Päävalikko

Tuoreimmat viestit

#11
Tulokset / Vs: Nokia M8 SM1 2026 - tuloks...
Viimeisin viesti käyttäjältä Max - 23.06.26 - klo: 19.03
M8 SM-SARJA | SM I, Nokia

Kausi on nyt saatu käyntiin Nokialla. M8-luokan kuskien määrä on harmillisen heikolla tasolla muutamien viime hetken luokan vaihdoksien johdosta sekä allekirjoittaneen estymisestä. M8E-luokan puolella oli kuitenkin viime kautta vastaavasti kuljettajia mukana eli mitään merkittävää kuljettajakatoa ei ole päässyt tapahtumaan talven aikana.

Toivoisin, että joka ikinen M8-luokkaa ajava tai sen ajamista pohtiva vastaisi kyselyyn ja kertoisi näkemyksiään, koska parin edellisen vuoden aikana vuoto M8E-luokkaan on ollut merkittävää ja erinäisiä keinoja M8-luokan elvyttämiseen on jo kokeiltu.

Pahoittelen kyselyn julkasun viivästymistä, oma matkustus takaisin Suomen maaperälle ja juhannuksen vietto veivät viimeiseltä viikolta kaiken ylimääräisen ajan.

Nokian palautekysely:
https://forms.gle/RPYPMdHzPYhdUjBz7
#12
Kilpailijoiden kanava / Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän...
Viimeisin viesti käyttäjältä jval - 23.06.26 - klo: 17.41
Haluatko olla mukana kehittämässä omaa lajiasi ja viemässä suomalaista autourheilua eteenpäin?

AKK on avannut haun pienoisautoilun lajiryhmään kaudelle 2027–2028. Lajiryhmä toimii tärkeässä roolissa lajin kehittämisessä, valmistelussa ja asiantuntijatyössä yhdessä AKK:n toimiston kanssa. Ryhmän tehtävänä on tuoda lajin asiantuntemusta, kentän näkemyksiä ja kehitysehdotuksia päätöksenteon tueksi.
Lajiryhmässä pääset vaikuttamaan siihen, miten oma lajisi kehittyy tulevina vuosina – kilpailutoiminnasta, säännöistä ja turvallisuudesta koulutukseen, yhteistyöhön ja uusien harrastajien mukaan saamiseen.
Mukaan haetaan henkilöitä, joilla on osaamista, näkemystä ja halua tehdä työtä oman lajin ja pienoisautourheiluyhteisön hyväksi. Erityisen arvokasta on monipuolinen kokemus esimerkiksi kilpailutoiminnasta, seuratyöstä, sääntö- ja turvallisuusasioista, tekniikasta, koulutuksesta tai kansainvälisestä toimintaympäristöstä.


Omatoimisessa lajiryhmässä puheenjohtaja vastaa ryhmän toiminnan johtamisesta. Puheenjohtajan tukena toimii AKK:n toimistolta nimetty lajivastaava. Omatoimisen lajiryhmän puheenjohtajalle on saatavilla kirjallinen dokumentaatio ryhmän toiminnan tueksi.
Lajiryhmän jäsenet valitaan avoimen haun kautta. Hakijan tulee olla AKK:n jäsenseuran jäsen.
Valinnoissa huomioidaan lajiryhmän kokonaisuus, monipuolinen osaaminen sekä mahdollisuuksien mukaan eri ikäryhmien ja sukupuolten edustavuus.
Jos haluat olla mukana rakentamassa oman lajisi tulevaisuutta, hae mukaan lajiryhmään.


Haku on avoinna 4.–30.6.2026.
 
Luethan huolellisesti laji- ja työryhmien ohjesäännöt ennen hakemista. Ohjesäännöt löytyvät hakulomakkeen yhteydestä.
Hakulomakkeen löydät täältä

Yhteystiedot

Heidi Borg
Urheilutoimenpäällikkö
045 2095 499
heidi.borg@autourheilu.fi



https://www.autourheilu.fi/uutiset/hae-mukaan-lajiryhmaan-vaikuta-oman-lajisi-tulevaisuuteen/
#13
Hobbyfactory / Vs: Etsimme uutta asiakaspalve...
Viimeisin viesti käyttäjältä Mönkkiinen - 23.06.26 - klo: 13.17
.
#14
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU M8 ja M8e SM...
Viimeisin viesti käyttäjältä Vaasan UA - 21.06.26 - klo: 14.11
Ilmoittautumisaikaa vielä rapiat vuorokausi jäljellä.
Laittakaas nimiä kehiin.
#15
Myydään RC-tarvikkeita / Hobbywing XR10 Pro 1S nopari
Viimeisin viesti käyttäjältä Dummy - 19.06.26 - klo: 19.40
Joutilas Hobbywing XR10 Pro 1S Heavy Duty V4.1 nopari myynnissä.

