Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - jarkko

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Tulokset / TP-10, Helsinki 14.8. aikataulu ja erälista
« : 13.08.10 - klo: 11.23 »

GasPower Touring III, 08/2010                  
Lauantai 14.8.2010,   UAU@tattarisuon rata                  
                  
Aikataulu / Time table                                 
Ohjattu harjoitus / Controlled practice (14 min)                  
Erä/heat   P1   P2         
   TP 1   8:00   9:04         
   TP 2   8:16   9:20         
   TP 3   8:32   9:36         
   TP 4   8:48   9:52         
                  
Ilmoittautuminen / Registration            8:00-10:00      
                  
Ohjaajakokous / Drivers meeting            10:15      
                  
Alkuerät / Qualifying  (3 min warm-up + 7 min)                  
Lämmittelyn lähtöaika /  warm up start time                  
Erä/heat   Q1   Q2   Q3   Q4   
   TP 1   10:40   11:40   13:00   14:00   
   TP 2   10:52   11:52   13:12   14:12   
   TP 3   11:04   12:04   13:24   14:24   
   TP 4   11:16   12:16   13:36   14:36   
                  
                  
Finaalit / Finals                  
                  
   TP  1/2 fin B      (3 + 20 min)      15:50   
   TP  4 nopeimman harj.   (15 min)      16:20   (Top 4 practise)
   TP  1/2 fin A      (3 + 20 min)      16:40   
   TP-10 FINAL      (3 + 45 min)      17:40   
                             
                  
Palkintojenjako / Prize ceremony               19:00   
                  

---------------------------------------------

Erälista

GasPower Touring III, 08/2010            
15.8.2010,   UAU@tattarisuon rata            
            
Erälista  /  Heats and drivers            
            
Erä    Nro   Driver      
TP 1   16   Janne   Westerlund   
TP 1   31   Jethro   Lehtojärvi   
TP 1   20   Matti   Iivonen   
TP 1   23   Tero   Kupari   
TP 1   33   Mika    Rinne   
            
TP 2   18   Ossi   Kaario   
TP 2   26   Harri   Kaasinen   
TP 2   19   Aarre   Sillanpää   
TP 2   21   Ville   Rönnqvist   
TP 2   32   Joni   Hiltunen   
TP 2   29   Marko   Salminen   
            
TP 3   12   Jomi   Pulli   
TP 3   11   Alexey   Egorov   
TP 3   5   Daniel   Kalves   
TP 3   13   Lari   Jäppinen   
TP 3   14   Niko   Putkonen   
TP 3   24   Lassi   Salo   
            
TP 4   7   Matias   Kuusinen   
TP 4   3   Tony   Raikas   
TP 4   1   Teemu   Saarinen   
TP 4   17   Alexander   Naumov   
TP 4   8   Sami   Munck   
TP 4   34   Teemu   Leino   
            

32
Kilpailukutsu

FinTrack Tour 2010 VIII  /  GasPower Touring 2010 III
14.8. - 15.8.2010 Tattarisuon pienoisautorata, Helsinki

Uudenmaan autourheilijat Ry (UAU) kutsuu RO-touringautoilijoita Helsinkiin Tattarisuon radalle lauantaina 14.8.2010 GasPower Touring III ja sunnuntaina 15.8.2010 FinTrack Tour VIII osakilpailuun. (Akk:n lupa no:          ) 

Luokat:
Lauantai 14.8.2010: TP-10 (SM)
Sunnuntaina 15.8.2010:  TSM-10 (SM),  TSS-10 (NM) ja TSP-10

Toimihenkilöt:

Lauantai 14.8.2010
Tuomariston puheenjohtaja      Matti Korvenmaa
Kilpailunjohtaja      Jarkko Kuusinen   (040-5050081)
Tuomarit
Tuloslaskenta      C-M Fager & AMB
Katsastus

Sunnuntai 15.8.2010
Tuomariston puheenjohtaja      Matti Korvenmaa
Kilpailunjohtaja      Jarkko Kuusinen   (040-5050081)
Tuomarit
Tuloslaskenta      C-M Fager & AMB
Katsastus

Ilmoittautuminen AKK:n KITI-kisapalvelun kautta osoitteessa
http://kiti.akk-motorsport.fi 
Ilmoittautuminen päättyy maanantaina  9.8.2010 klo 23.59.
Mahdolliset jälki-ilmoittautumiset s-postilla -> jarkko.kuusinen@fountainpark.com

Osallistumismaksu
TSM-10      25 euroa
TSS-10      20 euroa
TSP-10      20 euroa
TP-10       25 euroa
Jälki-ilmoittautumismaksu kaikissa luokissa on 40 euroa.
Osallistumismaksu maksetaan käteisellä kilpailupaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.
Tarjolla vuokrapondereita ('a 5€/päivä).

Lisenssi
Voimassa oleva Akk:n lisenssi

Säännöt ja ajotapa
Autourheilun sääntökirja 2010 sekä
•   sähköluokissa FTT 2010 ohjeisto
•   TP-10 luokassa GasPower Touring sarjasäännöt ja –ohjeisto
Ilmoittautuminen on osallistujan puolelta samalla vahvistus sille, että hän tuntee ym. säännöt.

Aikataulu ja erälistat
Julkaistaan ilmoittautumisajan päätyttyä rc10.fi foorumilla.

Vastuu
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailunjohdon antamia määräyksiä.

Kilpailupaikka
Tattarisuon pienoisautorata, joka sijaitsee Helsingin kaupungin Nuorten liikennekoulutusalueella (Tattarisuontie 32, 00770 Helsinki).
http://kartta.hel.fi

Lisätiedot
Jarkko Kuusinen, puh. 040-5050081 tai sähköposti jarkko.kuusinen@fountainpark.com

Muuta

> Varikko EI ole katettu. Kannattaa tuoda oma teltta
> Omat pöydät, tuolit ja jatkojohdot mukaan..
> Kilpailupaikalla on saatavilla sähköä.
> Kilpailupaikalla on puffetti

Tervetuloa!

34
Tämä ei ole keskusteluketju, vaan kutsu kyselyyn.

Jos olet miettinyt stock-luokkien kilpailuihin osallistumista ensi sisäkaudella, käy vastaamassa C-12 stock -luokan kyselyyn.

