Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mikari

Sivuja: 1 ... 222 223 224 [225] 226 227 228 ... 231
6721
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 07.08.10 - klo: 16.24 »
No niin, tulipa testailtua. Onpa tuo rata-autoilu nastaa näillä keleillä, Ollinmäen mittari näytti 30C - voin vaan kuvitella miltä tuntuu olla saviradalla krossiauton kanssa  :p

Kyseinen US Specci toimi oikein nätisti, alakerrassa vaan tosiaan tolla pitkällä käyrällä ja isolla kurkulla niin paljon voimaa, että teki ajamisen ajoittain hankalaksi eikä uusi auton runkokaan helpottanut asiaa (säätöjä sai hakea), saatika kuskin toimivuus.. Täytyy laittaa lyhyempää käyrää jos sais voimaa siirtymään hieman enemmän yläkertaa kohti. Pienellä kaasun hipasulla auto dyykkas ku mielipuoli  :laugh: No mutta eipä jää voimasta kiinni.

Harjatonkin osoitti ihan mukavaa kulkupuolta. Siihen vähän pidempää välitystä, nyt 15/19, mutta seuraavaksi 16/21 niin eiköhän ala pääsuoralla vauhti hirvittää  :grin:

6722
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 06.08.10 - klo: 23.11 »
Näyttää muodostuvan talvilajiksi joka on ymmärrettävää ja sopii hyvin sisätiloihin

Kössi SC10 koria saa muuten nyt maalaamattomana kotimaasta, tein tänään 6-vuotiaalle omansa

6723
Kiitos Janne, suunnitelmat vähän muuttu joten toisen kerran krossia sitten

6724
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 06.08.10 - klo: 18.34 »
Huomenna ajattelin mennä tattikselle testailee harjatonta ja sitten tuota alla ("I wanna go fast"). Pieto lupaili kanssa tulla heti kun baana aukee, niin itsekin.

GT2 painaa 3550gr. Hitec High Voltage servot ja 2300 mAh lipo ajalta ennen lifejä :)

Ekassa GT kisassa tänä vuonna hajosikin toinen noista Hitecin servoista. Lähetin jenkkeihin A-mainin kuitin kanssa, ottivat yhteyttä ja pyysivät lähetyskuluihin $10 ja eilen tipahti uusi vastaava servo postilaatikkoon. Ei hullumpaa, katsotaan kauanko nyt kestää moinen ohjauksessa.



e: Pieto eikä Peito

6725
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 06.08.10 - klo: 10.45 »
"Astonit" loppukaudeksi .. Nitro ja BL



6726
Grasshopper -87 ? Hmm.. ostin Hornetin joskus -80 ja mun mielestä Grasshopper tuli noin samoihin aikoihin. No ehkä sitä myytiin vielä -87
Noita tamiyan malleja saa uusintapainoksena joka sinänsä on aika tylsää

6727
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 05.08.10 - klo: 14.23 »
Todellakin, nykyiset säännöt toimii hyvin, ne luo tasapuoliset ja edulliset puitteet kisaamiselle. Jos kuitenkin totuus on se, että kisoihin ei saada porukkaa kuin kourallinen, kannattanee olla hieman avarakatseinen ja miettiä niitä keinoja, millä porukkaa saadaan viivalle. Ilman kuskeja kun kisaamisesta ei oikein mitään tule.

On totta, että yybermoottorista ei kovinkaan monelle ole hyötyä, koska auto/kuski ei lisävoimaa pysty ulosmittamaan. Aina tietysti tullaan siihen, että mitä sitten pitää rajata ja miksi. On selvää, että mitä suositummaksi kisat tulee, sitä enemmän syntyy voittamisen halua, jolloin on mahdollista, että joku käyttää porsaanreikiä hyväkseen pärjätäkseen. Mutta niinkauan kun pysytään rennoissa kertsikisoissa, en koe asiaa kovin suurena peikkona.

Pääasia tässä jutussa nyt on se, että juttu säilyy mielekkäänä ja elinvoimaisena ja sen kautta voidaan tarjota kilpailemisen/onnistumisen kokemuksia myös uusille kuskeille, sehän tässä alunperinkin oli iso osa tätä juttua.

Juuri näin.

Moottorista en sano muuta tässä kohtaa kuin että perus V-specci ei paljon maksa verrattuna nyt esim. listalla oleviin koneisiin ja jos haluaa Speedinsä uhrata rata-ajoon niin siitä vaan. Ei se ole minulta pois. On aina kiva nähdä nopeita autoja ja autojen nopeus on katsojillekin mieleen. Sen verran olen tähän GT hommaan tutustunut viime vuosina että uskallan näin väittää  :grin:

Pidän myös noista muista ajatuksista mitä Peitsamo ja Hoke kirjoittaa edellä.

