Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - junnu_85

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11
271
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 06.12.10 - klo: 17.22 »
Talven ekat ajot takana.Eipä ollu toivookaan mennä hangessa laparenkailla.Ajelut jäi tiellä sutimiseen.

Ilmeisesti lisää maavaraa pitäis saada,jos aikoo muualla kun tiellä ajella. :cry:

272
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 03.12.10 - klo: 21.38 »
Tuli servo tiivistettyä ja nopariin suihkittua suojalakkaa jokunen kerros.
Fire sai myös pienen puhdistuksen.

273
Radiolaitteet / Vs: Futaba 2PL 2,4GHz
« : 01.12.10 - klo: 22.07 »
Kuuluuko tosta R603GF vastarista lähteä tuo piirilevy kokonaan irti noista kuorista?
Olisin vaan sinne alle myös suihkinut tuota suojalakkaa.

Ei hirveästi uskalla vääntää.

274
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 26.09.10 - klo: 20.24 »
Kumpi olisi kisailua ajatellen parempi vaihtoehto,taka- vai neliveto?
Ja myös hyviä merkkejä/malleja voi ehdottaa.Niin tulisi heti ostettua hyvä auto.
Hinta saisi olla tietysti suht edullinen,millä nyt hyvän auton voisi saada.

Moikka!

Tähän kysymykseen vastataan yleensä, että 2wd koska sen kanssa opit ajamaan tarkemmin ja huollettavaa on vähemmän, kuin 4wd autossa.

Maastosarjassa on tällä kaudella ajettu mm. seuraavilla autoilla.
2wd

Team associated B4
X-Factory X6
Schumacher Cougar SV
Tamiya TRF 201
Team Academy GV2 Pro

4wd

Team Associated B44
Team Durango dex410
Tamiya TRF511
Schumacher CAT SX
Kyosho Lazer ZX-5 FS2

Kiitti hyvästä vastauksesta.Täytyy tutustua noihin autoihin paremmin.Ja katsoa mikä jää käteen.

275
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 26.09.10 - klo: 13.26 »
Nyt on alkanut kiinnostamaan tuo sisäradoilla ajelu.Lähinnä olen ajatellut tuota 1:10 sähköcrossaria.Aluksi muuten vaan ajelua ja myöhemmin ehkä sitten kisaa.

Kumpi olisi kisailua ajatellen parempi vaihtoehto,taka- vai neliveto?
Ja myös hyviä merkkejä/malleja voi ehdottaa.Niin tulisi heti ostettua hyvä auto.
Hinta saisi olla tietysti suht edullinen,millä nyt hyvän auton voisi saada.

276
Nyt olisi firestormin kanssa ongelmia.

Autoa ei saa menemään asvaltilla ollenkaan suoraan.Kun kääntää oikealle ja päästää ratista irti,niin pyörät jäävät edelleen näyttämään hieman oikealle.Sama homma vasemmalle kääntäessä.

Onko tuo nyt servosta kinni vai onko tuolle jotain muuta tehtävissä?

277
Korjatkaa,jos olen nyt ymmärtänyt jotain väärin.

Jos tilaan paketin arvoltaan 40€ kuluineen,niin siitä ei mene alvia.Jos taas paketin arvo on 45€,niin siitä menee sitten jo se alvi.
Jos paketin arvo menee sen 150€ yli niin menee alvin lisäksi myös se tullimaksu(5%).

Voiko sitä prosenttilukua siinä gift sarakkeen vieressä merkitä väärin toimituksen/tilauksen kannalta?

278
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 02.08.10 - klo: 11.49 »
Tuli tässä joku aika sitten selailtua kaikki tämän topikin sivut läpi ja täällä oli muistaakseni mainittu ainakin pari sivustoa mistä tilailette fireen varaosia.

Nyt eivät nopealla selauksella silmiin osuneet.

Eli miltä ulkomaisilta sivuilta kannattaa varaosat tilata?

279
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 30.06.10 - klo: 21.53 »
Tietääkö joku,että miten paksut nuo vetareiden poikkitapit ovat uutena?

280
Radiolaitteet / Vs: Futaba 2PL 2,4GHz
« : 30.06.10 - klo: 19.43 »
Laita jarru ja kaasu EPA:t suurimpaan arvoon eli 120% ja kalibroi nopari. Siihen loppuu ne ongelmat...

