Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - goos

Sivuja: 1 ... 74 75 76 [77] 78
2281
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 12.01.10 - klo: 13.14 »
Onko nyt niin, että ne jotka ovat kilpailleet stanuaikoina ovat sen kannalla ja ne jotka ovat aloittaneet myöhemmin ei?

Haze ja joku muukin on aiemmin kirjoittanut, että kyllä sitä voi vehkeensä valita tason mukaan ja pärjätä tasonsa mukaisesti ajaen sitten tiukkoja vääntöjä omissa D-> finaaleissa. Kyllä, näinhän se menee, mutta... Jokainen joka aloittaa kilpailemisen tekee sen siksi, että on jonkin tasoinen kilpailuvietti ja menestymisenhalu, jopa niillä 6-9 v. junnuilla. Nyt vain näiden nuorten kuskien on hyvin vaikea ymmärtää, että kisaa voi ajaa myös niissä alemmissa finaaleissa sijoista x-y, mutta se ei palkitse nuoren kilpailijanalun mieltä - minä tiedän tämän omakohtisesti kun nuoruudessani ajoin ja olen nähnyt sen myös omasta pojastani. Kilpailuihin jo lähdettäessä piti pojalle todistella, että kyllä se hyvin menee ja että hän varmasti ajaa kovasti kisaa sen toisen junnun kanssa joka oli tulossa kisoihin. Eikä se pojalle riittänyt, päivä oli todella masentava kun ei pärjännyt ollenkaan... Tätä on varmasti vaikea tajuta jos on aloittanut harrastamisen ja kilpailemisen aikuisena, tai edes nuorena aikuisena.

Joskus mulle tulee semmonen fiilis näissä kaikissa sääntökeskusteluissa missä luodan nuorille sarjoja että junnut haluavat vain kilpailla eivät halua harjoitella. Eikös se harrastus lähde siitä että harjoitellaan 2-3 kertaa viikossa ja siitä sitten lähdetään ponnistamaan kilpailuun. Harkoissahan näkee suoraan oman nopeuden kun voi ajaa muita vastaan ja näin ollen ei pitäisi tulla pettymyksiä.

2282
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 12.01.10 - klo: 09.38 »
Jos pitäisi tosiaan valita S2-10 ja SC10 välillä virallinen SM-sarja, niin kyllä S2-10 olisi parempi (jos osallistujia riittää).

Kunhan vain katsotaan ne konerajat niin, ettei se aloittelija sitten joudu kasaamaan koko laitetta itse, vaan tosiaan että niillä RTR-laitteillakin voisi osallistua suoraan. Näin uusille kuljettajille on huomattavasti pienempi kynnys ostaa auto ja tulla sillä kilpailuihin mukaan.

Kaikki aina unohtaa että konerajat voi laittaa miten haluaa ja sitten erikseen sallia RTR moottorit. Eli konerajaa ei tarvitse määritellä rtr moottoreiden perusteella. Toki olisi hyvä jos RTR moottorilla pysyy samassa vauhdissa.

2283
Oli sääntö mikä tahansa, sen pitää olla sellainen, että sitä voidaan valvoa. JOS olisi moottorirajoitus, se pitää pystyä nopeasti ja luotettavasti todentamaan katsastuksessa.
Hieman asian vierestä, millä moottorin lankamäärän voi varmistaa?
Omissa halpiskoneissa on ollut tarrat...

Katsos Jon, nyt haetaan sopivaa kauppuria jonka koneet kelpaavat. "Sponssoriksi"  :grin:
Olen koittanut todella miettia syytä tähän konevääntöön ja aina vain voimakkaamin tulee mieleen kaupalliset intressit. Kohta ollaan tilanteessa jossa vain sen ja sen merkkiset koneet käyvät ja niitä myy vain se ja se liike.

Eikös se olisi hyvä asia? Ainakin jollain on intressiä varmistaa että luokka on jatkossakin hengissä ja moottoritki saa toivottavasti halvemmalla. Sponsorointi on hyvä asia silloin kun se tehdään oikein.

