Päävalikko

Tuoreimmat viestit

#1
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
Viimeisin viesti käyttäjältä Koheltaja - tänään kello 05.58
Kanki pisti hyvää faktaa pöytään, kiitos siitä.

Volante puolavanteiden saatavuus on ollut heikko, MB Modelsilta löytyy hyllystä ja muutamassa muussa kaupassa luvataan että on kohta varastossa.

Siitä ei ole mitään tietoa onko Hudyn renkaat samalla seoksella ja insertillä kun Ridet. Vahva oletus on että ovat samat renkaat, kuten myös jenkkien Gravityt. Ride ei juurikaan ole missään kertonut kuviorenkaan ja sliksin seosta joten kaikki on arvailujen varassa.
#2
Myydään RC-autoja / Traxxas Summit 1/10
Viimeisin viesti käyttäjältä Juhojee - eilen kello 22.14
Myydään Traxxas summit RC auto. Auto ollut hyvin vähällä käytöllä alkuinnostuksen jälkeen joten eiköhän myydä pois sellaiselle joka enemmän sitä tarvitsee.

Auton mukana saa kasan erilaisia varaosia ja alkuperäisiä työkaluja.
Mukana tulee Traxxasin akkulaturi kahdelle akulle sekä kaksi 7600mAh lipo akkua.

Autossa on "ryömintä" vaihde nopean lisäksi sekä ohjaimesta säädettävissä oleva lukko etu- sekä taka-akselille.

HP 350€
Kysymällä lisätietoa!

------
EDIT:
Lisäisitkö ilmoitukseen sijainnin.
ylläpito
#3
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU M8 ja M8e SM...
Viimeisin viesti käyttäjältä PRCA - eilen kello 22.01
Muistakaa ilmoittautua. Vain muutama päivä enää aikaa.

M8 luokalle on nyt 10 varmaa ilmoittautumista tulossa. (Yksi ainakin vielä perjantaina, tilipäivä kuulemma  :laugh: )

Siellä näyttäisi olevan helppoja SM pisteitä reilusti jaossa Mörtin ollessa estynyt osallistumaan ja Pekko sekä Kristiankin näyttäisi olevan vielä mietintäkannalla M8 suhteen..
#4
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
Viimeisin viesti käyttäjältä iippo777 - eilen kello 21.13
Mäen oo metriäkään ajanut niillä valkoisilla vanteilla vaan mulla on ollut Hudyn ventaita ja neon olleet kyllä asiallisia renkaita. Tosin en mä niitä ole varmaan, kuin tyyliin 5 sarjaa kuluttanut, eli otanta on pieni.

Onko jollain kokemusta, että ne Riden omat olisi erilaisia, kun Hudyn?
#5
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
Viimeisin viesti käyttäjältä iippo777 - eilen kello 20.50
Lainaus käyttäjältä: Kanki80 - eilen kello 20.00Moi,

Täällähän on käyty vilkasta keskustelua. Ainahan pientä muutos vastarintaa esiintyy tekee mitä hyvänsä tai vaikka ei tekisi mitään niin sekään ei ole hyvä  :cheesy: . Se vaan kuuluu tähän suomalaiseen kulttuuriin  :cheesy: .

No, mutta se miksi tässä alettiin miettimään rengas uudistusta on se nurina mitä tässä muutaman vuoden kuunnellut.
Ridet on ihan kuraa, kieroja, soikeita, epätasopainossa, pitää ajaa sisään 5 akkua ennenkuin toimii, liukas, perä ei pidä jne. Ja tottahan se on. Kyllä niillä nyt ajelee ja kun säätää autoa niin kyllä ne saa kohtuulliseksi ajaa. Varmasti on ratakohtaisia eroja esim. Hakkila, jossa on ihan tappopito verrattuna mihinkään muuhun Suomen rataan. Käyttöaste siellä on varmasti saman verran mitä Suomen muilla radoilla yhteensä. Niin onhan siinä radassa pitoa ja sielä varmasti Ride toimii oikein hyvin. Se mitä seuraillut Kerhocup sarjassa lipsuttelua ja tuskastelua kun ei saa autoa toimimaan niin ei sekään kiva ole. Kyllähän sielä tottakai koitetaan jeesailla jos joku pyytää/haluaa apuja. Moni ei välttämättä ole niin kiinnostunut auton säätämisestä eikä alottelevana välttämättä ymmärrä mikä säätö vaikuttaa mihinkin.

