Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - e-revo vxl

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11
91
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 25.10.12 - klo: 20.07 »
iltaa jälleen.

Okei no tuon valamisen voin siis unohtaa varmaan jos ei kestävyyttä saa paljoa siihen. Tuo 3d printtaus ois kyllä hyvä mutta en vaan tiedä missä pääsisi sen tekemään kun ei itellä oo sellasta printteriä.

Mutta toiseen asiaan nyt olen saanut sen puskurin alle tulevan osan valmiiksi ja tuossa siitä kuvaa.
 
ennen kuvaa täytyy sanoa pieni päivitys juttu tohon autoon. Eli kun siinä oli alunperin se taka-akseli niin olin suunnitellut sen niin et se on 8mm paksua alumiini tankoa. Mutta siinä on kohtia mitä pitäisi sorvata ja sitä en pysty tekemään. Elikkä ajattelin tehdä sen vain 6mm teräksestä jota ei tarvitse sorvailla vaan siihen voi suoraan tehdä päihin kierteet renkaiden muttereille ja porailla/ sahailla joitain kohtia mihin tulee akselin kiinnitys kohdat ja spurrin kiinnitys kohta. painoa tuosta ei paljoakaan tule lisää. Ja sellanen juttu vielä, että sanokaas järkevämmät onko sellaista laakeria jonka paksuus olisi mielellään 4mm ja sisä reijän halkaisija se kuus milliä. Tai toinen vaihtoehto että paksuus on 5mm ja sisä reikä sama 6mm (ulkohalkasijalla ei oo väliä)



92
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 22.10.12 - klo: 18.30 »
moro taas!

Nyt ois tulossa uutta osaa jälleen  :grin: ei ole todellakaan valmis mutta laitanpahan nyt kuvaa kuitenkin ettei tämä topikki taas hautaudu. Siinä siis tämän päivän tai oikeastaan 1 tunnin työtä eli aika nopeasti saa tehtyä kun ei niin moni mutkainen osa ole.

tuossa ensin pari kuvaa siitä. Se on siis semmonen puskuripanta joka tulee sen vaahtomuovisen puskurin alle ja siihen kiinnittyvät ne yläpuolenkuvassa olevat paksummat teräs tapit eli kori tolpat (nekään ei vielä valmiit pitää päästä penkkiin poraamaan reijät).

Tähän voisin myös heittää semmosen kysymyksen, että onko kukaan valanut mitään alumiinista ikinä? kuinka se onnistuisi? Täytyisi sen verran monimutkaisia osia tehdä etten ihan käsin rupea tekemään joten tuli mieleen valaminen. Jos tekisin ensin ne osat puusta ja sen jälkeen hiekkamuotin. Olisi valun jälkeen vaan helppo viilata roippeet pois ja vähän ehkä muotoa mutta eisen kummempaa. Valettavat osat siis nuo etupään osat mihin kiinnittyy pyörän laakerit ja ohjaustangot servosta (mikä sen osan nimi nyt on ei tule päähän). Jos joku tietää siitä valamisesta niin kertokaa ihmeessä onko kuinka helppo toteuttaa ja mitä siihen oikeen tarvitsisi muutakinkuin joku missä sulattaa alumiini. Muunmuassa minkäläista hiekkaa/multaa tai mitälie pitäisi olla yms.

 

93
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 20.10.12 - klo: 17.50 »
moro.

google sketchup 8:lla johon oon ladannu melkeen kaikki plugarit  :grin: olen käyttänyt myös apuna alunperin kun tätä aloin piirtämään niin Autodesk inventtoria joka on älyttömän hyvä mutta menee hieman jo yli ymmärrykseni muutamat jutut siinä niin aloin sketsillä piirtämään ja hyvin se onnistui silläkin.

94
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 20.10.12 - klo: 11.50 »
päivää vaan kaikile.

Tossa on pari kuvaa nyt sitten toinen on osista mitä on ja toinen on uudesta akku/moottori systeemistä. Antakaa palautetta ihan kunnolla vaan  :laugh:

Tuossa noi lyhyemmät ja ohuemmat metallitapit ovat siis ne mitkä pitävät etu tukivarret kiinni. Ne paksummat teräs tapit ovat sitten etupään korin kiinnitys tapit (ei täysin valmiit reijät puuttuvat). se punainen ruma juttu on, niinkuin kaikki varmaan tajusikin niin on puskuri. ja muista osista on jo tuolla edellä mainittukin.