2284
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2010 rengas / Xenon 28
« : 10.01.10 - klo: 03.47 »
hEI RENGAS TOIMI HYVIN REENISSÄ VAIKKA AJOIN SEINÄÄ 5 KERTAA JA VANTEET PYSY EHJÄNMÄ.
ja Niko kiihdytti torpan suoralla tänään stanulla ja vanne irtos keskiöstä...

2285
Tuossapa hyvät ehdotukset.

Itsekin huomannut, että vaikka ilmoittaa omaan ilmoonsa myyty/ostettu niin ilmoitus roikkuu silti jopa kuukausia turhaan täyttämässä jo laajaa ilmoitus osioo.

Itse taas toivoisin että vanhat ilmoitukset jätettäisiin henkiin, niistä on hyvä katsoa mihin hintaan mitäkin myydään käytettynä, olkoot vaikka erillinen alue jonka nimi on myyntiroskat.

2286
http://power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=87400

Tuolta löytyy vastari.

Toimiikohan tämä Sanwan m11x:n kanssa? (ansmann ja LRP radiot taitaa olla sanwan eletroniikasta tehtyjä ja Sanwan m11x toimii sanwan fhss-2 vastareiden kanssa)

2287
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 07.01.10 - klo: 12.11 »
Itsellä ei ole kauheesti kokemusta eri radoista ole, mutta niillä kolmella millä olen ollut niin ainoat paikat missä käytän jarrua on 180 asteen käännökset suoran jälkeen. Joku viisaampi voisi ehkä valoittaa mimosissa paikoissa sitä pitäisi ja missä ei todellakaan pitäisi käyttää.

2288
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 07.01.10 - klo: 09.07 »
Säädöistä puheen ollen, jos ette ole testannut drag brakee, niin kannattaa testata.
Mulla on muistaakseni SPX:n kolmostasolla, tasoja on kutoseen asti. Kakkostaso taitaa olla oletuksena. Tuntuu, että auto "sitoo" vähän paremmin ja ei ole sellanen fiilis, että se vaan rullailee mahottomasti.

Muuttivat Laukaassa profiilia viimeksi ja siinä on yks tosi kiree mutka+shikaani, mutta sekin menee oikeella linjalla vielä ilman jarrua.

Painamalla vähän kaasua se "sitoo" myös auton ja ei hidasta menoa, monet ajaakin stockluokkia pienellä "push" säädöllä eli auto liikkuu vaikka on kaasu neutraalissa.

2289
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Ebay:sta ostaminen.
« : 05.01.10 - klo: 18.47 »
tere

osaako kukaan valaista asiaa, kun löysin kauan etsimääni tuotteen ebaystä niin miten verot ja tullit muodostuu yksityishenkilöiden välisissä kaupoissa. tuotteella hintaa noin 160$ = 110€.



(tuote+rahdit)*(1.22+tulli%), hyvä peukalosääntö on kun muutat dollarit euroiks se on hinta mitä maksat tuotteesta kun se on kädessä. Tähän löytyy porsaanreikiä ja poikkeuksia mutta ei niistä sen enempää.

2290
Sähköautot / Vs: Mattoauton säädin 1s lipolle
« : 04.01.10 - klo: 23.04 »
advancedin, tekinin RS ja Castlen mamba taitaa olla nopeimmat tällä hetkellä.

2291
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 03.01.10 - klo: 09.41 »
Noita välityksiä alettiin vielä miettiin, niin mikä näistä FTT:n radoista on varustettu pisimmällä suoralla ja minkälaista kokonaisvälitystä siellä on käytetty? Laukaassa tuo 4,77 näyttäs toimivan hyvin, mutta pääsuora ei ole pitkä.

