Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Makeclick

Sivuja: 1 2 [3]
61
HPI / Vs: Savage xl
« : 27.11.09 - klo: 15.39 »
Täältä löytyy XL. Kohta gallonallinen menty. Rotostarttisysteemin yksisuuntalaakeri moottorista kampiakselin päästä luistaa, ja yksi ruuvitappi tipahti kardaanin päästä. Vaihteistosta en tiedä, onko 2.-, vai 3.vaihde mikä ei toimi mulla, mut 2 vaihteisena tuo mullakin toimii :)

 Tietääkö kukaan miten varaosien tilaaminen hobbylinnasta. Toimiiko netin kautta vai pitääkö sinne soittaa?

 Ja on kyllä kestävä auto todella ! Ja moottori todella tehokas.

 

Ennen kun rupeat vaihtamaan yksisuunta laakeria, kannattaa kokeilla mieluummin vaihtaa se tappi! Itse vaihdoin sen yksisuunta laakerin ja siitä ei ollut kun pieni hyöty. Jos tapin vaihtaminen ei auta niin vaihda vasta sitten laakeri. Itselläni uusikin luistaa... Ei tietenkään niin paljon, mutta kuitenkin.

Varaosien tilaaminen hobbylinnasta toimii oikeinkin hyvin. Joku 3€ siihen tuli ylimäärästä poistituskuluja.
Jos omistaa paypal tai luottokortin niin suosittelen erittäin lämpimästi tuolta tilattuja GPM:än osia. Siellä on sitten x:än osia, joten tilauksissa tarkkana. Eikä kannata ylittää 40€ tai joutuu hakemaan tullista. http://www.gpmparts.com/shop/hpi-savage-c-1532_1537_1591.html

Sainpas väännettyö tuon kuvan miten omassa rataspakassa oli tuo prikka :O http://img87.imageshack.us/img87/3525/knnisshyvtulee.jpg
Eli kannattaa katsastaa tuo. Itse laitoin samalla tehdas säätöihin (näkyy kuvassa mitkä ne ovat). Kakkos vaihde ei kuitenkaan mennyt millään päälle ja kieritin sitä 1 kierroksen auki tuosta vakiosta eli 2koko ja 3/4. Itselläni tuo toimi kuin kello. Vaihtoi juuri ennen punaista  :grin: . Samalla avasin 3-vaihteen ruuvia 1 keirroksen eli 4 tuosta alku säädöistä ja se ei vieläkään vaihtanut.. joten se vaatii säätöä vielä.. varmaa vielä 1/4-kierrosta tai ½-kierrosta auki.

Eikö kellään muulla mene noita diffin laakereita? miten paljon niitä shimmaus prikkoja pidätte missäkin välissä?

Ok.. Nyt kävin vähä testaamassa ja kolmos vaihdehan se oli mikä siellä vaihtui.. Mahtaakohan auto edes käyttää ykkös vaihdetta mihinkään? Onko kellään kokemusta esim rajummista välitysten muutosta? Toimiiko miten xl:ssä? esim. tuo pää ratas joku 45-piikkisenä? Tai kuuleeko vakio välityksillä ketään enempää kuin kahta vaihdetta? Tuntuu, että ykkös vaihdetta ei auto paljon edes käytä. Ehkä siksi se onkin jätetty muovi rattaaksi :D.

62
Ei mad forcea kannata nyt ihan pilkkana pitää. Pirun hyvä auto siinä mielessä, että auto kulkee liiankin kovaa ja itselläni ei mitään kummempia vikoja siinä ollut. Etu diffi siitä hajosi ja taka diffin sisällä oleva tappi meni poikki ja rikkoi samalla rattaat sieltä sisältä. Kytkin palojen jousi meni poikki, mutta se ura oli helppo dremelillä kaivertaa syvemmäksi ja jousi kiinni. Ei menny sen jälkeen kertaakaan. Taka kardaanin kupit menee ihan tuusan nuuskaksi suuren kulman takia, joten siihen kannattaa ostaa suoraan nivelellä varustettu kardaani. Hyvänä puolena tuo rakenne ratkasu mädissä tuo sen, että auton muut kardaanin ja vetareitten kupit eivät kulu lähes laisinkaan ja laakerit ovat hyvässä suojassa.