95
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 19.10.12 - klo: 22.22 »
morjesta pitkästä aikaan!

Ei tämä projekti ole kuollut jos joku sitä on miettinyt (jos on muistanut tämän aiheen) on ollut koulun kanssa kiire ja mahdollisen muuton kanssa myös. Mutta nyt on loma joten olen päässyt tekemään tätä jälleen. paljoa en ole saanut aikaan mutta jotain helppotekoisia osia kuten tukivarsia pitävät tapit, puskurin ja etu kori kiinnikkeet. Yksi toinen juttukin on miksi en ole päivittänyt tätä hetkeen on miettiminen ja suunnittelu. Olen miettinyt erilaisia ratkaisuja ja joku tuolla aikaisemmin jo mainitsikin akuista jotain. Nyt on 540 kone ja vain yksi akku joten paoino on tippunut varmasti puoli kiloa kun miettii mitä akkuja siihen alunperin suunnittelin. Pinopiste on täten myös alempana kun akku on matalemmalla. Huomena voisin laittaa jotain kuvia osista mitä olen tehnyt sekä uudesta akku systeemistä. Saattaa olla että jotain muistakin osia muutan jos keksin jotain parempaa.

-Aki

96
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 13.09.12 - klo: 19.08 »
morjesta.

Tämän päivän saldo on nyt valmis moottoripukki (viimeistelyä vailla mm. kiillotus ja anodisointi jossainvaiheessa) mutta se on ihan osan näköinen mikä on tärkeintä. Toki olisin halunnut sen näyttävän hieman paremmalta, mutta kun asun kerrostalossa niin ei täälä ihmeitä pysty tekemään vaikka aikamoinen näpertäjä olenkin  :grin: Suurin vika tuossa on tuo ala puolinen moottori ruuvireikä kun se on vinossa aika paljonkin kun tuo alumiini on niin pirullista porata ilman pylväsporaa vaikka olisikin kunnon alku koloset lyötynä. vetää ties minne suuntaan.

Pistäkää kommenttia tuostakin osasta tänne miltäs se näyttää.


97
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 12.09.12 - klo: 18.52 »
moro kaikki.

Päivitetääs tätäkin täälä ettette aivan luule tämänkin projektin kuolleen. Elikkäs viimeviikonloppuna en saanutkaan materiaalia vielä mutta tänäviiikonloppuna aika varmasti saan. Tuossa vähän funtsin ja mietin moottori pukkia ja päätin muuttaa hieman suunnitelmia. alkuperäinen olisi ollut 4mm alumiinia ja L:än mallinen, kun tämä uudempi mallennus on 5mm paksua alumiinia ja täysin litteä. syy tähän on etten todennäköisesti saa matskua mistä tehä sen sekä se oli suht kookas sen ison moottorin takia, mutta kun päädyin nyt siihen 540 koneeseen niin pystyin pienentämään pukkiakin. Toinen syy on se, että mulla on sopivasti kaapissa 5mm paksua alulevyä pari palaajoten aloitan sen tekemisen huomenna. Tänään sain juurikin tulostettua oikeassa koossa olevan paperi mallin jonka liimaan siihen levyyn kiinni siten on helpompi saada reikien paikat ja reunat mistä pitää leikellä. Laitan huomenna vähän kuvia miten on tämän osan teko edennyt (mahd. valmiskin huomenna)

-Aki

98
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 05.09.12 - klo: 20.57 »
Juu sitä pohjaa tässä olen miettinyt kun yksi tuntemani henkilö pystyy luultavasti toimittamaan mulle alumiinia sellasta 3mm levyä mistä olen tehnyt mini e-revoon katuajettavan pohjan. se alumiini on muistaakseni ainakin karkaistu sekä laadultaan muistaakseni 6061 T6 jos oikein muistan ja se on ollut todella kestävää ja taivutusta kestänyt hyvin. Kiitoksia vaan vinkeistä vielä.

Seuraavat osat varmaankin sitten ovat tukivarret ja mahdollisesti moottoripukki jos löytyy sopivaa ainesta.

Kuvia taas lisäilen kun etenee. jos tulee jotain hyviä ideoita taikka lisä vinkkejä mieleen laittakaa ihmeessä.