Tämä on C-12 stock -luokkaan liittyvä neuvoa-antava epävirallinen kartoitus.
Vastausaikaa on vielä muutama päivä, jonka jälkeen tuon tulokset tänne suodattamattomina.

Vastaaminen on anonyymia.
Samasta osoitteesta raportointiin tulee kuitenkin vain yksi vastaus eli riittää kun jokainen vastaa yhden kerran   :police:
Jos olet jo kertonut mielipiteesi, voit ohittaa tämän kutsun.

Klikkaa linkkiä ja osallistu kyselyyn:
https://www.survette.com/3134-2196-11@c12&8fg6pk&no-intro



Jarkko

35
Tulokset LS-5

1   Pekka Heikkilä   77   30:19,9
2   Teeme Savolainen   76   30:19,1
3   Jonni Kotola   73   30:14,9
4   Thomas Sojakka   73   30:15,2
5   Marco Käyhkö   72   30:00,2
6   Marko Nurmi   69   30:13,8
7   Pasi Nevalainen   64   26:06,9
8   Toni Pernu   53   22:20,2
9   Ilpo Koivisto   37   15:21,3
10   Kari Tamminen   36   15:08,2
11   Marko Veho   36   15:13,2
12   Jyri Konoila   35   15:05,9
13   Matti Iivonen   7   03:10,6
14   Tuomo Otsavaara   35   15:02,2
15   Antti Kurvinen   35   15:04,8
16   Tim Malmsten   34   15:17,4
17   George Gustafsson   34   15:19,9
18   Mika Mäläskä   34   15:32,3
19   Tapani Kurvinen   21   09:48,9
20   Kari Ikävalko   13   06:13,5
21   Jari Virtanen   12   05:34,4
22   Seppo Koskenmäki   0   ---
23   Kari Oikkonen   0   ---
24   Veikko Jalas   0   ---


Tulokset GT-8

1   Jiri Jokinen   78   30:21,2
2   Juha Menna   76   30:00,8
3   Vesa Rousku   76   30:20,1
4   Mika Rinne   75   30:18,3
5   Peter Erna   69   30:04,7
6   Pekka Kuronen   55   23:03,5
7   Juha Rousku   44   21:13,2
8   Juho Hattunen   0   00:10,1
9   Antti Laurinkoski   36   15:01,2
10   Markus Allonen   35   15:12,8
11   Tommi Turku   35   15:31,8
12   Riku Forsström   33   15:22,7
13   Jarmo Allonen   0   ---


Kiitokset kilpailijoille, järjestävälle tiimille (ja sään haltijoille).

Tervetuloa ensi vuonna uudestaan.   

36

Aikataulu


LS-5 ja GT-8 luokkien kilpailu Tattarisuon radalla 6.6.2010                     
Aikataulu

Varikko aukeaa 07.00.                     
                     
Harjoittelu eräryhmittäin                     
   Eräryhmä   P1   P2            
LS-5   1   8:00   9:12   (10 min)         
LS-5   2   8:13   9:25   (10 min)         
LS-5   3   8:26   9:38   (10 min)         
LS-5   4   8:39   9:51   (10 min)         
GT-8   5   8:52   10:04   (7 min)         
GT-8   6   9:02   10:14   (7 min)         
                     
Ilmoittautuminen      8:00 – 10:00            
Ohjaajakokous         10.30            
                     
Alkuerät                     
   Eräryhmä   Q1     Q2       Q3         
LS-5   1   10.50   12.20   13.50   (3+10 min)      
LS-5   2   11.06   12.36   14.06   (3+10 min)      
LS-5   3   11.22   12.52   14.22   (3+10 min)      
LS-5   4   11.38   13.08   14.38   (3+10 min)      
GT-8   5   11.54   13.24   14.54   (3+5 min)      
GT-8   6   12.05   13.35   15.05   (3+5 min)      
                     
Tuomariston kokous          15.25            
                     
Finaalit                     
LS-5      D-finaali   15:45      (3+15 min)      max 9 autoa
   GT-8   B-finaali   16:10      (3+15 min)      
LS-5      C-finaali   16:35      (3+15 min)      
   GT-8   5 nop. harj.   16:55   (10 min)         
LS-5      5 nop. harj.   17:10   (10 min)         
LS-5      B-finaali   17:25      (3+15 min)      
   GT-8   A-finaali   17:50      (3+30 min)      
LS-5      A-finaali   18:30      (3+30 min)      
                     
Palkintojen jako      19:40            



Erälista

Erä   Luokka   Nimi      Seura
1   LS-5   Koskenmäki   Seppo   RiiUA
1   LS-5   Veho   Marko   UAU
1   LS-5   Konoila   Jyri   UAU
1   LS-5   Kurvinen   Antti   UAU
1   LS-5   Ikävalko   Kari   UAU
1   LS-5   Otsavaara   Tuomo   UAU
            
2   LS-5   Malmsten   Tim   UAU
2   LS-5   Nurmi   Marko   UAU
2   LS-5   Kurvinen   Tapani   UAU
2   LS-5   Oikkonen   Kari   LohUA
2   LS-5   Gustafsson   George   UAU
2   LS-5   Mäläskä   Mika   EPUA
            
3   LS-5   Savolainen   Teemu   SaiKart
3   LS-5   Koivisto   Ilpo   UAU
3   LS-5   Tamminen   Kari   UAU
3   LS-5   Iivonen   Matti   KyPak
3   LS-5   Jalas   Veikko   UAU
3   LS-5   Virtanen   Jari   UAU
            
4   LS-5   Heikkilä   Pekka   MäntsMK
4   LS-5   Pernu   Toni   LohUA
4   LS-5   Käyhkö   Marco   UAU
4   LS-5   Kotola   Jonni   UAU
4   LS-5   Nevalainen   Pasi   UAU
4   LS-5   Sojakka   Thomas   UAU
            
5   GT-8   Jokinen   Jiri   UAU
5   GT-8   Rousku   Vesa   VihUA
5   GT-8   Kuronen   Pekka   UAU
5   GT-8   Rousku   Juha   TapUA
5   GT-8   Aallonen   Markus   AAU
5   GT-8   Menna   Juha   TUA
5   GT-8   Laurinkoski   Antti   JärvSRK
            