Välitys riippuu myös aina käytetystä nopeussäätimestä, joten pitää muistaa ottaa se huomioon myös. Välitystä säädetään nykyään myös paljon hitaiden mutkien perusteella ja suoralla nopeus otetaan säätämällä ennakkoa.

2292
Tulokset / Vs: A8 kolmannen osakilpailun kutsu Lohjalle
« : 03.01.10 - klo: 02.07 »
Otettu Alue-8 kisasarja topicista: HYVINKÄÄN KILPAILUSTA LÄHTIEN:
Painorajat: TSM-10 luokka 1350g, TSS-10 ja TSP-10 luokat 1375g. C-12 730g.


joo seon 1375g a8:ssa siks että oletettiin että FTT:ssä olisi 1375g... ja haluttiin käyttää samaa painoarajaa. Siks kysyinki että mikä se painoraja nyt oikeesti on :)

2294
Tulokset / Vs: A8 kolmannen osakilpailun kutsu Lohjalle
« : 02.01.10 - klo: 17.38 »
FTT:ssä taisi olla painoraja 1350g TSS:ssä, mutta aiemmin puhuttiin että alue8 olisi 1375g. Mikäs on painoraja?

2295
http://rcfaq.weebly.com/uploads/1/6/4/4/1644516/using_tekin_rs_with_hotwire_v200_vegas.doc

kannattaa kyseinen dokkari lukea läpi niin ei tarvitse spekuloida mikä mikäkin on ja sisältää muutenkin kaiken mitä tarvitsee säätimestä tietää.

tuossa tosin vaan 200 vegas versioon asti tietoa mutta suurinosa infosta on kuranttia myös 203 softaan. 203 versiossa säädetään timingiä RPM:n avulla ja siihen luodaan ramppi minkä mukaan ennakkoa säädetään. Tämän lisäksi löytyy vielä turbo jolla saadaan tietty määrä ennakkoa tietyn profiilin mukaan lisättyä kun kaasu on pohjas.

Ennakkoa voi säätää siis todella monipuolisesti.

2296
Tulokset / Vs: 5.12. UAU - Kerhokisat Vantaan Rajatorpassa
« : 03.12.09 - klo: 10.04 »
Jos oikeesti mietit asiaa, niin tiimikuskin määritelmä yleensä on se että sponssi velvoittaa osallistumaan kisoihin, ainakin pääsääntöisesti. Outo sponssi tai soppari jos ei ole näin ole. Mä olen niin huono ajaja ettei mua kannata palkata tiimikuskiksi.

Ai tuon Pro Shopin huonoon valoon jos sanon että säädin hajos enkä pääse kisoihin tod. näk. ja Pro Shop tutkii asiaa?? No jopas jotain. Ja jos multa kysytään niin kai voin vastata, en mielestäni spämmää. Tietysti sua saattaa veetutttaa lukea mun viestejä mutta a) se ei tarkoita että kaikkia veetutta, olen saanut positiivisiakin viestejä YV:nä b) että kaikki olis spämmiä.

Markkinointia voi tehdä monella tapa, yks tapa on spämmätä keskeistä forumia ja luoda ns. nettiauktoriteetti. Ihan yes toimintaa jos nettiauktoriteetti on oikeesti asiallinen ja kertoo faktaa asioista, se on huono asia siinä vaiheessa kun siihen pyrkii joku väärillä infoilla ja jokaiseen asiaan puuttumisella. Tämä on se joka tuo pro-shopin huonoon valoon, ei se että on ollut yksittäistapaus missä säädin on palanut.

Asia ei kauheesti enään liity kerhokisoihin niin ehkä Heuli voisi siirtää tämän "Mika R väännöt" topiciin niin siellä voidaan aina vääntää niin ei tarvii näitä muita topiceja pilata.

oh btw:


en tiennyt että Orionin säätimet ovat LRP:n sinisiä :) kuva siis Leinon autosta viime viikonlopulta.