Kunhan RTR mädin ruuvien kantaan (kaikkiin mitä vain näkee) laittaa jotai liimaa tai kynsilakkaa ja saa koneen säädettyä kuntoon niin meno on aika hurjaa. Myös jousituksen madallusta kannatan ehdottomasti, koska auto on muuten erittäin kiikkerä ja varsinkin vakio iskareilla. Vanteet myös hyvin heikkoa muovia, muta kyllä niitä uusia ja parempiakin saa.

Siinä lyhykäisyydessään :D. Ite ajoin tolla melkeen 2 gallonaa. Nuo nykyiset mädit ovat täynnä päivitettyä osaa kun vertaa omaani.

Kevennys video. Laitettuna mädi voi toimia hienostikkin  :afro: http://www.youtube.com/watch?v=Jr8HI3VPlnI

Pikku muokkausta vielä: Sitten mädissä ja miks ei vaikka muissakin monsuissa suosittelen takadiffin lukkoa. Tasauspyörästö on aivan suolesta kun ei voi kääntää tai liipata edes kunnolla. Aina sisimmät renkaat alkavat vetämään vimpuraa.

63
Polttisautot / Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« : 26.11.09 - klo: 19.21 »
Mulle on ainakin tietonikkari toimittanut osat hyvin...myös suomessa harvinaisempiin kyosho:hin. Eihän sielläkään hyllyssä ole esim. evolvaan juuri osia kun on suomessa suht harvinainen peli(valitettavasti) mutta kun tilaukset lähtee ja tulee 2 kertaa viikossa niin ei niitä osia kauaa ole tarvinnut odotella.

Autoissa monesti vaan hajoaa ne tietyt samat osat, niin itse en oikein näe järkeä ostaa kahta kun eihän sillä tavalla saa kuin yhden jokaista varaosaa ja paljon ns. ylimääräistä...ja hintaa tulee niille parille tarvittavalle varaosalle.
Mutta tuo nyt oli vain minun näkemys asiasta...

Olisi kiva, jos kaikilta valmistajilta saisi ostettua vain sen tietyn osan halvalla eikä tarvisi ostaa koko settiä aina.. ja yleisesti rikki menevät osat päivitetään ettei niitä vanhoja huonoja edes enään myydä. Onneksi hpi tekee vähän näin.. Muista en tiedä.

64
Polttisautot / Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« : 26.11.09 - klo: 17.17 »
Kyoshoon saa kätevästi tilattua tampereelta puhelimella kun soittaa ja tietää vaan osanumeron. http://www.atalarc.fi/index.php?page=e_yhteystiedot&pageid=7

Hpi:hin saa kätevästi hobbylinnasta, vaikka koko auton kasattua :)

65
HPI / Vs: Savage xl
« : 25.11.09 - klo: 22.44 »
Ok. eli tänään laitoin savage xl:ään tuollaiset "luodinkestävät" diffin rattaat ja isomman laakerin. Katsotaan kauan nuo kestää. aika paljon on järeemmät kuin entiset :D


66
HPI / Vs: Savage xl
« : 25.11.09 - klo: 02.45 »
Vaappuu täälläkin. Itse vaihdoin joskus tuon istukan siihen kun luulin siitä sen vaappunan tulevan. Aika jännä vika. Mutta silloi, kun auto jää paikalleen ja ottaa vain kierroksia... Jos spur gear ei pyöri niin sillon kytkimessä sen ongelman pitää olla.

Tarkenna vielä tuo "pysähtyy" eli ihan kun se vaihtaisi vapaalle ja sitä voi kaasutella vapaalla siinä, mut hetken päästä se lähtee taas liikkeelle?

Juuri näin. Auto on ikään kuin vapaalla ja sitä voi kaasutella. Kaasu pitää jättää kuitenkin tyhjäkäynnille jolloin pienen odottelun jälkeen tapahtuu tuo pieni nytkähdys minkä jälkeen ajamista voi jatkaa. Sitä en tosin vielä ole saanut selville (muista) pysähtyykö auto itsestään kesken ajon vai osuuko tuo vapaalle jumittuminen normaalin pysähtymisen yhteyteen.

Koita nyt vielä ajella ja jos se tekee tuollaisen nytkähdyksen niin koita vielä tarkistaa, että kytkinpalat liikkuvat kunnolla.

