Päävalikko

Tuoreimmat viestit

#21
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU M8 & M8e SM ...
Viimeisin viesti käyttäjältä Mr-Chat - 14.08.25 - klo: 22.23
No lauantaina se nähdään, ku siellä on ilonen rivi häntäpään miehiä sutimassa keskenään!

#22
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU M8 & M8e SM ...
Viimeisin viesti käyttäjältä Max - 14.08.25 - klo: 22.07
Lainaus käyttäjältä: Mr-Chat - 14.08.25 - klo: 20.19Jaa...

Tasoerot on finaalin sisällä liian suuret...

Eli jatkossa F1 kisoissakin alapään tallit rankataan pois ettei ole vetomiesten jaloissa?

Onko suomen kirkkain rc-kärki tosiaan tälläisella diivailun tasolla että ajo "häiriintyy" ku joutuu kierroksella ohittelemaan.

Mulle oli peruste osallistua ko. Karkeloon vain ja ainoastaan mahdollisuus päästä ajamaan 45min finaali, mutta ei näköjään onnistu ku oon liian p*ska ajamaan huippujen kanssa...

Sitte vielä kehdataan ihmetellä miksi M8 ei kiinnosta...

Pitää vissii oikeen laittaa puhtaat hanskat ku pääfinaalia pääsee nostamaan..ettei vetomiesten vehkeet vaan mene huonoks...

Toivottavasti a finaalin 8 lähtevä on myös rattimiehiä...jos tuurilla pääsee mukaan on vaan tiellä ja pilaa kärjen kisan..

Enää ei puutu ku et b-finaalista ja last changesta poistetaan nousumahdollisuus, ni kohta m8 luokkaa kiertää enää alle kymmenen kuskia

Kiitos tästäki vähästä!

-Janne

Jos luit mitä kirjotin niin muutosta ovat halunneet nimenomaan ne häntäpään kuskit eivät kärkikuskit. Tän hetken SM top 5 tietääkseni ketään ei ole vaatinut muutoksia formaattiin tavalla tai toisella ja itsekkin näihin kuuluvana olisin ihan hyvin voinut jatkaa samalla formaatilla.

Mitä tulee tuohon finaalin pituuteen niin nyt sekä A, että B finaali on 30 minuutin pituinen, jotta kaikilla osanottajilla olisi mahdollisuus ajaa ns pitkä finaali. Joo 30min ei ole yhtä pitkä kun 45 min mutta 45 min ei myöskään ole yhtä pitkä kuin 60 min. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että 30 min ja 45 min finaalin ero ei ole maailmaa mullistava ja noita 30 minuutin finaaleja on ajettu aikaisemminkin Suomessa.
#23
Myydään RC-autoja / Myyty
Viimeisin viesti käyttäjältä 69sale - 14.08.25 - klo: 21.17
Myyty
#24
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU M8 & M8e SM ...
Viimeisin viesti käyttäjältä timomk - 14.08.25 - klo: 20.46
Oma mielipide M8 häntäpään kuskina että uudistus on tervetullut.
Ajan mieluummin 30min kilpaa kun joka kolmas mutka päästän nopeempia, kierroksella (useilla) ohittavia ohi 45min. Ei siinäkään loppujen lopuks ole mitään tekemistä laadukkaan, jännitystä täynnä olevan kisaamisen kanssa.
Toivottu muutos täältä suunnalta.
Ja kyllä, on formuloissakin eri luokat F1, F2 jne... Vauhtiero suunnilleen sama vaasassa kärjen kuin häntäpään välillä mitä F1 ja F2 luokkien välillä on...
#25
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU M8 & M8e SM ...
Viimeisin viesti käyttäjältä Mr-Chat - 14.08.25 - klo: 20.26
Lainaus käyttäjältä: mikari - 14.08.25 - klo: 20.21äh, kivempihän se on meidän huononpien kisata omassa erässä ja voihan joku yllättääkin! pidetään hyvät kisat! ja mieli korkeella :)
osallistujalistaa ku kattoo... Ni yhdellä tai maks 2 on mahdollisuus ajaa a finaaliin... Muut on vaan työlapasia
#26
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU M8 & M8e SM ...
Viimeisin viesti käyttäjältä mikari - 14.08.25 - klo: 20.23
Lainaus käyttäjältä: Max - 14.08.25 - klo: 20.00
Lainaus käyttäjältä: Mr-Chat - 14.08.25 - klo: 15.32Mikan kysbäriin vastauksena, M8E kuskit eivät suinkaan aja tuossa finaalissa vaan ovat nostamassa tuota finaalia. Noihin nostosuunnitelmiin tulee  vielä päivitystä, esim Last Chance ei vaadi sähkönostajia ja M8 B ja A finaalin otetaan eri kavereita nostamaan siten, että kaikki nostavat 30 min yhteensä ja M8 finaaliin suoraan ajaneet 40 min yhteensä. Tällä formaatilla käytännössä kaikki nostavat yhtä paljon kun ajavat.

