Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jannes28

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 41
91
Kilpailijoiden kanava / SC Summer Cup 2013
« : 23.01.13 - klo: 08.55 »
Kyllähän sitä aina tulee tosissaan ajettua, oli kisa mikä hyvänsä.  Kilpailuviettiä on sen verran kuitenkin vaikken mikään huippukuski olekaan, että en osaa lähteä vain "pitämään hauskaa". Mutta sen verran on itsehillintää ettei tarvitse pahemmin alkaa huutelemaan. Monet kerrat olisi voinut käydä myös huomauttamassa muiden ajotavasta, mutta tapana on ensin vähän ottaa happea. Muuten tulisi varmasti sanottua aika rumasti. Usein asia unohtuu kun sitä hetken sulattelee. Ja ei sitä itsekään aina niin täydellisen hienosti aja, mutta sitten voi käydä pyytelemässä nöyrästi anteeksi niin pysyy sopu yllä.


Monesti jotkut kuskit tekee siinä virheen, että avautuvat välittömästi kun on tilanne päällä. Yleensä se on tyyliä "Mit vit?" Vähän aikaa voisi miettiä.

Joillain sitä itsehillintää on enemmän ja joillain vähemmän. Mutta eiköhän me tulla kaikki toimeen kun lähdetään kesäsarjaa ajamaan. Jos tuntuu ettei hermo kestä pieniä vastoinkäymisiä, niin kannattaa harkita jotain muuta juttua :)

92
Sähköautot / Tekno RC suomessa?
« : 23.01.13 - klo: 08.29 »
Aika Losilta se ensisilmäilyllä näyttääkin. Jos ei huomioi pohjalevyä. Onko tuo kunnon keskidiffi vai joku turha Slipperiviritys? Yksi sellainen on ainakin Pirkanmaan suuntaan vissiin jo tilattu. Kertoi pikkulintu.

93

Turun LRP Areenalla on aloitettu uusi kerho aloittelijoille ja vanhempi-lapsi -harrastajille
(Lukkosepänkatu 7, TURKU).

Kerho on joka lauantai klo 11-12 tammikuusta maaliskuun puoliväliin asti. LRP Areena aukeaa muille asiakkaille vasta klo 12. Sen jälkeen voi myös jäädä ajamaan LRP Areenan sääntöjen mukaisesti.

Kerho on ilmainen.

Kerho-ohjaajina toimivat Tomi Björkman ja Tero Piipponen. Tämä on Turun Urheiluautoilijoiden pienoisautoilujaoston järjestämä yhteistyössä LRP Areenan kanssa.

Kerhossa on tarkoitus tutustua RO-krossiautoihin, auttaa autojen, radioiden, akkujen ja moottorien kanssa pähkäilyä. Opetella ajamaan, kysellä ja vastata, neuvoa ajamisen niksejä ja harrastaa kaikessa rauhassa.

Kysymyksiä voi laittaa tähän aiheeseen tai sähköpostilla ( kai.jamsa@turunua.net) ja tulla paikan päälle ihmettelemään.
Laitetaan viestiä eteenpäin.

Tervetuloa!




94
Kilpailijoiden kanava / SC Summer Cup 2013
« : 22.01.13 - klo: 13.24 »
Itse en viime kesänä osallistunut, mutta tänä kesänä olisi tarkoitus ajaa tätä luokkaa. Ehkä sen takia, että muissa luokissa ei pärjää senkään vertaa kuin SC:ssä :) Ja joo. Mä ajan aina veren maku suussa, mutta pahimmat pettymyksen tunteet puran ihan itseeni.

Nokian rata oli vaan liian pieni näille möhköille ja se aiheutti varmasti suurimmat kiristelyt. Tuskin tätä ongelmaa on kesällä.

Luokka on niin helppo verrattuna polttiksiin että se houkuttaa osallistumaan tähän. Saa nähdä jääkö paljoa enää aikaa ajaa polttiskrossia.

95
Kilpailijoiden kanava / SC Summer Cup 2013
« : 21.01.13 - klo: 23.17 »
Mielestäni olisi ihan hyvä pitää yksi sisäänheittoluokka ja olkoon se tämä!

