Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ender

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 20
91
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 18.09.20 - klo: 13.47 »
löytyykö sähköt ja onko siellä lupa harrastaa. Terv. Gt8 veteraani Riku Forsström

Sullahan on myös Ratakasi. Otahan sekin mukaan, rata sopii sille paremmin kuin GT-8:lle.

92
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 18.09.20 - klo: 13.44 »
Tässä tuli mieleen ajatus. Lähteä nyt viikonloppuna tattarisuolle. Lämmittämään vähän gt8 kalustoa,ja ihan vain fiilistelemään. Nyt on luvattu siedettävää +15°lämpötilaa j as poutaa.
Kysymys kuuluukin näin että sopiiko vanha avain porttiin ja konttiin. Ja onko radalle ylipäänsä enää asiaa. Esim löytyykö sähköt ja onko siellä lupa harrastaa. Terv. Gt8 veteraani Riku Forsström
Vastata voi tänne tai sitten mulle henk koht puhelimeen 04498ØØ462

Vanha avain käy ja rata on vielä auki. Myös ajanotto on vielä paikallaan ja toivottavasti on vielä koko syyskuun. Portit avataan nykyään myös karting-radan puolesta, joten oma avain ei ole niin välttämättömyys kuin aiemmin.

Radalla voi olla jotain talkoita&huoltotöitä ja parhaiten pysyys kärryillä mitä tapahtuu WA -ryhmän kautta. Joku admin voisi sinut sinne lisätä!


93
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.09.20 - klo: 11.26 »
Kauden eka ja vika GT-8 treenipäivä Tattarisuolla 15.09.2020

Auto: Kyosho GT2
Moottori: NOVAROSSI .21 N21R7 RALLY GAME
Renkaat: GRP GT Revo S2,  GRP GT Revo S3, GRP GT Revo S4 (Kaikki setit oli viimevuotisia käytettyjä)

Runs:                       10
Laps:                      110
Best lap:                21.53
Best average lap:       22.132
Best top5 average lap:  21.944


Tämä testipäivä oli vaan pakko tehdä ja samalla saada itselle vähän vertailupohjaa miten GT-8 auto kulkee uudella Tattarisuon radalla.

Lyhyt yhteenveto: Tämä oli tod. näk. itselle viimeinen kerta GT-8:lla. Vaikka GT-8 autoa säätämällä ja tehokkaammalla moottorilla saisi varmasti nopeutta ja ajettavuutta, mutta kun vertailukohtana on se miltä tuota rataa tuntuu ajaa Ratakasilla, ei itsellä riitä nyt motivaatiota panostaa GT-8 -autoon.

94
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ratakasi Info
« : 18.09.20 - klo: 10.24 »
2020 ENS RD2 APELDOORN, NETHERLANDS 10-13.09.2020

1  Simon Kurzbuch    SHEPHERD   OS
2  Silvio Hächler    ARC        OS
3  Rick Vrielijnck   INFINITY   MAX POWER
4  Jeffrey Rietveld  INFINITY   PICCO
5  Steven Cuypers    MUGEN      PICCO
6  Timo Schröder     SHEPHERD   OS
7  Arnaud Mathieu    CAPRICORN  ONE
8  Robbin Hertong    ARC        REDS
9  Toni Gruber       SHEPHERD   NOVAROSSI
10 John Ermen        ARC        REDS


Kisaraportti: https://www.eurorcseries.com/ens/news/kurzbuch-and-greiner-make-it-2-from-2-in-2020-ens
Tarkemmat tulokset: https://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=en&dFi=apeldoorn&dId[E]=52044&hId[1]=search#

Viimeinen osakilpailu Italian Fioranossa 29.10.2020-01.11.2020.

95
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ratakasi Info
« : 17.09.20 - klo: 09.29 »
Kaikkien tiedossa on, että Novarossi on vaikeuksissa ja varmuutta yrityksen tulevaisuudesta ei ole.

Hyviä Ratakasiin sopivia Novarossi -moottoreita saisi nyt edullisesti.