-Aki

99
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 05.09.12 - klo: 20.01 »
Morjesta täällä taas!

projekti on edennyt hieman edellisestä 0%:sta kun 2 ekaa osaa ovat lähestulkoot valmiit. Kohteena siis alumiinisesta neliöputkesta tehdyt servon pidikkeet. Viimeistely on vielä kesken kuvassa nimittäin huomaa hyvin naarmut (todellisuudessa paremmannäköiset kuva tarkentaa liikaa) eli viimeistelyä vaativat vielä hieman vesihiomapaperilla kun hioo ihan peilikiiltoon ja puhdistaa. Seuraavia osia teen kun saan lisää materiaalia eli tänä viikonloppuna. Pistäkää nyt edes joku jotai kommenttia noista pienistä osistakin tänne.

PS. ja ihan etukäteen sanon kun joku varmasti sanoo niin ne alapuolen pienemmät reijät eivät ole vinossa niitten ei oo tarkotus olla keskellä vaan servon keskelle saamiseksi ovat hieman sielä toisessa laidassa  :wink:

-Aki

100
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 02.09.12 - klo: 17.17 »
Tervehdys taas!

Jäänyt hieman tää mun osalta kirjottaminen pienellee parin päivän aikana kun en ole ollut kotona, mutta nyt jälleen täälä infoamassa lisää (ja kyselemässä :roll: ) Mutta eli joo kiitoksia vaan hyvistä neuvoista ja avuista taas kaikille! Tänään taikka huomena varmaan aloitan ensimmäisten alu osien tekemisen. itsellä ei tällähetkellä ole kunnolla materiaalia muutankun jotai pikkupaloja. Ensimmäiset osat tulee siis olemaan kääntöservon pidikkeet jotka teen alu neliöputkesta minkä leikkaan vaan sitten kahtia L:än malliseksi ja siihen reijät. Lopuksi vielä koitan niiden anodisointia (luultavasti). Ensi viikolla käyn porvoolaisia liikkeitä läpi esim. etra ja muita pajoja mitkä esimerkiksi tekevät metalitöitä niin käyn kyselemässä josko jollain olisi lahjoittaa jotain pieiä paloja. Kokoa kun ei tarvi olla paljoa per pala ehkä 10cm x 10cm siitä saa jo jotain osia tehtyä.

Mutta minä kirjottelen tänne ja laitan kuvia kun projekti etenee.

-Aki   

101
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 29.08.12 - klo: 15.34 »
Moro taas.

tossa pari kuvaa lähes valmiista kasatusta 3d mallista. Osat siis piirretty erikseen ja kasattu komponentteina tohon yksitellen. On se hieman erikoisen näköinen kyllä. niin ja tuosta kesken jättämisestä. Mä oon niin paljon käyttäny aikaa ja hermoja tähän etten ajatellu jättää kesken vaan tehdä loppuun asti.

102
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 29.08.12 - klo: 14.35 »
moro.

Kiitoksia vaan neuvoista kaikille. Tuosta muiden valmistajien osista sen verran, että en haluaisi sinänsä käyttää niitä siitä syystä juuri että haluan auton olevan täysin omaa käsialaani. Se eri muovien käyttö on ollut itselläkin mielessä, että voisi tehdä muovistakin osia. Joidenkin osien tekemisessä kuten pohjalevy niin tarvitsisi cnc konetta. Mutta tuota itsekin ajatellut et voisi tehdä ihan käsinkin niitä osia, on sitä aikasemminki tehty alumiini tukivarsia.

ajatuksena oli siinä cnc koneistuksessa se, että saisi osista millilleen täydellisiä. No mutta tarkemmin ajateltuna se ei välttämättä ole tällä hetkellä tärkein asia. Myöhemmin sitten voi tehdä täydellisiä osia.

hyvän lopputuloksen saamiseksi myös ajattelin alu osien väri anodisointia kun kemiaa harrastan ja vehkeet löytyy millä tehdä.

Siitä ylisuuresta moottorista kanssa mitä tuossa aikaisemmin jou sanoikin niin ajattelin sitä siihen lähinnä sen takia, että samalle pukille käy sekä 540 ja se 1/8 kokoluokan kone (miksikä sitä sanotaan?) mitä tuossa olen tutkinut ruuvien väliä niin se on sama kun viisnelikymppisessä. Mutta tästä en ala väittelemään kumpi on parempi. Jos kerran se 540 käy yhtä hyvin niin samahan se mulle on kun moottoripukki on kuitenkin sama se 1/8 kone on mulla vaan suunnitelmissa. Ja toki onhan ne todella paljon hintavampiakin.

