Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JiiIii

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 12
151
Suoran loppuun kärrätty savea, tasoiteltu ja suolattu, mutta sen verran oli pehmeää ettei päässyt lätkäämään, ehkä huomenna...

152
Jos rata on siinä kunnossa että siellä pääsee touhuamaan, niin tarkoitus olisi tänään paikata pääsuoran lopun röykkyjä. Estää siis pääsuoran käytön, mutta viritetään joku "jokeriprofiili" käyttöön (jos nyt ajamaan pääsee).

153
Ja huomenna siis 31. päivä  :wink:

Olis tarkoitus ehtiä paikalle ennen kuin pistetään rata kiinni, ja huitasta muutama akku tuupilla.

154
Hikinen päivä eilen Lavangossa, poikkeuksellisesti enemmän krossareita kuin sc-autoja radalla. Pääsuora hieman kuoppainen, mutta rata muuten hyvässä iskussa! Vielä kun hierotaan uusien tuplien heitot kuntoon niin pääsee toistakin uutta profiilia testaamaan.

155
Ei ole ajokunnossa tämän päivän sateiden jälkeen, tuskin vielä huomennakaan vaikka ei tulisikaan lisää vettä.

156
Parin päivän aikana tullut sen verran paljon vettä, että epäilen onko ajokunnossa? Ja huomenaamulla vissiin lisää luvassa.

157
Sähkökontista löytyy pehmeäharjaksisia harjoja, hiekat pois mieluummin niillä kuin karkeilla katuharjoilla.

158
Kiitos kisajärjestäjille, hieno kolmen päivän putki (rc-autoilua) talvikauden päätteeksi.
Rata oli messuja ajatellen erittäin toimiva, ei mitään hankalia paikkoja joissa autot jatkuvasti nutullaan vaan hyvää viihdettä yleisölle ja tiukkaa kisaa kuskeille.

159
Tamiya / Vs: TRF 503
« : 06.02.14 - klo: 10.40 »
MSRP 1205$  :tongue:

160
Saako pizzan kanssa mennä korokkeelle jos pidetään lounastaukotreenit?

161
Nelkussa on melko hiljaista, voisin ajaa tuupiin mutta ilmoittautuminen onkin jo sulkeutunut, ehkäpä kauniisti pyytämällä onnistuu?

162
Kiitos vaan, hyvät rallit oli, mutta mekkaustila oli tämänkokoiselle porukalle liian pieni; varaston piippuhyllyllä oltiin kuin sillit suolassa, ja kun vielä rälläkkä lauloi korvan vieressä niin kyllä kelpasi mekata  :tongue:

163
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« : 09.01.14 - klo: 10.26 »
K1 shortylla, tarvittavat osat U4456 (Cougar KF) ja 125t hihna:

http://s1036.photobucket.com/user/carlos19691/media/image_zps89a3e663.jpg.html?sort=3&o=1

RCtechistä siis bongattu, ei oo oma viritys.

164
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 02.01.14 - klo: 14.40 »
Ei välttämättä... jos Mikko ei saa valvojaa paikalle illaksi.
Koska itse olen Joensuussa kisaamassa.

Koittakaas nyt joku innokas saada valvojaksi, treenaamaan oltaisi tulossa...

165
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« : 30.12.13 - klo: 10.47 »
Tuupilla tullut ajettua kolmereikäisillä männillä, sillä perusteella ajattelin lähteä liikkeelle 40/35 öljyillä. Diffit 7/4.

Ei toiminut noin paksut öljyt nelkussa, parin illan ajon jälkeen öljyt on 35/27.5 ja diffit 5/4k. Melko kevyt on suoraan paketista, ajokunnossa 1705g, moottorinjohdot lyhentämällä mennään alle 1700g  :wink:

166
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« : 27.12.13 - klo: 20.01 »
Pitäis alkaa viikonloppuna kasailemaan Aeroa ja aattelin onko joku ehtiny testaileen setuppia liukkaalle big bore mäntien ja öljyjen suhteen.

Tuupilla tullut ajettua kolmereikäisillä männillä, sillä perusteella ajattelin lähteä liikkeelle 40/35 öljyillä. Diffit 7/4.

167
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 25.12.13 - klo: 21.21 »

168
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR
« : 21.10.13 - klo: 13.55 »
Talven eka WJ ajettu, tuloksena SV2:sella 4.sija. Rata oli hieman haastava iskariöljyjen levittyä radalle ekan eräkierroksen lopussa, ei meinannut pulkka oikein kääntyä, mutta pienillä muutoksilla (peräpäähän) tuokin hieman parani. TLR22:sen takapuntista tuli modattua lisäpaino joka kiinnittyi taka-aurauspalaan, ja akut (saddle) oli siirretty taakse, aivan moottoriin kiinni. Akkujen siirtäminen eteenpäin olsi saattanut parantaa kääntyvyyttä, mutta kyllä tälläkin pärjäili.

169
No niin, talvikausi avattu ja omalta osalta yli odotusten (tuloksena tuupin 4.sija). ISO KIITOS kisaorganisaatiolle, pitkä päivä saatiin vietyä läpi vaikka vastoinkäymisiä olikin!
Keskimoottorillakin ehti ihan mukavasti vaikka rata öljyttiin ekan eräkierroksen lopussa, ongelma ei ollut takapidon vaan kääntyvyyden kanssa. Pieniä muutoksia 3.alkueräkierrokseen, ja sitten mentiinkin samoilla säädöillä loppuun saakka. Hieman huoletti lähes sileät takarenkaat kisaan lähdettäessä, mutta eipä ne sitten lopulta paljoa päivän aikana kuluneetkaan  :wink:

170
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 18.08.13 - klo: 19.00 »
Valmiina sisäkauteen.


