3*4 kennolla treenaa loistavasti. Lisäksi koneet, renkaat ja auto kuluu huomattavasti vähemmän. Ja auto toimii paljon paremmin kun massaa on vähemmän(vs. 6  kennoa).

Oulussa kyllä voidaan ajaa kansallinen C-12 kisa talvella, jos tarpeeksi kiinnostuneita löytyy. Tarvittava määrä on omat + n 7 muuta.
Eli n 20 kuskia.

3464
Tulokset / Syksyn isoja kisoja
« : 15.09.03 - klo: 11.31 »
Marraskuussa on Prahassa EFRA GP. Noin 22.-24. päivä.

Ja tietty Jenkeissä Cleveland Indoor Champs, jossa on mukavasti porukkaa, aina noin ~500 kuskia. Kannattaa käydä, suosittelen;)

3465
Yleinen keskustelu / Teidän autonne kautta aikojen?
« : 09.09.03 - klo: 10.11 »
Tummennetut vielä hallussa/kisakäytössä:

Tamiya Grasshopper
Tamiya Midnight Pumpkin
Kyosho Double Dare 4wds
Tamiya Monster Beetle
Tamiya MadCap


1kpl Team Losi XX + "cr"
1kpl Corally SP12
1kpl Corally SP12G
1kpl Corally SP12G2
2 kpl Corally SP12G3
1kpl Corally SP12M V-Edition
2kpl Corally C4.1
1kpl Asso RC10L
2kpl Asso RC12L3
1kpl Asso TC3 Team
1kpl Serpent Impact 2
1kpl Mugen Avance
1kpl Hpi Pro2
1kpl Yokomo YR4-II
2kpl Yokomo SD SSG Special

2kpl Xray T1 Evo2 * 1 käytössä/omistuksessa
2kpl Xray T1R Raycer *1 käytössä/omistuksessa

3466
Tulokset / MÄntsälän KAPINA, Kilpailukutsu
« : 08.09.03 - klo: 18.46 »
Joo, renkaat on varmasti hyvät ja pitoa riittää. Mut inserteissä on "toivomisen varaa". Tietty jos inserttinä saa käyttää JB foameja, n problem, tai ainakin vähemmän.  :D

3467
Tulokset / MÄntsälän KAPINA, Kilpailukutsu
« : 08.09.03 - klo: 16.22 »
Joo, yksityyppi compo on ihan jees, kunhan erot tuotteissa ei olis yhtä isoja kuin LRP valkoisissa inserteissä on tapana olla.

Samassa pussissa voi olla X-soft ja X-hard yksilö, kuten totesin kesällä. Ei näin.

3468
Tulokset / Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« : 03.09.03 - klo: 23.24 »
Ajetaan virikisa foameilla?

3469
Tulokset / Sähkötouringin EM-kilpailut 14-17.8.2003
« : 24.08.03 - klo: 21.26 »
Henkilökohtaisesti haluan kiittää Team Corallya/Constantia huippukamasta ja avuista, Team Xrayta/Marioa osista ja neuvoista sekä muita Suomen joukkueen kaikkia jäseniä milloin mistäkin tuesta, Kiitos!

Ja tietty kiitokset mutsille ja fatsillevuosia jatkuneesta tuesta ja tsempistä!  (vaikka kaikki kisabudjetit/kamat on jo viimeiset 3 vuotta masettukin omasta  :( pussista a 7000+ €/vuosi)

Vesa

3470
Tulokset / Sähkötouringin EM-kilpailut 14-17.8.2003
« : 18.08.03 - klo: 21.51 »
Joo, kisois oli kaikenkaikkiaan kolmea eri "editionia" kumeista.

Juholle vielä onnittelut loistokisasta!;) Good man :wink:

Myös omat "osanottoni" otan vastaan.Thanks.

Alussa(4 ekaa erärundia) taistelin puutumista vastaan(hiilet), mut viimeses akut ja kone natsas, ja sain noin 90% ajon normaaliin verrattuna. Tulosta kun ei ollut alla ennen vikaa erärundia. Paljon kovempaa ei ois pystyny kyl tällä kertaa viel menemäänkään, mut pari kolme sekkaa ois pitäny saada pois(1s=8sijaa).

30 parhaan joukossa ei ollut kuin yksi sponssaamaton tehdaskuski.

3471
Kilpailijoiden kanava / SM/NM-kisojen jälkipelit
« : 23.07.03 - klo: 12.19 »
Muistutetaanpa vielä, että erä 8 aloitti selkeästi kostealla radalla= vettä alkoi sataa, ja kun tultiin maaliin, oli jo ihan märkää.

