Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - junnu_85

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11
211
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 15.08.11 - klo: 17.24 »
^ Tässä Asson osanumerot ja osat mitä tarvitset ratasdiffiä (= öljydiffiä) varten.

Kyllä, se on SC10:n diffi. Jos haluatte päästä minimimäärällä osia, niin tarviitte seuraavat palikat:

Diffcase: 9826
T-plate: 9818
Diff outdrive bearings: 9832
Gear diff: 9827

Ja sitten tietty diffiöljy, joku skaalalla 1000-2000k pitäs toimia.

Kiitti listasta.

Onko muuten tietoa,että käyttääkö kisoissa kukaan assossa tuota ratasdiffiä?

212
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 15.08.11 - klo: 12.19 »
Kokeilemallahan se selviää että mikä on oikea kireys. Itse säädän yleensä niin että säädän sen mahdolllisimman löysälle , mutta kumminkin niin ettei luista.

Diffin jäykkyyttä käytetään myös ihan säätötoimena, jos on liukasta niin tehään mahd. herkkä diffi (löysä) ja slipperi pidetään sen verran löysällä ettei diffi luista.
 
Kovalla pidolla taasen diffiä kiritään jäykemmäksi, esim asfaltilla, tekonurmella, matolla jne... silti slipperin tulisi luistaa kiihytyksessä/muussa kovassa kuormituksessa ensin. Slipperi vinkuu luistaessaan, diffi yleisimmiten naukasee luistaessaan.

bw. ite laittasin öljydiffin kys autoon, varsinkin jos on sekalaisessa pihasuttaus/rata-ajossa. Ei tarvi murentia diffin kireyttä enää :)

Ilmeisesti tarkoitat öljydiffillä ratasdiffiä?
Se voisi olla ihan järkevä vaihto tohon autoon.

Ja tarkoitus olisi autolla kilpaa ajella viimeistään kesällä.

213
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 14.08.11 - klo: 21.52 »
Kun sä pyörität sitä oikeaa takarengasta niin pyöriikö se vasen takarengas eri suuntaan ?

Pyörii joo,mutta vasenta kun pyörittää,niin oikea rengas ei pyöri.
Mullakin tekee samalla tavalla. Kannattaa ehkä löysyttää diffiä hiukan , jos rupeaa luistamaan ajossa niin kirraa takas.

Nyt on diffin ruuvi sellasen vartin verran auki.Molemmat renkaat  sentään pyörivät.
Hiljaa kun pyörittää niin spurri ja pinjoni ei liiku,mutta kun pyörittää reippaammin,niin molemmat pyörivät.
Molemmat renkaat tuntuu nyt sellasilta tahmeilta,kun niitä pyörittelee hiljaa.

Sanokaa ihmeessä,jos olen nyt säätänyt sen ihan miten sattuu.
Eka kuuladiffi menossa :grin:

Huomenna lisää ajoa.

214
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 14.08.11 - klo: 21.02 »
Kun sä pyörität sitä oikeaa takarengasta niin pyöriikö se vasen takarengas eri suuntaan ?

Pyörii joo,mutta vasenta kun pyörittää,niin oikea rengas ei pyöri.

215
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 14.08.11 - klo: 20.32 »
Ajelin ensimmäisen akullisen assolla eilen ja säädin uudestaan tuon diffin ohjekirjan mukaisesti.
Äsken kävin uudestaan kokeilemassa ja nyt kun pyörittää oikeaa takarengasta,niin pinjoni eikä spurri pyöri niin kuin pitäisi,tuntuu kuin vähän laahaisi.Toisella renkaalla ei ongelmaa.

Ilmeisesti tuon kuuladiffin säätö on pielessä vai?
Diffiä löysemmälle?

Edit:Ja kaikki toimi siis hyvin sen 10min.

216
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 11.08.11 - klo: 21.02 »
No niinpäs näytti sopivan.
Itellä on sama laturi myös.Säästy turhalta ostokselta.

Kiitti selvennyksestä.

217
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 10.08.11 - klo: 20.34 »

218
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 06.08.11 - klo: 22.06 »




Tollanen siitä sitte tuli.Vähän tuntuu toi nopari ahdistavan.
Servo ja akut pitäis vielä jostain hommata.