6   GT-8   Erna   Peter   UAU
6   GT-8   Hattunen   Juho   UAU
6   GT-8   Turku   Tommi   TAK
6   GT-8   Rinne   Mika   UAU
6   GT-8   Aallonen   Jarmo   SSK
6   GT-8   Forsström    Riku   UAU

37
LS-5 SM-OSAKILPAILU SEKÄ GT-8 KANSALLINEN KILPAILU 6.6.2010


Uudenmaan Autourheilijat, UAU ry kutsuu pienoisautoilijoita kilpailemaan LS-5 luokan
SM I -osakilpailuun sekä GT-8 luokan kansallisen kilpailuun Helsinkiin Tattarisuon radalle
sunnuntaina 6.6.2010 (Akk:n lupa no:     )

KILPAILUPÄIVÄN ALUSTAVA AIKATAULU

Rata-alueen portit aukeavat klo 07.00

Aloitus klo 08.00
- 2 kpl ohjattua vapaata harjoitusta a’ 10 minuuttia
-ohjaajakokous
-3-4 kpl alkueriä ’a 10 minuuttia (tarkennetaan myöh.)
- C-, D- …finaalit ’a 15 minuuttia
- 5 nopeimman harjoittelu 10 minuuttia
- B- finaalit 15 minuuttia
- A- finaalit 30 minuuttia

Tarkempi aikataulu julkaistaan RC10.fi -foorumilla 3 pv ennen kilpailua.

KILPAILUN JOHTO

Kilpailun johtaja – Jarkko Kuusinen
Tuomariston pj. – Matti Korvenmaa
Katsastus –  Tomas Hassel, Matias Kuusinen
Kilpailutuomaristo –  Tommi Wiksten, täyd. myöh.
Tuloslaskenta – Jussi Torkkola
Ratamestari –  Matias Kuusinen

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoittautumisessa käytetään AKK:n KITI järjestelmää osoitteessa
http://kiti.akk-motorsport.fi
Ilmoittautuminen alkaa 24.5. ja päättyy 29.5.2009 klo 23.59

Tiedustelut:  Jarkko Kuusinen, puh. 040-5050081 tai sähköposti jarkko.kuusinen(ättiä)fountainpark.com

KILPAILUMAKSUT

LS-5  SM  25 €
GT-8 kansallinen  20 €
Maksetaan käteisellä kilpailupaikalla. Jälki-ilmoittautumismaksu 40 €

LISENSSI

Voimassa oleva AKK:n kilpailulisenssi vaaditaan kaikilta kilpailijoilta.

SÄÄNNÖT

Autourheilun sääntökirja 2010 sekä voimassa olevat
-   FIN LS-5 sarjasäännöt
-   GT-8 sarjasäännöt

PALKINNOT

LS-5 luokassa palkinnot sarjasääntäjen mukaisesti.  GT-8 kansallisessa palkitaan 6 parasta.

PUFFETTI / VAHVISTETAAN MYÖHEMMIN

RADAN PIDOTUS

Rata on pidotettu viikolla 19 Tornadon kestopidotusaineella ja tarvittaessa tehdään täydennyspidotusta ennen kilpailua.

MUUTA

Kilpailupaikalla on saatavissa sähköä.
Omat pöydät, tuolit ja jatkojohdot mukaan.
Suosittelemme oman telttakatoksen mukaanottamista. Katettua varikkoa ei  ole.

VASTUU


Jokainen kilpailija vastaa siitä, että tuntee viralliset kilpailusäännöt ja oman luokkansa säännöt. Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA

Tattarisuon pienoisautorata, joka sijaitsee Helsingin kaupungin Nuorten liikennekoulutusalueella
(Tattarisuontie 32, 00770 Helsinki).    http://kartta.hel.fi

38
Oliko jarkko sun "nopeassa" softassa kaikki 1-15 säätöparametriä?

Säätöparametrien määrä kasvoi käsittääkseni vasta tammikuun päivityksen myötä. Mun noparin softa on marraskuun "HOT" -versio jossa säätöparametrit vakiomallin mukaiset.

Mikäköhän moottori olisi oikea saattamaan stock-luokan vauhdin taas stock-luokan periaatteita vastaavalle tasolle? Olisiko 21.5T vai 25.5T?

Mitenköhän lujaa nää nykysäätimet olisi vieny turistia meidän vanhalla ankkurisorvinmoottorilla joka oli 45-lankainen hiilikone. Varmaan liian lujaa ainakin mulle ;-))

edit: typo

39
Tulokset / DHI Cup 2010
« : 17.12.09 - klo: 17.27 »
Uuden kisavuoden avaa perinteisesti tammikuun 8.-10. Tanskan Odensessa ajettava DHI Cup
http://www.dhi-cup.dk/

Ilmoittautuminen päättyy tänään. Vielä ehtii ja mahtuu mukaan.


Viriin ilmoittautuneiden listalta löytyi äsken (DHIn listan järjestyksessä)
-Arto Heinonen
-Harri Lukkari
-Christer Andersson
-Juho Levänen
-Lasse Ilvessalo
-Matias Kuusinen
-Simo Ahoniemi
-Teemu Leino
-Toni Niinivirta
Yhteensä tällä hetkellä 71 ilmoittautunutta, kun virin enimmäismäärä on 90 kuskia.

Siellä ajetaan myös Super Stock 13.5T -luokka, johon on ilmoittautunut 105 kuskia.
Mukana Suomesta Henry Salmen.

40
Taustaa:  eteläisen Suomen alueella on syksyn aikana valitettu kisojen päällekkäisyyksistä. Hyvä puoli asiasta on tietty se, että kisoja (ja muuta ohjelmaa) on paljon tarjolla, mm.
> Alue-8 sarja
> Alue-5 sarja
> Winter Jumps sarja
> Casino Cup kilpailut Korian radalla
> kerhokilpailujen sarja Espoo RC-Centerissä
> UAUn kerhokilpailut Rajatorpan radalla
> RC-Piste Race Centerin kisat
> muut kuin Etelä-Suomen sarjat (esim. Oulun Blue Carpet Cup)
> muut kisat ja pienoisautoilua liippaavat jutut (esim. Model Expo)

Yllämainituissa yhteyksissä järjestetään noin 20-25 kisaa lokakuun ja huhtikuun välisellä jaksolla.

