Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Riku.F

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 11
61
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 01.03.14 - klo: 10.45 »
:Vaihda tiheä kierteiset ruuvit vanhaan koteloon niin tulee hyvä.  Joskus Inferno GT:llä kisatessa opin tuon kantapään kautta. B finaali 20min kovaa ajoa tiedossa.  olin vaihtanut öljyt taka diffiin ja harvat ruuvit ja jotain lukitetta vielä laitoin niihin. ja ihan tosissaan väänsin kiinni. No kyllä se n16min kesti sitten auto muuttui drifteriksi.. no maaliin pääsin sentään. K.....otsassa.  Sitten autoa purkaessa sain diffin käteen ja ruuvit oli taas löystyneet . Kaikki diffin sisällä olevat hammaspyörät ihan silppuna.Siinä ihmetellessä joku GT kuski huomasi ongelmani.. Onnekseni sain juuri tämän vinkin.
Ei ole diffit porsinut kertaakaan sen jälkeen. GT8 luokassa on kyllä ihan huippu hyvä henki. kaikki kuskit reilusti jeesaa toisiaan.
 
sori lievä O.T..  :tongue:

62
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 01.03.14 - klo: 09.39 »
Kannattaa vaihtaa ne neljä ruuvia mitkä menee lautaspyörän läpi diffi koteloon.  Kyoshoissa näköjään joka autossa harva kierteiset (muovi mitä lie) ruuvit.  Diffi kun käytössä lämpenee niin ruuvit peruuttaa itsekseen auki ja diffi öljyt pakenee juuri noin kun kuvasta näkee.  Siis mahd. pitkät m3 koneruuvit tilalle niin pysyy diffi varmasti nipussa.
esim nämä:http://fi.eurorc.com/product/1375/uppokanta-m3x8-kuusiokoloruuvi-10

63
Polttisautot / Vs: TEAM C T8 pro buggy
« : 28.02.14 - klo: 22.47 »
Just :wink:

64
Polttisautot / Vs: TEAM C T8 pro buggy
« : 28.02.14 - klo: 22.33 »
Niin siinä tapauksessa ne alumiini pallot ei juuri hyödytä. ovat kyllä hivenen tarkemmin mitoissaan uutena kuin alkuperäiset mutta myös kuluvat ehkä hiukan nopeammin.

65
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 28.02.14 - klo: 22.15 »
Voisihan noihin kardaanin vetokuppien päälle laittaa sopivan kokoista letkua tai kutistesukkaa. Pysyisi tapit tallessa ja voiteluaineetkin mukavasti hieman pidempään.  Silti joka ajokerralle uutta voitelua kannattaa laittaa. Hudyn krafiittirasva ehkä parasta mitä olen kokeilut. Tamyan antiweargrease on myös hyvää, se on koostumukseltaan vielä sitkeämpää ja tarttuvampaa kuin hudy.  Kannattaa varmaan myös olla tarkkana että koko voimansiirto on hyvin shimmattu. Esim diffin pinjoni akseli tykkää pienestä välyksestä, siis kardaanin vetokupin ja diffiboxin välys n. 0.2mm ainakin.   

66
Polttisautot / Vs: TEAM C T8 pro buggy
« : 28.02.14 - klo: 22.06 »
joo pitää jos haluaa hifistellä. (itse asiassa titaani vantit ennemminkin jos haluaa painossa säästää) Joskus punnitsin tavallisten ylä linkkien ja titaani vanttien+alupallojen eron. taisi olla n.60g. 15g joka nurkassa.   kalliita grammoja mutta kaikki keinot piti käyttää ja 2 sijä irtosi gt sarjassa.  Nyt olen sorvaillut alumiinista vanttteja ihan vain rakentelun ilosta. Ilman hifistely dingelidangelia kuten Kyosho mp9 titaani ruuvisarjaa ei voi pärjätä.. ainkaan kisassa: kenellä on kallemmat ruuvit autossa. :angel:

67
Polttisautot / Vs: TEAM C T8 pro buggy
« : 28.02.14 - klo: 20.40 »
http://fi.eurorc.com/category/46/teamc-t8--t8t tolta sivulta löytyy.  kantsii kyllä vaihtaa muovi osat samalla.  2x tämä ://fi.eurorc.com/product/1814/teamc-ball-end-set
tai ainakin putsaa hyvin vanhat.  Etu kardaaniin kantsii vaihtaa sitä tappia suht usein koska kuluu todella vauhdilla. ainakin asfaltilla ajettaessa. itse oon käyttänyt HUDYN 14X3mm tappeja muistaakseni.http://www.racingfactory.fi/tuotteet/HUDY-TYOKALUT-JA-VARUSTEET-HUDY-Tyokalut/106050-SET-OF-REPLACEMENT-DRIVE-SHAFT-PINS-3x14-10-107134

68
Polttisautot / Vs: TEAM C T8 pro buggy
« : 28.02.14 - klo: 17.34 »
Niin ne ballendit on jo uutena vähän liian väljät mun makuun.   Itsellä tosin gt8 versio.. mutta samat osathan siinä on. 
Olen laitellut  Titaaniset vantit ja alumiiniset pallot joka paikkaan. ja epoksilla hieman pallokuppeja sisältä valanut jotta välykset on minimaaliset.  Suht työlästä mutta inhoan säätää autoa jossa pyörät lotaa jokasuuntaan 5< astetta.

