Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 18.09.20 - klo: 13.23
löytyykö sähköt ja onko siellä lupa harrastaa. Terv. Gt8 veteraani Riku Forsström
Sullahan on myös Ratakasi. Otahan sekin mukaan, rata sopii sille paremmin kuin GT-8:lle.
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: Riku.F - 18.09.20 - klo: 13.23
löytyykö sähköt ja onko siellä lupa harrastaa. Terv. Gt8 veteraani Riku Forsström
Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 18.09.20 - klo: 13.23
Tässä tuli mieleen ajatus. Lähteä nyt viikonloppuna tattarisuolle. Lämmittämään vähän gt8 kalustoa,ja ihan vain fiilistelemään. Nyt on luvattu siedettävää +15°lämpötilaa j as poutaa.
Kysymys kuuluukin näin että sopiiko vanha avain porttiin ja konttiin. Ja onko radalle ylipäänsä enää asiaa. Esim löytyykö sähköt ja onko siellä lupa harrastaa. Terv. Gt8 veteraani Riku Forsström
Vastata voi tänne tai sitten mulle henk koht puhelimeen 04498ØØ462
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 06.09.20 - klo: 08.51Unohtaisin toistaiseksi GT8 ja GT8e -luokat. Vaikka luokkien suuri kannattaja olenkin. Nyt ei pidä sekoittaa pakkaa enää lisää.
Miten pitkiä stinttejä on ajettu GT8e:llä ja millä sähköillä?
Lainaus käyttäjältä: Screwed - 05.09.20 - klo: 15.06M8e on vielä täyteluokka maailmalla ja M8:n arvostus on ihan toistaluokkaa isoissa kisoissa.Lainaus käyttäjältä: Ender - 05.09.20 - klo: 14.34Vaikka kuinka yritätä jarruttaa niin et tule onnistumaan :)
Onko järkevää nyt Suomessa ruveta puuhaamaan tästä kilpaluokkaa, kun luokka on vielä uusi ja kalustokaan ei ole missään mielessä vakiintunut?
Jonkun pitää olla se eka joka vaan aloitta. Viittaan taas ja edelleen 1/8 krossipuolelle jossa sähkä kai on isompi luokka kuin nitro. Sama tulee tapahtumaan ratapuolella halusit tai et. Kyse on vain siitä että meneekö siihen 3 vai 6 vuotta aikaa?
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 29.08.20 - klo: 10.04
Lupasin itselleni pysyä erossa tästä keskustelusta, mutta kun ei malta. Tässä mun 5 cents:
Mitä tulee krossiin, niin onhan sielläkin luokkia vaikka millä mitalla kuten Koheltaja kirjoitti. Se oleellinen ero vaan on, että krossin kokonaiskuljettajamäärä on niin paljon isompi että kuskeja tuntuu riittävän useampaan luokkaan. Toki sielläkin kuskimäärät ovat tulleet alas, ja esim. SC-sarja pyörii aika pienellä kuskiporukalla ja myös Maastosarjan kisoissa on paljon vähemmän kuskeja kun aikaisemmin.
Ratapuolella olen samaa mieltä siitä, että luokkia on ollut kuskimäärään nähden liikaa. Osittain tämä ongelma on jo korjaantunut, kun nitroluokista kuskit keskittyy ratakasiin ja TP-10 ja GT-8 ovat kokeneet "luonnollisen" kuoleman. Femmapuolella on kaksi luokkaa, mutta niille näyttäisi löytyvän omat kuskinsa ja "ministereiden" määrä tuntuu vaan kasvavan. Sähkötouring on hieman eri tapaus, koska samoilla autoilla ajetaan sekä sisällä ja ulkona ja sarja on ylivuotinen. En siis heti keksi, mitä tuosta pitäisi ottaa pois.
Treenipäivinä radoilla näkyy mitä erilaisempaa kalustoa. Esim. torstaina tattiksella nähtiin
- LS5
- FG minejä
- Nitroratakasi
- Sähköratakasi
- Sähkötouring (sekä viri että porosähköillä)
- Mikan GT-10
Mielestäni tämä ei ole mikään ongelma, kunhan ajovuorot katsotaan auto/kuskiyhdistelmän vauhdin mukaan.
Aamen!
Lainaus käyttäjältä: mikari - 27.08.20 - klo: 17.04
ensimmäiseksi pitäs poistaa kaikki luokat ja valita yksi jota ajetaan ja pulinat pois. sitten hommalla olis toivoa.
eihän siinä Tattiksen naapuriradallakaan ajeta kuin mikroautoilla.
Toki ymmärrän ettei tämä tietenkään mitenkään tule kysymykseen :D
Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 22.08.20 - klo: 10.35
sulta puuttuu Gurney läppä korin takareunasta, sillä on yllättävän suuri vaikutus...
Lainaus käyttäjältä: Ender - 21.08.20 - klo: 23.00
Aamulla lähden Hyvinkäälle katsomaan Ratakasin SM-kisoja.
Lainaus käyttäjältä: Screwed - 19.08.20 - klo: 12.03
Mua ei kiinnosta driftailu kumirenkailla mitä se on nyt viimeiset 2 viikko ollut Tattiksella. Kumirenkaat ei toimi sileällä asfaltilla tietävät ulkomaan tietäjät kertoa. Heti poidotuksen jälkeen oli pitoa mutta ei enää viikko sen jälkeen. Foumeilla ollut tasaisesti pitoa koko aika pidotuksen jälkeen. Sen takia ajan jatkossa foumeilla.
Lainaus käyttäjältä: Screwed - 19.08.20 - klo: 10.40Lainaus käyttäjältä: Ender - 18.08.20 - klo: 21.07Katsos kun mä ajan sillä millä haluan eikä sillä millä mun pitäis sun mielestä ajaa. Patterikrossikin oli pieni luokka 5 vuotta sitten. Sun kiusaksi niin patteriratakaseja tulee kyllä enempi ajamaan ne joille nitroratakasi on vaihtoehto. Mutta tulevat valitsemaan sähkön koska se menee kovempaa, on halvempi, vaatii vähgemmän mekkaamista eikä vaadi mekkaria. Tuo on aika no brainer. Monelle.
Mutta omasta mielestäni sähköissä pitäisi panostaa TSM-10 -luokkaan. Patteriratakasi on kuitenkin vielä maailmanmittakaavassa erittäin pieni luokka.
Lainaus käyttäjältä: Screwed - 18.08.20 - klo: 20.48
Ensi vuonna saatetaan aja kaikista koviten sähköautolla sekä Tattiksella että Hyvinkäällä...
Lainaus käyttäjältä: Screwed - 18.08.20 - klo: 20.14Lainaus käyttäjältä: Ender - 18.08.20 - klo: 20.08Jos ENS-mestari pärjää hyllystä otetulla moottorilla niin se ostettu hyllymoottori on tuskin sullekaan mikään este voittaa SM. Tattiksen pääsuora on reilu 10m lyhyempi kuin Fioranon suora että vielä jäädään ehkä vähäsen keskinopeuksissa sille. Kyllä se on niin että ensin pitää pysyä baanalla koko finaalin. Sitten pitää saada se kierrosaikahajonta alle 0,3s. Sen jälkeen voi ruveta miettä voisko jostain muusta kuin kaupan hyllyn bulkkimoottorista olla hyötyä. Suurimmalla osalla meistä on tuohon vielä matkaa. Ainakin mulla on.
Eli toivottavasti ei mennä siihen, että esim. Ratakasissa pitää olla se tuunattu huippukallismoottori.