481
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.07.10 - klo: 09.14 »
Onkos kukaan törmännyt tähän sopiviin drift renkaisiin? Auto oli talvella niin mahtava ajettava, että tekisi mieli kokeillla driftausta myös asfaltilla.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Voimansiirro heikoin paikka taitaa olla juuri tuo slipperin/keskidiffin etummainen laakeri, jonka pesä on moottoripukissa. Se taitaa saada aika helposti p****a sisäänsä ja leikkaa sitten kiinni. Näin oli käynyt itsellänikin, nyt kun tarkemmin sitä äsken tuossa tutkin. Sisäkori tai sit jollain muulla konstilla slipperin säätömutterin aukko tukkoon, kardaanin etupään reikään tiivistystä ja pohjasta ne pari pikku reikää umpeen, lisäksi laakerin tarkistus ja tarvittaessa huolto/vaihto joka ajopäivän jälkeen. Muuten se laakeri leikkaa takuuvarmasti jossain vaiheessa ja sit ketuttaa. Ainakin jos käy kuten itselläni, että varaosia ei ole suoraan omassa hyllyssä...Minusta tuntuu että tuo laakeri kilahtaa vaikka sitä kuinka yrittäisi suojata kiviltä ja pitää puhtaana. Ja ainakin keskidiffin kotelo on mennyttä samantien, spurri ja mottoripukki menee myös jos ei heti huomaa. Tuntuu että laakerin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa noin 10 akullisen ajon jälkeen - varmuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi pidemmän päälle.
Toissa päivänä vaihdoin uuden laakerin ja eilen käytiin kaverin kanssa ajamassa pari akullista. Nyt kun otin taas perän irti, oli laakeri lähes jumissa. Pyöri, mutta nykien ja rahisi pahasti. (olikin joko halpis, kun ei ollut "alkuperäisosaa" just käsilllä). Näyttää että laakeri kuumenee aika rajusti. Ainakin tuon vanhan keskidiffin kotelo näyttää lähinnä sulaneelta. Kokeilen seuraavaksi alumiinista moottoripukkia, josko laakeri saisi siirrettyä ainakin hieman lämpöä siihen. Katsotaan kestääkö paremmin.
Testi ajot tehty, puhtaalla asfaltilla, joten kivillä ei ollut osuutta tapahtuneeseen. Alumiininen moottori pukki auttaa selvästi, mutta ei sekään vielä autuaaksi tee. Ehkä sen paras ominaisuus on, että se ei hajonnut laakerin leikatessa kiinni. Nyt myös laakerin "urahdus" kiinni leikatessa kuului tosi selvästi. Vauhtia oli vaan niin pirusti, että meni kuitenkin spurrin hampaat vinoiksi, pinjoni kappaleiksi ja se kardaanin sisään menevä kikkula on jotenkin mutkalla. Suosittelen kuitenkin jos tuo laakeri tuottaa ongelmia.
Voimansiirro heikoin paikka taitaa olla juuri tuo slipperin/keskidiffin etummainen laakeri, jonka pesä on moottoripukissa. Se taitaa saada aika helposti p****a sisäänsä ja leikkaa sitten kiinni. Näin oli käynyt itsellänikin, nyt kun tarkemmin sitä äsken tuossa tutkin. Sisäkori tai sit jollain muulla konstilla slipperin säätömutterin aukko tukkoon, kardaanin etupään reikään tiivistystä ja pohjasta ne pari pikku reikää umpeen, lisäksi laakerin tarkistus ja tarvittaessa huolto/vaihto joka ajopäivän jälkeen. Muuten se laakeri leikkaa takuuvarmasti jossain vaiheessa ja sit ketuttaa. Ainakin jos käy kuten itselläni, että varaosia ei ole suoraan omassa hyllyssä...Minusta tuntuu että tuo laakeri kilahtaa vaikka sitä kuinka yrittäisi suojata kiviltä ja pitää puhtaana. Ja ainakin keskidiffin kotelo on mennyttä samantien, spurri ja mottoripukki menee myös jos ei heti huomaa. Tuntuu että laakerin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa noin 10 akullisen ajon jälkeen - varmuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi pidemmän päälle.
Toissa päivänä vaihdoin uuden laakerin ja eilen käytiin kaverin kanssa ajamassa pari akullista. Nyt kun otin taas perän irti, oli laakeri lähes jumissa. Pyöri, mutta nykien ja rahisi pahasti. (olikin joko halpis, kun ei ollut "alkuperäisosaa" just käsilllä). Näyttää että laakeri kuumenee aika rajusti. Ainakin tuon vanhan keskidiffin kotelo näyttää lähinnä sulaneelta. Kokeilen seuraavaksi alumiinista moottoripukkia, josko laakeri saisi siirrettyä ainakin hieman lämpöä siihen. Katsotaan kestääkö paremmin.
Onkohan kukaa kokeillu drift gyroa sc-trukkiin?Olen kokeillut gyroa nelikko Slashissä, ei ole näiden autojen juttu, vaan kuuluu oikeesti driftereihin. Täytyy kyllä kokeilla talvella uudelleen, lumella/jäällä voi olla jo aivan toinen juttu.
Nämä kun on sellasia "kimpoilijoita" tai sitten en vaa osaa ajaa, mutta mietin että jos drift gyro auttais edes vähän näyttävissä sladeissa ajamista ja muutenkin hillitsis hieman sitä "kimpoilua"..
Joka kerta kun alan oikaisemaan ylimenevää luisua, tilanne päättyy melkeinpä poikkeuksetta siihen, että yliohjaan ja auto kimpoaa sitten juuri sinne toiseen suuntaan.. varmaan tuttu tilanne monellekin.
