Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Micco

Sivuja: 1 2 [3] 4 5
61
Bensa-autot / Vs: 1/4 Rallycross autot
« : 31.03.13 - klo: 21.39 »
Nyt ois oma härveli alkanu kasaantumaan, tosin aika alkutekijöissä vielä.






62
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 31.03.13 - klo: 21.33 »
Poraa muoviin reiät pytyn pulttien kohdalle, niin ei tarvii irroitella kun tarkistaa pytyn kiinnitysruuveja. Ja sitten jos oikein tarkka haluaa olla niin reikiin vaikka kumitulpat niin ei puhalla niistä ulos.

63
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 31.03.13 - klo: 11.05 »
Ok, kiitoksia. Näillä ohjeilla koitetaan sit tulevaisuudessa.

Entä minkälaisia suoja/suodatin viritelmiä porukka on tehnyt noihin kaasuläpän akseleihin?

64
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 30.03.13 - klo: 19.13 »
Nykyisen projektin kaasuttimessa ei ole ryyppyä lainkaan liekö kaasuttimen malli sit WT990, tuli Zenoahin G290 mukana. Onko tuossa neulojen alkuarvot 1 kierros auki ok, siinä ne ainakin oli tehtaan jäljiltä? Mitkäs käyönnistys kikat pitää tehdä tuolla kaasarilla kun ei ole ryyppyä? Ei käynnistys nyt vielä ihan ajankohtaista ole mut ois sit kikat valmiina kun se aika tulee?

65
Bensa-autot / Vs: 1/4 Rallycross autot
« : 19.03.13 - klo: 19.15 »
Koitan jos onnistuisin veistelemään edes etäisesti :grin: DX corollaa muistuttavan muotin, ja sitten töissä muovaan alipainemuovauskoneella ABS.stä kopan.

66
Bensa-autot / Vs: 1/4 Rallycross autot
« : 19.03.13 - klo: 18.32 »
Kohtapuoleen pitäis alkaa postista ym. huolintaliikkeistä tipahtelemaan roippeita omaan projektiin.

Vanteet, killeri ja akku pitää vielä hommata, niin sit alkais olemaan näillä näkymin romut hommattuna...niin ja sit pitäis vielä korikin saada tai siis koittaa ite väkerrellä jonkinlainen viulukotelo.

Minkälaisista iskariöljyistä sekä diffin öljyistä/rasvasta kannattaisi lähteä liikkeelle näin alkuun?

Ajoalusta tulee olemaan sekalaista mutta kuitenkin rallicrostyyppistä eli ei mitään hyppyreitä.

Auto tulee olemaan marder ja siinä, GPM-Spezial Cross shocks iskarit http://rc-car-online.de/shop/en/products/gpm_shock-y1137-gpm-spezial-cross-shocks-set-of-4.html   ja takadiffi suljettu alumiininen http://rc-car-online.de/shop/en/products/alu_diff_umbau-aluminum-differential-case-conversion-kit-for-fg-carson-conrads-and-many-more-2wd-models-set.html .

67
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 11.03.13 - klo: 20.50 »
Olisko tää passeli putsari rallicrossi käyttöön ja sit viel tietty suojapussi päälle? http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&product_id=549
Tai TGN dt-1?

Vai mikä on "tämän päivän" suodatin jos sellaista yleisesti hyvää on, kaikilla tietty oma mielipide.

Unifiltterin tekele on tämän hetkisessä autossa mut se ei ole sen vertaa vakuuttava ollut, että tulevaan rallicrossiin sellaista hommaisin.

68
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.03.13 - klo: 18.00 »
Filmin kun kattoin, niin tuollaset liitokset hapettuu kosteassa kelissä ajettaessa parissa viikossa ja sit pelit ei toimi.

No joo jos liitokset tekee tuolla tavalla, niin tuskin toimii edes kuivalla kelillä.
Ite tekisin liitokset kunnolla ja vaikka juottamalla jos varman haluaa.
No pitänee kattoa josko vaikka tilaa Elfvingiltä killerin.

69
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 09.03.13 - klo: 20.01 »
http://rc-car-online.de/shop/en/products/y1147-y1147-failsafe-with-kill-switch-and-diagnostic-leds-best-quality-fits-for-all-transmitters-1-pce-.html

Onkos jollain kokemusta tästä failsafesta, lähinnä onko hankkimisen arvoinen, vai pitääkö ostaa vaan kalliimpi eli killerbeen tuote.