joo mä huomasin virheeni kun luin kännykästä vähän huonosti ;) kiitos kuitenkin!
#27
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU M8 & M8e SM ...
Viimeisin viesti käyttäjältä mikari - 14.08.25 - klo: 20.21
äh, kivempihän se on meidän huonompien kisata omassa erässä ja voihan joku yllättääkin! pidetään hyvät kisat! ja mieli korkeella :) tylsää ois 13:sta jättää 2 rannalle finaalin ulkopuolelle sitten kun ovat kuitenkin mukanakin koko päivän eiks vaan olettaen että kaikki tulee paikalle. voihan olla että paikalle tuleekin vain 11...
#28
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU M8 & M8e SM ...
Viimeisin viesti käyttäjältä Mr-Chat - 14.08.25 - klo: 20.19
Jaa...

Tasoerot on finaalin sisällä liian suuret...

Eli jatkossa F1 kisoissakin alapään tallit rankataan pois ettei ole vetomiesten jaloissa?

Onko suomen kirkkain rc-kärki tosiaan tälläisella diivailun tasolla että ajo "häiriintyy" ku joutuu kierroksella ohittelemaan.

Mulle oli peruste osallistua ko. Karkeloon vain ja ainoastaan mahdollisuus päästä ajamaan 45min finaali, mutta ei näköjään onnistu ku oon liian p*ska ajamaan huippujen kanssa...

Sitte vielä kehdataan ihmetellä miksi M8 ei kiinnosta...

Pitää vissii oikeen laittaa puhtaat hanskat ku pääfinaalia pääsee nostamaan..ettei vetomiesten vehkeet vaan mene huonoks...

Toivottavasti a finaalin 8 lähtevä on myös rattimiehiä...jos tuurilla pääsee mukaan on vaan tiellä ja pilaa kärjen kisan..

Enää ei puutu ku et b-finaalista ja last changesta poistetaan nousumahdollisuus, ni kohta m8 luokkaa kiertää enää alle kymmenen kuskia

Kiitos tästäki vähästä!

-Janne
#29
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU M8 & M8e SM ...
Viimeisin viesti käyttäjältä Max - 14.08.25 - klo: 20.00
Lainaus käyttäjältä: Mr-Chat - 14.08.25 - klo: 15.32Siis mitä ihmettä?

Mitä m8 luokassa tapahtuu?

Alkuerien 5 nopeinta suoraan 30min? A finaaliin?

Muut jäävät B-finaaliin, josta nousee 2.

Loput 5 kuskia ajaa lastchangen josta voittaja nousee?

Ja finaalissa ajaa 8 ukkoa?

Kuka ja mikä on syy että ko. Ratkaisuun on päädytty?

Sarjasäännöissä lukee että pääfinaalissa ajaa 11 kuskia?