171
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR
« : 11.08.13 - klo: 19.33 »
Ennen Vantaan Maastosarjan kisaa kaivoin SV2:sen esiin säilytyksestä kun tuli palasteltua SVR:ä, eikä ollut löytynyt kaivattua osaa pakista ja ajohalut olivat kovat! Auto toimi hyvin, ja kun oli odotettavissa että kisat ajetaan taas kovalla pidolla päätin lähteä sillä myös kisaan. Kisat sujuivat hyvin, ja kun auton säätämiseen ulkoradalle tuli hyvä "tatsi" päätin ajaa keskimoottorilla myös Joensuussa.

Siellä ei samanlaista pitoa olisi, joten vaihdoin pohjalevyn melkolailla enemmän fleksaavaan komposiittipohjaan. Pientä muutosta iskariöljyihin ja linkkien pituuksiin, ja auto toimi hyvin myös pienemmällä pidolla. Liikaa tuli ajettua varmistellen, mutta ainakin itse vakuutuin siitä että keskimoottorin saa toimimaan myös liukkaammalla radalla.

172
Olipa hikinen viikonloppu, kolme päivää radalla riittävässä lämpötilassa, varikon katoksen alla viihtyi oikein hyvin. Lavangon rata näytti taas "erikoisuutensa", molempina päivinä parin viimeisen alkueräkierroksen aikana muodostui kunnon bluegroove, ei tarvinnut paljon tuupillakaan varoa kaasun kanssa.
Mihinkään ei voi ilmeisesti olla tyytyväinen, eka A-finaalipaikka tuupissa maistui hyvältä, mutta lopulta finaalien viimeinen sija taas melkoiselta pettymykseltä. Nelkussa ei oikein saanut hyvää rytmiä päälle, tuloksena B-finaali ja vaiherikkaita finaaleja pienellä keijoilulla ainakin Tepon ja Maxin kanssa. Viikonlopun ainoan stopparin (?) saattelemana tuli ainakin opittua että malttia kaivataan lisää.

Kiitokset järjestäjille ja kahvion väelle!

Ja Schumacher SV2 ja K1 toimivat erinomaisesti koko viikonlopun :)

173
Uusittu osuus (korokkeen edessä) suolattu reilulla kädellä, joten saattaa olla heti aamusta vielä kostea.

174
Rata eilisen jäljiltä:

175
...tuodaan siihen uutta savea pintaan koko suoran verran ensiviikolla ja jyrätään tasaiseksi.

Uutta pääsuoraa odotellessa rata tällä hetkellä hyvässä kunnossa (suora myös), joten eikun ajamaan!

176
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 07.05.13 - klo: 12.01 »
Onkos krossirata mahdollisesti saatu jo ajokuntoon?

177
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« : 06.05.13 - klo: 14.49 »
Samoilla eväillä kuin Sami lähdettiin ulkoradalle, maavaraa 3 mm lisää (24 mm) ja nappi pohjaan.
Hyvin tuntui etenevän, öljyjä joutuu hiukan jäykistämään mutta mulla taisikin olla selkeesti notkeemmat kastikkeet kuin Samilla ja esim. Miikalla.

Ratasdiffitkin tuli tilattu, testaus alkakoon!

178
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR
« : 29.04.13 - klo: 08.58 »
Talvikausi saatu päätökseen, keskimoottori taitaa siirtyä odottelemaan syksyä ja otetaan takamoottori taas käyttöön. Ohessa setuppi Model-Exposta (siis SV2:seen), auto oli nopea ja todella helppo viedä, ei jäänyt siitä menestys kiinni. Lauantaina ei tullut enää muutoksia tehtyä, perjantain treeneissä tehtiin viimeiset viilaukset; pidon parantuessa (sisään)kääntyvyyttä alkoi olla jo liikaakin, löysempi etuöljy teki keulasta huomattavasti neutraalimmin ja mutkiin sai ajaa ihan huolella ilman mitään yllättäviä liikkeitä.

http://db.tt/jcf8zv2z

179
Schumacher / Vs: Schumacher Mi4 ja Mi5 -touring-autot
« : 25.04.13 - klo: 13.11 »
Kovalla pidolla tuo leveyden kasvattaminen tuntui lisäävän kääntyvyyttä, eli rollasi entistä helpommin.

180
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 09.04.13 - klo: 17.46 »
Nämä yli tehokkaalla koneella ajavat kuskit eivät varmasti vaihtaisi stanukoneeseen vaikka mahdollisuus tulisi.

Takavetokrossissa ei ihan oikeasti mielestäni ole mitään syytä nykyisellä järjestelmällä lähteä väkisin tekemään stanuluokkaa ainakaan SM sarjan yhteyteen.

En usko että stanukrossilla olisi tarkoituskaan kalastaa niitä ylitehokkaalla koneella ajavia pois viristä. Stanuluokka ei kelpaa SM:n yhteyteen mutta kourallinen kansallisen kuskeja on ok?

Ei tässä muuta, meillä kaikilla on vissiin liikaa aikaa  :tongue:

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 12