Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - hukka

Sivuja: 1 ... 14 15 16 [17]
481
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.07.10 - klo: 09.14 »
Onkos kukaan törmännyt tähän sopiviin drift renkaisiin? Auto oli talvella niin mahtava ajettava, että tekisi mieli kokeillla driftausta myös asfaltilla.

482
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.10 - klo: 21.00 »
Voimansiirro heikoin paikka taitaa olla juuri tuo slipperin/keskidiffin etummainen laakeri, jonka pesä on moottoripukissa. Se taitaa saada aika helposti p****a sisäänsä ja leikkaa sitten kiinni. Näin oli käynyt itsellänikin, nyt kun tarkemmin sitä äsken tuossa tutkin. Sisäkori tai sit jollain muulla konstilla slipperin säätömutterin aukko tukkoon, kardaanin etupään reikään tiivistystä ja pohjasta ne pari pikku reikää umpeen, lisäksi laakerin tarkistus ja tarvittaessa huolto/vaihto joka ajopäivän jälkeen. Muuten se laakeri leikkaa takuuvarmasti jossain vaiheessa ja sit ketuttaa. Ainakin jos käy kuten itselläni, että varaosia ei ole suoraan omassa hyllyssä...
Minusta tuntuu että tuo laakeri kilahtaa vaikka sitä kuinka yrittäisi suojata kiviltä ja pitää puhtaana. Ja ainakin keskidiffin kotelo on mennyttä samantien, spurri ja mottoripukki menee myös jos ei heti huomaa. Tuntuu että laakerin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa noin 10 akullisen ajon jälkeen - varmuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi pidemmän päälle.

Toissa päivänä vaihdoin uuden laakerin ja eilen käytiin kaverin kanssa ajamassa pari akullista. Nyt kun otin taas perän irti, oli laakeri lähes jumissa. Pyöri, mutta nykien ja rahisi pahasti. (olikin joko halpis, kun ei ollut "alkuperäisosaa" just käsilllä). Näyttää että laakeri kuumenee aika rajusti. Ainakin tuon vanhan keskidiffin kotelo näyttää lähinnä sulaneelta. Kokeilen seuraavaksi alumiinista moottoripukkia, josko laakeri saisi siirrettyä ainakin hieman lämpöä siihen. Katsotaan kestääkö paremmin.

Testi ajot tehty, puhtaalla asfaltilla, joten kivillä ei ollut osuutta tapahtuneeseen. Alumiininen moottori pukki auttaa selvästi, mutta ei sekään vielä autuaaksi tee. Ehkä sen paras ominaisuus on, että se ei hajonnut laakerin leikatessa kiinni. Nyt myös laakerin "urahdus" kiinni leikatessa kuului tosi selvästi. Vauhtia oli vaan niin pirusti, että meni kuitenkin spurrin hampaat vinoiksi, pinjoni kappaleiksi ja se kardaanin sisään menevä kikkula on jotenkin mutkalla. Suosittelen kuitenkin jos tuo laakeri tuottaa ongelmia.

Nyt meinaa harmittaa. Vaihdoin rikkoutuneet osat ja menoksi - pääsin noin 30 metriä, kun kuului ra-ta-ta-ta-pam ja auto jäi siihen. Oli jäänyt yksi pinjonin pala jonnekin piiloon (ilmeisesti sliperin sisään, koska en purkanut sitä kokonaan). Ja sama setti soseena. Tästä tuli kuitenkin mieleeni, että oli ehkä liian hätäistä syyttää sitä moottoripukin laakeria edellisestä rutinasta. Josko se pinjoni kuitenkin petti viimeksikin ensin ja kappaleet väänsivät spurrin vinoon. Tiedä häntä.