67
HPI / Vs: Savage xl
« : 24.11.09 - klo: 19.03 »
Muuten. Jos jollain menee taka diffin ratas/rattaat rikki niin siihen saa "tune" -osan. http://www.hobbylinna.com/machined-super-heavy-duty-bevel-gear-43t13t-p-21794.html

Vähä muokkausta:

Eli tämä on vielä kestävempi, mutta jakosuhde on vähän eri eli pitää kai sitten päivittää eteen ja taakse? Vai onko? Orkkiksessa oli 3.307... ja tossa 3.222... http://www.hobbylinna.com/machined-bulletproof-diff-bevel-gear-29t9t-p-22213.html
Ja tuo kestävempikin käyttää isompaa laakeria tuossa lautasen puolella. Ärsyttävän heikko puoli tuossa autossa nuo diffin laakerit. Toivottavasti tuo 90€ siotus auttaa jo näihin  :evil: .

68
HPI / Vs: Savage xl
« : 24.11.09 - klo: 18.54 »
Minulla on sekä Kyosho Mad Force että HPI Savage XL.
jos hait säätöapua siihen kolmiosaiseen kytkimeen clutch bellin sisällä niin homma
tapahtuu eri paksuisia jousia vaihtamalla ohuempi ottaa kytkimen mukaan aikaisemmin ja paksumpi myöhemmin isoilla kierroksilla! jos taas tarkoitit kytkimellä spur gearin kitka pintaa niin sen normisäätö on ensin kierrät jousi+mutteri yhdistelmän kiinniasti ja puoli kierrosta takaisin päin!
Ja Savage XL:ssä itselläni tuo puoli kierrosta takaisin päin ei toimi. Lähtee aina vähän ajan jälkeen luistamaan. Jossain joku sanoi 1/4 kierrosta auki ja itselläniki tuo on toiminut. Savage X:ssä tuo puoli kierrosta voi toimia, kun auto on kevyeempi ja kone vähän heikompi.
Minulla voimansiirron ongelma on siis tällainen:
Auto kulkee ihan normaalisti, mutta jossain vaiheessa se pysähtyy. En ole ihan varma onko se pysähtynyt aina itsestään, vai liittyykö se tarkoituksella pysähtymiseen. Joka tapauksessa välillä käy niin, että pysähdyksen jälkeen auto ei lähdekään liikkeelle vaan moottori ottaa vain kierroksia. Tällöin pitää laittaa kone tyhjäkäynnille ja odottaa n. 10-15 sekuntia jonka jälkeen autossa näkyy pieni nytkähdys kun jokin ottaa taas kiinni. Tämän jälkeen auto lähtee taas kiltisti liikkeelle.

En siis tiedä onko tämä ongelma kytkimessä vai spur gearissa. Otin kytkimen auki eilen ja se vaikutti ainakin olevan ihan kunnossa. Spur gear on sen sijaan viipottanut hieman siitä lähtien kun sain Savagen. Onko teillä spur gear 100% suora vai näkyykö siinä pientä vaapuntaa? Pitänee aukaista ja katsoa mikä siinä on vialla.

Vaappuu täälläkin. Itse vaihdoin joskus tuon istukan siihen kun luulin siitä sen vaappunan tulevan. Aika jännä vika. Mutta silloi, kun auto jää paikalleen ja ottaa vain kierroksia... Jos spur gear ei pyöri niin sillon kytkimessä sen ongelman pitää olla.

Tarkenna vielä tuo "pysähtyy" eli ihan kun se vaihtaisi vapaalle ja sitä voi kaasutella vapaalla siinä, mut hetken päästä se lähtee taas liikkeelle?

69
HPI / Vs: Savage xl
« : 23.11.09 - klo: 23.27 »
Minulla on sekä Kyosho Mad Force että HPI Savage XL.



jos hait säätöapua siihen kolmiosaiseen kytkimeen clutch bellin sisällä niin homma
tapahtuu eri paksuisia jousia vaihtamalla ohuempi ottaa kytkimen mukaan aikaisemmin ja paksumpi myöhemmin isoilla kierroksilla! jos taas tarkoitit kytkimellä spur gearin kitka pintaa niin sen normisäätö on ensin kierrät jousi+mutteri yhdistelmän kiinniasti ja puoli kierrosta takaisin päin!

Ja Savage XL:ssä itselläni tuo puoli kierrosta takaisin päin ei toimi. Lähtee aina vähän ajan jälkeen luistamaan. Jossain joku sanoi 1/4 kierrosta auki ja itselläniki tuo on toiminut. Savage X:ssä tuo puoli kierrosta voi toimia, kun auto on kevyeempi ja kone vähän heikompi.