Kuinka saisimme sovitettua kaiken kalenteriin fiksusti ja välttäisimme turhat päällekkäisyydet?

Nykyisellään meillä ei ole yhteistä kisakalenteria
-josta kisajärjestäjä voisi katsoa vapaana olevat ajankohdat
-johon voisi merkitä omat kisat muiden tiedoksi
-josta löytyisivät sekä paikallisemmat kapinat että isot kalenterikisat

Mitä löysin lyhyellä etsintäkierroksella
-AKK:n kalenteri (sis. vanhentuneita päivämääriä)
-tämän foorumin kalenteri (puuttuu esim. EM:t ja osa FTT-kisoista)
-PKSRCA:n sivuilla omat kisat esillä
-täällä foorumilla omassa topikissaan Winter Jumpsin kisapäivät
-täällä foorumilla omassa topikissaan Alue-8 kisapäivät
-täällä foorumilla omassa topikissaan Alue-5 kisapäivät
-osasta kerhokisoista päivämääriä ei ole ilmoitettu kovin pitkälle etukäteen

En tiedä vaivaako YHTEISEN JA YLEISEN KALENTERIN PUUTE monia muita, mutta tässä erinomaisessa tarjontatilanteessa syntyneet lukuisat päällekkäisyydet kertovat yhteiset kalenterin tarpeesta.

Samaa oli havaittavissa viime kesänä eli tämä nyt koettu ongelma ei ole vain sisäkauden asia.

Mihin ja kuinka kalenteri tulisi toteuttaa?
Mitä sen tulisi sisältää?
Kuinka tiedon ylläpito tulisi hoitaa, että pysyisi ajantasalla?
jne



edit: lisätty muu Suomi mukaan yhtälöön ;-)

41
Kilpailijoiden kanava / FTT 2010 rengas / Xenon 28
« : 15.11.09 - klo: 18.44 »
Kokemuksia 2010 FTT kisarenkaasta, Xenon 28, on Kapinoiden jälkeen kertynyt eri radoilla muutaman viikon verran.

Olisi kiinnostavaa kuulla minkälaisia kokemukset ovat olleet esim.
  -kuinka monta akkua ajoa renkaat kestävät ennen hajoamista tai ominaisuuksien oleellista
   heikkenemistä (virissä ja muissa luokissa)
  -kuinka tasaiselta on laatu vaikuttanut (liimaukset, renkaan vyön kestävyys, vanne)
  -ajettavuus

42
Tulokset / Alue-8 kerhokilpailu 21.11.2009 / Vantaa, UAU
« : 29.10.09 - klo: 00.24 »
Alue-8 sarjan ensimmäinen osakilpailu ajetaan lauantaina 21.11.2009 Rajatorpan radalla.

Laita ajankohta kalenteriin.

Ajattavat luokat osallistujamäärän mukaan, minimi 4 osallistujaa / luokka
-TSM
-TSP
-TSS
-C-12
-VTR
-WGT

Tämä on ennakkotieto.
Aikatauluun sekä muihin yksityiskohtiin palataan myöhemmin.

Alue-8 sääntöjen mukaan TSS-10 luokassa vapaa valettu kumirengas (siis myös Sorex 28 käy). Muissa Touring-luokissa renkaana on joko
-viime kesäkauden rengas VTEC 27R tai
-tulevan FTT-sarjan mattokisojen rengas Xenon 28
Sarjasäännöt täällä
http://rc10.fi/index.php?topic=41064.msg377053#msg377053

Ilmoittautumisia voi halutessaan laittaa jo tulemaan YV:llä jarkolle
-nimi
-luokka
-ponderi
-kide

UAU/jarkko

43
Mikä mahtaa olla aikataulu A-8 kisoissa kuluvalla talvikaudella?

Koitetaan lomittaa UAUn kerhokisat niiden kanssa sopivasti lomittain. Ajatus oli järjestää noin kerran kuukaudessa kerhokisat Torpassa.¨
A-8 menevät tietty edelle aikataulutuksessa.

Ja sitten pitää huomioida vielä RC-Piste Race Centerin mini&co Cup ajankohdat ja PKSRCAn Ulappatorin kisojen ajankohdat.

Vaikuttaa siltä, että tosikisaajalle on happeningiä tarjolla talven aikana ihan mukavasti.
Tuleekohan jo liikaa?

44
Tulokset / UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« : 08.10.09 - klo: 10.16 »
UAUn syksyn ensimmäinen kerhokisa pidetään Torpassa 17.10. lauantaina.

Tämä toimii samalla viriluokan osalta warm-up'pina viikkoa myöhemmin pidettäville Mäntsälän EM warm-up'eille.

Luokat
Ajetaan ne luokat, joihin tulee vähintään 4 osallistujaa. Osallistujahalukkuuden mukaan siis todennäköisesti seuraavia
FinTrack luokat /  luokkaan ilmoittautuneet kuskit
>TSM-10
   Jari Valkola
   Matias Kuusinen
   Viljami Kutvonen
   Karri Salmela¨
   Sami Salmela
   Henry Salmen
   Lasse Ilvessalo
   Jarkko Mustonen
   Jussi Torkkola


>TSP-10
   Jari Ahola
   Jyri Konoila
   Lasse Ilvessalo
   Markku Seppälä

>TSS-10
   Harri Kaasinen
   Aake Kutvonen
   Tuomo Otsavaara
   Sami Huhta

>C-12

sekä uudempina luokkina

>VTR-10
   Marco Käyhkö
   Jerry Hellström
   Janne Heikkilä
   Jyri Konoila
   Aleksi Otsavaara
   Jonni Kotola
   Janne Hallenberg
   Pasi Pynnönen
   Lasse Ilvessalo (osallistuu jos hoituu nostovuorot)

>WGT
   Ilpo Koivisto
   Jarkko Kuusinen
   Jani Vuojolahti
   Jiri Jokinen
   Joonas Vuojolahti

Aloitus klo 10.00 Torpan ovien auettua. Tarkempi aikataulu tulee myöhemmin.