483
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.10 - klo: 11.47 »
Voimansiirro heikoin paikka taitaa olla juuri tuo slipperin/keskidiffin etummainen laakeri, jonka pesä on moottoripukissa. Se taitaa saada aika helposti p****a sisäänsä ja leikkaa sitten kiinni. Näin oli käynyt itsellänikin, nyt kun tarkemmin sitä äsken tuossa tutkin. Sisäkori tai sit jollain muulla konstilla slipperin säätömutterin aukko tukkoon, kardaanin etupään reikään tiivistystä ja pohjasta ne pari pikku reikää umpeen, lisäksi laakerin tarkistus ja tarvittaessa huolto/vaihto joka ajopäivän jälkeen. Muuten se laakeri leikkaa takuuvarmasti jossain vaiheessa ja sit ketuttaa. Ainakin jos käy kuten itselläni, että varaosia ei ole suoraan omassa hyllyssä...
Minusta tuntuu että tuo laakeri kilahtaa vaikka sitä kuinka yrittäisi suojata kiviltä ja pitää puhtaana. Ja ainakin keskidiffin kotelo on mennyttä samantien, spurri ja mottoripukki menee myös jos ei heti huomaa. Tuntuu että laakerin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa noin 10 akullisen ajon jälkeen - varmuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi pidemmän päälle.

Toissa päivänä vaihdoin uuden laakerin ja eilen käytiin kaverin kanssa ajamassa pari akullista. Nyt kun otin taas perän irti, oli laakeri lähes jumissa. Pyöri, mutta nykien ja rahisi pahasti. (olikin joko halpis, kun ei ollut "alkuperäisosaa" just käsilllä). Näyttää että laakeri kuumenee aika rajusti. Ainakin tuon vanhan keskidiffin kotelo näyttää lähinnä sulaneelta. Kokeilen seuraavaksi alumiinista moottoripukkia, josko laakeri saisi siirrettyä ainakin hieman lämpöä siihen. Katsotaan kestääkö paremmin.

Testi ajot tehty, puhtaalla asfaltilla, joten kivillä ei ollut osuutta tapahtuneeseen. Alumiininen moottori pukki auttaa selvästi, mutta ei sekään vielä autuaaksi tee. Ehkä sen paras ominaisuus on, että se ei hajonnut laakerin leikatessa kiinni. Nyt myös laakerin "urahdus" kiinni leikatessa kuului tosi selvästi. Vauhtia oli vaan niin pirusti, että meni kuitenkin spurrin hampaat vinoiksi, pinjoni kappaleiksi ja se kardaanin sisään menevä kikkula on jotenkin mutkalla. Suosittelen kuitenkin jos tuo laakeri tuottaa ongelmia.

484
Yleinen keskustelu / Vs: Short Course autot
« : 01.07.10 - klo: 22.19 »
Onkohan kukaa kokeillu drift gyroa sc-trukkiin?
Nämä kun on sellasia "kimpoilijoita" tai sitten en vaa osaa ajaa, mutta mietin että jos drift gyro auttais edes vähän näyttävissä sladeissa ajamista ja muutenkin hillitsis hieman sitä "kimpoilua"..
Joka kerta kun alan oikaisemaan ylimenevää luisua, tilanne päättyy melkeinpä poikkeuksetta siihen, että yliohjaan ja auto kimpoaa sitten juuri sinne toiseen suuntaan.. varmaan tuttu tilanne monellekin.
Nelikolla ei vastaavia tilanteita tule kun luisut on helpompia oikasta.
Olen kokeillut gyroa nelikko Slashissä, ei ole näiden autojen juttu, vaan kuuluu oikeesti driftereihin. Täytyy kyllä kokeilla talvella uudelleen, lumella/jäällä voi olla jo aivan toinen juttu.
Näyttävä sladi syntyy vain opettelemalla ohjaamaan autoa mutkassa enemmän kaasulla kuin ratilla (oli gyro tai ei).

485
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.07.10 - klo: 21.51 »
Olisiko ihan hölmö ajatus avata kardaanitunneli alapuolelta ja ehkä vielä avartaa?
Pohjalevyä voisi jäykistää vaikka alumiinillä jos se on tarpeellista.

Tuo voisi olla aivan varteenotettava vaihtoehto. Kovin laajalle avarrukselle tuossa ei ole tilaa. Mutta jos vähän saisi V-muotoa, että pääsee kivi helposti putoamaan pois.

Toinen viritys vaihtoehto olisi "täyspitkä" kardaani tunnelin suoja, joka kunnolla peittäisi sliperin säätöruuvin. Ja lisäksi kardaanitunnelin etupäähän pitäisi jotenkin saada upotettua laakeri, joka siis tukkisi kokonaan ja tiiviisti kardaanitunnelin etureiän. Tai vaihtoehtoisesti joku putkenpätkä, jonka sisällä kardaani menisi etu-perälle asti.

