Videon ohjeella saa sorvattua Contactin takarenkaan kerhon sorvilla: https://www.youtube.com/watch?v=1X6CzeGyvRM&t=13s
Videon ohjeistukseen sellainen muutos että kerhon sorvi ei enää ole kerhon kaapissa vaan sorvauspöydällä. Renkaiden sorvauspiste on krossiradan oikeassa takanurkassa kaappirivistön päässä. Sorvi on valmiina pöydällä käyttöä varten ja pöydän vierestä löytyy imuri että saa siivottua kumipurut pois sorvaamisen jälkeen.
Päivitystä.
Sorvissa on nyt kaukalo mihin saa suoraan imuriletkun kiinni. Sorvatessa imuri käyntiin että kumipuru ja savut menee imuriin eikä ympäristöön tai keuhkoihin. Kaukalo sopii Hudy sorviin joten jos sorvaat omalla Hudyllä niin kaukaloa saa mielellään käyttää myös siinä.
Krossi foam renkaan asennukseen olen kehittänyt asennusta helpottavan asennuskartion ja tuon yhden asennuskartion kerhon käyttöön sorvipöydälle. Renkaan asennuksesta tehdään video myöhemmin kun tulee sopiva ajankohta.
Tänään FORS4 kisapäivän aikana voin tarvittaessa opastaa kartion käyttöä. (musta-valko RR paita päällä)
Pikaohjeet asennuskartion käyttöön 2-puoleisen teipin kanssa:
-poista vanteesta sisemmät olakkeet
-laita vanteeseen 1 kierros 3M Extra Strong mattoteippiä (todettu parhaaksi teipiksi)
-laita teipattu vanne ulkoreuna alaspäin alustalle
-laita asennuskartio vanteen päälle
-suihkauta bräkleeniä foamin sisäpinnalle niin että sisäpinta on kunnolla märkä
-laita rengas asennuskartiolle
-laita renkaan päälle muovinen asennusrengas ja keskitä se renkaan keskelle
-paina rengas vanteelle, jos ei mene pohjaan asti niin suhauta bräkleeniä teipille
-eturengas on kinkkisempi ja painan renkaan ensin asennuskartion alareunaan, keskitän asennusrenkaan uudestaan ja painan renkaan vanteelle
-asennuksen jälkeen bräkleen haihtuu pois +4h jonka jälkeen renkaan voi laittaa sorviin tai ajoon.
-jarrukliinereitä on erilaisilla koostumuksilla, CRC Brakleen ainakin toimii
-asennuskartion tappi on 5mm paksu ja joissain vanteissa voit joutua suurentamaan keskireikää. AE, Shu menee suoraan, JC vähän ahdistaa, muita en ole kokeillut.
Ei ole niin monimutkaista kun voisi olettaa, 4 renkaan asennuksessa menee pari minuuttia ja rengas asettuu vanteelle suoraan ja tasaisesti.
Kun rengas on ajettu loppuun niin voit ottaa teipillä asennetun renkaan pois vanteelta ja asentaa vanteelle uuden renkaan jos vanne on ehjä. Katkaise rengas katkoteräveitsellä, ota renkaasta pihdeillä kiinni ja vedä rengas pois vanteelta. Asennusteippi jää renkaaseen kiinni ja vanne on suoraan käyttövalmis, paljon helpompaa kun kumirenkailla asetoni/pikaliima jumppa.