Esim Mephiston saisi täältä:

https://www.team-shepherd.nl/novarossi-mephisto-21.html?fbclid=IwAR1sdj2KYNaU9NefASVHpmqgEurSHndvlWA_gG40D9RMnqQziu224a94y-E

Näytti olevan 16 moottoria varastossa... Uskaltaisihon tilata pari noita? Pitäisi samalla tilata muutama laakeri ja kiertokanki varaosiksi.


96
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ratakasi Info
« : 11.09.20 - klo: 12.04 »
Ratakasi SM 2, LS-5 SM 2 ja FG-mini 2 13.9.2020 Hyvinkää

Ratakasin SM-sarja jatkuu sunnuntaina Hyvinkäällä. Osallistujamäärä on ihan ENS-sarjan tasoinen  :wink:

Sää näyttää lupaavalta ja nyt päästään varmasti ajamaan finaalitkin.

Virallinen kilpailukutsu: http://rc10.fi/index.php?topic=109262.0

Osallistujat

Valtonen Heikki    PRCA            ?
Petri Tuomainen    Fullspeed RC    SHEPHERD
Sillanpää Aarre    TamUA           MUGEN
Korpela Rami       RiiUA           MUGEN
Meriläinen Tauno   Fullspeed RC    CAPRICORN
Mannio Ilkka       Fullspeed RC    SHEPHERD
Niko Saarinen      HyUA            MUGEN
Jani Hovi          HyUA            ?
Tomi Mairue        HyUA            CAPRICORN
Tuukka Tianen      HyUA            SHEPHERD
Rönkkönen Hiski    LahUA           SHEPHERD
Munck Sami         TamUA           MUGEN
Seppälä Markku     Fullspeed RC    SHEPHERD
Raikas Tony        KyPak           MUGEN
Panu Vehniäinen    TamUA           ?
Henri Fredriksson  Fullspeed RC    MUGEN
Jere Saarinen      HyUA            MUGEN
Sten Nordman       Fullspeed RC    SHEPHERD
Pesonen Eetu       LahUA           MUGEN
Saarinen Teemu     HyUA            MUGEN


Finaalien aikataulu:
     
Ratakasi C-finaali (3+15 min)           15:50
Ratakasi 6 nopeimman harjoitus 10min    16:10     
LS-5 B-Finaali (5+15min) (12-kuskia)    16:25     
Ratakasi B-finaali (3+15 min)           16:55     
FG-Mini A-Finaali (5+30min) (11-kuskia) 17:20     
Ratakasi Finaali (3+30 min)             18:05      
LS-5 A-finaali (5+30 min)               18:45     
         
Palkintojen jako / Prize giving         19:30


97
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ratakasi Info
« : 11.09.20 - klo: 11.27 »
Euro NITRO Series Onroad Round 2 APELDOORN / NL
10.09.2020 - 13.09.2020

Korona vaikuttaa kyllä nyt pahasti osallistujamääriin. Vähän kyseenalaista ajaa koko sarjaa.

(40+ -luokassa 21 kilpailijaa)

https://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=en&dId[E]=52044&hId[1]=evt#

Vapaat treenit:

1  Rick Vrielijnck     0:39.871   6 [5, 3, 2, 4, 1]       NL Infinity
2  Simon Kurzbuch      0:39.910   5 [6, 4, 3, 2, 1]       CH Shepherd
3  Jeffrey Rietveld    0:39.938   6 [4, 5, 3, 2, 1]       NL Infinity
4  Timo Schröder       0:40.010   4 [6, 3, 5, 2, 1]       DE Shepherd Velox V8.2
5  Toni Gruber         0:40.216   5 [6, 4, 3, 2, 1]       DE Shepherd Velox V8.2
6  Steven Cuypers      0:40.312   6 [5, 3, 2, 4, 1]       BE Mugen Seiki MRX6-X
7  John Ermen          0:40.340   6 [4, 5, 3, 1, 2]       NL
8  Robbin Hertong      0:40.450   4 [5, 2, 3, 6, 1]       NL
9  Shasa Jason Lackner 0:40.466   4 [6, 3, 5, 2, 1]       CH
10 Arnaud Mathieu      0:40.490   6 [5, 4, 3, 2, 1]       FR Capricorn
11 Silvio Hächler      0:40.503   6 [4, 5, 3, 2, 1]       CH
12 Tobias Hepz         0:40.722   5 [6, 3, 2, 4, 1]       DE Serpent 989
13 Ben Jamini          0:41.358   6 [5, 7, 2, 3, 4, 1]    NL Shpherd
14 Yves Zoma           0:41.507   4 [1, 2, 7, 3, 5, 6]    BE Mugen MRX6X
15 Torsten Müller      0:41.993   2 [5, 4, 6, 1, 3]       DE
16 Peter Thys          0:42.125   4 [6, 3, 5, 7, 2, 1]    BE Mugen MRX6-X
17 Daniel Toennessen   0:42.197   3 [7, 6, 2, 4, 5, 1]    DE Mugen
18 Bastian Gramlich    0:42.256   5 [4, 6, 3, 1, 2]       DE
19 Felix Hetzer        0:44.177   7 [4, 6, 3, 1, 2, 5]    DE
20 Jonathan La Rocca   0:44.213   7 [6, 3, 4, 5, 1, 2]    BE
21 Sidney Blokker      0:45.659   7 [1, 2, 3, 4, 5, 6]    NL
22 Emiel Bonhof        0:00.000   1 [2, 3, 4, 5, 6]       NL

98
Miten pitkiä stinttejä on ajettu GT8e:llä ja millä sähköillä?
Unohtaisin toistaiseksi GT8 ja GT8e -luokat. Vaikka luokkien suuri kannattaja olenkin. Nyt ei pidä sekoittaa pakkaa enää lisää.

EDIT. GT8e on muuten maailmalla selkeästi suositumpaa kuin Patteriratakasi. Ja muutaman vuoden päästä tästä voi tulla isokin juttu. Ei kuitenkaan vielä...

Sent from my iPad using Tapatalk

99
M8e ja Patteriratakaseissa on myös yksi merkittävä ero: M8e on helpompi ajaa kuin M8. Huippunopeutta ei ole merkittävästi enemmän mutta hypyt onnistuu helpommin. Huippunopeus ei muutenkaan ole se merkittävin juttu crossissa.

Nyt kaavailtu Patteriratakasi taas kulkisi selkeästi kovempaa. En edelleenkään pidä tätä hyvänä kilpailemisen kannalta.

En myöskään näe, että huippunopealle Patteriratakasille on suurta kiinnostusta. Enemmänkin tilausta olisi specci Patteriratakasille (näinhän on myös muualla)

M8e luokan yleistyminen merkitsi sitä, että M8-luokan keskimääräinen taso nousi selkeästi.

Kilpailemisen mielekkyyden kannalta olisi parempi kun yhdessä luokassa on 50 osallistujaa kuin kahdessa luokassa 30 (yhteensä siis 60). Tällöin sopivia kilpakumppaneita muodostuu/löytyy helpommin. Pitkässä juoksussa tällä on merkitystä.


Sent from my iPad using Tapatalk

100
Onko järkevää nyt Suomessa ruveta puuhaamaan tästä kilpaluokkaa, kun luokka on vielä uusi ja kalustokaan ei ole missään mielessä vakiintunut?
Vaikka kuinka yritätä jarruttaa niin et tule onnistumaan :)

Jonkun pitää olla se eka joka vaan aloitta. Viittaan taas ja edelleen 1/8 krossipuolelle jossa sähkä kai on isompi luokka kuin nitro. Sama tulee tapahtumaan ratapuolella halusit tai et. Kyse on vain siitä että meneekö siihen 3 vai 6 vuotta aikaa?
M8e on vielä täyteluokka maailmalla ja M8:n arvostus on ihan toistaluokkaa isoissa kisoissa.

Se että tuleeko Patteriratakasi isommaksi 3-6 vuoden päästä ei ole itselle nyt merkityksellistä. Harmittaa vain, jos seuraavaan parin vuoden aikana vähäinen porukka jakautuu kahteen leiriin.