Käytämme GT8 sääntökirjaa lähtokohtaisesti kisojen pohjana ja sitten joustoa mukaan "sopivasti", ok

edit: Ja vielä kun lisätään se että palkinnot jaetaan "panostaja" ja "sunnuntaikuljettaja" ryhmille sopivasti niin kaikki ovat voittajia ja nauttia yhtä pitkästä kisapäivästä jossa kaikki saavat ajaa yhtä paljon ja kokea kilpailemisen jännitystä & ajamisen hurmaa

6728
Tervehdys Jyrkkälä
Oliskohan porukkaa radalla huomenna Pe tai La aamu? Tulisin mielelläni kurvailee tuonne teidän hienolle radalle samalla kun haen poitsun anoppilasta blow-job-villestä ja käyn ball-waxissa (no jälkimmäinen taitaa kyllä jäädä tekemättä hehe)
Tiedoista kiitollinen


6729
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 05.08.10 - klo: 09.42 »
Hienoa Turku.
Näistä kun on juteltu niin autot itsessään asettavat rajoituksia jonkin verran, joten hipo myllystä on normikuskin vaikeahko ulosmitata sen enempää hyötyä ulos kuin normimoottorillakaan näillä meidän liukkailla ulkoradoilla. Avain on luotettavuus ja sopiva teho, se on osoitettu. Ihan samalla tavalla kuin krossissa jossa alustan liukkaus säätelee käytettävissä olevia tehoja.
Mutta palataan näihin kisojen myötä, minusta olennaisinta on nyt nauttia harrastamisesta loppukesä! Toivottavasti ei mene ihan sateiseksi vielä.

6730
Heh heh Matti, no ehkä kaikki nyt ei ole niin ikävääkään luettavaa. Ainakin moni pahoitteli minulle tunnukseni lakkauttamista, koska oli jotain annettavaakin (esim tietämys malleista).

Loin tunnukset uudestaan lähinnä sen takia että pääsin tiedottamaan noista GT kisoista ja organisoimaan ne, koska tämä forumi on siihen todella hyvä. Samaa voisin sanoa sinusta että olet hyvä tyyppi kasvokkain (kuten muutkin Keyboard Cowboyt :grin: )

6731
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 05.08.10 - klo: 08.54 »
Ei ole tarvetta syytellä ketään, päinvastoin kiitellä kaikkia tähän asti mukana olleita ja tietty niitä jotka ovat jatkossakin. Sekin nyt vaan on ihan luonnollista että porukoilla välineet vaihtuu ja vaihtelee.

Sponsorien/kauppiaiden kautta saadaan kyllä pelivälineet kisapaikoille, kuten renkaat ja varaosat kunhan päivämäärät pannaan riittävän ajoissa kalenteriin. Esim. GT Open 2011 Su 7.8.2011 Helsinki, Tattarisuo.

Kerhoilloissa tapahtuu kulttuurinvaihto ja uusien mukaantulo kuten tähänkin asti.

Itse en ole suuri säännöstelyn fani mutta senhän te tiedättekin. Minusta "aja millä tulet" -tyyppinen toimii riittävän hyvin ja madaltaa osallistumiskysynnystä. Se tuo vaihtelua sopivalla tavalla, koska kyseessä ei ole "hard core" samalla tavalla kuin muut rataluokat ja ajaminenkin on enemmän satunnaista kuin sääntö, edelleen toisin kuin muissa rataluokissa.

Sitten kun meillä on tuo 20-30 aktiivista kuskia (joka tässä taloustilanteessa voi kyllä olla tavoittamattomissa lähes missä tahansa luokassa) niin voidaan alkaa miettimään "spec" ja "open" luokkia, jolloin specissä ajettaisiin tietyillä moottoreilla.

Avoimuudesta meillä on hyviä kokemuksia, viime sunnuntain kisa sekä Tattiksen osakilpailu noin kk sitten, jolloin Riku.F ajoi sallittujen koneiden listan ulkopuolisella koneella eikä siinä ollut mitään ongelmaa.

Avoimuudessa ottaisin myös mallia polttiskrossista, jossa ei ole tarvetta säännöstellä asioita. Jos joku on ylivoimainen niin sitten se on. Seuravalla kerralla joku voi yrittää ylivoimaisuutta samalla kombinaatiolla jos siltä tuntuu. Ei se niin vakavaa ole. Kaikki saavat kuitenkin ajaa paljon ja kaikki osallistujat ovat voittajia, häviäjät ovat kotona. Ja näitä "voittajia" meidän pitää saada radan varteen kisapäivinä mahdollisimman monta, niin kisojen pitäminen on kaikille hauskaa!