2297
Tulokset / Vs: 5.12. UAU - Kerhokisat Vantaan Rajatorpassa
« : 03.12.09 - klo: 09.51 »
Siis on vihjailtu että saisin tästä palkkaa kun kirjoitan tänne ja siihen olen sanonut että saan palkkani aivan muualta kuin Kyosholta ja toiseksi että saisin samat alennukset ja "sponssit" vaikka en kirjottaisi tänne sanaakaan.

Pro Shopin kanssa asioin ja meillä on hyvä suhde ja näissä kerhokisoissa on hyvä mahdollisuus testata etenkin readyset autoja ja uusia tuotteita kuten Orionin harjattomat ja lipot. Nyt testattiin ja annoin feedbackiä Pro Shopille ettei toiminut ja tutkivat asiaa. Odotan uutta säädintä, ei se sen ihmeellisempää ole.

Samalla tavalla olen viime aikoina testannut TF-5:ttä drifterinä, ReadySet Lazeria kerhokisoissa, MP ysiä polttiskrossissa Orionin koneella ja sähköillä, GT1 ja GT2:ta GT-8 kisoissa, ST-R:ää truggyluokassa, RRR TP-10 autoa Orionin koneella ja kaikesta menee palautetta Pro Shopiin. Itse kuitenkin maksan nämä joten teen itse päätökset missä ajan ja mitä; ei velvoitteita ja en ole sillä tavalla tiimikuski että kilpaa ajaminen olis mun duuni.

Tuohan täyttää tiimikuskin määritelmän hyvin Suomessa. Todella harva oikeesti saa rahaa siitä että ajaisivat. Suurinosa ovat halvemmat osat/autot diilillä. Joten voisit lopettaa tuon "en ole tiimikuski" puheet. Muut kuskit sentään sanovat rehellisesti että ovat tämän lafkan leivissä ja nää on niiden mielipiteet. Tuot vaan pro-shopin huonoon valoon, kun spämmäät päivät pitkät kaikkia topiceja mitä vaan löydät, tämäkin erotellaan varmaan kohta torstaivääntöön.

2298
Tulokset / Vs: 5.12. UAU - Kerhokisat Vantaan Rajatorpassa
« : 03.12.09 - klo: 09.33 »
Aivan totta, tuli mieleen toi itse asiassa myöhemmin mutta en jaksanut enää tulla korjaa  :laugh: Hyvä huomio

Jarkkom: Sitä varten tässä testataan noita vehkeitä että saadaan kuluttajille toimivia yhdistelmiä. Nimhillä toimi sama säädin mutta lipolla hajos. Eikös Teemu Leinokin aja Orionin sähköillä? Ei se maailman loppu tänään tule.. mulla on 30-vuotta ainakin vielä aikaa ajaa pikkuautoilla.


Ettei kenelekkään jää väärää kuvaa säätimistä; virissä ja stanussa on eri vaatimukset säätimien suhteen, en kauheesti kattois millä Leino ajaa jos haluan ostaa hyvän säätimen stanuun.
Miks testaat kuluttajille josset ollu minkään puljun edustaja/mainosmies?

2299
Vapaa keskustelu / Vs: Shekkihuijaus *Varoitus*
« : 01.12.09 - klo: 20.07 »
maksu vaan suoraan tilille, iban/bic keksitty ei tarvitse ihmetellä saako rahoja vai ei.

2300
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 01.12.09 - klo: 14.10 »
Minun mielestä aiheesta voisi puhua enemmän ja avoimin. Luulen että moni harrastaja on siinä uskossa että pakko olla kers/turbo/kakkosvaihde säädin muuten ei voi pärjätä. Totuus on kummiski se että hyvin ajamalla pärjää aina, varsinkin VTR luokassa missä ei stressata liikaa.