Sent from my iPad using Tapatalk

101
Kuten tuossa yllä on todettu Patteriratakasit ovat vielä uusi luokka ja säännöt ovat vielä hakusessa esim. EFRA:lla. Luokassa ei toistaiseksi myöskään ole ajettu vielä mitään isompia kisoja tai sarjoja. Tulee varmasti viemään vielä muutaman vuoden, että säännöt ja Sähköratakasi luokkana vakiintuu.

Onko järkevää nyt Suomessa ruveta puuhaamaan tästä kilpaluokkaa, kun luokka on vielä uusi ja kalustokaan ei ole missään mielessä vakiintunut? Olen edelleen sitä mieltä, että pitäisi keskittyä kilpailumielessä vain Nitroratakasiin seuraavan parin vuoden ajan ja katsoa mihin Patteriratakasi maailmalla kehittyy. Varmasti olisi kaikille mukavampaa kisata, jos luokassa olisi 30 osallistujaa kuin, että porukka jakautuisi  kahteen tai useampaan luokkaan.

Toisaalta harkitsen itsekin Patteriratakasia tukemaan Nitroratakasin treenaamista. Tuollainen ”Lankkupatteriratakasi” olisi helpompi valinta, mutta sitten menetän yhteiset varaosat Nitroratakasin kanssa…

Pitää ottaa myös huomioon, että jo nyt osa porukasta pitää Nitroratakasia ”liian” nopeana, mitenkä on sitten Patteriratakasin kanssa? Tässäkin täytyy myöntää, että ainakin uusi Tattiksen rata on tehnyt ajamisesta ”helpompaa”, mutta silti… Alussa luokassa olisi kuitenkin vain se max 10 osallistujaa jolloin vauhtierot olisivat hirmuiset.

102
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ratakasi Info
« : 04.09.20 - klo: 10.19 »
Sunnuntaina on mahdollisuus nähdä Ratakasit tositoimissa.

Fuel+nitro power tour III 6.9.2020 Kouvola
http://rc10.fi/index.php?topic=109183

Sunnuntaina ajetaan Kouvolan Tykkimäen radalla kovaa kisaa. Luokat ovat: Ratakasi, FG-Mini ja LS-5

Sunnuntain finaalien aikataulu:
Ratakasi A-finaali harjoitus (10min) 12:50
FG-Mini B-Finaali (5+20min) 13:05
Ratakasi B-finaali (3+20 min) 13:35
LS-5 B-finaali (5+20 min) 14:05
FG-Mini A-Finaali (5+30min) 14:35
Ratakasi A-Finaali (3+30 min) 15:15
LS-5 A-finaali (5+30 min) 15:55

Samalla kun piipahdat katsomassa RC-kisoja, voit käydä katsomassa myös näitä tapahtumia:

Historic Kymi Race
Historic Race Finland ry:n 30-vuotis ratakausi päätetään Historic Kymi Raceen KymiRingin moottoriradalla. Edeltävänä viikonloppuna ajoivat ratamoottoripyörät SM-kisansa ja nyt tulevana viikonloppuna, 5.-6. syyskuuta uuden radan korkkaa yli 150 kuudelta eri vuosikymmeneltä tulevaa historiallista ratakilpuria

https://www.historicrace.fi/HistoricKymiRace2020/?fbclid=IwAR05nWeGA4Cb5pUk0OlITl8BqL_bMltrY49xzsGybqwm5Fdm-2kY2lMgHHA

Karting SM
SM-pistetaisto kiihtyy! Vauhdikkaan Oulun kilpailuviikonlopun jälkeen nuoret kuljettajat ovat vauhdissa peräkkäisenä viikonloppuna Kouvolassa Tykkimäki Circuitilla ja viikonloppua isännöi Kouvolan Formula K-kerho ry. Viikonlopulle on ilmoittautunut 182 kuljettajaa tiimeineen.

