Päävalikko

GS Storm CL-1/Storm RTR Plus

Aloittaja HVoltage, 13.01.05 - klo: 22.15

jerzirccar1

VP olet ottanut todella hienot kuvat, jopa minä en saa parempaa aikaiseksi. Tuossa kuvassa näkyy selvästi että valoitus on todella kohdallaan,

Miksi ei CL-1 ole valmiina 4 jarru levyä kuin tilaa näyttää olevan reilusti.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Miksi ei CL-1 ole valmiina 4 jarru levyä kuin tilaa näyttää olevan reilusti.
Jerzi

Eikös toi 4 levyä ole jo poissa muodista? Vaihtaa levyt lasikuituisiin niin ei ole huolta pysähtyykö, VP:lläkin näyttäisi olevan...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

JQ

no kyllä silloinkin tarvii 4
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

jep mulla on Triplassa 4 lasikuitulevyä vaikka onkin epämuodikasta; se vaan johtuu siitä että mulla nopea mutta heikko 50e servo kaasussa ja jarrussa niin silläkin pärjää

solar4

Mullakin on neljä levyä, tosin kaksi päällekkäin. Myllärin Veikko sitä viimekesänä suositteli ja testatessa tuntu hyvältä. Ja pysähtyy.
Ainiin, jos joku tarvii niin noita lasikuitulevyjä löytyy molempiin stormimalleihin ja xrayhyn, pistäkää vaikka yv:tä jos kiinnostaa..
Little to win, nothing to lose
SD/GT

*HOKE*

Tota oon ihmetelly että miksi näin, eikä perinteisesti 2 levyä?

Perinteisellä tavalla kitkapintaa on enemmän yms.

Eli miksi kaksi levyä toisissaan kiinni?
Onko tähän edes jotain teoreettista selitystä miksi olisi parempi kuin ihan vaan yksi levy?

solar4

Ei myö tiijetä, myö vaa ajetaa mopolla..

Oiskohan jotain tekemistä sen jarrulevyn ja diffin ulostulon välisen pinnan koolla. Tosin oma jarruservo (9451) jaksaa kyllä rutistaa yhtäkin levyä melko voimalla..
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Eli miksi kaksi levyä toisissaan kiinni?
Onko tähän edes jotain teoreettista selitystä miksi olisi parempi kuin ihan vaan yksi levy?
Jarrutettaessa muutetaan liike-energiaa lämmöksi, kaksi päälleikkäin olevaa levyä pystyy muuttamaan isomman määrän energiaa lämmöksi kuin yksi. Eli toisien se on kompromissi kaksilevy ja yksilevy järjestelmän välillä.
Paino vai teho  :)

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "solar4"Ei myö tiijetä, myö vaa ajetaa mopolla..

Oiskohan jotain tekemistä sen jarrulevyn ja diffin ulostulon välisen pinnan koolla. Tosin oma jarruservo (9451) jaksaa kyllä rutistaa yhtäkin levyä melko voimalla..

Tätä on jotku spekuloinu, mutta itse en ole saanut keskiöön kuin naurettavan pienen kulumisen aikasiks yhtä levyä käytettäessä.
Ennemmin on levynvaihto tullu eteen kuin keskiön kuluminen.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"Jarrutettaessa muutetaan liike-energiaa lämmöksi, kaksi päälleikkäin olevaa levyä pystyy muuttamaan isomman määrän energiaa lämmöksi kuin yksi. Eli toisien se on kompromissi kaksilevy ja yksilevy järjestelmän välillä.
Paino vai teho  :)

Ööh... ?

Siis mitä?

Nyt ei ihan menny jakeluun, koska vähemmänhän kaksi levyä kerää lämpä kuin yksi.
Lämpenemistäkään ei oikein voi perustella tuolla ratkasulla kun otetaan huomioon kuinka vähän jarrua käytetään.
2 levyä toisiinsa kiinnittämällä ei saavuteta muuta kuin enemmän painoa, mikä sekin on todella pieni ero lasikuitulevyillä.


Lisää selityksiä kiitos.

Jartsa

Kyllä kaksi levyä minun mielestäni kerää enemmän lämpöä. Onhan siinä enemmän ainetta lämmitettäväksi.

En nyt tiedä kumpi olisi loppujen lopuksi parempi siihen verrattuna paljonko jarrua käytetään.

Mutta varmasti pysähtyy paremmin, juuri sen takia että liike energia voidaan muuttaa nopeammin lämpöenergiaksi kun on jotain mihin se siirtää  :)

*HOKE*

No siis mitä enemmän materiaalia on niin sen hitaammin se lämpenee.
Eli nuo 2 levyä kylläkin lämpenee hitaammin, varsinkin kun otetaan huomioon että kitkapinta on edelleen sama.

Toki siis kun paksumpi materiaali on lämmennyt niin se pysyy kauemmin lämpöisenä, koska se ei luovuta lämpöä yhtänopeasti pois.

Mutta edelleen jos ajatellaan miten vähän jarrua käytetään niin ei se ehi siinä paljoa lämpöä keräämään, varsinkaan että olis seuraavassa jarrutuksessa vielä lämpöä tallella...