Voin tuossa myöhemmin laittaa jotain pikku kuvaa koko autosta (siis siitä 3d suunnitelmasta)

Luultavasti tässä lähipäivinä aloitan ensimmäisten osien protoamista. Sen verran voisin kysyä neuvoa niitten muovien käyttämisestä, että mitä kannattaisi käyttää. Mikä olisi kestävää ja ei kovin kallista kun eihän sitä kovin paljoa mene siihen. Niin ja mistä sitä voisi saada?

Kuvia ja tietoja päivittelen projektin etenemisestä jatkossa kun saan sen kunnolla käyntiin.
-Aki

103
Yleinen keskustelu / uusi rc auto
« : 28.08.12 - klo: 21.53 »
Morjesta kaikki.

En tiedä minne olisi pitänyt oikeastaan laittaa kun liittyy niin moneen asiaan sekä on itsellään oma juttunsa.

Elikkäs kyse on uudesta rc autosta/ns. merkistä. Kyse on siis minun itse suunnittelemasta 1/10 skaalan katuautosta jota olen n. 8kk suunnitellut pala palalta, miettinyt, ettiskellyt 3d ohjelmia yms. varsinaisesti ei ole tarkoitus vielä tuoda markkinoille mitään uutta koska ensinnäkään ei olisi varmaankaan mitään mahollisuutta saada tätä sarja tuotantoon kunnolla ja myytyä. Mulla ikää(15).

Voisin vähän valaista mikä mulla oli tässä lähinnä ideana.
Lähtökohta oli se, kun alumiini ei paina paljon mitään niin oli tarkoitus tehdä kaikki osat alumiinista. Moottoriksi tulisi jokin suurehko 1/8 kokoluokan harjaton esim. castle mamba monster. Suuren koneen idea oli se kun auto on 1/10 ja täys alumiininen niin jaksaa viedä oikeen kunnolla eteenpäin. Niillä välityksilllä mitä olen tällähetkellä ajatellut niin on täysin järjetöntä sen kokoiselle autolle kun ajattelee, että luultavasti huiput noin 150km/h No mutta ei siinä traxxas xo-1 ole ideaa kun kulkee 160 vaikka onkin paljon isompi.

Autossani on myös kummallisia ja omituisia teknisiä ratkaisuja
muunmuassa:

- yli iso moottori
- tasan 2 voimaa välittävää ratsta (spurri ja pinioni)
- spurrilta umpinaiselle alumiiniselle taka-akselille suoraveto
ilman minkäänläistä diffiä. toisin sanoen lukkoperä.
- takaveto (ei mitään kummallista kylläkään)

Suurin syy miksi tänne aloin kirjoittelemaan tätä on se, että tästä pitäisi saada tehtyä jonkinlainen prototyyppi. Mutta kuka osat valmistaa? Siihen tarvisi monenlaista cnc konetta. Jotkin osista on sen verran monimutkaisen mallisia. Osia on yhteensä jotakuinkin n.50-60 en tarkkaan ole laskenut kun vielä muutama osa saattaa puuttua (jotain viimeistely osia) Niin palataan aikaisempaan kuka voisi tehdä näitä osia. Jos täällä on joitan henkilöitä ketkä osaavat ja pääsevät cnc koneella tekemään ja olisivat sen verran avuliaita tämän asian kanssa. Ongelma vaan on siinä kun mitään en oikeen viittisi ruveta maksamaan kun rahaa ei oikeen ole.

DXF kuvat löytyy kyllä (tai ei vielä ne pitää ensin exporttaa) mutta onnistuu niiden saaminen. Sekä vielä kun löytäisi jonkun convertterin millä saa tehtyä niin Gkoodit saisi kanssa. Ainiin ja olen siis Porvoosta päin (jos silä tiedolla jotain tekee)

Tämä tekemäni auto ei siis ole mikään tavallinen homemaden näköinen peli vaan tähän on tosissaan käytetty aikaa. Tosin jotkin etupään ratkaisuista on kummia kun en mitään 6000€ autocad ohjelmia omista.

-Aki

104
puu-ha = ootkos tänää menossa ajelee sillon klo 20 jälkeen sinne hoplopille? ite ainaki olisin tulossa.