69
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 28.12.13 - klo: 20.20 »
Seppo Kivilinnalta olen hakenut. Kantsii soittaa ennen kun menee paikan päälle.
http://www.kivilinna.com/

70
q11

71
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 24.11.13 - klo: 00.09 »
Kokeilisin antisquad kulman laittaa nollan kieppeille. Iskarit alatukivarresta sisälle(jos mahd) kuten myös yläpäästä. Tarvittaessa vielä iskarin öljyjä litkuimmiksi ja jouset pehmeimmiksi.  (mainittakoon että minulla ole ei kokemusta bensa autoista)

72
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 18.10.13 - klo: 17.09 »
Onko touring rata auki 19.10 lauantaina?

73
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 14.09.13 - klo: 10.58 »
Tattikselle haistelee tänään kauden viimeisiä nitron käryjä. Saa nähdä vieläkö Werks jytää kouvolan pikku sateen jäljiltä :afro:

74
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.09.13 - klo: 20.23 »
Minä ajan varmasti GT8 luokan kisat jos niitä vain järjestetään.
Voitais yrittää ajaa vielä tattiksella, ja pitää pientä kerho iltamaa.  On luvattu kelejäkin. kiinnostaisko ketään.. Hoffa??

75
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 03.09.13 - klo: 14.12 »
Minäkin olen ajatellut lähteä ajamaan TP10 luokkaa.
Mikä auto kannattaisi hankkia. Jotta löytyisi säätö apuja ja varaosat olisi helppo hankkia?
Omistan kyoshon RRR ONE WC auton, onko siitä mihinkään enää ? Auto on ajamaton. Ja sitten vielä mikä kone?

76
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 28.08.13 - klo: 14.22 »
Niin siis ajetaanko rataa kisoissa tuon uuden lisä lenkin kautta vai mitenkä? Olisiko tietoa.

77
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 12.08.13 - klo: 13.10 »
Joo kyllä mulle ainakin yksi kori menis kaupaksi!
Ei kiirettä.

78
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.08.13 - klo: 05.31 »
Minä 3. ruudusta.

80
Polttisautot / Vs: LRP S8BX
« : 17.07.13 - klo: 20.33 »
Joo.. yritä varovasti nitkutella auki.  välissä on tiiviste joka pitäsi saada pysymään ehjänä.

81
Polttisautot / Vs: rtr-auton valintaa...
« : 16.07.13 - klo: 14.37 »
Kyllä Team-c:n diffit ja vetarit on kestäviä. Etu kardaanin tappia joutuu vaihtamaan n. kerran kesässä. riippuu tietty ajo määrästä

82
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 16.07.13 - klo: 12.50 »
Nimimerkille Jolokkonen (myyjä) lähtee täältä kyllä isot ruusut.   

83
HPI / Vs: HPI RS3 EVO Nitro
« : 15.07.13 - klo: 18.43 »
Hyvän näköinen peli!. 

85
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 12.07.13 - klo: 23.03 »
Joo se oli mullakin ihan mieleen painuva asennus kokemus. Lopulta "keksin" tavan laittaa sen nippuun.
Jotenkin pitelin sisäpäätä jousesta etusormen ja peukalon välissä ja pyörittelin hiljakseen jousen rullalle.  sitten tinalangalla sidoin jousen kolmesta kohtaa kiinni niin että pysyy rullalla. näin pääsin lepuuttamaan sormia. ja asetin jousen paikoilleen ja napsin tinalangat pois välistä. Hommaa olisi helpottanut pari käsiä enemmän :azn:
( siis jousen toisen pään väkänen koteloon ja toinen kelalle ennen vapauttamista) en muista tarkemmin miten tästä spektaakkelista selviydyin. mutta onnistumisen tunne oli kyllä mukava. tsemppiä tai varaosa kaupoille.

86
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 12.07.13 - klo: 20.40 »
Kerran olen LRP:n 28z koneen vetokäynnistimen purkanut. En haluaisi kyllä uudestaan joutua tekemään. 
No kokeileppas purkaa se vetostartin kotelo auki. VAROVASTI niin että näät kelan johon naru tulee. 
kelan sisällä on jousi joka palauttaa narun kelalle. narun irrotessa jousi pääsee purkautumaan. joten sitä kelaa pitää muistaakseni pyöritellä vastakkaiseen suuntaan ainakin narun pituuden verran. ja pidä kelaa siinä jännityksessä  sitten pujotat narun ulkokotelon läpi ja kiinnität kelalle narun pään. kelassa on tod näk joku kohta sitä varten.  Jos kela pääsee hyppäämään silmille ja jousi rävähtää kokonaan auki olet kusessa. Itselle kävi niin mutta sain lopulta startin nippuun toimivana. Tässä nyt tälläinen yleisohje perustuen omaan kokemukseen. Joten eikun yrittämään.

87
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 12.07.13 - klo: 12.33 »
Katsoppas tuolta sitä rallikoriahttp://www.rceet.net/deltaplastik-korit-c-67.html
Sun pitäisi myös rakennella koritolpat autoosi. esim. näistä (sivun kaksi ensimmäistä tuotetta) http://www.rceet.net/varaosat-pientarvike-gt8-c-33_68.html

88
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 12.07.13 - klo: 11.42 »
Sanoisin että liian laihalla.  Käännä yläneulaa ainakin puoli kierrosta auki ja lähdet siitä tarvittaessa kiristelemään 5min kerrallaan kiinnipäin.  Alaneula niin että sen kanta on kaasarin rungon tasolla.

89
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 11.07.13 - klo: 19.08 »
No kyseleppäs asiaa vaikka hobbylinnasta tai poverracingistä.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 11