http://www.kartingsm.fi/content/fi/36/23798/Kolmas%20osakilpailuviikonloppu%20k%C3%A4yntiin%20Kouvolassa.html?fbclid=IwAR1jrem-lwnAE_2pSagauasYhdFMlUGvg1bOZgnyyWxJ80CrIo-8kTGJWVw

RC Sähkötouring
Huom! Lauantaina ajetaan TSM-10 ja TSS-10 -kisat Kuusankoskella:
http://rc10.fi/index.php?topic=109182.0

103
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ratakasi Info
« : 31.08.20 - klo: 20.40 »
Nitro Power Tour III 06.09.2020 Kouvola Ilmoittautuneet:

Sten Nordman, SHEPHERD
Tuukka Tiainen, SHEPHERD
Petri Tuomainen, SHEPHERD
Teemu Saarinen, MUGEN
Eetu Pesonen, MUGEN
Sami Munck, MUGEN
Tony Raikas, MUGEN
Aarre Sillanpää, MUGEN
Jere Saarinen, MUGEN
Tomi Mairue, CAPRICORN
Niko Saarinen, MUGEN
Panu Vehniäinen, ?
Henri Fredriksson, MUGEN
Jani Hovi, ?
Hiski Rönkkönen, SHEPHERD

104
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ratakasi Info
« : 31.08.20 - klo: 20.31 »
Ratakasi SM1 23.08.2020 Hyvinkää tulokset

Viralliset tulokset: http://rc10.fi/index.php?topic=109255.0

Tässä tulokset ja yritin kaivella myös automerkin: (laittakaa viestiä, jos meni väärin…)

Moottorikin olisi kiva olla, mutta en niitä ruvennut nyt selvittämään, kun en päässyt kisojakaan katsomaan.
 
1  Fredriksson Henri, MUGEN
2  Raikas Tony, MUGEN
3  Vehniäinen Panu
4  Saarinen Teemu, MUGEN
5  Saarinen Niko, MUGEN
6  Seppälä Markku, SHEPHERD
7  Hovi Jani
8  Mairue Tomi, CAPRICORN
9  Pesonen Eetu, MUGEN
10  Nordman Sten, SHEPHERD
11  Tiainen Tuukka, SHEPHERD
12  Valtonen Heikki
13  Munck Sami, MUGEN
14  Tuomainen Petri, SHEPHERD
15  Rönkkönen Hiski, SHEPHERD
16  Sillanpää Aarre, MUGEN
17  Meriläinen Tauno, CAPRICORN
18  Mannio Ilkka, SHEPHERD
19  Korpela Rami, MUGEN
20  Saarinen Jere, MUGEN

Seuraavaksi Nitro power tour III 6.9.2020 Kouvolassa ja SM2 Hyvinkäällä 12.09.2020

105
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ratakasi Info
« : 30.08.20 - klo: 12.13 »
Perjantaina 28.08.2020 oli toinen treenipäivä Tattiksella Shepherdin Ratakasilla.

Pikkuhiljaa pääsee jo ajamiseen kiinni. Paljon on kuitenkin vielä parannettevaa.

Tässä parhaimmain runin yhteenveto ja samalla oma kierrosenkka (16.216). Tuosta on vielä pajon varaa parantaa.



Laitetaan vielä lyhyt videon pätkä:

https://youtu.be/vIZkJoFVBOg

107
Täältä siirretty: http://rc10.fi/index.php?topic=29512.msg838017#msg838017
Lupasin itselleni pysyä erossa tästä keskustelusta, mutta kun ei malta. Tässä mun 5 cents:

Mitä tulee krossiin, niin onhan sielläkin luokkia vaikka millä mitalla kuten Koheltaja kirjoitti. Se oleellinen ero vaan on, että krossin kokonaiskuljettajamäärä on niin paljon isompi että kuskeja tuntuu riittävän useampaan luokkaan. Toki sielläkin kuskimäärät ovat tulleet alas, ja esim. SC-sarja pyörii aika pienellä kuskiporukalla ja myös Maastosarjan kisoissa on paljon vähemmän kuskeja kun aikaisemmin.