Samalla laji kehittyy, ja autot kehittyvät.

Tästä esimerkkinä Kyoshon auto, jonka vaihdelaatikko oli auttamattoman susi 2008. Teimme itse parannukset jotta autot alkoivat kestämään kisakäytössä. Nyt tätä pakettia saa lisävarusteena kaupasta ja mitä ilmeisemmin se tulee vakiovarusteena seuraavassa versiossa.

GT alkaa olee jenkeissä sen verran iso juttu että se alkaa pikkuhiljaa näkymään täällä meilläkin päin. ROAR säännöt ohjailevat GT autojen evoluutiota, uskoisin että koppikorin lisäksi tulevat pysymään autojen & moottorin koko (nykyiset) sekä keppivetoisuus. Siellä ei haluta tehdä tästä rallygame tyyppistä 1-vaihde/hihnavetoluokkaa vaan ajaa krossaripohjaisilla autoilla.

Meillä ajava porukka on niin pieni että käytännössä hommaa tehdään samoilla autoilla, mutta jos joku nyt haluaa ajaa eurotyylisellä rallygame autolla, niin enpä usko että meillä on varaa  rajata tällaista kaveria kisoista pois. Eikä ole tarvekaan, koska monimuotoisuus on tässä se juttu ja luonnollinen evoluutio vie tätä parhaiten eteenpäin eikä itse kirjoitetut tiukat säännöt. Jos porukka alkaa kävellä kisoista ulospäin eikä sisään sen takia että säännöt ovat liian väljät niin sitten niitä voidaan tarvittaessa tiukentaa.

6732
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 04.08.10 - klo: 23.08 »
voihan se mestaruuden / herruuden ratkaista yhdessä kisassakin

mutta joo, 2011--> kehitetään sarjaa kertsi/Open kisojen pohjalta jos sille on kysyntää yksittäisten skabojen lisäksi.

Yksittäiset skabat pitää saada "skulaa" ensin, tyyliin 20-30 kisaajaa ja kunnon tapahtuma niin sitten sen jälkeen voidaan alkaa puhumaan sarjasta edes PK-seudulla, luulisin

6733
Yleinen keskustelu / Vs: Polttis vs Sähkö
« : 04.08.10 - klo: 20.57 »
muutaman vuoden kokemuksella mikään ei vedä vertoja nitro kisamiselle koska siinä on se ulottuvuus mitä muissa ei ole - nimittäin tankkaaminen. se tuo jännitystä ja toimintaa kisaan ajamisen lisäksi, vähän niinku formuloissa on pit stop.

tosin joskus tämä kääntyy itseään vastaan koska kisoissa pitää olla ne mekkarit muun toimikunnan lisäksi (kierroslaskenta, nostajat), joten ihan pikkuporukalla tai pelkillä kuljettajilla kisaa ei tehdä.

Ja kun nitro autot avaa kaasua pääsuoralle niin katseleminen on suorastaan maagista, olis sitten assu taikka savi.

6734
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 04.08.10 - klo: 19.47 »
Kiitos paljon Peitsamo (Pekka) -
mielellänihän järkkäilen näitä lähikisoja GT luokkaan yhdessä UAU:n ja sponsorien kanssa, Tattarisuo, kenties Hyvinkää, tämän tyyppisellä kuviolla kuin nyt oli.

Joten pitäkää kamat kuumana GT Open kisoja varten ja lämmitellään niitä sitten kerhoilloissa Tattiksella viikottain/kun sää sallii.

Itsekin ajelen milloin milläkin (TP10, krossi, GT, GTe ..) mutta kisoja vartenhan tuo kalusto on tehtävissä sitten nopeastikin kuten Jarikin (Eklund) osoitti vaikka niitä vehkeitä käyttäisi välillä johonkin muuhun, kuten krossiin, jos auto myös siihen taipuu.Tai sitten ajetaan skabat sillä samalla autolla joka tuli hommattua ihan vaan sen takia että se näytti kaupassa/netissä niin pirun hyvältä vaikka muuten käyttöä lähitienoon parkkiksen lisäksi ei muuten niin olisikaan :smiley:

Kovin vakavaahan tämän ei pitäisi loppujen lopuksi ollakaan, ok  :wink:

6735
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 04.08.10 - klo: 17.18 »
No sepäs mukavaa tietysti noin GT8 :in kannalta. Onnea sinullekin isomman auton johdosta.