219
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 05.08.11 - klo: 19.41 »
Se on kasattu väärin. Jos nyt oikein muistan, nii oot tavallaan kasannu diffin sisuskalut väärinpäin, ulostulot on erillaiset ja se ei toimi kun toisin päin.

E. Tai siis ne ulostulot on väärillä puolilla, kattoo manuaalista tarkkaan niin huomaa, ulostulot vaihtaa paikka kuvissa.

E2. Jep, pohjaan asti pitäs mennä, suht kevyesti.

Niinhän se oli.
On varmaan pakko pistää ton viinitonkan piikkiin mikä tos vieres pulputtaa.

Mut kiitti nopeest vastauksesta,nyt saa auton jo kokonaan kasaan.

220
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 05.08.11 - klo: 19.29 »
Okei,täytyy tarkistaa vielä.Eli ilmeisesti molemmilta puolilta kuuluu mennä ne muoviset osat pohjaan saakka?
Ja auto on tuo b4.1 ft malli.

221
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 05.08.11 - klo: 19.17 »
Kun olette kiristäneet tuon diffin ruuvin,niin onko teillä jäänyt tuo muovinen vastakappale noin puoliväliin tuosta ulostulon hahlosta?
Ruuvi ainakin tuntuu,että olisi piukassa,mutta nyt iski pieni arkuus tuon suhteen.
Tietysti tuo vetoakseli ei sitten mene niin syvälle,kuin toisella puolella!

222
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 04.08.11 - klo: 08.17 »
Tuli ostettua tuo b4.1 ft malli.Vielä olisi paljon kasaamista.
Jos ajattelee oikein kisaamista tuon kanssa joskus,niin millasilla sähköillä kisoissa tulee toimeen?
Tarviiko noparissa olla jotain erikoisuuksia?
Koneeksi tulee varmaan kuitenkin se 7.5/8.5 lankanen ja servo varmaan saisi olla joku 10kg vääntävä.

Ei oo nyt tällä hetkellä mitään hirveesti laittaa nopariin/moottoriin,että saa kyllä ehdotella jotain. :laugh:

223
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 01.08.11 - klo: 21.09 »
Perämoottori myyty.Ne rahat menee krossarin ostoon :roll:

224
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 31.07.11 - klo: 22.43 »
Itse suosittelisin Speed Passion:in noparia, mikä on helppo ohjelmoida
mukana tulevalla ohjelmointikapulalla.

Tuuppi krossarien kanssa ei yleensä kaytetä ohjauksessa expo säätöä,
joten rattisi toimii vallan mainiosti.

Kun olet kasannut kuula diffin, niin aja sitä sisään akullinen ja kiristä hieman.

8,5 harjaton rittää hyvin tuuppi krossiin.


Edit: Valitse servoksi matalaprofiili mallinen, niin mahtuu hyvin runkoon.
Toni

Aina parempi,jos ei tarvitse ostaa uutta radiota.Jostain luin,että saisi olla jokin ennakon säätö noparissa(muu kuin pelkillä niillä numeroilla säädettävä).
Ainakin assossa taitaa olla aika hankalaa saada noita sähköjä sopimaan.

Onkos siinä mitään järkeä,jos ostaa sen 7.5t koneen ja tarvittaessa ottaa radiosta hieman tehoja pois?
Jos saa kysyä,niin miksi tuupissa ei käytetä sitä expoa?

225
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 31.07.11 - klo: 22.13 »
Nyt olis tullut aika ostaa tuuppi krossari.Ainakin alustavasti olisi aikomus ostaa joko asson b4.1 ft tai sitten durangon dex210,katotaan kumpi jää käteen.
Tuosta kuuladiffistä ei ole kyllä ollenkaan kokemuksia,mutta kai siihenkin sitten tottuu.

Kysymys kuuluukin,että mitä säätöjä kisoissa "vaaditaan" noparilta?
Radiossa saisi varmaan ainakin olla tuo exp säätö,mitä tuosta omasta futabasta ei nyt löydy.
Ilmeisesti koneeksi kävisi sellainen 7.5t tai 8.5t,ainakin lukemani perusteella.