Ratapuolella olen samaa mieltä siitä, että luokkia on ollut kuskimäärään nähden liikaa. Osittain tämä ongelma on jo korjaantunut, kun nitroluokista kuskit keskittyy ratakasiin ja TP-10 ja GT-8 ovat kokeneet ”luonnollisen” kuoleman. Femmapuolella on kaksi luokkaa, mutta niille näyttäisi löytyvän omat kuskinsa ja ”ministereiden” määrä tuntuu vaan kasvavan. Sähkötouring on hieman eri tapaus, koska samoilla autoilla ajetaan sekä sisällä ja ulkona ja sarja on ylivuotinen. En siis heti keksi, mitä tuosta pitäisi ottaa pois.

Treenipäivinä radoilla näkyy mitä erilaisempaa kalustoa. Esim. torstaina tattiksella nähtiin

- LS5
- FG minejä
- Nitroratakasi
- Sähköratakasi
- Sähkötouring (sekä viri että porosähköillä)
- Mikan GT-10

Mielestäni tämä ei ole mikään ongelma, kunhan ajovuorot katsotaan auto/kuskiyhdistelmän vauhdin mukaan.

Aamen!

Kuten Micsa kirjoitti, rataluokat on kyllä nyt erittäin selkeät kilpailujen osalta. Kilpaluokkien osalta kannattaa muutenkin seurata mitä maailmalla tapahtuu (Esim. Ratakasi suosituin, TP-10 hyytynyt)..

Se että harjoituksissa on erilaista kalustoa, ei ole mikään ongelma. Rataluokkien luonteeseen kuuluu mielestäni treeneissä enemmän kelloa  vasten ajo kuin crossissa. Tietysti olisi hyvä, että välillä olisi samaan aikaan treenaamassa esim. useampi Ratakasi, mutta näin ei tarvitse olla joka treenissä. Live -ajanotto onkin rataluokissa nykyisin aika perusjuttu. Ilman ajanottoa treenaus ei vain olisi niin hauskaa.

Eilen olin Tattiksella ajamassa ja mukana mulla oli Ratakasi, GT-8 ja sähkötouring. Ratakasi oli harjoituksen päätemana ja GT-8 oli mukana vain lyhyttä testausta varten (tämä ei kuitenkaan toteutunut, koska vastarinakku oli sökö, olisi pitänyt tsekata ennen lähtöä).

Treenien loppupuolella ajoin Ratakasilla pienen mällin ja pilli irtosi… ja varmaan jotain muutakin tapahtui, kun säädöt meni sekaisin tämän jälkeen. Pitää tutkailla tuota myöhemmin. Ajelin lopputreenin TSM-10 autolla.

Muita radalla olioita: LS-5, FG-Mini ja Sähkötouring.

Vähän harmitti, kun ei päässyt GT-8:lla ajamaan, mutta Ratakasilla oli niin mukava vetää. Tuo uusi Tattiksen profilli on kyllä huippu. Välialueet kun saadaan viimeisteltyä, niin ehkä muutama kalustotappio pystytään estämään.

108
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 27.08.20 - klo: 20.29 »
ensimmäiseksi pitäs poistaa kaikki luokat ja valita yksi jota ajetaan ja pulinat pois. sitten hommalla olis toivoa.
eihän siinä Tattiksen naapuriradallakaan ajeta kuin mikroautoilla.
Toki ymmärrän ettei tämä tietenkään mitenkään tule kysymykseen :D

Tämähän nyt on Nitron kohdalla toteutunut. Ratakasi on ainut luokka ja hyvä niin. Uudet radat sopivat tälle luokalle kaikesta parhaiten.

Viime kisassa 20 kilpailijaa ja 30 on ihan realistinen tavoite.

(Mikroautoilla on kyllä niilläkin useita eri luokkia vaikka auto on periaatteessa sama, mutta eri vakiomoottorit, vaihteelliset)

109
Kilpailijoiden kanava / Vs: Testlogger.info
« : 24.08.20 - klo: 15.18 »
Saisiko seuraavat autot lisättyä:

1:8 Onroad
Shepherd Velox V8.2
Kyosho GT2


110
sulta  puuttuu Gurney läppä korin takareunasta, sillä on yllättävän suuri vaikutus...