105
selväse. Se on sinänsä tylsä mut siinä pystyy ajaa siinä hiekalla siin on hyppyreitä/hiekkakasoja ja siinä on ainaki tilaa kerpeleesti. Mikäs olis semmonen kellonaika mikä olis hyvä? Varmaanki olis hyvä vasta sillon ku hoploppi menee kiinni

106
Onko tänään tulossa minkäänläisiä ajosessioita missään päin?
 

107
Puu-ha, jos huomenna oot menossa ajeleen myös sinne hoplopin parkkikselle niin mä saattasin tulla kanssa sinne. Tietää vaan kellonajan niin saatan ilmestyä mahdollisesti paikalle.

Siitä pimeäntulemisesta niin se parkkis on hyvä paikka siellä eilenkin ajetttiin puoli kymmenen aikaan ja hyvin näki. Siinä on nimittäin ne valot mitkä valasee tosi hyvin sen paikan.

Jos joku muukin on huomena myös tulossa kruisaamaan niin sinne vaan sitte.

-aki

108
ei satanut ei... ja oli se revollaki kiva ajaa katunakeilla 6 ässän voimin siinä liukkaalla asfaltilla  :grin:
Mulle pitäis kaydä kanssa se keskiviikko. Mikäs otettais ajopaikaksi? mennäänkö sinne kuninkaanporttiin. Se oli kyllä aika hyvä paikka pystyy ajaa lusikkatiskissä siinä parkkiksella sekä hiekka aluetta oli myös ja hiekkakasoja siinä missä pysty hyvin rälläileen.

109
terve.

onko porukka tänään vielä menossa ajeleen sinne kuninkaanporttiin? ajattelin kun on satanut. Itseä ei haittaa jos tulee muutama pisara sillontällöin mutta jos sataa kunnolla niin se haittaa. tällä hetkellä näyttää itsestä ainakin siltä, että olen ainakin tulossa kruisaamaan jos muitakin olis tulossa.


110
moro. onko kyse 19.8 sunnuntaista? jos on niin itsekin voisi tulla kokeileen aautoja sinne. kun saisi tarkempaa tietoa minkä parikkipaikka se on? onks se se hoplopin/petpointin parkkis?

111
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 06.08.12 - klo: 20.57 »
tässä yks kysymys tuli mieleen ku mulla on trx revo 3.3 jolla ajettu juuri ensimmäinen gallona. polttoaineena on käytetty byronin 20 prossasta nitroo. Itse asun porvoossa ja en viitsisi yhen nitrokannun takia sabelta turusta hakemaan niin googlailin vähän ja löysin hobbyfactoryltä sitä piranha 25 prossasta. Niin mun kysymys on se, että mitenkä vaikuttaa jos vaihdan 20 prossasesta kaksvitoseen niin millätavalla se vaikuttaa? Toinen kysymys mikä liittyy enenmpikin tähän aiheeseen niin on se et millasta toi piranha on? onko kellään kokemuksia kuinka laadukasta se on? kannattaako ostaa tommonen kannu?

-Aki

112
Moro kaikki!

Tuli vaan tällänen idea et mites pitäiskös meidän porvoolaisten harrastajien nyt oikeesti ottaa semmonen joku ajosessio päivä että suurin osa ketkä vaan pääsee niin tulisi paikalle. Vähän huono ajankohta sinänsä kun varmaan suuri osa on töissä yms. Sitten tuli yhdeltä porvoolaiseslta harrastajalta hyvä idea, että voisi käydä kokonniemessä kysymässä et josko ne vois kasata sinne jotain hyppyreitä tai jotain. Tai edes antais luvan meille vähän siirtää sitä hiekkaa/multaa siellä. Eihän sen radan tartte rata olla joitain hyppyreitä vaan sinne niin ihan hyvä on. Idea tuli siitä kun eihän kokonniemessä ole mitään toimintaa siinä rinteellä varsinaisesti kun talvella.

-Aki

113
Toi asso on varmastikin hyvä. Ja ehdottomasti harjaton!  :police: toinen hyvä vaihtoehto on traxxas slash 4x4 se toki on paljon kalliimpi myös. Ja jos haluaa oikein kovasti rälläillä, kestävyyttä, nopeutta ja kokoa niin joko traxxas e-revo brushles taikka e-maxx brushless niiden hinnat tosin pyörii sielä 600-700 sadan hujakoilla plus kunnon lipot niin saa menemään helposti yli 800€ Ihan näin kallista et varmaan ajatellut mutta siinä on hyviä vaihtoehtoja

114
Tuosta sähkön akkujen lataamisesta niin toisaalta polttiksessa on hehku tai sähköstartti jossa on akku. Sekä vastarin akku tai patterit voi nekin loppua.