Vapaasta harjoittelusta kiinnostuneille on yleensä riittänyt rata-aikaa aina eräkierroksen jälkeen.

Perinteisestä poiketen pyydämme ILMOITTAUTUMISET JARKOLLE ENNAKKOON, jotta osataan laatia aikataulu.

45
Vedin yhteen taulukkoon vuoden 2009 tuloslistoista löytämäni tiedot (= epävirallista)

PA lisenssiluokkiin (+FO ja WJ sarjat) osallistui yhteensä 289 kuskia.

Kuinka moneen luokkaan on osallistunut (lisenssiluokat)
yhteen          188
kahteen           63
kolmeen    23
neljään         11
viiteen         2
kuuteen        1
seitsemään      1

Kilpailijoiden lukumäärät eri luokissa (lisenssiluokat)

M-8        94 (mukana Finnish Open osallistujat)
M2-10    55 (mukana Winter Jumps osallistujat)
M4-10    53 (mukana Winter Jumps osallistujat)
TSP-10   48
TSM-10   39
C-12     35
T-8       34  (Finnish Open)
LS-5     28
TP-10    27
TSS-10    26
GT-8    15

Miniluokkaan löytyi yhteensä 88 osallistujaa (ei varmaan kaikki kerhokisailut mukana luvussa)
VTR-10 luokkaan löytyi yhteensä 22 osallistujaa

Osallistujien seurat
UAU   70
TUA   22
TamUA   16
RiiUA   11
OUA   10
LahUA   10
KyPak   10
Jkl srk   9
JärvSRK   8
LMM   7
MMRc   7
LohUA   6
VUA   5
EPUA   5
AAU   4
KotkaUA   5
HyUA   4
SRC   3
SaiKart   3
VääUA   2
SaloUA   2
KvanUA   2
KongUA   2
VMF     1
PoSUA   1
LoiUA   1
SuSeKa   1
TAK   1
TapUA   1
VaToSUA   1
VihUA   1
ÄkiUA   1
MäntsMK   1
LemUA   1
FED   1
HAU   1
PRCA    1

edit:
-lisätty WJ ja FO sarjojen osallistujat
-lisätty T-8 luokka

46
Yleinen keskustelu / Rajatorpan radan (UAU) asiat
« : 09.09.09 - klo: 18.02 »
Todettiin Sami Salmelan kanssa, että ei jäädä odottelemaan mattojen kuivumista, kun se näköjään edistyy tuskallisen hitaasti.

Asetellaan matot ajokuntoon nyt ja kurotaan raot umpeen sitten kun on tarpeen. Nämä matot näköjään käyttäytyvät erilailla kuin edelliset. Homma vie noin tunnin, jos muutama kaveri pääsee mukaan. Sittenpähän saadaan sisäkausi oikeasti käyntiin.

Kerro YV:llä tai tekstarilla (040-5050081) Jarkolle pääsetkö mukaan talkoisiin

a) perjantaina, aloitus vaikka 17.30
b) lauantaina, aloitus 10.00 ja ajoa sen jälkeen
c) sunnuntaina, aloitus klo 12.00

Se vaihtoehto valitaan mihin saadaan suurin porukka. 

47
Kilpailijoiden kanava / Lipot tulossa kaikkiin luokkiin ?
« : 13.08.09 - klo: 11.13 »
Meillä on Mäntsälän Kapinat perinteisesti toiminut uusien asioiden kokeilukenttänä. Jenkkilässä puolestaan sen roolin näyttää ottaneen Las Vegasin IIC, missä ajetaan syyskuussa ensimmäinen "All LIPO race". Myös 1/12 ja 1/10 mattoautot ajavat lipoilla.

Kysymys kuuluu, kuinka pitkään perässä ja millä viiveellä kulkee Eurooppa ja muut?

Alla poiminta IIC:n sivuilta:
"Throughout the years of the past IIC, we have watched our industry go through some changes in the equipment we use and the IIC has always lead the way in trying to do what we think is right for the racer as well as our industry. First it was Brushless Motors that came to our racing world and when not everyone was embracing them, we did and had the first major brushless event. Then we saw the onslaught of Lipo Batteries and the racing world looked at the IIC to see what we were going to do with Tech procedures, Safety requirements and allowances to allow racers to use this new technology. Then we were the first event to do a Handout Brushless motors and a huge success that was. Now another huge change is on the horizon of the racing world and after months of testing and input from many of the manufactures involved, We have made the decision that for all the 1/12th classes and both WGT classes we will only allow the 1 cell Lipo batteries making this years IIC the first all LIPO Event ever. There is no argument that Lipo Batteries are here to stay and a majority of the racers in the on road world have made the switch to these batteries and it is only a matter of time before the 1 Cell Lipo becomes the norm for pan classes. So we think this is the perfect time to bring this great advancement in batteries for pan cars to the IIC."

Linkki:
http://www.iic09.com/rules.php

48
Aikataulu lauantaina 13.6.2009

Alueen portit auki      7:00   

Harjoittelu eräryhmittäin            
   Erä               P1      P2   
   LS-5  1       8:00   9:12   (10 min)
   LS-5  2       8:13   9:25   (10 min)
   LS-5  3       8:26   9:38   (10 min)
   LS-5  4       8:39   9:51   (10 min)
   GT-8  1       8:52   10:04   (7 min)
   GT-8  2       9:02   10:14   (7 min)

Ilmoittautuminen       8:00 – 10:00      
Ohjaajakokous          10:30      
               
Alkuerät               
   Eräryhmä     Q1         Q2    Q3   
   LS-5  1      10:50   12:20   14:00   (3+10 min)
   LS-5  2      11:06   12:36   14:16   (3+10 min)
   LS-5  3      11:22   12:52   14:32   (3+10 min)
   LS-5  4      11:38   13:08   14:48   (3+10 min)
   GT-8  1      11:54   13:24   15:04   (3+5 min)
   GT-8  2      12:05   13:45   15:15   (3+5 min)
               