Mahtaako tuo linkin failsafe toimia jos sen kytkee kaksikanavaisen radion AUX kanavaan.

70
Bensa-autot / Vs: 1/4 Rallycross autot
« : 02.03.13 - klo: 09.41 »
http://s1276.beta.photobucket.com/user/pkrkuvat/library/renkaat

Tää oli hyvä, auttaa ainakin mun suunnittelua kummasti. Kiitos

Voisin kuvitella LS-5 ratarenkaita nastotettavaksi neliö hexeille ja X4:sen renkaat RRV3:sen vanteille.
Eikös X4.sen renkaat mene FG.n vanteellekin.

71
Bensa-autot / Vs: 1/4 Rallycross autot
« : 01.03.13 - klo: 21.44 »
Juu, tietty eri kori alusta variaatiot saattaa vaatia eri offsetteja vanteilta. Mutta jos on vaikka kori olemassa ja alustaan akselit, niin sit ois kiva kun ois renkaaseen sopivien vanteiden offsetteja, eli tietäis mitä vanteita kannattais ruveta etsimään.
Eli jos porukalla olisi vanteita mistä voisi laittaa mittoja näkyville, niin ei tarvii tilailla vanteita maailmalta ja katsoa josko osuis kohdalle oikea offsetti, halkaisija ja leveys. Ite en ainakaan löytänyt (ehkä huono googlettaja) kovinkaan moniin vanteisiin mittoja kun ilmoittavat vaan et, ovat sen ja sen auton vanteet ja renkaat mihin ne sopivat, mut sit ei taas mistään löydy ilmoitetun renkaan mittoja vaan taas kerrotaan mihin vanteeseen sopii.

Ihan hetkessä tallainen mittalista ei varmaankaan "valmiiksi" tulisi, tai mahtaako tuohon 092-4-L-GR-MK renkaaseen olla monta vannetta missä on halkaisija oikea, mikä se oikea sit onkaan. Kun renkaalle olen löytänyt kolmea eri vannekokoa 109 116mm välillä.

Voipi olla et ajattelen asioita taas liian moninmutkaisestikin.

72
Bensa-autot / Vs: 1/4 Rallycross autot
« : 01.03.13 - klo: 20.25 »
Hyvä aihe, itellä kans aluillaan rallycross auto. Ja kovasti on tullut luettua tuota rallycross aihetta. Mutta silti on kovasti erinäisiä juttuja mitkä mietityttää. mm. Vanteiden tietoja olen haeskellut ympäri nettiä, mut mitat tuntuu olevan kiven alla.
Muutamilta foorumilaisilta olen jo hiukan apuja saanutkin rakentamiseen liittyvissä jutissa KIITOS niistä.

Olisi kiva jos tänne sais kerättyä vaikka jonkinlaista listaa (koodien ja miksei jopa hiukan vihjettäkin mistä kannnattaa homma tai ylipäänsä missä myydään kyseisiä juttuja) ns. perus osista renkaat, vanteet yms. ja sen enempää FG.tä tai HPI.ta suosivana (taitaa vaan suurin osa pohjautua kyseisii merkkeihin) niihin hyviksi todetuista "päivitysosista". Ja voisihan varmaan listata myös jos jollain on kiinnostusta valmistaa jotain omavalmisteosia muillekin korvausta vastaan mm. pojalevy, korit.

- Renkaat 092-4-L-GR-MK   vannekoko?, ulkohalkaisija?, leveys?

  Vanteet

  FG omat, ovatko ne näitä, FG6105 (et.luku?) ja näitä FG06105/01 (et.luku?) missä oikea halkaisija yllä olevaan renkaaseen?
 
MCD X4 vanne, ovatko näitä, 010205P0 (et.luku?)

 Lieko muita sopivaksi todettuja vanteita?
 Mikä piikkirengas, vanne/rengas yhdistelmä hyvä aihio, mikäli autossa käyttää neliö hexejä?

Jos saatais sellaiset ohjeet ettei kenelläkään aloittelevalle jää homma kiinni ainakaan siitä ettei ole infoa ja apua tarpeeksi. Toki aina omaaloitteisuuskin ja asioiden selvittäminen on hyväksi.
Tuolla rallycross topicissa on toki tosi paljon juttuja mistä on apua, mut ei tarttis aina kahlata koko juttua läpi et löytää jonkun vastauksen.