Eli ihan sieltä alottelijankin näkökulmasta asiaa mietitty, millä sen auton saa mielekkääksi ja helpoksi ajaa. Rengas ainut kontaktipinta rataan ja on aika merkittävässä roolissa. Sillä siihen haluttiin muutosta.
Haluttiin laadukkaat suorat, tasapainoiset, pitävämmät ja yleensäkin sellainen joka toimisi heti suoraan pussista ilman kikkailuja. Niin ja saatavuus myös Suomesta. Scale pisteitä tässä sarjassa ei jaeta niin laajennettiin vähä reviiriä rengas/vannevalikoiman suhteen. Toisaalta kun miettii miltä ne vanteet näyttää ajaessa niin taida olla merkitystä onko puola- vai levyvanteet... Pitillä asia erikseen. Mutta eiköhän sen asian kanssa pystytä elämään kun saadaan vaan kaikilla ajo maistumaan.

Ride Slick renkaitakin testailtiin viime talvena useamman kuskin voimin ja se ei oikein säväyttänyt ketään meistä. Miten sen nyt sanoisi... vähä niinkuin taistelukaasu: hajuton, väritön ja mauton... laiskan pulskea, tasapaksu ja tylsä rengas, joka ei oikein reakoi mihinkään säätömuutoksiin.

Mutta voidaan toki tehdä sellainen myönnytys, että sallitaan vielä ensi kauden (talvi 2026-27) ajan myös vanha Ride rengas.
Itse vain ajattelin asiaa putkikatseella, että on niin paljon erilaiset renkaat kyseessä keskenään, ettei niillä kuitenkaan kukaan haluaisi enää ajaa niin otetaampa säännöissä pois.
No, mutta minäpä laitan ne takaisin  :cheesy:

Niin ja mikäli asia koskettaa esim. FTC-sarjan GT2000 luokkaa niin kannustaisin keskustelemaan kisajärjestäjän kanssa, että halutaanko sielä ajaa vain ja ainoastaan Ride renkailla?

Kerhocup on kuitenkin se virallinen sarja missä mennään noiden sääntöjen mukaan. Mulle nyt ei sinänsä väliä miten sävellätte sääntöjä Kerhocupin ulkopuolisissa kisoissa. Toki kun mennään samoilla säännöillä niin silloin ei porukka jakaannu niin paljon.
Tämä Suomen RC-yhteisö kuitenkin niin pieni, että yhteen hiileen tässä pitäs koittaa vaan puhaltaa, että pysyy tämä hieno laji hengissä.


Mukavaa Kesää!

Jukka Kankaanpää       

Fiksut on syyt. Fiksu valinta.
#6
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
Viimeisin viesti käyttäjältä Kanki80 - eilen kello 20.00
Moi,

Täällähän on käyty vilkasta keskustelua. Ainahan pientä muutos vastarintaa esiintyy tekee mitä hyvänsä tai vaikka ei tekisi mitään niin sekään ei ole hyvä  :cheesy: . Se vaan kuuluu tähän suomalaiseen kulttuuriin  :cheesy: .

No, mutta se miksi tässä alettiin miettimään rengas uudistusta on se nurina mitä tässä muutaman vuoden kuunnellut.
Ridet on ihan kuraa, kieroja, soikeita, epätasopainossa, pitää ajaa sisään 5 akkua ennenkuin toimii, liukas, perä ei pidä jne. Ja tottahan se on. Kyllä niillä nyt ajelee ja kun säätää autoa niin kyllä ne saa kohtuulliseksi ajaa. Varmasti on ratakohtaisia eroja esim. Hakkila, jossa on ihan tappopito verrattuna mihinkään muuhun Suomen rataan. Käyttöaste siellä on varmasti saman verran mitä Suomen muilla radoilla yhteensä. Niin onhan siinä radassa pitoa ja sielä varmasti Ride toimii oikein hyvin. Se mitä seuraillut Kerhocup sarjassa lipsuttelua ja tuskastelua kun ei saa autoa toimimaan niin ei sekään kiva ole. Kyllähän sielä tottakai koitetaan jeesailla jos joku pyytää/haluaa apuja. Moni ei välttämättä ole niin kiinnostunut auton säätämisestä eikä alottelevana välttämättä ymmärrä mikä säätö vaikuttaa mihinkin.