115
tarkotan että sähköt kulkevat kovempaa kuin polttikset (riippuu tietenkin minkäkokoluokan autoja verrataan keskenään) jos sähkössä on kunnon harjaton kone ja lipot niin todennäköisesti kulkee kovempaa. mulla nitro menee ehkä jotain 60-70 kun taas sähkö yli sata mitattu on.

116

Edelleen päätä itse minkä auton ostat haluan vaan sanoa pari juttua polttiksen ja sähkön ajoajoista. Mulla itellä revo 3.3 sekä e-revo brushless edition. Erbessä on 5000mah 3s lipot ja niillä ajelee sekalaista ajoa parhaillaan vajaan tunnin enkä valehtele yhtään. Jos ajaa hiukan kovempaa niin akkujen kesto n. 25-35min.
Nitro revon ajoaika on tankillisella 10-15min jos ruvetaan lakemaan tota että gallona nitroa maksaa n. 40€ n.3,7L siis. tankin koko 150ml. Nitrolla ajaa 5-6 tankillista siinä ajassa kun sähkössä hiipuu akut. Siinä menee nitroa parhaillaan vajaa litra! (Jos haluaa ajella samallaisia ajoaikoja kuin sähköllä pääsee parhaillaan). Polttoaine kannu ei siis kauvvaa kestä sekä se tulee todella hintavaksi.

Lisäksi polttis kulkee oikeastaan merkistä ja mallista riippumatta hiljempaa kun sähkö kunnon harjattomalla ja lipoilla. Sen lisäksi sähköllä on paljon perempi hyppiä tai oikeastaan hoitaa sellainen yleis rällinki joka paikassa kellon ajasta riippumatta äänettömyydestään johtuen toisin kuin polttiksilla. Rälläys on sähkiksellä siksi helpompaa ja kivempaakin johtuen sähkön ja polttiksen vääntökäyristä. Sähkössä lähtee maksimi vääntö heto 0rpm kun taas polttis vaatii kytkimelle ensin kierroksia ja itse koneessa on täysi vääntö vasta yläkierroksilla jos oikein muistan (on kaikkien 2tahti koneitten ongelma)

en halua vaikuttaa auton ostamiseesi mitenkään päätä itse minkä otat mutta tossa pari juttua miten itse näen asian.

-Aki   

117
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 29.07.12 - klo: 21.18 »
eikö täälä kukaan tosiaan voi, viitsi, osaa tai jaksa vastata? :shocked:

118
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 26.07.12 - klo: 18.39 »
morjens.

mitähä kannattais käyttää nitromoottorin puhistukseen? mäntä, kampi, lohko, kaasari yms.

-Aki

119
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 26.07.12 - klo: 12.31 »
moro.

Pieni kysymys liittyen revo 3.3: sen ilmanputsareihin. Eli kun e traxxasin omat ovat todella kalliita verrattuna joihinkin missä tulee esim 10 kappaletta niitä filttereitä. Niin tietäsikö joku mitkä suomesta saatavat filtterit käyvät tohon revo 3.3: sen vakio putsari kaulaan? Ajattelin vaan, että onko toi traxxasin kaks osanen filtteri jokin ns. vakio koko vai onko joku ihan oma kokonasa ettei mikään muu filtteri käykkään.

-Aki

120
Nitrometaani hajoaa UV valon vaikutuksesta jolloin syntyy Typpimonoksidia.


4 NO + O2 + 2 H2O → 4 HNO2

Eli suomalaiselta nimeltään typpihapoke. Ihan yhtä syövyttävää kuin typpihappo (HNO3).
Siinä sun nitrossa on aina liuenneena myös ilmaa eli happen sen mukana.
Jätä vaan se purkki aurinkoon ja kohta on keltaista. Siitä vaan sitten koneeseen jos et usko että typpihapoke ei pysty syövyttämään paikkoja.
Nirtometaani säilyy hyvin jos sen pitää suht viileässä ja auringonvalolta suojattuna.

PS Ja tässä MINÄ olen oikeassa  :evil:

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11