96
Kilpailijoiden kanava / Keskustelu akkujen latausvirrasta
« : 20.01.13 - klo: 01.51 »
Turun WJ kisoissa myös käytiin nykimässä akkujen piuhat irti jos ei ollut pussissa ladatessa. Itse olen aina ladannut 1C ja tulen vastedeskin lataamaan. Näin akut pysyvät kunnossa pitkään. Hyvin tuntuu silti potkivan. Koskaan ei ole tarvinnut odotella että akku latautuu jos radalle tullessa on ollut kaksi täyttä akkua mukana ja sitä mukaa lataa kun tyhjenee.


97
Sähköautot / Venom Gambler SC
« : 20.01.13 - klo: 00.28 »
No itse ajoin viime talvisarjassa sijalle 8. Ihan täytyy olla tyytyväinen näinkin kokemattomana kuskina. Auto oli hyvä ajaa. Muutamia akseleita sai vaihdella ja jokusen tukivarren.

98
Kilpailijoiden kanava / SC Summer Cup 2013
« : 19.01.13 - klo: 01.51 »
Nokian kisasta opittiin vissiin se että virallistamalla kisassa pitää olla tuomariston puheenjohtaja valittuna ja tuomarointi toimisi ehkä paremmin. Tiedä sitten. Ei totisessa kilvanajossa ole mitään vikaa, mutta silloin pitää olla kunnon tuomarit niin homma toimii. Onhan siellä tähänkin asti ollut kuskeja joita ei kiinnosta pelkkä hauskanpito vaan menestys. Kyllähän se harmittaa tulla "pitämään hauskaa" kun kukaan ei pidä huolta että sääntöjä noudatetaan, ja porukka käyttää sitä hyväksi sikailemalla. Siitä on hauskuus kaukana. Tästä sarjasta tulee väistämättä totisempaa, kun enemmän myös kovia kuskeja on kokoajan mukana vaikka ei ole virallinen. Siksi pitäisi olla säännöt selvillä ja joku niitä vahtimassa. Uudet kuskit taas ei tiedä yleisiä herrasmies sääntöjä, eikä opi jos kisassa ajelee muutkin ihan miten sattuu.

Akut on kyllä isoin ongelma jatkossa jos haluamme pitää sarjan mahdollisimman aloittelijaystävällisenä. Toki EFRA/ROAR akkujakin saa edullisemmin jos ei ota niitä 90C akkuja. Kauppiaat voisivat tässä tulla vastaan toki? Mutta jo olevien akkujen tilalle varmasti sapettaa ostaa uudet. Lisenssikin tuntuu tökkivän monilla vastaan vaikka ei kovin kummoinen sijoitus ole. Sisältää kuitenkin vakuutukset, jos kisassa vaikka loukkaantuu. Toki en tiedä miten luonnistuuko lisenssin saanti jos et ole AKK:n alaisessa seurassa?

Hyviä ja huonoja puolia. En osaa omaa kantaa vielä sanoa sen tarkemmin. Itselle ei virallistaminen ole mikään ongelma, kun kaikki löytyy valmiiksi. mutta pitää ajatella kokonaiskuvaa.

99
Koskaan en ole kisoissa ollut paikalla joten mielipiteeni heitän täysin 'todellisuudesta' tietämättä ihan tämän topicin juttujen perusteella.

Tässä harrastusta uudelleenaloittaessa kuitenkin hieman mietiskellyt sellaistakin vaihtoehtoa, että kun poika kasvaa niin jossain kisoissakin kävisi katsomassa sitä maailmaa (osallistuisi) tms. Kuitenkin tämän topicin lukeneena en taida ihan nopeasti eksyä kisaamaan. Mahtaako edes katsojaksi uskaltaa tulla.