70
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 23.11.09 - klo: 23.20 »
Älä ny sinäki ala jauhaa vastaan!!! en ensinnäkään aja radalla vaan bashailen montuilla ja siellä helpompi!! ja mun savage ei lähe käyntiin jos pakoputken tukkimalla sammuttaa!!!
Sanokaa nyt vain sopiiko mun savageen?
Kyllä se sopii itelläki on tuo systeemi, aika hyvin on toiminu ja on myös kätevä.


Ok.... Kohta tilaamaan:)

Tosiaan -> http://www.hpiracing.com/products/en/85068/ tuolta näkee hyvin nuo listat, että mihin autoihin jollain tietyllä koodilla oleva osa sopii.

71
HPI / Vs: Savage xl
« : 21.11.09 - klo: 15.27 »
Täältä löytyy XL. Kohta gallonallinen menty. Rotostarttisysteemin yksisuuntalaakeri moottorista kampiakselin päästä luistaa, ja yksi ruuvitappi tipahti kardaanin päästä. Vaihteistosta en tiedä, onko 2.-, vai 3.vaihde mikä ei toimi mulla, mut 2 vaihteisena tuo mullakin toimii :)

 Tietääkö kukaan miten varaosien tilaaminen hobbylinnasta. Toimiiko netin kautta vai pitääkö sinne soittaa?

 Ja on kyllä kestävä auto todella ! Ja moottori todella tehokas.

 

Ennen kun rupeat vaihtamaan yksisuunta laakeria, kannattaa kokeilla mieluummin vaihtaa se tappi! Itse vaihdoin sen yksisuunta laakerin ja siitä ei ollut kun pieni hyöty. Jos tapin vaihtaminen ei auta niin vaihda vasta sitten laakeri. Itselläni uusikin luistaa... Ei tietenkään niin paljon, mutta kuitenkin.

Varaosien tilaaminen hobbylinnasta toimii oikeinkin hyvin. Joku 3€ siihen tuli ylimäärästä poistituskuluja.
Jos omistaa paypal tai luottokortin niin suosittelen erittäin lämpimästi tuolta tilattuja GPM:än osia. Siellä on sitten x:än osia, joten tilauksissa tarkkana. Eikä kannata ylittää 40€ tai joutuu hakemaan tullista. http://www.gpmparts.com/shop/hpi-savage-c-1532_1537_1591.html

Sainpas väännettyö tuon kuvan miten omassa rataspakassa oli tuo prikka :O
Eli kannattaa katsastaa tuo. Itse laitoin samalla tehdas säätöihin (näkyy kuvassa mitkä ne ovat). Kakkos vaihde ei kuitenkaan mennyt millään päälle ja kieritin sitä 1 kierroksen auki tuosta vakiosta eli 2koko ja 3/4. Itselläni tuo toimi kuin kello. Vaihtoi juuri ennen punaista  :grin: . Samalla avasin 3-vaihteen ruuvia 1 keirroksen eli 4 tuosta alku säädöistä ja se ei vieläkään vaihtanut.. joten se vaatii säätöä vielä.. varmaa vielä 1/4-kierrosta tai ½-kierrosta auki.

Eikö kellään muulla mene noita diffin laakereita? miten paljon niitä shimmaus prikkoja pidätte missäkin välissä?

72
HPI / Vs: Savage xl
« : 21.11.09 - klo: 15.03 »
Minulla on sekä Kyosho Mad Force että HPI Savage XL.

Näistä kahdesta pidän Mad Forcesta enemmän. Savagesta on hajonnut osia herkemmin ja sen moottori on huomattavasti vaikeampi säätää. Savagen kytkimessä on myös jotain mätää, välillä auto pysähtyy ja kytkin ei ota ollenkaan kiinni ennen kuin auto on seisonut jonkin aikaa paikallaan ja näkyy pieni nytkähdys. Tämän jälkeen ajo voi taas jatkua. Isomman koneen vuoksi Savage on luonnollisesti myös paljon meluisampi - Mad Force tuntuu suorastaan äänettömältä siihen verrattuna. Molemmat menevät niin lujaa että moottorin teholla ei oikeastaan ole mitään merkitystä. Molemmat lähtevät liikkeelle kuin Naton ohjukset ja lähtevät käsistä myös helposti lujaa ajettaessa. Eli isomman koneen vuoksi Savagea ei ainakaan kannata valita.