Finaalit               
   LS-5   C-finaali        15:50      (3+15 min)
   GT-8   A-finaali        16:15      (3+30 min)
   LS-5   5 nop.harj.   16:55      (10 min)
   LS-5   B-finaali        17:10      (3+15 min)
   LS-5   A-finaali        18:00      (3+30 min)
                     
Palkintojen jako      19:00         

49
KILPAILUKUTSU 13.6.2009      
> LS-5 SM-OSAKILPAILU II
> GT-8 KANSALLINEN KILPAILU

Uudenmaan Autourheilijat, UAU ry kutsuu kilpailemaan LS-5 luokan SM II -osakilpailuun sekä GT-8 luokan
kansallisen kilpailuun Helsinkiin Tattarisuon radalle Lauantaina 13.6.2009 (Akk:n lupa no:  17/PA/09)

KILPAILUPÄIVÄN ALUSTAVA AIKATAULU

Rata-alueen portit aukeavat klo 07.00

Aloitus klo 08.00
- 2 kpl ohjattua vapaata harjoitusta a’ 10 minuuttia
- ohjaajakokous
- 4 kpl alkueriä a’ 10 minuuttia
- C-, D- …finaalit 15 minuuttia
- 5 nopeimman harjoittelu 10 minuuttia
- B- finaalit 15 minuuttia
- A- finaalit 30 minuuttia

Tarkempi aikataulu julkaistaan RC10.fi -foorumilla 4 pv ennen kilpailua.

KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja – Jarkko Kuusinen
Tuomariston pj. – Matti Korvenmaa
Katsastuspäällikkö –  täyd.
Kilpailutuomaristo –  täyd.
Tuloslaskenta – Nappe Fager
Ratamestari –  täyd.

ILMOITTAUTUMINEN (KITI on auki)
Ilmoittautumisessa käytetään AKK:n KITI järjestelmää osoitteessa
http://kiti.akk-motorsport.fi
Ilmoittautuminen päättyy 5.6.2009 klo 18.00

Tiedustelut:  Jarkko Kuusinen, puh. 040-5050081 tai sähköposti jarkko.kuusinen(ättiä)fountainpark.com

ILMOITA: nimi, seura, lisenssinumero, luokka, kilpailijanumero, ikä, vähintään neljä 27 MHz- tai 40 MHz
-radiotaajuutta (tai 2,4 GHz) , halutessasi henkilökohtaisen transponderisi numero sekä yhteystiedot
(puhelin tai sähköposti).

KILPAILUMAKSUT
LS-5  SM  25 €
GT-8 kansallinen  20 €
Maksetaan käteisellä kilpailupaikalla. Jälki-ilmoittautumismaksu 40 €
Ponderin vuokra on 5 euroa/päivä ja maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Vastuu ponderin asentamisesta vuokraajalla. Vuokraponderin rikkoitumisen korvaa vuokraaja uudella transponderilla, kahden viikon kuluessa kilpailusta.
 
LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2009

SÄÄNNÖT
Autourheilun sääntökirja 2009 sekä
-   FIN LS-5 sarjasäännöt
-   GT-8 sarjasäännöt

PALKINNOT
LS-5 luokassa palkinnot sarjasääntäjen mukaisesti.  GT-8 kansallisessa palkitaan 6 parasta.

PUFFETTI
Toimitaan itsepalvelupohjalta.
> Meillä on kahvia myynnissä itsepalvelupisteessä koko ajan. Hinta 0,50€/kuppi. Kolikoita mukaan.
> Kaasugrilli on kuumana lounasaikaan omien makkaroiden tai muiden eväiden grillaamista varten. Grillausmaksu 0,50€/grillaus. Kolikoita mukaan.

RADAN PIDOTUS
Rata tullaan pidottamaan ns. kestopidotusaineella kesäkuun alussa (sama aine kuin Hyvinkään FTT ja GTP
kisassa).  Pidotuksen sponsoroi Mikromafia Oy.

MUUTA
Kilpailupaikalla on saatavissa sähköä.
Omat pöydät, tuolit ja jatkojohdot mukaan.
Suosittelemme oman telttakatoksen mukaanottamista. Kisapaikalla on muutamia katettuja
varikkopaikkoja, mutta niitä ei riitä kovin monille.

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA
Tattarisuon pienoisautorata, joka sijaitsee Helsingin kaupungin Nuorten liikennekoulutusalueella
(Tattarisuontie 32, 00770 Helsinki).    http://kartta.hel.fi


50
Yleinen keskustelu / Model Expo 2009
« : 19.03.09 - klo: 12.37 »
Tämän vuoden Model Expo -messujen ajankohta ja aukioloajat ovat pe 3.4.-su 5.4.2009, klo 9 – 18.
http://www.model-expo.com/

UAU toimii jälleen messuorganisaation kumppanina pienoisautoradan rakentamisessa ja ratatoiminnan pyörittämisessä messujen aikana.

Radalle pääsee myös ajamaan omalla autolla. Rata sisältää muutamia krossimaisia osuuksia.
Sallittuja ovat 1/18 tai pienemmät autot sekä Minit ja sen kokoiset hitaahkot autot. 1/10 autoilla ei pääse ajamaan, koska aikaisempina vuosina on todettu, että radan reunarakenteet eivät kestä näiden raskaampien ja nopeampien autojen törmäyksiä.

Käytössä on muutamia kauppiaiden ja UAUn autoja, joilla pääsee kokeilemaan ajamista. HUOM. Kysymys ei ole tuotetestauksesta vaan kokeilumahdollisuus on tarkoitettu ensisijassa sellaisille messuvieraille, jotka eivät vielä ole huomanneet aloittaa tämän jalon lajimme harrastamista.


UAUlla on myös aikaisempien vuosien tapaan radan vieressä info-osasto, missä esittelemme tämänhetkisten kilpailuluokkien kalustoa. Paikalla on aktiivikisaajia kertomassa kalustosta ja vastaamassa messuvieraiden kysymyksiin.

Kuva, missä näkyy radan alustava profiili sekä UAUn info-osasto radan päädyssä


51
Yleinen keskustelu / Kolvaus / juottaminen
« : 10.03.09 - klo: 14.09 »
Tuli ihan uudenlainen juottamisongelma vastaan hiljattain.