Mahtaako vielä olla jotain muuta mitä kannattaa huomioida noita ostaessa?
Tulisi sitten kerralla kaikki.

226
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 23.06.11 - klo: 20.46 »
Täytyy selvittää tuota becci asiaa.

Onko muuten jollain kokemuksia tuosta universal drive shaft setistä?Onko hintansa arvoinen?


227
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 22.06.11 - klo: 23.00 »
Ongelmia firen kanssa.

Kaikki lähti siitä,kun auto itsekseen pysähtyi pintakaasulla.Ei reagoinut ollenkaan ohjaukseen ja vastarissa paloi punainen valo aina kun käänsi rattia.Sitten virrat pois ja uudestaan päälle.Pysyi hetken päällä ja sitten simahti sähköt kokonaan.
Sitten otin akun irti ja sammutin radion ja taas toimi niinkuin pitää.

Nopari on lakattu,mutta on toiminut moitteetta aikaisemmin aina kaksi akkua putkeen.Olisikohan siinä syy tälle?

Sitten toista vikaa.

Kun pyörittää takarenkaita taaksepäin niin diffistä kuuluu aikamoista rahinaa.Montulla tuli siis ajeltua.
Kun laittaa pakin päälle,niin ei tee mitään omituista,mutta kun antaa hiukan kaasua niin vasen takarengas rätisee ja paukkuu hirveästi.
Diffin ulostuloissa on hieman kulumaa.Mielestäni ei liikaa vielä.

Tästä tekee oudon se,että ennen ajoa juuri vaihdoin nuo diffin ulostulojen laakerit(oli toinen laakeri hajonnut diffiin) ja laitoin samalla 7000 öljyt sisään.


Vielä en ole mitään availlut.Jos sitten huomenna sen kimppuun.

228
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 30.05.11 - klo: 10.26 »

229
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 18.05.11 - klo: 15.58 »
Oletteko käyttäneet sand paw:eissa/hpi:n v-groove renkaissa foameja?

Onko tuohon olemassa jotain tiettyä "sääntöä" koska kuuluu käyttää foameja?

230
Osaisiko joku suositella jotain pitävää tarranauhaa?Pitäisi nopari saada pysymään vähän paremmin paikallaan.

Tuli prismasta ostettua jotain edullista,mutta sillä saa heittää vesilintua.

Bilteman vihreä kaksipuolinen teippi on ihan hyvää, siinä on myös pieni pehmuste niin väräthtelyt vähenee.

Ahaa.Täytyy sitä siis koittaa seuraavaksi.

231
Osaisiko joku suositella jotain pitävää tarranauhaa?Pitäisi nopari saada pysymään vähän paremmin paikallaan.

Tuli prismasta ostettua jotain edullista,mutta sillä saa heittää vesilintua.

232
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 24.04.11 - klo: 19.30 »
jos ne johdot on kiinni ja kone pyörii käsin vauhtipyörästä pyörittämällä niin se boksi johon se starttiakku tökätään kiinni on rikki.

Kaverille soittelin ja juuri noinhan se reagoi.Oliskohan se sitten se elektroniikkayksikkö rikki.

233
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 24.04.11 - klo: 17.04 »
Jos nyt Junnu85 vihdoin vastaisi niin että asian ymmärtää.

Kun moottoria yritetään käynnistää niin pyöriikö itse moottori ollenkaan??????????
Pyöriikö siis vauhtipyörä?????

Se nyt on tullut jo selväksi että moottori ei käynnisty, mutta kellekään ei ole tullut selväksi pyöriikö kone ollenkaan vai ei.
Ilmeisesti starttimoottori kuitenkin pyörii, vai pyöriikö sekään????

Ja nyt sitten selkeä vastaus tai kiinnostus auttamiseen loppuu samantien.

Kone ei pyöri,eikä pyöri tuo starttimoottorikaan.

234
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 24.04.11 - klo: 12.55 »
Siis pyöriikö itse moottori ollenkaan kun yritetään startata vai ei?
Kuinkas ryypytys on hoidettu?

Eli auto ei edes starttaa.Ja moottori ei siis sano mitään.Hehkun akku on myös täynnä.
Tuosta ryypytyksestä en tiedä.Täytyypi siitä vielä kysellä.