Huoletta voi ostaa ekaksi säätimeksi jonkun käytetyn tai muuten vaan sopivanhintaisen, kyllä sillä pääsee harrastamaan ja ajamaan skabaa. Myöhemmin sitkun alkaa ärsyttämään ettei ole eka mutta aina toka niin voi harkita toisen säätimen ostoa. Pahimassa tapauksessa käy niin että ostaa nytten SPX:n ja sitten kun on oppinut ajamaan vuoden päästä ja olisi siitä oikeesti hyötyä niin laite onkin vanhentunut.

2301
Tulokset / Vs: 5.12. UAU - Kerhokisat Vantaan Rajatorpassa
« : 29.11.09 - klo: 19.04 »
Onks painoraja 1350g, 1375g vai 1425g stanus?

2302
Yleinen keskustelu / Vs: Aloittelijan ongelma
« : 26.11.09 - klo: 14.45 »
Niin no, minä en noista tiedä ja siksipä kysyinkin.
Mitä parempaa noissa "ehdottamissasi" nyt sitten on?
http://www.smoosmoo.com

tuossa on suomainen pulju joka tuo maahan. Osaa varmasti neuvoa tarkemmin mikä on hyvä ja huonoa.

2303
Sähköautot / Torstaivääntötopic
« : 26.11.09 - klo: 14.36 »
Ja krossikuskeillahan on helppoa siirtyä kun heillä on jo saddlepackit.

No helppo ja helppo...
Ei oo sitä KERS säädintä ja boosteria... ja harvalla oikeeta moottoria.
Tai vaikka säädin oliskin niin ei boosteria... eikä välttämättä edelleenkään sitä moottoria.
Ja 2S lipoilla siis olis tarvinu vain auton... ja edelleen ehkä sen moottorin.

Mut niin... ainahan noita hankintoja joutuu kuitenkin tekemään jos johonkin uuteen luokkaan haluaa, ja varsinkin haluaa hommata kireimmän pään sallitut vermeet.



siis kyllähän sä 2s lipoilla tarviit "kers-säätimen" ihan yhtä paljo ku 1s lipoilla.

2304
Sähköautot / Torstaivääntötopic
« : 26.11.09 - klo: 14.20 »
Mattoautopiireissä ei ilmeisesti ketään kiinnosta pääseekö mummon entisellä 2s krossiauton LiPoakulla ajamaan kisaa vai ei, joten layoutit on autoissa pysyneet samoina.


==> ja ilmeisesti näihin piireihin ei edes haluta uusia harrastelijoita ulkopuolelta.

-A-

ps. Tässä on nyt kaksi ihan eri asiaa puheenaiheena. Harrasteleminen ja tosikisaaminen. Olen ymmärtänyt että nämä WGT-kuskit kuuluvat enemmän tähän harrastelijaporukkaan.


miks pitäisi ajaa 2s:llä, sit voi yhtä hyvin ajaa stanua. Jos tehdään lisää luokkia niin ohan se parempi että seon jotain uutta ja erilaista kuin että kopioidaan toinen luokka. Nyt WGT on todella erilainen turistiluokkii verattuna mutta täyttää osittain samaa funktiota, mutta tukee erilaisia harrastajia. Todella hyvä juttu näin saadaan 2 hyvää sisäänheitto luokkaa. Ja krossikuskeillahan on helppoa siirtyä kun heillä on jo saddlepackit.

2305
Sähköautot / Torstaivääntötopic
« : 25.11.09 - klo: 14.39 »
Auto on halvempi, akut ovat halvempia, servo on halvempi boosterin joutuu ostamaan joo.
renkaat taitaa olla aikalailla saman hintasia. Eli perustele nyt vähän mihen arviosi perustuu?

Mutta en nyt sano että touring on mitään sika kallista kaikki harrastaminen maksaa kukin valitsee kukkarolleen/mielelleen sopivan. Enkä halua asettaa nyt tourinkia vastakkain mattoauton kanssa mitä valitettavasti taisin vähän ylempänä tehdä. Kaikissa luokissa on se juttu ja pitää vain valita omansa mitä haluaa ajaa, ei tää elämä sen vaikeempaa oo.