Taitaa aika tunteita kuumuttavaa touhua tuo kisaaminen olla. Niinhän se tuppaa olemaan jokaisessa lajissa. Itse kuitenkin haen rc autoilusta hauskaa mukavaa ajanvietettä. Sosiaalinen puoli olisi plussaa (jota hankaloittaa syrjässä asuminen).
Älä missään nimessä tee johtopäätöksiä tästä topikista. Kisaileminen on TODELLA hauskaa sekä omalla radalla että oikeissa kisoissa. Koko nokia päivän aikana minulla oli sairaan hauskaa, missään vaiheessa ei ollut tylsää eikä tuntunut siltä että kisaileminen ei ole hauskaa. Sosiaalinen puoli on tosi hyvä puoli tässä lajissa, olen harrastanut noin vuoden ja saannut tosi paljon uusia kaverereita joiden kanssa on radalla, radan ulkopuolella ja kisoissa tosi hauskaa. Nyt nokian kisoissa lähdettiin autolla kavereiden kanssa kisapaikalle harjoittelemaan ja sitten yöksi hotelliin. Tämä oli todella mukavaa ja suosittelen lämpimästi tällaisia pidempiä kisareissuja. Nokialla juttelin varmaan 30 erihmisten kanssa autoista, säädöistä tai jostain ihan muusta ja näistä tosimoni oli sellaisia joiden kanssa en ole koskaan ennen puhunut tai edes nähnyt. Ennen ajoin pihalla "bashausta" ja oli se kivaa mutta ei sitä jaksanut päivittäin harrastaa. Nykyään olen radalla niin paljon kun ehdin, viimeeksi eilen heti töiden jälkeen 15-22.30. Suosittelen kokeilemaan!

+1

Omaa Nokian kisaa ei todellakaan pilannut mikään muu kuin se että ei sujunut niinkuin odotin ja siinä asiassa voi katsoa peiliin.

Näitä keskusteluja käydään juuri siksi että ylilyönnit voitaisiin välttää ja harvemmin niitä sattuu.

 Juuri nuo Maxxin kuvailemat kisareissut porukalla on ollut harrastuksen parasta antia.

100
Team Durango / Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 17.01.13 - klo: 17.53 »
En edes ole laittanut moisia kumeja paikalleen, kun ajattelin autoa kasatessa että niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Itselläkin oli 0 anti squat Nokialla, kun kuulin jostain että RC Jumala suosittelee;) Rengas/insertti homma vaan oli täysin pielessä ja auto oli ainakin finaaleissa todella vaikea ajaa.

101
Team Durango / Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 17.01.13 - klo: 16.38 »
Moi

Sama diffi on juu. En osaa vastata sopiiko joku muu.


102
Eihän tuo hiilari paljoa paina...

103
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 17.01.13 - klo: 13.23 »
Moi,

 Ei ole kokemusta DESC210 autosta, mutta DEX210 on tullut hierottua viime kuukausina ihan mielettömän paljon. Autohan on periaatteessa sama, vain pidempi ja korkeampi jne..

 Tuuppikrossissa huomattua:

 Vähempi anti-squattia:
 - takapää niiaa enemmän kiihdytyksessä ja mutkan ulostulossa
 - auto puskee enempi kaasulla ajettaessa
 - mutkan ulostulon voi ajaa huolettomammin, sillä perä ei tee ylimääräisiä liikkeitä
 - hyppyjen ländeissä (etenkin lyhyissä ländeissä) auto lyö helpommin läpi ja on näin ollen vähän levoton
 - suorassa kiihdytyksessä auto on hitaampi, sillä teho häviää takapään niiaamiseen
 
 Enempi anti-squattia
 - perä niiaa vähemmän kiihdytyksessä ja mutkan ulostulossa
 - auton perä on herkempi kaasulla ajettaessa - on-power steer on parempi
 - hyppyjen ländääminen on helpompaa, hyppykombot menee helpommin ja varmemmin joka kerta
 - suorassa kiihdytyksessä auto ei juurikaan niiaa, jolloin jos pito riittää, auto lähtee todella nopeasti paikalta

 Itse olen tykännyt ajaa Tresreyn 2 asteen takapalalla. 3 astetta on omille käsille vähän liian tarkka ajaa, jos pito on vähänkään huonompi ja vastaavasti taas hyppykomboissa ja röykyissä 0 astetta tuntuu kiikkerältä ajaa. Täysin tasaisella baanalla 0 astetta toimii ihan hyvin, mutta siihen se ainakin mun käsillä jää. Esimerkiksi Nokian etuhypyissä 1,5 astetta tuntui olevan liian vähän ja taas mutkaisemmilla osuuksilla 3 astetta oli mun käsille liikaa - 2 astetta oli sopiva välimalli. Tresreyn takapalassa on myös huomion arvoista, että se on punainen, mikä automaattisesti vähentää kierros ajasta 0,1 - 0,2 s!