73
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 23.02.13 - klo: 19.21 »
Nyt olis asioita pohdittu, puntaroitu ja tultu siihen tulokseen, et pitää koittaa itelle kans koittaa kyhätä jonkin sortin rallicrossipeli.

Onko jollain vielä Marderiin pohjalevyä myydä? Tuo 600mm akselivälillä oleva levy passaisi koriin jonka meinasin koittaa veistellä sitten kun sen aika on.

Renkaat mitä porukka käyttää on ilmeisesti vieläkin nämä.  Baja 1000 Rallikuviolla 092-4-L-GR-MK
Noi renkaat passaavat ilmeisesti Marderin vanteille, onko niitä vanteita olemassa eri leveydellä tai eri offsetilla? Koitin googletella, mut selvää tietoa ei tullut vastaan leveyksistä ja offseteista.

Onko kokemusta sopiiko renkaat muillekin vanteille kuin Marderin ja MCD X4.n?

Marderin osia ja tarvikkeita on ilmeisesti järkevin ostella rc car onlinelta?

Eli jos jollain on pohjalevyä 600mm akselivälille, renkaita ja mahdollisesti vanteetkin kiinnostaa, niin voisi ilmoitella vaikka yv.llä.

74
Kas kun en taas hosuessa huomannut et sieltä manuuaalitkin löytyy.
Tässä sama tieto ilmeisesti lankamaarinä??

Input Power (Cells)          Motor Limits

2S LiPo                             On-road: ≥9.0T Off-road: ≥10T
3S LiPo                             On-road: ≥10.0T Off-road: ≥13T

75
Onkos jollain tietoa tai kokemusta onko tällä noparilla moottorin lankamäärälle rajoitusta?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14634__Turnigy_TrackStar_1_10th_Scale_60A_Car_ESC_Version_2.html

76
Bensa-autot / Vs: omavalmiste rc-rinnekone
« : 14.01.13 - klo: 19.03 »
Laitappa hiukan enempi tietoa minkälainen laitos on kyseessä, eli osaa hiukan hahmottaa mikä vois olla hyvä vaihtoehto. Kuva projektista olisi paras :wink:

77
Bensa-autot / Vs: KORIT / MCD
« : 30.12.12 - klo: 14.35 »
Isoja sekä laakeita tosiaan ovat  n1000mm x 700mm. Ja sisäkehyksissä (busseissa kattoluukun kohdalla sisäpuolella) levyä venutetaan jopa yli 200mm ja on monen moisia koloja ja kulmia eli pakko olla kymmeniä imureikiä.
Jossain omissa jutuissa mitä töissä olen muovannut ohuemmistakin levyistä, niin olen huomannut et irroitus aineesta on apua.
Mut eipä sitä pakko ole käyttää jos ilmankin saa kappaleen irti ehjänä.
Tärkeintä hommassa on et muotin tekee huolella, mitä huolellisemmin tehty niin sitä enempi sillä saa kappaleita tehtyä.

En meinaa että sun koppien valmistuksessa tai laadussa olisi parentamisen varaa, oikein hyviltä ne näyttää. Kuhan täs omista kokemuksista kerron. Ite muovaisin kans koreja, jos vaan olis hiukankin silmää tehdä muotteja.

78
Bensa-autot / Vs: KORIT / MCD
« : 30.12.12 - klo: 12.00 »
Tällaista http://uk.farnell.com/rocol-ltd/72021/rocol-mould-release-spray-400ml/dp/1760546 ainetta meillä töissä käytetään aina kun tehdään protomuoteilla alipainemuovauskoneella muovauksia. Niissä ainakin tuo aine helpottaa kappaleen irroitusta huomattavasti. Yleensä protomuotit on tehty mdf.sstä yms. edullisista materiaaleista. Lopulliset kattoluukkujen muotit sit tehdään tietty alumiinista, ja ne ei tarvitse irroitus aineita, koska niissä on kova ja sileä pinta, sekä niissä on tietty jäähdytys järjestelmä, ja ennen kaikkea se irroitusilma jonka kone puhaltaa imureikien läpi.

Sitten muoteissa kun on isompia imureikiä, niin niihin laitetaan sellainen "sihti" millä estetään materiaalin imeytyminen reikään. Tosin alle 1,5mm reikiin ei tarvii laittaa "sihtiä" kun meillä yleisimmin käytettävät ABS/Akryyli/PC levyjen paksuudet on 3mm-5mm.
 