RC_seniori

materiaalia kyllä on enempi, mutta se ei ole yhtä puuta. eli lämmön haihtumiselle on kuitenkin kahden levyn verran pinta-alaa ja ainoastaan yhden jarrupalan tuottama lämpö per levy.
Power-Save-Racing Team

*HOKE*

Niin... ja tällä saavutetaan mitä :?:

RC_seniori

lämmön hukkaaminen nopeesti jarruista olisi tärkeää, mutta en tiedä onko näissä autoissa tällä mitään merkitystä.
eli väsähtääkö jarrut näissä ?
Power-Save-Racing Team

*HOKE*

Kuten jo sanoin niin ne ei ehdi paljoa lämpeämään... Ja huom. nyt on kyse lasikuitulevyistä.

RC_seniori

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"huom. nyt on kyse lasikuitulevyistä.

Meitsi oli pihalla, kun lumiukko
Power-Save-Racing Team

solar4

Lämmöllä tuskin on juurikaan tekemistä tämän kanssa, sillä ainakin takamustuntumalla lasikuidun lämmönjohtokyky on jotain huonon ja surkean välissä..
Little to win, nothing to lose
SD/GT

juska

mulla oli belgiassa 2 kuitulevyä ja se ei kyllä riittänyt. 4 lyvyä on parempi ja sillä riittää jarruvoimaa pidemmässäkin erässä koko erän ajan.
Racers Group Finland Team

juska

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Kuten jo sanoin niin ne ei ehdi paljoa lämpeämään... Ja huom. nyt on kyse lasikuitulevyistä.

mut jos jarru jostain syystä jää "jumiin" niin silloin tulee ainakin mukavat käryt, kuten jyrkkälässä mulla kävi vikassa hobao-kisassa.
Racers Group Finland Team

HVoltage

| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Hount

Sehän tuossa 2-levyä päällekkäin ideana on, ettei se keskiö pyörähdä ympäri, joskus se saattaa pyöristyä ennenkuin levy on vaihtokunnossa.

Omat servot ainakin jaksaa vetää renkaat lukkoon suoran päässä 45min finaalin lopussakin ihan yhdellä lasikuitulevyllä / puoli.

- Hount

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Hount"Sehän tuossa 2-levyä päällekkäin ideana on, ettei se keskiö pyörähdä ympäri, joskus se saattaa pyöristyä ennenkuin levy on vaihtokunnossa.

- Hount

Niin tuotakin ehdoteltiin jo aikaisemmin...

Keskiö kestää todellakin kauan, ja mikäli nyt sitten sen keskiön on saanut pilalle niin on jo muutenkin levy vaihtokunnossa, tai olisi ollut vaihto kuitenkin juuri ajankohtainen.

Jos lasikuitulevyt maksaa sen 10e 4kpl niin onhan ne nyt niin halvat että niitähän vaihtelee vaikka parit kolmet setit vuodessa helposti.

Ei siis pelkoakaan että ei jarrut toimis pyöristyneen keskiön takia.
Ja jos näin pääseekin käymään niin vilkaisu peiliin on paikallaan.

Hount

Kyllä mulla ainakin kauden aikana levyihin on aikamoinen klappi tullut, hieman lisäajoa niin ryllaa varmasti ympäri, vaikka levy muuten toimisi vielä mainiosti. En silti rupea laittamaan kahta levyä päällekkäin, kun tuo yksikin kestää niin monta litraa eikä vaihto vie kauaa.
Kyllähän noita lasikuitulevyjä on ympäri pyörähdellyt, monta sellaista nähnyt radalla roskiksessa missä keskiö on pyöreä.

Tuota kahden levyn / kahden kitkapinnan laittamista en ymmärrä, kun yhdelläkin per puoli saa renkaat lukkoon, niin kahden laittaminen vähentäisi jarrun voimakkuuden säätömahdollisuutta. (tietty jos on niin über sormi, niin mikäs siinä sitten)

- Hount

*HOKE*

Ihmetyttää kyllä...

yhtäkään levyä en ole nähnyt missä olis keskiö pyörisyny... Jokainen on vaihtanu ennen sitä.

Muutenkin kyllä kannattaa vaihtaa kerran kaudessa edes... Tai no okei... riippuu paljonko ajaa.

jerzirccar1

Olen ottanut paljon kuvia tuosta CL-1 stä joten mene katsomaan hienoa ja teknistä autoa.

Jerzi

http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid=0941AD28128647D29663C010C25F5C24&alid=139459
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

SJK

Ettekö ole vielä oppinut, älkää yrittäkö selittää tai perustella mitään kyllä Hoke tietää :lol:  :lol:
Asiasta en mitään tiedä mutta....

*HOKE*

Ja jälleen kerran todella fiksua marinaa.

Minähän kokoajan kysyn että mitä hyötyä tosta levyviritelmästä on...
Kukaan ei ole pystynyt antamaan yhtäkään hyvää perustelua tähänkään asti.

Keskiön pyöristyminen on ainoa oikeasti järkevä perustelu mitä on tullut.
Mutta sekin on kummallista kun jokatapauksessa levyt on vaihdon tarpeessa jo ennenkuin keskiö on pyöristymässä.

Ton naurettavan lapsellisen marinan vois jo ihan oikeesti lopettaa.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"Olen ottanut paljon kuvia tuosta CL-1 stä joten mene katsomaan hienoa ja teknistä autoa.

Jerzi

http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid=0941AD28128647D29663C010C25F5C24&alid=139459

Sun vai Mattiksen?

Matias V

Hobbylinnan esittelyauto!

Oma auto on täs lattialla...
Koria just dremelöin.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."