Savage käyttäytyy kyllä paljon paremmin erillisjousitettujen renkaiden ansiosta. Kovassa vauhdissa ja mutkissa se siis pysyy paremmin hallinnassa kuin Mad Force, mutta toisaalta Mad Forcen jäykät akselit ovat pirun makeat ja sopivat tosi hyvin monster-autoon.

Ostin Mad Forcen Ideaparkin Atalasta impulssiostoksena ja pyysin kauppiasta suosittelemaan aloittelijalle sopivaa vehjettä joka ei ihan heti hajoa. Siinä Mad Force on kyllä lunastanut lupauksensa. On siitäkin osia mennyt, lähinnä ripustuksia, mutta kauheaa kyytiä olen sille antanut.

Kaikki varaosat olen tilannut Jenkeistä tai Aasiasta, toimitusajat ovat olleet yhtä nopeita kuin Suomesta tilattuna mutta hinnat paljon edullisempia. Savageen tilasin rosteri-kuusiokoloruuvisetin jolla korvasin kaikki kamalat puu/muoviruuviristipäät hienojakoisilla koneruuveilla. Ruuvikitissä on tosi paljon ekstraa eli siitä piisaa vararuuveja vaikka kuinka paljon. Ehdottoman kannattavaa. http://www.rcscrewz.com/product_info.php/m/hpi/p/hpi044-hpi-savage-xl-stainless-steel-screw-kit/manufacturers_id/15/products_id/2736

Molemmissa ohjausservot tuntuvat olevan turhan heikkoja vaikka ovatkin luokkaa 8 kg/cm. Hitecin HS-7955TG on tilauksessa. Varmasti ihan overkill mutta sehän on vain hauskaa :)

Korostan, että olen aloittelija isolla A:lla, mutta silti... Jos jollain on antaa neuvoja Savagen moottorin ja kytkimen säätämiseen niin otan innolla neuvoja vastaan!



Pakko heti vastata tähän sinun viestii. Itselläni on Madforce ja ostin savage xl:än vasta jälkeen ja voin sanoa, että ei madforcekaan huono ole, mutta tuo säätöjuttu menee kyllä TÄYSIN toisinpäin. Madforce sammuu tuon tuosta kummallisista syistä ja säätäminen on yhtä jeesuksen hommaa. Itsellä ei ole tarvinnut savagessa säätää kuin välillä Low speed needleä kun kerran on high speed needeln säätänyt kohdilleen. Mädi kylläkin kiitää ihan tarpeeksi, mutta savage xl kyllä kiitää huomattavasti vielä kovempaa kun vaihteet on säädetty ;).

Ja piti vielä lisätä. Jos on savagen säätö vaikeaa. Kannattaa katsoa tuo video ja kuunnella hartaasti ja alusta loppuun. http://www.youtube.com/watch?v=ma2_CghxiUk

73
HPI / Vs: Savage xl
« : 20.11.09 - klo: 22.39 »
Laitetaanpa tälläinen kysymyskin tänne.. Onko monilla savage xl tai x:än omistajilla mennyt noita diffin laakereita?
Itselläni niitä paukkuu vähän turhankin usein! En tiedä onko syynä hiekkamonttu jossa ajamme, vai onko yksinkertaisesti tyhmä suunnittelu moka laittaa 10x16x5 kuulalaakeri diffille, jossa kuulat on tuhannesosa millin kokoiset.. Kellekkään tuttu tilanne?

74
Polttisautot / Vs: kytkimen säätäminen??
« : 20.11.09 - klo: 20.36 »
Kiitos teille. Olihan toi video hyvin havainnollistava ja toivon mukaan auttaa näkemään ja kuulemaan paremmin ton motin käytöstä...

Itse asiassa viimeksi kun taas "säätelin" niin epäilinkin että on liian laihalla ja sammuminen johtuu ylikuumentumisesta koska oli siis todella kuuma, hieman kostutetulla sormella kun kokeili niin välittömästi haihtu pois. Ja heti sammumisen jälkeen oli vaikea käynnistää, mutta hetken jäähdyttelyn jälkeen lähti taas kuin palmun alta. Taidan siis ruuvata takaisin tehdas-säätöihin ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Toki eka pitää hakea oma infrapunalämpömittari. Mitään suosituksia mittarista?