Nelikolla ei vastaavia tilanteita tule kun luisut on helpompia oikasta.
Olisiko ihan hölmö ajatus avata kardaanitunneli alapuolelta ja ehkä vielä avartaa?
Pohjalevyä voisi jäykistää vaikka alumiinillä jos se on tarpeellista.
Vieläkö täällä jaksetaan itkeä noista samoista ongelmista mitä on ollut melkein sivulta yksi lähtien?
Itsellä ei ole ollut enään MITÄÄN ongelmia kivien yms. kanssa "chassis overtrayn" ja kardaanin paljaan kohdan päälle liimatun solumuovin jälkeen. Teippi toimi ihan yhtä hyvin.
Toi rungon päällikuorisuoja (tjms.) estää kaikkien inhottavan kokoisten kivien pääsemisen kardaanin väliin, ja solumuovi tai teippi estää vieläkin pienemmät.
Toimii.
Voimansiirro heikoin paikka taitaa olla juuri tuo slipperin/keskidiffin etummainen laakeri, jonka pesä on moottoripukissa. Se taitaa saada aika helposti p****a sisäänsä ja leikkaa sitten kiinni. Näin oli käynyt itsellänikin, nyt kun tarkemmin sitä äsken tuossa tutkin. Sisäkori tai sit jollain muulla konstilla slipperin säätömutterin aukko tukkoon, kardaanin etupään reikään tiivistystä ja pohjasta ne pari pikku reikää umpeen, lisäksi laakerin tarkistus ja tarvittaessa huolto/vaihto joka ajopäivän jälkeen. Muuten se laakeri leikkaa takuuvarmasti jossain vaiheessa ja sit ketuttaa. Ainakin jos käy kuten itselläni, että varaosia ei ole suoraan omassa hyllyssä...Minusta tuntuu että tuo laakeri kilahtaa vaikka sitä kuinka yrittäisi suojata kiviltä ja pitää puhtaana. Ja ainakin keskidiffin kotelo on mennyttä samantien, spurri ja mottoripukki menee myös jos ei heti huomaa. Tuntuu että laakerin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa noin 10 akullisen ajon jälkeen - varmuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi pidemmän päälle.
Toissa päivänä vaihdoin uuden laakerin ja eilen käytiin kaverin kanssa ajamassa pari akullista. Nyt kun otin taas perän irti, oli laakeri lähes jumissa. Pyöri, mutta nykien ja rahisi pahasti. (olikin joko halpis, kun ei ollut "alkuperäisosaa" just käsilllä). Näyttää että laakeri kuumenee aika rajusti. Ainakin tuon vanhan keskidiffin kotelo näyttää lähinnä sulaneelta. Kokeilen seuraavaksi alumiinista moottoripukkia, josko laakeri saisi siirrettyä ainakin hieman lämpöä siihen. Katsotaan kestääkö paremmin.
Löytyy myös alumiinisena sitä laakerin sisempää sovitusholkkiakin. Sen sekä alumiinisen ulkokehän aion omaani pistää. Jos ei niillä auta niin sitten taitanee olla auton siirto muille maille armahille edessä.
Voimansiirro heikoin paikka taitaa olla juuri tuo slipperin/keskidiffin etummainen laakeri, jonka pesä on moottoripukissa. Se taitaa saada aika helposti p****a sisäänsä ja leikkaa sitten kiinni. Näin oli käynyt itsellänikin, nyt kun tarkemmin sitä äsken tuossa tutkin. Sisäkori tai sit jollain muulla konstilla slipperin säätömutterin aukko tukkoon, kardaanin etupään reikään tiivistystä ja pohjasta ne pari pikku reikää umpeen, lisäksi laakerin tarkistus ja tarvittaessa huolto/vaihto joka ajopäivän jälkeen. Muuten se laakeri leikkaa takuuvarmasti jossain vaiheessa ja sit ketuttaa. Ainakin jos käy kuten itselläni, että varaosia ei ole suoraan omassa hyllyssä...Minusta tuntuu että tuo laakeri kilahtaa vaikka sitä kuinka yrittäisi suojata kiviltä ja pitää puhtaana. Ja ainakin keskidiffin kotelo on mennyttä samantien, spurri ja mottoripukki menee myös jos ei heti huomaa. Tuntuu että laakerin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa noin 10 akullisen ajon jälkeen - varmuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi pidemmän päälle.
Voimansiirro heikoin paikka taitaa olla juuri tuo slipperin/keskidiffin etummainen laakeri, jonka pesä on moottoripukissa. Se taitaa saada aika helposti p****a sisäänsä ja leikkaa sitten kiinni. Näin oli käynyt itsellänikin, nyt kun tarkemmin sitä äsken tuossa tutkin. Sisäkori tai sit jollain muulla konstilla slipperin säätömutterin aukko tukkoon, kardaanin etupään reikään tiivistystä ja pohjasta ne pari pikku reikää umpeen, lisäksi laakerin tarkistus ja tarvittaessa huolto/vaihto joka ajopäivän jälkeen. Muuten se laakeri leikkaa takuuvarmasti jossain vaiheessa ja sit ketuttaa. Ainakin jos käy kuten itselläni, että varaosia ei ole suoraan omassa hyllyssä...Minusta tuntuu että tuo laakeri kilahtaa vaikka sitä kuinka yrittäisi suojata kiviltä ja pitää puhtaana. Ja ainakin keskidiffin kotelo on mennyttä samantien, spurri ja mottoripukki menee myös jos ei heti huomaa. Tuntuu että laakerin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa noin 10 akullisen ajon jälkeen - varmuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi pidemmän päälle.