 Olen myös huomannut, että pelkkä anti-squatin muuttaminen ei välttämättä kerro koko totuutta, vaan usein joutuu myös muuttamaan iskari-setuppia, jotta löytyy se omille käsille paras kombo.

Samppa

Nämä tuli todettua todeksi kun kokeilin nyt 0 anti squatilla ajaa.
-Puskee puskee puskee...
-Hypyn ländit levottomia
-kiihtyvyys ei riitä enää samalla tavalla hyppyjen ylittämiseen

Varsinkin Turun S mutkan jälkeinen tupla tuntuu nyt lähes mahdottomalta. Toteamus: Ei tarvitse ajaa 0 asteella.

En ole kyseisellä autolla kokeillut vielä 3 astetta.

104
Mikolla on sellainen hiilikuituhipohimmeli että oksat pois  :wink:

105
Tulokset / SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 16.01.13 - klo: 23.04 »
Tämä on hienoa, kun ei ole vain A-Finaalit nähtävillä. Näen nyt paremmin mikä meni pieleen Finaaleissa. Videolta näkee että perä oli todella levoton moneen muuhun verrattuna, enkä edes täysin sitä itse Finaalien tuoksinassa tajunnut. Jon siitä taisi jotain sanoa, mutta en oikein keksinyt mitä sille tekisin enää kun kaikkea olin jo mielestäni kokeillut saadakseni pitoa ja se vaan huononi. Kotona löysin syyn renkaista. Edessä eri insertti kuin takana ja muutenkin renkaat ns "pitäviksi todetut". Aivopieru. Aluksi oli ihan ok mutta päivän ja renkaiden kuluessa lisää , tuli ongelmia. Kun tulin kotiradalle, ajoin hetken aikaa ja totesin että ei tästä tule mitään ku perä lähtee irti Kokoajan. Vaihdoin eturenkaat taakse ja toisinpäin, niin ero oli kuin yöllä ja päivällä. Nyt auto tosi (ehkä jopa liian) rauhallinen mutkissa. Näin sitä oppii kuinka älyttömän pienet asiat vaikuttaa ja on taas vähän viisaampi. Harmi kun ei uskaltanut kokeilla kisan aikana moista.

Oli myös hauska todeta myös videolta että taisi hieman jännitystä olla liikaa ja pää ei kestänyt. Jos joku oli hiukankaan hiillostamassa perässä niin melkein välittömästi aloin ajelemaan miten sattuu.

106
Moi

Aika ajoissa kutsun laitoitte jos kisa om 6.4? Päivämäärä pitää paikkansa?


107
Et oo vissiin kerenny vielä kämpille  :wink:

108
Yleinen ilmapiiri oli tosi rento ja itsekin jo vakavasti harkitsin kisakokemuksen kartuttamista tälläkin lajilla, mutta tämä kisa laittoi tuon "vakavuutensa" takia kyllä vielä mietintämyssyyn muutaman epäröinnin.
Jos tätä "markkinoidaan" helposti lähestyttävänä sarjana, oli se jotain muuta.
Ei tämän yhden kisan takia kannata epäröidä, toivon että tapahtuneesta oppineena jokainen tulee paremmalla asenteella seuraaviin kisoihin Vantaalle.