Käytetty
Ehjä

Hinta 100€ posteineen.
Vaihdossa käy Hobbywing XR10 Stock Spec 1S nopari
Kuvia saa vatsapilla.
Kouvola

#16
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
Viimeisin viesti käyttäjältä moti - 18.06.26 - klo: 09.39
Rata on paikallaan edelleen ja itseasiasssa siellä on isot koneet myllänneet tänä keväänä rataa iskuun.

Talkooväen aikahaasteiden vuoksi viheralueet on nyt leikkaamatta. Koroketta myös huolletaan kesällä vielä.

Rata edelleen on harrastajien ylläpitämä ja sitä saa jokainen harrastaja huoltaa eli ajaa nurtsia yms.
#17
Kilpailijoiden kanava / Vs: Finnish Vintage Buggy Cha...
Viimeisin viesti käyttäjältä Vesa - 17.06.26 - klo: 23.48
Kilpailijanumerot V2-10 :


7 Vesa Yli
11 Aaro Koskinen


Kun tarvitset kilpailijanumeroa, laita allekirjoittaneelle yv, sähköpostia tms viestiä, niin lisään sinut listalle.
#18
Myydään RC-autoja / Tamiya rekka
Viimeisin viesti käyttäjältä pitsinki - 17.06.26 - klo: 17.44
Kuvien rekka joutilaana. 1 kpl ajovalmis ja 4 kpl kittejä, renkaita/vanteita, moottori, uusi nopari, laakereita ja muuta pientä osaa.
Koko läjä hp 350e, jos hinta ei mielytä, niin oman näkemyksen hinnasta voi laittaa.

Koeajo mahdollisuus, jos tulee noutamaan. Voidaan myös lähettää ostajan piikkiin.
Kuvissa näkyvä ponderi ja vastari ei kuulu kauppaan.

Yhteydenotot o442369752 soitto/WA
Äänekoskelta löytyy tavarat.
#19
Myydään RC-autoja / Mugen MRX6X
Viimeisin viesti käyttäjältä Mönkkiinen - 17.06.26 - klo: 10.03
Myydään ratakasi polttomoottoriauto rullaavana.
Mukaan uudet renkaat,uusi kori,kytkin,kunto ehjä siisti.
H:200e

Marko

Mikkeli
#20
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
Viimeisin viesti käyttäjältä Koheltaja - 17.06.26 - klo: 05.23
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 22.05.26 - klo: 16.07
Lainaus käyttäjältä: Jolo - 22.05.26 - klo: 15.48Nyt kun täällä on saatu keskustelu vauhtiin, niin mites tuo hobbywingin g2.1 21.5t kone sen tuotanto on päättynyt eli olisko sekin syytä päivittää vai odotetaanko että moottorit loppuu kaupoista ja näin aiheutetaan ongelmia harrastajille moottorien suhteen?
Antti

Justock G3 Handout 21.5T on hankintalistalla kun seuraavan kerran klikkaa tilausnäppäintä. (EDIT: tilattu) Kun saan koneen niin saa verrokkia onko eroa G2.1:een, voin laittaa tänne kokemukset kun saa ensin ajettua.

Nyt on ajettu 21.5 G3 Handout moottorilla ja kehitys on mennyt eteenpäin, 4-pole moottori on aivan erilainen kun vastaavat 2-pole moottorit. 10% parempi hyötysuhde ja 25% enemmän vääntöä, ajettavuudessa sen huomaa että voimaa on koko ajan tasaisesti ja ajotuntuma parempi kun G2.1 koneessa. Ajoin 2 hammasta isommalla välityksellä ja moottorin lämmöt pysyi 60-65 asteessa, vastaavat lämmöt G2.1 koneella 10-15 astetta korkeammat pienemmällä pinjonilla. Vaikka kulkua on selkeästi enemmän niin virrankulutus on samaa luokkaa kun G2.1 koneessa.

Paljonko siinä sitten on tehoa enemmän? Lähin verrokki on nykyinen LRP 17.5 FTT moottori, kiihtyvyys ja suoravauhdit samaa luokkaa.

Mulla on myös 17.5 G3 Handout, se vasta hauska kone onkin :)