486
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.07.10 - klo: 21.37 »
Vieläkö täällä jaksetaan itkeä noista samoista ongelmista mitä on ollut melkein sivulta yksi lähtien?  :grin:

Itsellä ei ole ollut enään MITÄÄN ongelmia kivien yms. kanssa "chassis overtrayn" ja kardaanin paljaan kohdan päälle liimatun solumuovin jälkeen. Teippi toimi ihan yhtä hyvin.
Toi rungon päällikuorisuoja (tjms.) estää kaikkien inhottavan kokoisten kivien pääsemisen kardaanin väliin, ja solumuovi tai teippi estää vieläkin pienemmät.
Toimii.

Ei kai nyt suoranaisesti itkeskellä, mutta yritetään purnauksen kautta löytää ratkaisua ongelmaan.
Over traykin on kokeiltu. Suojaa ihan kivasti, mutta lämmöt nousee niin nopeasti, että ei ajamisesta näin kesällä tule yhtään mitään (1-3 min. ja jäähdytys tauko). Eikä tuon alle kovin kummosia jäähdytyksiä mahdu.
Päädyin myös tuohon solumuovi vaihtoehtoon yläpuolelta tulevien kivien ehkäisyssä ja eteen laiton kardaaniin kumitulpan, joka juuri mahtuu kardaanin reikään pyörimään (tulppa on siis kiinni kardaanissa ja pyörii sen mukana). Tuokin päästää kyllä pientä murua etupäästä kardaanitunneliin.
Tulpassa on se hyvä puoli verrattuna muovin palaan, jossa on kardaanin mentävä reikä, että tulppa päästää kököt pois samaa tietä kuin ne menivät sisäänkin, eikä tartte olla heti purkamassa autoa. Riittä kun hieman kallistaa ja hetken pyörittelee renkaita hiljakseen.
Tästä kaikesta huolimatta se moottoripukissa oleva laakeri tuppaa kilahtamaan kiinni, jos vähänkin isompaa vauhtia ajelee. Tuommosella ehkä paremmin 1:16 kokoisille autoille sopivalla radalla kestää paremmin, kun ei pääse nopeus nousemaan liiaksi. Mutta nopea (ja pitkäkestoinen) asfaltti ajo on aivan tuhoon tuomittu ajatus, samoin kuin hiekkakentällä revittely.

487
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.07.10 - klo: 21.16 »
Voimansiirro heikoin paikka taitaa olla juuri tuo slipperin/keskidiffin etummainen laakeri, jonka pesä on moottoripukissa. Se taitaa saada aika helposti p****a sisäänsä ja leikkaa sitten kiinni. Näin oli käynyt itsellänikin, nyt kun tarkemmin sitä äsken tuossa tutkin. Sisäkori tai sit jollain muulla konstilla slipperin säätömutterin aukko tukkoon, kardaanin etupään reikään tiivistystä ja pohjasta ne pari pikku reikää umpeen, lisäksi laakerin tarkistus ja tarvittaessa huolto/vaihto joka ajopäivän jälkeen. Muuten se laakeri leikkaa takuuvarmasti jossain vaiheessa ja sit ketuttaa. Ainakin jos käy kuten itselläni, että varaosia ei ole suoraan omassa hyllyssä...
Minusta tuntuu että tuo laakeri kilahtaa vaikka sitä kuinka yrittäisi suojata kiviltä ja pitää puhtaana. Ja ainakin keskidiffin kotelo on mennyttä samantien, spurri ja mottoripukki menee myös jos ei heti huomaa. Tuntuu että laakerin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa noin 10 akullisen ajon jälkeen - varmuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi pidemmän päälle.

Toissa päivänä vaihdoin uuden laakerin ja eilen käytiin kaverin kanssa ajamassa pari akullista. Nyt kun otin taas perän irti, oli laakeri lähes jumissa. Pyöri, mutta nykien ja rahisi pahasti. (olikin joko halpis, kun ei ollut "alkuperäisosaa" just käsilllä). Näyttää että laakeri kuumenee aika rajusti. Ainakin tuon vanhan keskidiffin kotelo näyttää lähinnä sulaneelta. Kokeilen seuraavaksi alumiinista moottoripukkia, josko laakeri saisi siirrettyä ainakin hieman lämpöä siihen. Katsotaan kestääkö paremmin.