Onko tuohon ryypytykseen sitten monia tapoja tai miten se sitten kuuluisi hoitaa?

235
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 23.04.11 - klo: 21.46 »
se "boksi" johon se starttiakku tökätään kiinni on kaput (eli siis rikki) ja täytyy täten vaihtaa.

edellyttäen että ymmärsin oikein eli startti ei sano mitään.

jos starttaa muttei käynnisty niin vuodot,hehkutulppa kyrvähtäny, (kuulemma se "boksi" hajoaa ja päästää suoraan tulpalle starttijännitteen ja tulppa palaa)säädöt päin sitä yhtä (juuri sitä)

ja narustartti ei tarvii kuin erilaisen takalevyn ja sen itse narustartin.

yksisuuntalaakeri taitaa olla naru ja sähköstartissa sama.

Selvä homma.Täytyy kysellä asiasta vielä vähän tarkemmin,mutta eiköhän noilla neuvoilla nyt alkuun pääse.

236
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 23.04.11 - klo: 21.16 »
Kysellään täällä,jos useampi näkisi.

Eli kaverin puolesta kyselen.
Kyseessä on kössin mfr auto ja auto ei sano mitään,kun yrittää startata,akku on täynnä.

Autoon on hommattu talveksi jokin parempi tulppa,starttimoottori on uusi ja jokin startin akseli on uusittu.

Siis mistä tuota vikaa kannattaisi lähteä seuraavaksi hakemaan ja onko tuohon mahdollista saada jälkikäteen sitä narukäynnistystä?

Itsellä on sähköauto,enkä noista polttiksista juuri tiedä,joten yrittäkää ymmärtää.

Kiitokset jo etukäteen,jos joku tietää missä vika.

Edit. Niin ja myös hehkulaite on ollut käytössä,jos se nyt jotain merkkaa.

237
Kurkkasin tuonne firen moottorin sisään,laitoin kaikki kasaan ja sen jälkeen alkoi pakki temppuilemaan.
Enpä juuri muuta ihmeellistä tehnyt,kuin että otin sensori piuhan moottorista irti.

Pakki toimii vähän koska tykkää.Ei juuri koskaan.Nopari on sen jälkeen kalibroitu useamman kertaa.

Onko tuolle mitään tehtävissä?Vai täytyykö vaan tyytyä tuohon.

238
Gepsi näytti firelle nopeudeksi 58km/h. 19/87 väleillä,2s lipolla ja 7.5t losin motilla.

239
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 10.04.11 - klo: 20.39 »
Kysytään täällä.

Eli mikä mahtaa olla hyväksi havaittu rengasliima?

Ja tietääkö joku miltä merkiltä saisi todella edullisia vanteita,ulkonäöllä ei ole suurta merkitystä?Koko saisi olla 2.2"/ 2"/12mm hex.Ja siihen vielä edulliset renkaat asvaltille.

Tuolta towerhobbiesilta on tullut jotain selailtua.Vielä kun tietäisi varmasti,että sopivat keskenään.

240
Tosiaan jo akullisen jälkeen eli noin 30min. ajon jälkeen alkoi moottori olemaan jo aika kuuma noilla 2ässillä montulla ajettaessa.
Eli pitäisi varmaan ainakin ottaa pinjonia jonkin verran pienemmäksi?
Tällä hetkellä muistaakseni on spurri 87 ja pinjoni 19.
No, toisaalta on niinkin, että jos ajoaikaa on kuitenkin noin paljon, niin voit myös pitää taukoja vartin välein. Saan itse juuri ajettua 10 minuuttia touring autolla ennen kuin moottori tulee liian kuumaksi koskea... mutta olen ratkaissut asian tähän mennessä niin, etten aja niin pitkiä eriä. Onhan se kuitenkin niin, ettei sen moottorin hyötysuhde ole 100% vaan osa akun energiasta muuttuu moottorissa lämmöksi... ja tälle et lopulta voi mitään.

Mutta kokeile 18 kokoista pinionia.

Täytyy laittaa tilaukseen samalla,kun saan ne akut tilailtua.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11