Eikä niihin epoihinkaan ole pakko koskea, kunhan kalibroi noparin uudelleen, kun olet radion vaihtanut. Tähän ei vaikuta se että minkä radion siihen vaihdat, vaan se nopari pitää kalibroida uudestaan vaikka laittaisit just samanlaisen radion kuin aiempikin on ollut.

Nopari tuli kalibroitua ja siihen ne ongelmat tosiaan loppui!
Eihän näistä voi ikinä oppia kaikkea. :grin:

281
Kuumenee tuo moottori jonkun verran ajossa.
Riittääkö jos pinionia pienentää yhdellä vai kannattaako suoraan pienentää kahdella hampaalla?Että saisi vähän noita lämpöjä kuriin.

Kone on 5.5t,spurri on 87t ja pinion tällä hetkellä 19.

Edit.
Tällä hetkellä tuo ennakko on normaalilla.
Onko sitä mitään järkeä vielä laskea esim. tohon low tai very low kohtaan?

282
Radiolaitteet / Vs: Futaba 2PL 2,4GHz
« : 27.06.10 - klo: 22.08 »
Nyt on vähän ongelmia tuon throttle epan kanssa.

Pitäisikö tuo pakki/jarru saada toimimaan tuolla 120%:lla?Vaikuttaako siihen se mitkä noparissa on niiden arvoina?

Nyt tuntuu jotenkin toimivan pakki tuolla 70%:lla.Saisi omasta mielestä ottaa myös jarru paremmin kiinni.

Nyt tarvittaisiin neuvoja.
 

283
Radiolaitteet / Vs: Futaba 2PL 2,4GHz
« : 23.06.10 - klo: 10.08 »
Tuli hommattua kyseinen radio ja nyt tuntuu olevan nuo gigasen radion säädöt todella hakusessa.
Voisiko joku kenties hieman selventää asiaa vaikka yv:llä?

Autossa on myös sellanen ongelma,ettei pakki toimi kunnolla.
Radio ja vastari löysivät toisensa itsekseen,nopari on kalibroitu ja noparin asetukset ovat kunnossa.Joten tuo taitaa myös olla noista säädöistä siis kiinni vai?

Jos joku viitsisi vaivautua ja auttaa,niin saisi nuo säädöt kohdilleen.

284
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 21.06.10 - klo: 15.35 »
Vaatiiko tuo takatukivarsien kääntäminen jotain muita toimenpiteitä,kun tuon iskareitten yläpään muokkauksen?

Ajattelin koittaa,että miten se oikein vaikuttaa tuohon ajettavuuteen.

285
Lainaus käyttäjältä: junnu_85
Ulostuloissa on kyllä klappia aika paljon,että voisiko vika olla siinä?

Tarkoittanet klapilla tuota ulostulojen kulumista?
Tämä on Firestormin vakiovikoja varsinkin tehokkaammalla koneella. Kuopat eivät välttämättä näy päällepäin, sillä vetoakselin poikkitappi on sen verran sopivan mittainen että kuppi voi kulua sisäpuolelta kuopalle ja näyttää päältä ihan ehjältä.


Pikakorjauksena vaihda ulostulot päikseen, vasen oikealle ja oikea vasemmalle. Näin jumitusta esiintyy vain peruuttaessa.
Uudet osat tietysti suositeltavampi vaihtoehto, kun joudut kuitenkin lootan aukaisemaan puolenvaihtoa tehdessä.
Itseasiassa klapilla tarkoitin sitä,kun tuota ulostuloa heiluttaa tuosta päästä,niin siinä kohtaa tuntuu jonkin verran klappia.En tiedä kuinka paljon sitä sitten uusissa myös on.
Ulostuloista löytyy kyllä myös tuo kuvissa näkyvä monttu.
Mutta nyt on uutta osaa tulossa.Toivottavasti paranee.

Kiitokset hyvistä neuvoista.

286
Ulostuloissa varmaan montut ja vetareiden tapit kuluneet.

Ravistaa ja rätisee mikäli on kulahtaneet.

Kokeileppa nostaa auto ilmaan ja pidät tukivarsista kiinni siten että ne ovat mahdollisimman suorassa...
Mikäli tuo kuvaamasi ongelma vähenee tai jopa katoaa niin vetarit ja ulostulot on syynä.
Tein kuten neuvoit ja kappas..tärinä väheni HUOMATTAVASTI.Pieni tärinä taitaa kuulua kuitenkin asiaan.
Uudet ulostulot on jo tulossa.Ilmeisesti täytyy myös nuo vetarit vielä tilailla.

