Päävalikko

Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat

Aloittaja *remppa*, 30.08.17 - klo: 15.48

Smoker

Säädetty on se vähä mitä pystyy ja etutolpissa on jäykemmät öljyt. Vaakaajia ja muita ei valitettavasti löydy.

Sauli Lumikko

Joo correissa on usein kroonisen löysät jouset. Esim. Pro4 SC10:ssä ei ollut vakiona juuri nelkkubuggyä jäykemmät, vaikka painoa on yli kilon enemmän. Siinä tosin oli mahasta nostettu runkokin, eli korkea painopiste.

Ite myin värkin pois jo turffiaikana, kun ei ajaminen ollut kivaa.

iippo777

Kannattaa tosiaan katsoa, kun siellä on joku enemmän matolla ajanut harrastaja paikalla ja kysyä neuvoja.

Kerrotko missä kohdassa rataa se kaatuu ja mitä teet ?
Esim. Pääsuoran päässä oikealle käännyttäessä keskellä kurvia kaatuu vasemmalle puolelle.

Ois hienoa nähdä tuolla joskus toimiva corri. Siinä on tekemistä.

Screwed

Lainaus käyttäjältä: Smoker - 21.12.24 - klo: 08.40
Säädetty on se vähä mitä pystyy ja etutolpissa on jäykemmät öljyt. Vaakaajia ja muita ei valitettavasti löydy.
Ajoin aikoinaan muutaman kisan tuuppicorrilla ja voitin yhden turffikisan jolla oli kaatumisongelmia. Autossa ei ollut riittävästi säätövaraa etuiskareille joten jouduin tekemään uudet etuiskareiden alakiinnitykset tukivarteen pienillä hiilikuitulevyn palasilla. Sen lisäksi eteen kallistuksenvaimennin ja lisäksi vielä nappulat pihdeillä pois eturenkaiden ulkoreunasta niin alkoi auto pysymään pystyssä.

Foumit ovat erittäin paljon helpommat ajaa matolla kuin esim. EOS-matot millä joskus myös kisattiin Correilla. Se vasta vaikeata olikin. Foumi luistaa aina ja yllättävän paljon mitä ei tajua ennenkuin katsoo hidastettua videota autosta foumeilla matolla. Foumilla luiston ja pidon raja on hyvin pehmeä mikä helpottaa pidon menetyksen ennakointia verrattuna kumirenkailla turffilla tai EOS-matoilla.

mikari

eräälle corr nelkku(?) miehelle (sininen auto) ehdotin radalla iskareihin jäykempiä öljyjä ja jousia, nythän se iso ja painava corri niiailee niin paljon ettei se pysy ladulla yhtään. sitä aluksi.

edit: oletan että oli Smoker koska hän mainitsi "etutolpat"

mikari

Lainaus käyttäjältä: Smoker - 20.12.24 - klo: 07.42
Miltä krossirata tuntuu ajaa foameilla? Slickseillä liika pito tekee ajamisesta hankalaa.

kyllähän sä olet varmasti nähnyt että autot menee kyin kiskoilla ja ajaminen on erittäin hauskaa varsinkin nykyisellä profiililla :) suosittelen vaihtamaan corrin tuuppiin :)

Koheltaja

Tuli mieleen että täällä ei ole juurikaan ollut puhetta että Hakkilasta löytyy nykyään myös drifting rata joka sijaitsee hallin oikeassa takanurkassa klubiradan takana. Drifting radalle pääset krossiradan ja kaappien välissä olevan käytävän kautta, rohkeasti tutustumaan lajin hauskuuteen.

Meidän tiimi aloitti driftaamisen opiskelun reilu kuukausi sitten ja voidaan kyllä suositella kenelle tahansa. Onhan se aivan eri maailma kun siirrytään pitävältä pinnalta kiillotetulle betonille, ja autoissa alla muovirenkaat niin onhan siinä totuttelemista. Alkuun kaikki tuntui vaikealta kun auto spinnailee mutta jonkin aikaa kun ajoi niin huomasi että joka kerta kun radalta lähti niin hymy oli herkässä ja halu tulla uudestaan ajamaan.

Radalla ei ole kovin paljoa käyttäjiä joten ei kannata yhtään ujostella drifting radalle tulemista omalla autolla. Jos ei ole omaa autoa niin kannattaa tulla tutustumaan lajiin ja rohkeasti juttusille kun siellä on kuskeja ajamassa.

Drifting on siinä suhteessa koukuttava laji kun autot on autojen näköisiä, voi rakentaa blingiä ja kaluston investoinnin jälkeen ajamisen kustannukset on erittäin pienet. Osia ei mene rikki, korit säilyy ehjänä, eikä ne renkaatkaan kulu sitten millään.

Osa harrastajista on radalla viikolla iltaisin ja muutamat käy viikonloppuisin. Ruuhkaa radalla ei ole, ei myöskään varikolla joten rohkeasti mukaan tutustumaan lajiin  :smiley:

Kylätason RC-kuski.