Tullu nyt pääasiassa ajettua sisätiloissa(ei asunto  :grin:), lämpötila n. 18-20 astetta. Voisko lisäksi kylmempi tulppa yhtään auttaa asiaa? Nyt on medium.



Juurikin lueskelin tulpista ja siinä sanottiin, että tulppa olisi tärkeä olla suositeltu tulppa +/- 1 lämpöarvolla. Sun tilanteessa kylmempi tulppa voi olla hyväkin jos auto käynnistyy mainiosti.

75
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 20.11.09 - klo: 19.39 »
Kysymys tuosta savagen moottorin ja pakokäyrän väliin tulevasta tiivisteestä:
eli onko tiiviste kulunut jos pakokäyrää voi käännellä siinä niin että pakoputki menee ylös ja alas?Ja että tiiviste liikkuu käyrän mukana kun sitä kääntelee??
Vastauksia nopeasti!


Itellä tuo XL ja kyllä siinä liikkuu ja on vähän repeytyneen näköinenkin se tiiviste (putken siältä jos katsoo), kun kerran sen putken irroitin, mutta tuskin se mitään haittaa jos se ei siitä vuoda. Kyseessä kuitenkin on tuon jousen kanssa pantteeseen tiivitetty putki? Sen kumin ja koneen välinen osa siitä tiivisteestä tiivistää sen putken ja kyllä sen huomaa jos se vuotaa.




Sori doublepost

76
HPI / Savage xl
« : 20.11.09 - klo: 19.01 »
Moro!

Elikkä, en löytänyt mitään erillistä savage XL -keskustelua täältä jotenka lisätäänpä.

Kertokaapa kokemuksia +/- -puolia. Sana on toisin aika vapaa omasta puolesta.

Liityin tänne vasta ja olen tuollaisen xl:än omistajun jonkin aikaa.

Tänää esim. huomasin, että tehtaan kasaaja (kännissä) on laittanut vaihteiden välissä olevan 86972 prikan laakerin ja 2-vaihteen kytkimen väliin  :shock:, vaikka ohjeissa se siaitsi 2 ja 3 -rattaiden välissä pitäen ne aisoissa. Kummastelin vain kun en ole 3 vaihdetta kuullut aikoihin ja rataspaketti oli niin eläväinen kätösissäni, kun sitä hypistelin. Tuli varmasti sopivan epäselvästi, mutta näin.

Erittäin hauska ja yllättävänkin kestävä auto ollut.

77
Polttisautot / Vs: kytkimen säätäminen??
« : 20.11.09 - klo: 18.02 »
Säätöä ja testailua taas takanapäin. Kytkimestä tuli hyvä kun hieman modasin noita kytkinjousia. Käytännnössä siis hieman taitoin niitä jotta niistä tuli jäykemmät. Nyt kärsii jopa aavistuksen pintakaasuttelua pysyen paikallaan mutta lähtee kuitenki ku hauki rannasta kun tinttaa kaasun pohjaan.

Mutta mutta, edelleen sammuilee... Varmaan säätäjässä vika..? Saattaa pelittää hyvin jonkin aikaa, mutta yks kaksi tyhjäkäynti muuttuu raskaaksi ja silloin myöskin sammuu helposti. Välikaasuttelulla kuitenkin pysyy käynnissä ja saattaa jälleen toimia normaalisti parin kunnon vedon jälkeen. Usein tuo sammuilu tapahtu kun veti hetken pashkarinkiä ja driftailua pumppaamalla kaasua. Kumeneekohan liikaa? Joo, pitäis hommata se inframittari... Vai saako liikaa löpöä? Tms?

Moro. Oli oikeen pakko kirjautua tänne sivustolle kun jäi sun ongelma vaivaamaan :D. Suosittelen katsomaan Savagen X/XL säätö videon: http://www.youtube.com/watch?v=ma2_CghxiUk
Tuossa käsitellään juurikin tuota, jos kone sammuu kaasutuksen jälkeen ja tuo on pirun hyvä säätöpätkä jokaiselle harrastelijalle. Kannattaa seurata ja kuunnella tarkkaan!

Itsellä oli myös tuota tyhjäkäynti ongelmaa, mutta asetukset sai kohdilleen kun low speed needleä sääteli laihemmalle ja tyhjäkäyntiä samalla runkkaili

Sivuja: 1 2 [3]