Löytyy kyllä, mutta jäi vanhaan Capricornin koriin. Ensi kerralla mukana.

111
Uusittu Tattis on nyt testattu (Ratakasi ja TSM-10)

Ratakasi
Ajamisessa ollut taukoa ja heti ajamaan uudella radalla ja autolla. Alku meni moottoria ja vaihdetta säätäessä ja auton yksityiskohtia vielä viimeistellessä. Tuli vähän kiire saada auto radalle, kun säät näyttävät menevän pahasti huonompaan suuntaan.

Mutta kyllä se siitä rupesi kohtalaisesti sujumaan. On tämä mukava luokka ajaa ja radassa mahtava flow. Toivottavasti pääsen vielä syksyllä treenaamaan, mutta viimeistään keväällä kovaa treeniä.

TSM-10
Vanha Xray T4 14 (6.5T) ja FTT -asfalttirengas toimi mielestäni erittäin hyvin. Pito oli looginen ja ”realistisen” oloinen. Jos Tattiksella ajetaan ensi kesänä TSM-10 -kisa, olen melko varmasti mukana. Paljon mieluummin ajan Tattiksella kuin Hakkilan matolla.

Mutta kumpi sitten oli mukavampaa?
TSM-10:n suuri ongelma on ”pieni” koko ja isolla radalla tämä ongelma korostuu. Tähän kun yhdistää sähkön ininän, niin eihän siinä samanlaista fiilistä tule kuin Ratakasista. Eli kyllä se Ratakasi oli mukavampi vaikka ehkä tykkään kuitenkaan kumirenkaan pidosta enemmän kuin foamien.

Ensi kesänä ajan varmaan molempia luokkia ja autot kulkevat mukana treeneissä.

GT-8
Jos kelit suo, tulen vielä testaamaan syksyn aikana. Kahta nitro-autoa ei kyllä jaksa aktiivisesti ylläpitää.

Kuvia


[/img]

112
Kilpailijoiden kanava / Ratakasi Info
« : 22.08.20 - klo: 08.58 »
Aamulla lähden Hyvinkäälle katsomaan Ratakasin SM-kisoja.

Radalta tuli viestiä, että vettä tulee ja kukaan ei ole ajamassa. Ennuste on huono. Eli en ainakaan toistaiseksi lähde Hyvinkäälle.


Sent from my iPad using Tapatalk

113
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ratakasi Info
« : 21.08.20 - klo: 23.00 »
Tarkoitus oli ensi viikolla tehdä ekat testit radalla, mutta sää näyttää menevän huonompaan suuntaan, niin päätinkin vähän kiirehtiä... ja meninkin jo tänään:



Viimeksi ajanut RC-autolla maaliskuussa niin vähän oli hakusessa, mutta meni kyllä paremmin kuin odotin.

Pitää kirjoitella myöhemmin lisää. Aamulla lähden Hyvinkäälle katsomaan Ratakasin SM-kisoja.

114
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ratakasi Info
« : 19.08.20 - klo: 14.58 »
Vuoden 2017 tulokset lisätty - Kiitos Sami. Vielä puuttuu 2013.

http://rc10.fi/index.php?topic=109193.msg837685#msg837685

115
Mua ei kiinnosta driftailu kumirenkailla mitä se on nyt viimeiset 2 viikko ollut Tattiksella. Kumirenkaat ei toimi sileällä asfaltilla tietävät ulkomaan tietäjät kertoa. Heti poidotuksen jälkeen oli pitoa mutta ei enää viikko sen jälkeen. Foumeilla ollut tasaisesti pitoa koko aika pidotuksen jälkeen. Sen takia ajan jatkossa foumeilla.

Kiitos. Tämä oli arvokasta tietoa.