Speed Passionin hiilettömässä moottorissa on kiinteät johdot joiden tilalle halusin laittaa taipuisampaa tavaraa. Pistin moottorin johdot poikki ja ryhdyin juottamaan omia johtoja niihin kiinni. Moottorin puolella tina ei suostunut tarttumaan kiinni johtimeen vaikka kuinka yritin. Yksisäikeinen johdin näyttää kuparilta, jossa väristä päätellen voisi olla jokin lakka päällä. Tosin lakan olisi kaiken järjen mukaan pitänyt palaa pois kun kuumensin johdinta kolvin terällä ihan huolella.

Pelkkä juoksute tuskin tähän riittää. Tuli mieleen kastaa moottorin johdot johonkin happoon, mutta ehkä täältä löytyy parempia neuvoja???

52
Mikä on paras tapa tuoda tänne taulukkomuotoista tietoa (esim. kisatulokset)?

Laitoin äsken kerhokisamme tulokset esille eikä pystysarakkeita meinannut millään saada siistiin ojennukseen.
Yritin copy-pastea excelistä ja wordistä sekä taulukkona että html-tekstinä. Viestin kirjoitusikkunassa manuaalisesti siistiksi linjattu taulukko meni taas sekaisin "Lähetä" nappia painettuani.

53
Tervetuloa ajamaan lauantaina 14.2. kauden viimeistä Alue-8 osakilpailua Torppan uusitulle radalle.

Kisa toimii samalla warm-up'na Oulun FTT-kilpailulle. Mukana kärkikuskeja kaikista luokista (myös C-12).

HUOM. Kaikki C-12 kuskit mukaan. 

Alla kuva hiljattain uudistetusta radasta.



t. UAUn pienoisautoilijat

54
Yleinen keskustelu / Rajatorpan radat asiat
« : 19.01.09 - klo: 09.19 »
HUOM. POIKKEUKSET TREENIVUOROIHIN:


>>> LAUANTAINA 31.1.2009 TALKOOT ALKAEN KLO 10.00.
            Ohjelmassa mattojen uudelleen kiinnitys ja rakojen poisto,
            suoran alkuun seinäpehmuste, vihreätä mattoa muutamiin kohtiin
            piristämään ja selkiyttämään rataa. Lisäksi syksyn roskien imurointi ym ym.


Kaikki Torpassa treenaavat mukaan hommiin, niin päästään ajamaan nopeammin.

55
Yleinen keskustelu / Rajatorpan rata / UAU
« : 14.01.09 - klo: 12.33 »
Torpan radan talviehostuksen yhteydessä on tarkoitus laittaa suoran alkuun seinälle pehmustetta niille jotka haluavat lennättää autonsa shikaanista muualle kuin sinne suoralle.

Onko sinulla käytöstä poistettua tai muuten ylimääräistä superlon patjaa jonka haluaisit lahjoittaa tähän tarkoitukseen ja mielellään tuoda radalle?

Talkoiden yhteydessä poistetaan myös mattojen väliset raot.

-jarkko

56
Sähköautot / Spy shot .... sehän onkin WGT auto
« : 09.12.08 - klo: 17.56 »
Sain napattua vakoilukuvan autosta, joka on pari kertaa nähty treeneissämme.

Tämä Corvette on samankokoinen kuin normaalit 1/10 turistiautomme, mutta kulkee ainakin mutkissa jotenkin eri tavalla.



Kuka voisi kertoa lisää.....

57
Tulokset / 2008 Electric On-Road World Championships
« : 07.11.08 - klo: 10.09 »


Sähköluokkien On-Road MM:t Thaimaassa alkavat sunnuntaina. Ensin ajetaan 1/12 su-ti ja sen jälkeen 1/10 touring to-su.

Suomesta kisassa mukana Teemu, Juho, Simo ja Christer (..vai keitä siellä nyt olikaan.. :wink:)

Kuvia löytyy mm. täältä
http://www.petitrc.com/gallery/browseimages.php?c=104
http://www.petitrc.com/_forumphp//showthread.php?p=302745 (kuvia ranskanlielisen tekstin joukossa)

Keskustelua RCTech'ssä
http://www.rctech.net/forum/electric-road/250123-ifmar-2008-electric-worlds-thailand.html
>>> Teemu on vahvasti mukana touringin kärkispekulaatioissa. Tosin hänen flunssansa keskiviikkona torpassa todettuna oli sitä luokkaa, että tuskin on keskittyminen 1/12 kisan alkupuolella vielä ihan parhaimmillaan.

Viralliset kisasivut
http://www.thailandwc08.com/

IFMARin omat kilpailua koskeva tiedote (mm. profiili yms.)
http://www.ifmar.org/pdf/electric/2008_ifmar_stage_2_report_thailand.pdf

Tässä kuvassa hieman synkempi tunnelma


58
Tämä ei sitten ole ehdottelua EFRAn suuntaan.  :roll:

Kun eri akkuvaihtoehdoista nyt puhutaan muutenkin, niin laitetaan tähän keskustelun laajennukseksi yksi käytössä oleva malli.

Kysymyksessä on USAssa ajettava Vintage Trans-Am luokka. Henki tässä tuntuu  samansuuntaiselta kuin meillä miniluokassa.

Lainaus
The class is based on slower, equal playing field competition with less traction, minimal aerodynamic aids and mostly reasonably priced carpet racing technology. The final objective is close, fair, wheel-to-wheel racing for all.

Tuli tuota linkin takana olevaa keskustelua lukiessani mieleen, että olisiko tässä jotain aineksia yli 18v. harrastelijahenkiseen aloittelijaluokkaan. Autot ovat nykyisiä turisteja, mutta akku+moottoriyhdistelmällä pidetään tehot sopivan alhaalla.

Korit ovat aitoja klassikoita, esim.:
    1970 Plymouth AAR 'Cuda
    1966 Ford Mustang GT
    1965 Ford Shelby GT-350
    1968 Chevrolet Camaro
Takaspoileri sallittu, mutta siipi ei.

Renkaat ovat esikuviin sopivat HPIn kuvioidut yksityyppirenkaat.