Ovella kävi muuten kääntymässä päivän aikana muutama varmaan lajista kiinnostunut ihminen...yksi ainakin
oli koska tajusin avata suuni ja ohjasin "peremmälle" ja  kerroin sen mitä kisoista ja lajista tiedän.
Mielestäni tuohon "sisään heittoon" voisi panostaa, koska kaikki eivät välttämättä "uskalla" itse lähestyä...
ainakaan jos kisailu on melun perusteella MM-tasoa ;)
Tuo on totta, katsojiin pitäsi panostaa enemmän, jos saadaan edes yksi kiinnostumaan lajista jokaisessa kisassa mitä Suomessa järjestetään niin saataisiin hyvää kasvua lajille.

Tähän täytyy kyllä Tero panostaa meidän seuraavassa kisassa.

109
Tulokset / SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 15.01.13 - klo: 13.28 »
Mun mielestä se on ihan selvä miksi Kaitsu pitelee Hokea hieman pidempään. Koska sieltä tulee juuri autoja ja niiden eteen ei voi heittää. Siitä vasta sanominen tulisikin. Minäkin tein näin useasti kun olin nostamassa. Mutta ei B-Finaalistit ainakaan valittaneet. Tämä vääntö on nyt ihan naurettava ja en voi uskoa että joku on tosissaan tässä asiassa. Menee ihan pikkasen yli...

110
Kai sitä ääntä saa pitää jos pysyy asiallisena eikä häiritse esim liikaa kuulutusten kuulemista. Mielestäni kilpailussa voidaan vaatia katsojilta hiljaisuutta jos esim kuulutuksista ei muuten saa selvää, ne on kuitenkin aika tärkeitä kuskeille. Tämän toki varmaan kilpailunjärjestäjä ilmoittaa paikan päällä jos näin on.   Kaikilla kilpailujärjestäjillä ei varmasti ole laittaa rahaa johonkin audiovehkeisiin niin paljon kuin jollain toisella. Tilat voivat myös vaikeuttaa äänentoiston kuuluvuutta ainakin sisäradoilla. 

Ja yleisesti ottaen kisoissa joissa minä olen ollut on aika hiljaista katsomon puolella. Ja hyvä niin.

111
Tulokset / SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 15.01.13 - klo: 08.37 »
Mitäs ihmeen katastrofaalista tuossa sitten tapahtui?

112
En tiedä tarkoittiko Jerry sitä että yleisössä kuuluu huutaa. Oli kyllä ensimmäinen kerta kun tuollaista älämölöä missään kisoissa kuulin, ja täytyy sanoa että tuo yleisön käyttäytyminenkin oli aika häiritsevää. Pitäisi antaa kuitenkin kuskeille ja nostajille mahdollisuus kuulla kuulutukset, että tietää tilanteen radalla. 

Siellä oli jotain autoa nostajan jalkojen juuressa jumissa niin ettei nostaja sitä huomannut kun oli kuolleessa kulmassa. Ei kyllä varmaan kuullutkaan että siinä joku ruopii jumissa, kun jengi huusi kuin heikkopäiset siellä yleisössä. Yleisesti nostajille huudeltiin aika paljon. Tai siis aina kun joku PK seudun kuski kaatoi, niin alkoi hirveä älämölö. Ei varmaan helpota kuskien ja nostajien suoritusta. Ja sittenhän se homma lähti käsistä kun nostajaa alettiin haukkumaan.

Jollain kuskilla meni kuppi ihan nurin kun ei sujunut  ja jotkut ajoi sikaa mielestäni ihan tarkoituksella. Sitten syytellään edessä menevää jos itse ajetaan perään yms. Itsellä oli vaikeuksia saada tilaa kierroksella ohitettavalta finaalissa mutta se oli jotenkin ymmärrettävää kun B-finaalissa oli suht uusia harrastajia mielestäni. A-Finaalien sekoilut ihmetyttää kyllä kovasti. Mutta se kertoo vaan siitä että porukka ottaa homman vähän turhan vakavasti vaikka kyseessä vain kerhokisa. Ja siitä että tuomari puuttui.

Huono maku jäi noista kisoista kyllä meikäläisen suuhun. Ennenkin on tuomarit puuttunut kisoista, mutta tällaista kokemusta ei silti ole jäänyt. Tässä alkaa miettimään että meneekö nämä SC kisatkin nyt siihen suuntaan ettei kohta huvita enää osallistua. Toivottavasti ei koska on minun lempiluokkani toistaiseksi.