287
Tarkista ekana asiana pinjonin ja spurrin välys.

Toni

Välys on ihan kunnossa.Olen laittanut paperin palan niiden väliin ja siihen aina kiristänyt.

288
Kysytään vielä täälläkin,jos joku kenties osaisi auttaa.
Eli nyt on firestormissa seuraavanlainen ongelma:

Kaasuteltaessa takapää tärrää jonkin verran.Ja varsinkin,kun päästää kaasusta irti.
Ihan tarkkaan en tiedä mikä varsinaisesti tärisee.

Renkaissa ei pitäisi olla vika,koska koitin uusilla renkailla ja oli sama homma.
Diffin ulostulon juuressa olevat laakerit vaihdoin ja pyörän laakerit vaikuttaisi olevan ok.
Ulostuloissa on kyllä klappia aika paljon,että voisiko vika olla siinä?

Mistä sitä vikaa kuuluisi alkaa seuraavaksi etsimään?



289
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 17.06.10 - klo: 14.12 »
Voi olla,että tulee väärään paikkaan,mutta kysytään täällä.

Eli voiko vanteesta tukkia tuota reikää,ettei menisi hiekkaa vanteen ja renkaan väliin?
Vai täytyykö aina vaan irottaa rengas vanteelta,kun alkaa tarpeeksi renkaat tärräämään ajossa?

290
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 15.06.10 - klo: 17.29 »
Tuli vaihdettua noi diffin ulostulojen juureen tulevat laakerit(10*15*4).
Ja nyt tuntuu,että noi ulostulot pääsisi jotenkin hiukan liikkumaan kaasuteltaessa.Pitää hieman hurinaa samalla.
Onko kenelläkään tullut vastaan samaista ongelmaa?
Voisiko olla mahdollista,että laakerit eivät olisi kunnolla paikallaan?

Samalla tuli köytettyä toi futaban 2pl autoon.Se sujui sentään ongelmitta.

Edit.
Avasin diffin,mutta ei siellä mitään ihmeellistä ainakaan näkynyt.Kasasin uudelleen ja ei ainakaan muuttunut paremmaksi.
Tasaisella kaasulla ei ole niin paha,mutta kun antaa kaasua vähän enemmän ja päästää irti,niin siinä vaiheessa kuuluu sellaista tärinää ja renkaatkin vähän tärrää.Tiedä sitten mistä on kiinni.

291
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 02.06.10 - klo: 12.07 »
kokonaan avasin ja diffiin laitoin 3000:sta öljyä ja sitte noihin laatikon rattaisiin vaseliinia.

kyl se tarvii täs availla kuhan ehtii.

Edit. Ja ei kyl kuulosta et olis hiekkaa välissä,mutta täytyypi tutkia asiaa.

292
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 02.06.10 - klo: 10.08 »
Tais taas osottautuu toi diffin aukaisu liian vaikeeks.
Laitoin kaikki kasaan ja piti lähteä montulle rellestään,mutta..

Kun molempia renkaita pyörittää,niin kuulostais siltä,että tuolta diffistä kuuluu aikamoista narinaa.
Ongelmaa ei ole sillon,kun pyörittää toista rengasta.

Pakko se on auki ottaa ettei mikään sitte turhaan menis rikki.
Seuraavaks tietää ainaki koittaa kyseistä hommaa,ennen ku laittaa mitään kasaan.

293
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 01.06.10 - klo: 09.10 »
Meinasin laittaa diffiin öljyt ja muutenkin noita laatikon rattaita rasvailla.
Mutta nyt en saa noita muovikuoria toisistaan irti,raotettua kyllä.Ei uskalla kovin lujaa repiäkkään.

Mitä mahdan tehdä väärin?
Jos kaikki ruuvit on otettu pois niin kyllä ne vetämällä lähtee. Siinä välissä taitaa olla jotain tehtaan laittamaa mömmöä joka aiheuttaa ettei ne ihan heti lähde. Mutta tarkista että kaikki ruuvit on tosiaan auki.
E: Nissä on semmonen porras ns. tiivisteenä. Vedä tasaisesti vaikka keskeltä tai jotain. Kyllä ne lähtee.
Tosta ulostulon kohtaa vähän laitto hanttiin,mutta kyllä se siitä sitten lopulta lähti.
Nyt vaan rasvat kehiin.