Eli ihan sieltä alottelijankin näkökulmasta asiaa mietitty, millä sen auton saa mielekkääksi ja helpoksi ajaa. Rengas ainut kontaktipinta rataan ja on aika merkittävässä roolissa. Sillä siihen haluttiin muutosta.
Haluttiin laadukkaat suorat, tasapainoiset, pitävämmät ja yleensäkin sellainen joka toimisi heti suoraan pussista ilman kikkailuja. Niin ja saatavuus myös Suomesta. Scale pisteitä tässä sarjassa ei jaeta niin laajennettiin vähä reviiriä rengas/vannevalikoiman suhteen. Toisaalta kun miettii miltä ne vanteet näyttää ajaessa niin taida olla merkitystä onko puola- vai levyvanteet... Pitillä asia erikseen. Mutta eiköhän sen asian kanssa pystytä elämään kun saadaan vaan kaikilla ajo maistumaan.

Ride Slick renkaitakin testailtiin viime talvena useamman kuskin voimin ja se ei oikein säväyttänyt ketään meistä. Miten sen nyt sanoisi... vähä niinkuin taistelukaasu: hajuton, väritön ja mauton... laiskan pulskea, tasapaksu ja tylsä rengas, joka ei oikein reakoi mihinkään säätömuutoksiin.

Mutta voidaan toki tehdä sellainen myönnytys, että sallitaan vielä ensi kauden (talvi 2026-27) ajan myös vanha Ride rengas.
Itse vain ajattelin asiaa putkikatseella, että on niin paljon erilaiset renkaat kyseessä keskenään, ettei niillä kuitenkaan kukaan haluaisi enää ajaa niin otetaampa säännöissä pois.
No, mutta minäpä laitan ne takaisin  :cheesy:

Niin ja mikäli asia koskettaa esim. FTC-sarjan GT2000 luokkaa niin kannustaisin keskustelemaan kisajärjestäjän kanssa, että halutaanko sielä ajaa vain ja ainoastaan Ride renkailla?

Kerhocup on kuitenkin se virallinen sarja missä mennään noiden sääntöjen mukaan. Mulle nyt ei sinänsä väliä miten sävellätte sääntöjä Kerhocupin ulkopuolisissa kisoissa. Toki kun mennään samoilla säännöillä niin silloin ei porukka jakaannu niin paljon.
Tämä Suomen RC-yhteisö kuitenkin niin pieni, että yhteen hiileen tässä pitäs koittaa vaan puhaltaa, että pysyy tämä hieno laji hengissä.


Mukavaa Kesää!

Jukka Kankaanpää       
#7
Tulokset / LSOR Rakvere tulokset
Viimeisin viesti käyttäjältä Lehtibakka - 26.05.26 - klo: 13.17
2WD

1. Esa Lehtimäki + tq 5
2. Ville Juusola + tq 2
3. Niko Poikkeus + tq 1
4. Elias Lehtimäki + tq 4
5. Jaakko Maijala + tq 3

4WD

1. Jari Paasikivi + tq 1
2. Samu Paavolainen + tq 5
3. Vesa Sarja
4. Jukka Järvinen + tq 2
5. Jukka Kankaanpää + tq 3
6. Jarno Siltanen + tq 4
#8
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
Viimeisin viesti käyttäjältä IlkkaS - 26.05.26 - klo: 10.46
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 26.05.26 - klo: 05.57Vai että leluautoja ja ulinaa. Aivan mahtavaa ja kannustavaa argumentointia, näillä saadaan GT2000 luokan uskottavuus ja kiinnostavuus nousuun, levyvanteista huolimatta.