113
Team Durango / Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 15.01.13 - klo: 00.24 »
Autoa tuli säädettyä Nokian kisassa, ja nyt ei toimi sitten yhtään Turussa tuo auto. Tai sitten pitäisi opetella täysin uusi ajotapa.

Nokialla olisi voinut kyllä takamoottorisena toimia paremmin

Yhden osan olen jopa autosta jo rikki saanut :) Kyllä kestää pommitusta, vaikkei ehkä siltä näytäkään. Optioita ei tähän asti ole ollut, mutta viikonloppuna ruuvasin hieman Revolution ja Exotek hipoa autoon. Revolutionin painoja ja Exotekin 15 hexit (Must have), Iskarinhatut ja aika kätevän HD ratassuojan joka on helppo irrottaa, kun alaruuvia ei tarvitse kuin hieman löysätä.

114
Tulokset / SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 14.01.13 - klo: 19.43 »
Siis mä ymmärsin että joku nostaja on tehnyt vääryyttä, mutta tuosta kuvailusta  saa sen kuvan että nostaja koki vääryyttä.

115
Tulokset / Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 13.01.13 - klo: 22.49 »
Tilan saaminen kierroksella ohitettavalta tuntui olevan finaaleissa mahdoton tehtävä ellei vetänyt riskillä tai tuurilla vaan. Siihen olisi toivonut kuulutuksilta apua. Porukka huuteli itse siellä että tilaa, mutta meikäläisen keskittyminen riittää just siihen ajamiseen. En pysty siinä huutelemaan samalla. B-Finaalissa oli niin iso tasoero, että oma ajo meni välillä ihan plörinäksi kun pari kierrosta sai roikkua jonkun perässä ja muut meni karkuun...

116
Tulokset / SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 13.01.13 - klo: 18.30 »
Nostajille huutaminen on tilanteeessa kuin tilanteessa epäasiallista, tuli se sitten korokkeelta tai katsomosta. Vielä kun huudellaan törkeyksiä. Tosi P**ska maku jäi ihmisten käytöksestä kisoissa.

Ja sama maku jäi muutamien A-Finalistien ajosta, kun hommassa oli vähän liikaa yrittämistä ja ajeltiin muita mielestäni tarkoituksella.

117
Ihmetyttää toi eräjako. Minä esim olen 1 erässä vaikka kisaakaan ei ole takana sarjasta. Olet Riku samassa erässä. Sittaas Hoke joka oli tikkurilan ekassa kisassa mukana, on tuolla erässä 4.

En toki valita. Vain ihmettelen. Pääasia että erissä kuskien nopeus on jokseenkin kartalla. Ja näin varmasti tapahtuu tällä jaolla.

4. Erä on sarjataulukon mukaan "kuumaheatti" ja 1. Erä on ei sarjaan osallistuneiden "kuumaheatti", eli sinut on laskettu vetomieheksi!

-Henkka

HEH. Aivan. Vetomiehiähän tässä ollaan  :wink: Olin vaan siinä käsityksessä että Riku olisi ollut tuolla tiksin ekassa kisassa. Siksi ihmettelin...

118
Ihmetyttää toi eräjako. Minä esim olen 1 erässä vaikka kisaakaan ei ole takana sarjasta. Olet Riku samassa erässä. Sittaas Hoke joka oli tikkurilan ekassa kisassa mukana, on tuolla erässä 4.

En toki valita. Vain ihmettelen. Pääasia että erissä kuskien nopeus on jokseenkin kartalla. Ja näin varmasti tapahtuu tällä jaolla.

119
Yleinen keskustelu / Minkä auton ostan -osio
« : 05.01.13 - klo: 16.48 »
Et edes ole katsonut Team Durangon autoja millä ajetaan todella lujaa kisoissa?

Mielestäni sitä ei sovi jättää pois listasta.

120
Yleinen keskustelu / Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« : 04.01.13 - klo: 07.15 »
Isoo peukkuu!

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 41