Moottorivaihtoehdot, jooista kuljettaja saa vapaasti valita haluamansa:

    * Option 1: 27-turn ROAR stock motor: No FDR limit, bearings are not allowed.
    * Option 2: 17.5 brushless: Motor timing advance is allowed. 12.5 mm rotor 
                diameter maximum (no "tuning" rotors are allowed).
    * Option 3: 21.5 brushless with 2C LiPo: Novak SS21.5 Pro brushless motor
                ONLY combined with any ROAR-approved hard-cased 2C 7.4v LiPo pack up
                to and including 5000 mAh capacity. All house track rules regarding
                LiPo usage apply. Final drive ratio is to not exceed 4,2. Motor
                timing advance is allowed.

Suggested gearing FDR recommendations:

    * 27t brushed/4-cell: 5.4 - 5.7 FDR
    * 17.5 brushless/4-cell: 3.5 - 3.7 FDR
    * 21.5 brushless/LiPo: 4.2 - 4.3 FDR

Tracks should not dictate which motor combination a racer should choose. All three motor/battery combos have been tested to compete evenly against one another in competition with great success. If any one power choice shows a definitive advantage at a certain track, it is up to the race management to even the racing out via suggested gearing changes.

Battery Specifications:

    * 4 cell NiCd or NiMh batteries, 4600 mAh limit (27t brushed or 17.5 brushless
        option ONLY)
    * 2 cell ROAR-approved LiPo hard cased, 5000 mAh limit (21.5 brushless motor
        option ONLY)

Linkki luokan sääntöihin ja keskusteluun
http://www.rctech.net/forum/electric-road/198728-u-s-vintage-trans-am-racing.html

59
Tulokset / UAU:n kerhokisat sisäkaudella 2008-09
« : 17.10.08 - klo: 08.56 »
UAU:n KERHOKISAT SISÄKAUDELLA 2007-08

Alkaneella sisäkaudella järjestetään Rajatorpan UUDISTETULLA radalla (www.vaurc.fi) muutamia kerhokilpailuja.

Syksyn puolella ajetaan yksi kerhokisa:
>>> 1.11. lauantai

Keväälle pyritään järjestämään 3 kerhokisaa, joiden aikataulu vahvistetaan myöhemmin. Kerhokisat ajetaan yleensä viikko ennen FinnTrack-kilpailua.

Kuskit muista seuroista ovat tervetulleitä kokeilemaan kisakuntoaan. Pyydämme muiden seurojen kuskeja ystävällisesti ilmoittamaan osallistumisestaan kerhokisaamme edeltävään keskiviikkoon mennessä osoitteella
jarkko.kuusinen@fountainpark.com.

Säännöt ovat samoilla rennoilla linjoilla kuin Alue-8 kisoissa. Lisenssiä ei tarvita.
Juniorien kanssa käydään kisan aluksi läpi muutamia kilpailemiseen liittyviä perusasioita.

Tarkoitus on ajaa kussakin luokassa 3 alkuerää ja 3 finaalia, lähdöt tunnin välein.

LUOKAT  (luokka ajetaan, jos osallistujia on vähintaan 5)
TSM-10, ajoaika 5 min
TSS-10, ajoaika 5 min
TSP-10, ajoaika 5 min
C-12, ajoaika 8 min
MUU LUOKKA??, esim 1/18 kuskien kanssa on alustavasti ollut puhetta kerhokisaan osallistumisesta. Kuinka moni olisi kiinnostunut?

AIKATAULU:
Ovet avautuvat: 10:00
Vapaa harjoittelu: 10:01-10:50
Ilmoittautuminen: 10:15-10:45  (tämän jälkeen pääsee mukaan mikäli eräjärjestelyt sallivat)

Alkuerät AE.1  AE.2  AE.3
TSM-10  11:00 12:00 13:00 (5 min)
TSS-10  11:10 12:10 13:10 (5 min)
TSP-10  11:20 12:20 13:20 (5 min)
C-12     11:30 12:30 13:30 (8 min)

Finaalit: Fin.1 Fin.2 Fin.3     
TSM-10  14:00 15:00 16:00 (5 min)
TSS-10  14:10 15:10 16:10 (5 min)
TSP-10  14:20 15:20 16:20 (5 min)
C-12     14:30 15:30 16:30 (8 min)
Sali sulkee ja kaikki poistuvat klo 17.00 mennessä

Muutoksia aikatauluun saattaa tulla mikäli osaanottajia tulee runsaasti johonkin luokkaan.

Lisätietoja: jarkko.kuusinen@fountainpark.com

60
Sähköautot / Kuinka lasketaan moottorin ottama virta jne
« : 26.09.08 - klo: 10.16 »
Kuinkas se nyt menikään....

LiPo-akuissa on tyypillisesti suositus purkamiseen liittyen 20C tai 25C ja uusimmissa kisakäyttöön tarkoitetuissa 30C. Tuo lienee keskimääräinen purkuvirta.

Haen faktaan perustuvaa tuntumaa siihen, miten kireällä koneella niillä uskaltaa ajaa ilman että valmistajan suositukset paukkuu (tai itse akku pahimmassa tapauksessa)?

Kysymys siis kuuluu kuinka paljon virtaa vie viriluokan kisakone tyypillisessä kisakäytössä? (Keskimääräinen / huippuvirta)

Taustatietoa omista muistiinpanoista Rajatorpan radalta (hyväpitoinen mattorata, pituus noin 95m)
-moottori GM Delta 6T (vastaa noin 3-3,5T Star-käämittyä), säädin LRP TC spec
-4600 mAh NiMh akulla ajoaikaa noin 5min 15sec
-4000 mAh Li-Po akulla ajoaikaa noin 7min (noin paljon pitempää ajoaikaa kuin NiMh'llä selittänee se, että punch oli niin kova ettei kaasua voinut kuin aivan lyhyesti käyttää pohjassa suoran alussa ja muualla ei ollenkaan)

Saisiko noista esille sen mitä C-arvoa lähellä mennään?

-jarkko (jonka pitkä matikka on pahasti ruostunut käytön puutteessa)

Sivuja: 1 [2] 3 4