Erää pyydettiin "julistamaan" märäksi, mutta niin ei tapahtunut.

3472
Kilpailijoiden kanava / SM/NM-kisojen odottelua...
« : 08.07.03 - klo: 12.46 »
No ei nyt oo ihan verrattavissa lähtee Itävaltaan tai Hyvinkäälle. Kustannukset kun on x 10 suuremmat EM skaboihin reissatessa.

Molemmissa ajaisin kelillä kuin kelillä.

Tuskinpa tulis lähdettyä heti takas kotiin jos pääsis Ibizalle ja toteais et sataa vettä. :roll:

3473
Sähköautot / AKKUJEN PURKU JA LATAUS
« : 04.07.03 - klo: 13.29 »
Kuinka moni on miettinyt, että jokaisella kennolla on eri latausaika.

Kannattaako ihan "tyhjäksi" purkaminen oikeasti? Itse olen kyllä purkanut akkuni viimeiset 8 vuotta purkulevyllä 0,9V:iin, mutta mitenhän asia oikeasti menee.


Purettaessa paketti tyhjäksi korostetaan eroja, sillä jokainen kenno täyttyy eri aikaan. Ja tällähän päästään siihen, että joku kenno(t) ei tule ikinä täyteen kun taas toiset säätelevät sen, milloin lataus katkeaa. Valinkointi kun ei kestä kuin muutaman latauksen verran, sen jälkeen erot vain korostuvat, ja syntyy kierre jossa tietyt kennot kärsivät.

3474
Tulokset / WasaCross 2003 peruutettu
« : 04.07.03 - klo: 03.53 »
Taaksepäin ei voi siirtää kun sillon on rata-SM, ja eteenpäin viikko on FTK kisa.

3475
Tulokset / TapTrack IX + Riihimäen FT5
« : 03.07.03 - klo: 06.21 »
Ja riksun kisan päivämäärähän olisi ollut EM kisojen kanssa päällekäin= 14 kuskia suorilta pois paikalta.

3476
Tulokset / Tehotreenit Oulun Raksilan radalla 5.-6.7.
« : 01.07.03 - klo: 05.34 »
Morjes!

Eli takoitus olisi pitää paikallinen "SM- warm-up" treeni viikonloppuna säiden niin salliessa.

Jos vain ei sada, rata pidotetaan sokerivedellä. Tarkoitus olisi aloittaa ajaminen lauantaina n klo. 10 pidotuksella.

Kaikki ratakuskit paikalle vaikka kauempaakin!

Lisätietoja vois kysellä tarvittaessa ->

vesa_yli@luukku.com

3477
Osanottoni.

3478
Oululaisten puolestapuhujana voin todeta, että suurin osa täkäläisistä kuskeista ei aja kisoja, koska 90% kisoista on laitettu NIIIIIIIIN kauas. Esim Turku, Riksu ja Kuusankoski = keskimatka 1200km /reissu.

Keskittämällä kisat etelään varmistutaan siitä, että Oululaiset eivät kierrä sarjaa. Ja kun katsotaan viime talven kisoja, Oulusta oli 14 kisaajaa, mikä on noin 15% kaikista kisakuskeista.

Itselleni asia ei suurempia hampaankiristyksiä aiheuta, mutta useimmat stanukuskit ja moni virikuskeista ovat puhuneet jättävänsä kisat väliin.

Ja laji kasvaa.

3479
Vapaa keskustelu / Pitoaine reseptit
« : 11.06.03 - klo: 13.06 »
Siirappi toimii myös radan pidotuksessa. Sekoitus on vaan hieman vaikeempaa. Dragbyteä on käytetty myöskin, etelän pojilla on siitä enemmän kokemuksia. Kallista ainakin on.....

3480
Vapaa keskustelu / Pitoaine reseptit
« : 11.06.03 - klo: 12.40 »
Kesällä ei juuri pitoaineita käytetä, ainakaan Suomessa.  Tai oikeastaan olisi hyvä käyttää, mutta suurin osa aineista on jotain muuta kuin tavallista pitoainetta ja yleensä aina hajullista=kiellettyä.


Hyvä pidotussekoitus asvalttiradalle on 20kg sokeria /100litraa vettä. Vesi lämmitetään ja sokeri sekoitetaan messiin...

Tolla pitoa alkaa baanassa olla "riittävästi". Muutaman litran kokisviritelmät ovat lähinnä huvittavaa touhua.

Sivuja: 1 ... 113 114 115 [116] 117 118 119 ... 121