Kysynpäs tässä samalla,että kuuluuko tuossa spurrin ja pinionin välissä nyt käyttää jotain?
Ei tarvitse käyttää muuta kuin sopivaa välystä. Esim. A4 arkista tai sanomalehdestä repäset palasen ja laitat väliin.
Selvä homma.

294
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 01.06.10 - klo: 08.25 »
Meinasin laittaa diffiin öljyt ja muutenkin noita laatikon rattaita rasvailla.
Mutta nyt en saa noita muovikuoria toisistaan irti,raotettua kyllä.Ei uskalla kovin lujaa repiäkkään.

Mitä mahdan tehdä väärin?
Jos kaikki ruuvit on otettu pois niin kyllä ne vetämällä lähtee. Siinä välissä taitaa olla jotain tehtaan laittamaa mömmöä joka aiheuttaa ettei ne ihan heti lähde. Mutta tarkista että kaikki ruuvit on tosiaan auki.
E: Nissä on semmonen porras ns. tiivisteenä. Vedä tasaisesti vaikka keskeltä tai jotain. Kyllä ne lähtee.
Tosta ulostulon kohtaa vähän laitto hanttiin,mutta kyllä se siitä sitten lopulta lähti.
Nyt vaan rasvat kehiin.

Kysynpäs tässä samalla,että kuuluuko tuossa spurrin ja pinionin välissä nyt käyttää jotain?

295
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 31.05.10 - klo: 21.57 »
Meinasin laittaa diffiin öljyt ja muutenkin noita laatikon rattaita rasvailla.
Mutta nyt en saa noita muovikuoria toisistaan irti,raotettua kyllä.Ei uskalla kovin lujaa repiäkkään.

Mitä mahdan tehdä väärin?

296
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 29.05.10 - klo: 22.03 »
Nyt en ymmärtänyt kysymystä. Jos puhutaan yhdestä akusta, miten voi kysyä "kumman ostaisi".
2S1P ja 2S tarkoittavat täsmälleen samaa asiaa. Ne ovat vain eri merkintätapoja samalle asialle. Yleensä tuo 1P jätetään pois, mutta jotkut kaupat käyttävät tuota merkintätyyliä.

Selvä homma.
Tuli ite sekoiltua.No nyt on tämäkin asia sitten selvää.
Ei muuta kun tilaukseen.

297
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 29.05.10 - klo: 21.51 »
Noita akkuja nyt näkyy olevan esim. 2s ja 2s1p!
Niin mitä tuo 1p tuossa lopussa oikein meinaa?

Lyhyesti: 2 kennoa sarjassa ja 1 rinnan kytketty.
Tarkoittaa siis että akussa yksi kennoista on kytketty rinnan.


Vaikuttaako tuo sitten käytössä millä lailla?
Onko siis sama kumman noista ostaisi?

298
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 29.05.10 - klo: 21.35 »
Noita akkuja nyt näkyy olevan esim. 2s ja 2s1p!
Niin mitä tuo 1p tuossa lopussa oikein meinaa?

299
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 25.05.10 - klo: 11.29 »
Tuli taas äsken hieman testailtua tuota firestormia.
Huomasin,että noin 20m päässä kun painoin hiljaa kaasua,niin auto teki vähän mitä tykkäsi.
Kaasu pätki jonkun verran.Meni kaasu päälle ja pois.

Lähempänä,kun koitin,niin ei ollut moista ongelmaa.

Meneekö tämä ihan puhtaasti tuon 27am:n piikkiin?


Juu, varmastikin menee sen piikkiin. Itellä oli omassa menopelissä juuri samanlaisia oireita am radion kanssa. Alkoi lyhyenkin matkanpäässä sekoilemaan. Enää gigasten jälkeen tuollaista ei ole...

Eli seuraavaksi jotain edullista gigasta metsästämään.
Eipä noilla kantamilla huvita missään montulla ajella.
Taitaa mennä vähän jo offiksi,mutta tuli nyt sekin selväksi.

300
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 25.05.10 - klo: 11.12 »
Tuli taas äsken hieman testailtua tuota firestormia.
Huomasin,että noin 20m päässä kun painoin hiljaa kaasua,niin auto teki vähän mitä tykkäsi.
Kaasu pätki jonkun verran.Meni kaasu päälle ja pois.

Lähempänä,kun koitin,niin ei ollut moista ongelmaa.

Meneekö tämä ihan puhtaasti tuon 27am:n piikkiin?

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11