Pointti oli lähinä se että kun ostat kaikki tarvittavat laitteet, ero on jonkun satasen. Minun mielestä se on reilun tonnin investoinnissa ei pakosti se määräävä tekijä. Toki voi ostaa toisiks parasta ja käytettyä jolloin pysytään alhasemmissa summissa ja ehkä ero on sitä kautta isompi prosentuaalisesti.

Itse uskon että WGT ja stanu on hyviä vaihtoehtoja aloittelevalle kuskille, jokainen valitsee mieluisansa sen perusteella mitä arvostaa.

2306
Sähköautot / Torstaivääntötopic
« : 25.11.09 - klo: 12.58 »
Moro
Joo kyllä Jiri asiaa puhuu.
Tuo turistiautoa halvempi hinta, on myös asia mikä minua miellytti.

itse auto ehkä maksaa vähemmän, mutta lopullinen summa on ihan samoissa lukemissa kun turisti autossa.

2307
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 24.11.09 - klo: 23.29 »
Juu,niin on,mutta ongelmana on vain se,että kumpaakaan ei ole suomessa yhtään kappaletta missään liikkeessä ja servaavien tulosta ei ole vielä kovin varmaa tietoa....
Ja ei tuo kovin kallis ole verrattuna suomen hintoihin....

eikös rf:lle ollu tällä viikolla tulossa TSS moottoria?

2308
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 08.11.09 - klo: 18.02 »
Jaa tota ominaisuutta on muillakin. Voisitko olla spesifimpi, että mistä säätimistä tuo "kakkosvaihe" löytyy?

tekin rs, asia tosin ei ole niin yksinkertainen. En sen enempää aio puhua asiasta kun en tiedä mikä on totta ja mikä ei kun en ole semmosta ikinä nähny edes, mutta laitteessa on 3 erilaista ennakkoa. Tämä vaatii myös ohjelmointipalikan ja säädöt tapahtuu PC:ltä

GM genius 120 oli mitä ajattelin mutta en löytänyt mitään varmistusta että tässä olisi.

Itse aloitin touring ajamisen syksyllä mutta otin vasta tänä viikonloppuna käyttöön profiilin 7 SPX:stä (profiilissa 7 ja 8 on tuo "kakkos vaihde"), joten aloitteleva kuski pärjää varmasti halvemalla jos tuo hinta pelottaa. Kakkos vaihde ehkä ratkaisee kuka on eka ja toka mutta ei se ratkaise kuka pärjää ja kuka ei. Suurin ongelma lienee siinä että oppii eka ajamaan niin hyvin että tuosta on edes hyötyä, puhumattakaan kaikesta autoon liittyvästä säätämisestä.

2309
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 08.11.09 - klo: 09.55 »
Ei ole nopeudensäätimelle mitään mitta- väri- tai muitakaan rajoituksia, TSS:ssä ilmeisen paljon sinistä käytössä.. Johtunee säätimen kierosta ohjelmoinnista, se kun osaa muuttaa ajoitusta kiertävämmäksi kun kone saavuttaa tietyn kierrosnopeuden eli ikään kuin "lykkää kakkosta tupaan" suorilla.

Huomioitavaa ehkä myös että ulkomailla ajetaan vastaavissa sarjoissa paljon tekinin ja GM:n säätimillä mistä löytyy vastaavat ominaisuudet. Suomessa näköjän LRP on yleistynyt.

2310
Tulokset / Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« : 07.11.09 - klo: 08.16 »
Lauantaín kerhokisasta best laps'ejä ja erätuloksia

edit huom: Erätulokset finaaleista - katsotaan saadaanko kaivettua alkuerien tulokset vielä esiin.

Onkohan näitä alkuerien kierrosaikoja missään nähtävillä? Kiinnostais verrata vähän omia treeniaikoja kisakierroksiin.

seinällä on kans kaikki tulokset vielä.

Sivuja: 1 ... 74 75 76 [77] 78