Miksi muutosta ei tehty kilpailukutsuun silloin kun kutsu julkaistiin?

Onko tällainen sääntövälppäys yleensäkään mahdollista kun kilpailu on ylihuomenna?

-Janne

Täs on ihan valideja kysymyksiä niin yritän tässä avata jokasen yksitellen.

Eli syyt siihen että muutos on tehty ovat seuraavanlaiset:
  • M8 A-finaalia ei voida ajaa 11 autolla jos ei ole nostajia, tällöin B finaali ajetaan vain sillon kun M8 autoja on 15 tai enemmän, jos mennään sarjasääntöjen mukaan
  • Koska M8 kuskeja ei yhdesskään tämän kauden kisassa ole ollut yli 15 on M8E-luokan A-finaali joutunut nostamaan M8 A-finaalin, mikä luonnollisesti ei heille ole ideaali tilanne
  • Tasoerot M8 luokan sisällä ovat aivan valtavat, Vaasassa noin 6 sekuntia läpillä
  • Useat kuljettajat ovat valittaneet ajamisen mielekkyydestä kun A-finaali on 45 minuuttia pelkkää tilanantoa, muutama jopa vaihtanut M8E-luokkaan kesken kauden juuri tästä syystä
  • M8-luokan jatko on aika kriittisessä pisteessä ja meillä ei ole varaa jatkaa nykyisellä järjestelmällä jos se ajaa harrastajia pois luokasta

Eli miksi muutosta ei tehty kilpailukutsuun vaikka asia oli Vaasan jälkeen jo tiedossa? Osittain siksi että toivoin ja luotin, että Salossa saataisiin 15 kuljettajaa täyteen, koska Salossa on aikaisempina kausina ollut aina hieman korkeampi määrä polttiskuskeja. Osittain siksi, että en ollut saanut omien kiireiden ohella tällaisen muutoksen laittamista liikkeelle tarpeeksi hyvissä ajoin. Tästä siis voi vapaasti meikäläistä syyttää!

Mitä tulee siihen, että meneekö muutos pykälien mukaan niin lyhyt vastaus on kyllä. Kilpailunjohtajalla on mahdollisuus tehdä lisämääräys mikäli sen näkee aiheelliseksi. Tästä asiasta mielipiteitä olen henk koht saanut suhteellisen suuren osalta kuskeista  joista käsitys oli vahvasti se, että A-finaalissa erot on liian suuret. Laitoin aiemmin tällä viikolla myös vielä kyselyä eri kerhojen ROA puolen vetäjille siitä millainen konsensus heidän kerhon sisällä asiasta on ja se vahvisti sitä, että tällä muutoksella mentäisiin oikeaan suuntaan.

Sitten se syy miksi finaalit on 30 min pitkiä on se, että nyt kilpailupäivän pituus ei muutu ja M8E kuskien nostaessa toiset eivät joudu nostamaan enempää kuin toiset.

Mikan kysbäriin vastauksena, M8E kuskit eivät suinkaan aja tuossa finaalissa vaan ovat nostamassa tuota finaalia. Noihin nostosuunnitelmiin tulee  vielä päivitystä, esim Last Chance ei vaadi sähkönostajia ja M8 B ja A finaalin otetaan eri kavereita nostamaan siten, että kaikki nostavat 30 min yhteensä ja M8 finaaliin suoraan ajaneet 40 min yhteensä. Tällä formaatilla käytännössä kaikki nostavat yhtä paljon kun ajavat.
#30
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU M8 & M8e SM ...
Viimeisin viesti käyttäjältä PJL-Racing - 14.08.25 - klo: 19.20
Eikös se ole tuolla kisaaja määrällä ihan sopivat..Eri asia olisi jos täällä riittäisi kuskeja edes m8:ssa muutaman erän verran. Nostajiakin tarvitsee olla. Ja parhaimmat edelleen pääsee sinne A-Finaaliin  :wink: