91
Tulokset / Vs: Kutsu: MÄNTSÄLÄN KAPINAT / REBELLION RACE 2008
« : 16.09.08 - klo: 10.43 »Sovitaan että foami ajetaan LIPOilla.
RACING FACTORY luvannut Hard case LIPO akkuja erikoishintaan! Akut pitää ladata LiPo Sackissa.
Ihan OK ajatus sinänsä tuo LiPo sack, kun kisat ajetaan sisätiloissa ja LiPo väärin ladattuna on suorastaan pommi, mutta mites sitten autossa?
Itse en ole saannut yhtään LiPoa mitenkään ottamaan nokkiinsa latauksessa, mutta ajon jälkeen on moni akkupaketti ollut räjähdyspisteessä, myös oikein käytettynä, kun kennoon on tullut jokin vika, tai vanhentunut sen verran että sisäinen vastus on noussut yli kipurajan -> Kuumenee, turpoo...
En kuitenkaan halua pelotella ketään pois LiPoista, päin vastoin, oikein käytettynä hyvät akut Olen nähnyt paljon enemmän räjähtäviä NiMH akkuja viimeisen vuoden aikana kun LiPoja yhteensä!
http://www.liposack.com/
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXSEA5
http://www.maxamps.com/Lipo-Sack.htm
LiPosackin tekee itsekin sammutuspeitteestä, kannattaa harkita millä langalla ompelee
Miksi 7.4V LiPo kulkee kovempaa kun 6-kennoinen (7.2V) NiMH?
Yksinkertaisesti koska LiPossa kennojännite pysyy korkemmalla kuormitettuna kun NiMH.
Lennokkipuolella lasketaan yleensä että 7.4V LiPo vastaa noin. 7-kennoista NiMH akkua ajossa
Pitäkää toki hauskaa!
Ja muistakaa varikolle ja radalle parit JAUHEsammuttimet, ihan vaan varmuuden vuoksi.