Löytyy myös alumiinisena sitä laakerin sisempää sovitusholkkiakin. Sen sekä alumiinisen ulkokehän aion omaani pistää. Jos ei niillä auta niin sitten taitanee olla auton siirto muille maille armahille edessä.

Tuo alumiininen sovitusholkki voisi olla hyvä, pääsisi lämpö akseliinkin päin. Laitatko tietoa osanumerosta ja kaupasta josta saa. Harmi että keskidiffiin ei liene ole saatavilla metallista koteloa, kun ei meinaa olla tuota muovistakaan missään. Täytyy ostaa koko diffi tai sitten täytyy ehkä pysyvästi siirtyä sliperin käyttöön. Ei tuo laakeri nyt niin paha ongelma ole, että sen vuoksi joutuisi muuten tosi hyvän auton hylkäämään.

488
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 30.06.10 - klo: 18.18 »
Voimansiirro heikoin paikka taitaa olla juuri tuo slipperin/keskidiffin etummainen laakeri, jonka pesä on moottoripukissa. Se taitaa saada aika helposti p****a sisäänsä ja leikkaa sitten kiinni. Näin oli käynyt itsellänikin, nyt kun tarkemmin sitä äsken tuossa tutkin. Sisäkori tai sit jollain muulla konstilla slipperin säätömutterin aukko tukkoon, kardaanin etupään reikään tiivistystä ja pohjasta ne pari pikku reikää umpeen, lisäksi laakerin tarkistus ja tarvittaessa huolto/vaihto joka ajopäivän jälkeen. Muuten se laakeri leikkaa takuuvarmasti jossain vaiheessa ja sit ketuttaa. Ainakin jos käy kuten itselläni, että varaosia ei ole suoraan omassa hyllyssä...
Minusta tuntuu että tuo laakeri kilahtaa vaikka sitä kuinka yrittäisi suojata kiviltä ja pitää puhtaana. Ja ainakin keskidiffin kotelo on mennyttä samantien, spurri ja mottoripukki menee myös jos ei heti huomaa. Tuntuu että laakerin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa noin 10 akullisen ajon jälkeen - varmuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi pidemmän päälle.

Toissa päivänä vaihdoin uuden laakerin ja eilen käytiin kaverin kanssa ajamassa pari akullista. Nyt kun otin taas perän irti, oli laakeri lähes jumissa. Pyöri, mutta nykien ja rahisi pahasti. (olikin joko halpis, kun ei ollut "alkuperäisosaa" just käsilllä). Näyttää että laakeri kuumenee aika rajusti. Ainakin tuon vanhan keskidiffin kotelo näyttää lähinnä sulaneelta. Kokeilen seuraavaksi alumiinista moottoripukkia, josko laakeri saisi siirrettyä ainakin hieman lämpöä siihen. Katsotaan kestääkö paremmin.

489
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 17.06.10 - klo: 13.40 »
Voimansiirro heikoin paikka taitaa olla juuri tuo slipperin/keskidiffin etummainen laakeri, jonka pesä on moottoripukissa. Se taitaa saada aika helposti p****a sisäänsä ja leikkaa sitten kiinni. Näin oli käynyt itsellänikin, nyt kun tarkemmin sitä äsken tuossa tutkin. Sisäkori tai sit jollain muulla konstilla slipperin säätömutterin aukko tukkoon, kardaanin etupään reikään tiivistystä ja pohjasta ne pari pikku reikää umpeen, lisäksi laakerin tarkistus ja tarvittaessa huolto/vaihto joka ajopäivän jälkeen. Muuten se laakeri leikkaa takuuvarmasti jossain vaiheessa ja sit ketuttaa. Ainakin jos käy kuten itselläni, että varaosia ei ole suoraan omassa hyllyssä...
Minusta tuntuu että tuo laakeri kilahtaa vaikka sitä kuinka yrittäisi suojata kiviltä ja pitää puhtaana. Ja ainakin keskidiffin kotelo on mennyttä samantien, spurri ja mottoripukki menee myös jos ei heti huomaa. Tuntuu että laakerin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa noin 10 akullisen ajon jälkeen - varmuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi pidemmän päälle.

490
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 11.06.10 - klo: 12.57 »
Juu sai siellä Slashinkin rikki kun oikein yritti. Tukivarsi poikki ja iskari mutkalla. Vaati kyllä aika paljon vauhtia ja tämmösen "töhön" kuskin.

Sivuja: 1 ... 14 15 16 [17]