79
Bensa-autot / Vs: KORIT / MCD
« : 29.12.12 - klo: 18.37 »
Videon herra oli ainakin unohtanu muottivahan, tai sit oli veistelly muottiin negatiivisia muotoja. Muovatun kappaleen irroitusta auttaa myös kummasti kun hiukan puhaltaa ilmaa muotin imureikien kautta.

80
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 17.11.12 - klo: 15.17 »
Moro, tukivarsi päivitys juuri menossa, jonka jälkeen TB3 on ns. Full alu.
Kuvia laittelen kun rojekti valmis.
Alu tukivarsien mukana tulee teflon holkit jotka on helppo vaihtaa kun kuluu. Saatavilla myös kuparisena.
Tämä siis ratkaisuna tuohon jesin kuvaamaan asiaan,
kun taas muoviset kuluu samalla tavalla joudut vaihtaa koko varren.

Muoviset tukivarret voi myös holkittaa. Omasta holkitin messinkiholkeilla.

81
Bensa-autot / Vs: Ford Focus
« : 30.10.12 - klo: 20.40 »
Hyvältä näyttää!
Perhana kun olisi silmää ja aikaa tehdä itsekin muotteja, niin sais töissä muovata koreja kun siellä on alipainemuovauskoneitakin.

Mitä kaikkia koreja olet jo valmistanut? Sun pitää listata kaikki kopat jonnekin mittojen kera (ellei ole jo) mikäli valmistat kaikkia ihan myyntiin asti.

82
Bensa-autot / Vs: FS Racing räjätys kuva??
« : 16.10.12 - klo: 09.49 »
Eiköhän kummatkin onnistu, kumpi on parempi sun kannalta? Paperista on varmaan kätevämpi selata autoa rekentaessa.

83
Bensa-autot / Vs: FS Racing räjätys kuva??
« : 16.10.12 - klo: 08.03 »
Mulla on tästä http://micco.kuvat.fi/kuvat/RC+FS+Buggy/ mallista ohjekirja, missä on jonkinlaiset räjäytyskuvat sekä osalista.

84
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 11.09.12 - klo: 20.48 »
mitäs näitä ison skaalan nettipuljuja täällä euroopassa olisi? halpa baja olisi etsinnässä kun tuo hobbykingin bajaa saa vain ameriikoista ja australiasta tällä hetkellä

Täältä selvinnee ainakin joitakin liikkeitä.  http://rc10.fi/index.php?topic=60852.0

85
Joko on löytyi vika siihen miksi kone ei käynnistynyt?

86
Kannattaa katella myös täältä juttuja, missä taitaa innokkaimmat rakentajat nykyään luurata.
http://rc-tyokoneet.proboards.com/index.cgi

87
Kannattaa harkita metallisilla sisuskuluilla olevaa käynnistintä, ei sekään toki ikuinen ole mutta hiukan kestävmpi kuitenkin kuin muovisilla osilla oleva.

89
Näkyykö kaasarin "kuplassa" bensaa eli letku on tankissa niin että saa bensaa.
Yksi omista autoista teki pitkän seisonnan jälkeen sellaista ettei tahtonut pysyä käynnissä muuten kuin kokoajan pumppaamalla sitä "kuplaa", aikansa kun sillä tavalla käytin autoa niin alkoi toimimaan. Jokin ahdisti bensa linjassa sen verran ettei kone jaksanut omin voimin imeä bensaa eli piti auttaa pumppaamalla, olisikohan bensan öljy jotenkin hyytynyt suodattimeen pitkän seisonnan aikana.
Jos ei mikään auta vaikka säädöt on tehtaan antamissa arvoissa eikä ole mitään vuotoja kasuttimen ja sylinterin välissä, niin koita vaihtaa toiset bensat tankkiin. Minkä prosenttista bensaa sekoittelit, ja oliko se pienkone bensa valmiiksi jo 2T bensaa johon lisäsit öljyä vai oliko 4T bensaa johon lisäsit öljyn. Ja koita lähteekö ilman ilmanputsaria käyntiin, mutta älä tietenkään ajele ilman suodatinta.

90
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 14.06.12 - klo: 12.08 »
Miten mahtaisi toimia tämän kaltaiset liimat joista on täällä juttua. http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=28843.0

Sivuja: 1 2 [3] 4 5