6736
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 04.08.10 - klo: 16.43 »
Onnea vaan Veskullekin  :cool:

Samalla GT8 perintöä voidaan sitten varmaan katsoa uusiksi ja laittaa "toimikunta" pystyyn niistä jotka vielä ajavat ko. luokkaa vai mitä ?

Eli näistä tulevista LS-5 kuskeista vois huutaa HOI ne jotka ovat samalla luopumassa GT8:sta (kokonaan)

Kiitos

6737
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 04.08.10 - klo: 14.37 »
Kuvia..





Ja sitten ne "kick-ass" Big Boret josta oli jossain vaiheessa puhe tässä topikissa ..  :grin:


6738
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 04.08.10 - klo: 14.34 »
..josta lisää kuvia tuolla sähkispuolella

6739
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 04.08.10 - klo: 14.31 »
Uudet Inferno NEO komposiittiiskarit pihasutatussa RDS kössissä. Joo ei oo alumiinia :grin:

Jos kävis huomenna vähän pomputtelee baanalla




6740
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 04.08.10 - klo: 10.17 »
Rata-autossa ei nopeus ole pahitteeksi.. siispä heitin vielä vaihteen ja jarruservon paikoilleen tuo BL version ennen testejä.

6741
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 04.08.10 - klo: 10.16 »
Rata-autossa ei nopeus ole pahitteeksi.. siispä heitin vielä vaihteen ja jarruservon paikoilleen ennen testejä.

6742
Joo  :grin:  :grin:

Mulle kelpais kyllä ihan tyhjäkin paikka

6743
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 03.08.10 - klo: 09.48 »
Kiinnostaisko muuten sähkis GT kerhokisat ?

6744
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 03.08.10 - klo: 09.44 »
Tuossa vähän BL videota..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oChPyQ-jREw[/youtube]

(sori tuo naapurista kuuluva paukutus työmaalta..)

Videolta näkyy "instant acceleration" ja lopussa pientä driftiä josta havainneen tehon.. aika ketterä keskidiffillä. Nopeus ei oikein tule esille kun en kuvaa sivultapäin ja baana on "aika" lyhyt

2 x 25C Orion akku. Täytyy varmaan hankkia ne "neljävitoset"  :grin:  :grin:

6745
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 03.08.10 - klo: 09.41 »
Tuossa vähän BL videota..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oChPyQ-jREw[/youtube]

(sori tuo naapurista kuuluva paukutus työmaalta..)

Videolta näkyy "instant acceleration" ja lopussa pientä driftiä josta havainneen tehon.. aika ketterä keskidiffillä. Nopeus ei oikein tule esille kun en kuvaa sivultapäin ja baana on "aika" lyhyt

Olisko kiinnostusta pitää kerhokisat harjattomille GT autoille?

6746
Ilmeisesti sen nyt vois kuitenkin poistaa ja laittaa tilalle UAU kuten muillakin maksavilla jäsenillä. Kiitos

6747
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 03.08.10 - klo: 09.28 »
Hieno! Good Job JQ!

Kun en ole pahemmin kiertänyt ratoja tänä vuonna niin sanopas mitkä autossa ovat ns. uniikkeja fiitsereitä jotka erottaa sen muista. Onko ne jotain detaljeja vai kokonaisuus, ehkä molempia?

Onnea (uudelle) yrityksellesi!

6748
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 02.08.10 - klo: 22.49 »
Hieman juttua brushless GT2 Aston Martin:sta täällä http://rc10.fi/index.php?topic=42456.msg459233#msg459233



Testit myöh. tällä viikolla. Tuntui "aika" maukkaalta tossa lähistöllä.

6749
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 02.08.10 - klo: 22.42 »
Moikka tännekin

Nyt kun GT Open kisat on ohi, niin konvertoin GT2 :n harjattomaksi.

(GT1 palvelee toistaiseksi GT luokan kisarassina.)

Pihatestissä hyvät vauhdit ja kiihtyvyys. Keskellä diffi (300K öljy), mielenkiintoista nähdä miten vaikuttaa rata-ajoon. Vaihde ja jarruservo seuraavaksi, jos ei nopeutta löydy.. tosin hieman epäilen että löytyy  :cool: Testit radalla myöhemmin tällä viikolla.









Tämä on yhdistelmä GT2 ja VE:tä siis ja muutama optiopalikka päälle, mutta nehän eivät ole välttämättömiä.

6750
No ehkä se oli ns. heitto eikä mikään veret seisauttava lause pitkän pohdinnan tuloksena  :grin:

Mutta sen jälkeen pidinkin kohtuu pitkän tauon enkä ollut kiusaamassa täällä ketään.

Samaa mieltä.


Sivuja: 1 ... 222 223 224 [225] 226 227 228 ... 231