117
Siirsin keskustelun tänne GT-ketjusta:

Mutta omasta mielestäni sähköissä pitäisi panostaa TSM-10 -luokkaan. Patteriratakasi on kuitenkin vielä maailmanmittakaavassa erittäin pieni luokka.
Katsos kun mä ajan sillä millä haluan eikä sillä millä mun pitäis sun mielestä ajaa. Patterikrossikin oli pieni luokka 5 vuotta sitten. Sun kiusaksi niin patteriratakaseja tulee kyllä enempi ajamaan ne joille nitroratakasi on vaihtoehto. Mutta tulevat valitsemaan sähkön koska se menee kovempaa, on halvempi, vaatii vähgemmän mekkaamista eikä vaadi mekkaria. Tuo on aika no brainer. Monelle.

TSM-10:llä on nyt hyvä etsikkoaika palata takaisin suosituksi luokaksi (uudet radat: Oulu, Hyvinkää, Helsinki). Tähän pitäisi panostaa. Tällä luokalla on kuitenkin maailman mittakaavassa iso suosio. Lisäksi Suomessa paljon potentiaalisia harrastajia jotka nykyisin ajavat vain sisällä.

Ratakasilla on Nitro-luokista isoin kiinnostus. Siihen pitää panostaa.

Patteriratakasi tulee itse asiassa hyödyttämään Ratakasia ja päinvastoin. TSM-10 on tässä häviäjä, mikä on harmi. Aiemmin ajattelin hankkia toisen Ratakasin varaosiksi, mutta ehkä hankinkin rinnalle Patteriratakasin. Pitää nyt seurailla miten tilanne kehittyy.

Kun Lahdesta lähden Hyvinkäälle tai Helsinkiin, haluan ajaa radalla mahdollisimman paljon. En mekata radalla. Tässä syystä suunnitelmissa oli pitää TSM-10 ja Ratakasi mukana. Mutta ehkä sittenkin on parempi pitää yhdistelmää Patteriratakasi ja Ratakasi. Tämä sopii hyvin suunnitelmaani keskittyä harvempaan luokkaan. Olen aivan liikaa kokeillut kaikkea.

118
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.08.20 - klo: 21.07 »
Ensi vuonna saatetaan aja kaikista koviten sähköautolla sekä Tattiksella että Hyvinkäällä...

Kyse on siis Patteriratakasista. Mutta omasta mielestäni sähköissä pitäisi panostaa TSM-10 -luokkaan. Patteriratakasi on kuitenkin vielä maailmanmittakaavassa erittäin pieni luokka.

Jos sähköporukka jakaantuu kahteen leiriin, ei kummassakaan saada sitä 20-30 kisaajaa viivalle.

Samasta syystä valitsin itse Ratakasin ja lopetin haaveilun GT-8:sta.

119
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.08.20 - klo: 20.32 »
... ja mun pitää päästä nyt noille radoille ajamaankin, niin pystyn muodostamaan paremmin mielipidettä.

120
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.08.20 - klo: 20.28 »
Eli toivottavasti ei mennä siihen, että esim. Ratakasissa pitää olla se tuunattu huippukallismoottori.
Jos ENS-mestari pärjää hyllystä otetulla moottorilla niin se ostettu hyllymoottori on tuskin sullekaan mikään este voittaa SM. Tattiksen pääsuora on reilu 10m lyhyempi kuin Fioranon suora että vielä jäädään ehkä vähäsen keskinopeuksissa sille. Kyllä se on niin että ensin pitää pysyä baanalla koko finaalin. Sitten pitää saada se kierrosaikahajonta alle 0,3s. Sen jälkeen voi ruveta miettä voisko jostain muusta kuin kaupan hyllyn bulkkimoottorista olla hyötyä. Suurimmalla osalla meistä on tuohon vielä matkaa. Ainakin mulla on.

Omalla kohdallani tässä ei ole mitään ongelmaa - Tiedostan kyllä omat rajalliset kykyni ;-) Ja se perusmoottori on mulle ihan ok. Juuri kasaan kytkintä vanhaan Novarossi Brave moottoriin...

Enemmän kyse on luokan (ja yleisestä) mielikuvasta.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 20