Täytyyhän tilannetta palauttaa maan pinnalle kun keskustelu alkaa mennä liian totiseksi.. 😉

Vielä hullumpaa olisi jos ajettaisiin kilpaa kymmenen kertaa suuremmilla leluautoilla joissa meidän pitäisi istua sisällä. 😅

Turha tuosta minun posken soitosta on ottaa mitään butthurttia. Minua vain närästää kun jokainen suhtautuu omaan kommenttiinsa niinkuin kyseessä olisi mielipide joka yhtenä ja ainoana valitaan sääntönä käyttöön.

Oletan että säännöistä lopulta päättävä porukka kykenee ottamaan huomioon kaikki perustellut mielipiteet ja muodostamaan niistä fiksun loppupäätelmän joka on perusteltavissa sillä tavalla että kukin ymmärtää miksi ratkaisu on tehty kokonaisuuden kannalta ja pystyy elämään sen kanssa.

Parhaiten keskustelua kannustaa se että mielipiteitä saa esittää vapaasti eikä keskeneräisistä mielipiteistä ryhdytä käymään jäsentenvälisiä verisiä taistoja.

Ja tietty se että julkista keskustelua käytäisiin. Ilmeisesti rengasasia tuotiin valmiiksi päätettynä tiedotteena. Julkinen keskustelu on tietyllä (tällä 😉) tavalla sottaista puuhaa mutta sen saa toimimaan esittämilläni periaatteilla, yhdistettynä raskaaseen vittuiluun elleivät keskustelijat kykene pitämään itseään aisoissa. 😁
Tavoitteet ja ideat julki, asiallista keskustelua ja kokonaisuutta parhaiten palvelevat ideat voittavat. 

Heittelen näitä kommentteja siltä pohjalta että olen harrastanut vasta vajaan pari vuotta mutta (tai ehkä juuri siksi) olen havainnut että samanlainen säätö säännöistä keskusteltaessa tuntuu olevan enemmin sääntö kuin poikkeus.
Uusista aktiiveista ei ainakaan meillä Kaakkois-Suomessa ole mitään valtavaa ylitarjontaa eli asiaan kannattaa kiinnittää huomiota.

-Ilkka









#9
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2026 arvokisapaikkojen hak...
Viimeisin viesti käyttäjältä jval - 26.05.26 - klo: 09.12
TSM-10 (ISTC) luokan MM-kilpailupaikka on siirtynyt Kiinasta Thaimaaseen ja ajetaan marraskuun puolivälin tienoilla
#10
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
Viimeisin viesti käyttäjältä IlkkaS - 26.05.26 - klo: 08.59
Lainaus käyttäjältä: iippo777 - 25.05.26 - klo: 23.40Mikään ei ole niin vakavaa, kun leluautoilu.

Seon nähty moneen kertaan ja tullaan näkemään vielä aina niin kauan, kun näillä kilpaa ajetaan.

Ajatuksesi on kaunis, mutta tosiasiassa ollaan vakavan asian ääressä. Ymmärrän hyvin, että aktiivinen kuljettaja miettii juurikin tuota renkaiden kulumaa. Esim. Mikäli aktiivikuljettaja ajaa touringia kerralla sen 300 - 400 lappia ja renkaat kestää sen 200 lappia hyvänä niin onhan se merkittävä kustannus, kun renkaisiin menee viikossa isosti rahaa eli käyt ajamassa sen 2 kertaa ajat eli 4 sarjaa viikossa eli 4x35€ = 140€ renkaisiin viikossa niin eise ole enää kivalta tunnu.

Kaveri aikoinaan sanoi, että tähän lajiin kuuluu rengaskulut ja oon siitä samaa mieltä, mutta nämä kulut on yksi osa mikä pitää harrastamisen mielekkäänä.

Edellisen kommenttini oletus oli siis ilmeisesti oikea että kyse on yleisestä Volante vastustuksesta.
Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä harrastuksen kustannuksista. Itseäni vituttaa joka kerran maksaa hetkessä alta häviävistä Mini-Shimizuista tai rekan liimalla korjattavista haistp*skarenkaista (puhumattakaan bensaminin rengaskustannuksista) ja katselinkin aiemmin haikeudella gt2000n muistaakseni 28e/kierros liimattuja Ride sarjoja.


-Ilkka