Terve
No niin maastosarjakin hoidettu ja ensimmäiset kunnon yöunet takana sitten juhannuksen, aika kirjoitella jotain tänne.
Melko raskas kisa oli näin järjestäjän vinkkelistä.
Kovat duunit radan valmisteluissa jotka Orhasen Samppa talkolaisineen veti urheesti läpi ja rata oli huippukunnossa! Radan pölyäminen oli vähän huolena ennen kisaa ja rataa suunniteltiin kasteltavan kisan aikana mutta luontoäiti hoiti sen puolen ja rata kesti loistavasti. Uudet reunaputket ilmeisesti vaati vähän totuttelua mutta toimivat mielestä todella hyvin.
Äänentoistosta on tullu aikasempina vuosina pyyhkeitä kilpailijoilta ja siihen panostettiin nyt lisää. Kisaa alustavalla viikolla vedeittiin uutta piuhaa ympäri ohjaajakoroketta ja saatiin torvikajarit taas käyttöön sekä investoitiin uusiin isompii aktiivikajareihin ( 1,5kW
) ratavarikolle. Nyt saatiin, ainakin omien testi kuunteluiden perusteella, ääni kuulumaan paremmin ratavarikolle, nostajille sekä kuljettajille. Ja kun kuuluttaja siirrettiin ajaottokoppiin piiloon niin kierto-ongelmatkin hävisi. Kiitokset Kim Elfströmille avusta äänentoiston kanssa.
Itse kisapäivä oli n.15h lähes ilman taukoja. Muistaakseni kerran kerkesin kävästä puskassa tarpeilla ja sateen aikan yritin posliinille mutta vessa oli tukossa... Lounas tuotiin mikin viereen, vetästiin kuuluttamisen ohessa ääntä kohti ja nautittiin myöhemmin. Meidän (fullspeed rc) pitäs todellakin saada erillinen kuuluttaja/selostaja kisoihin.
Tuomarointi oli parasta mitä meillä on ollut miesmuistiin. Karri, Tommi ja Mika hoiti homman esimerkillisesti. Varmasti oli tilanteita jotka jäi huomaamatta, kaikkea ei vaan pysty näkemään, mutta suu uskallettin avata kun oli tarve ja muutama rangaistus jaettiin. Hyvä "pojat"!
Katsastuksessa hodettin hommat hienosti oma-aloitteisesti eikä minun tarvinnu sekaantua siihen ollenkaan, helpotti mun päivää tosi paljo, Kiitokset katsastuksen "pojillekkin"!
Buffa oli nyt ekaa kertaa vanhassa uau:n talossa. Buffasta olen kuullut jälkikäteen vain hyvää. Moni tuntu tykkäävän että pääsee vähän sivuun radan vilskeestä ja rauhoittumaan hetkeksi.
Niinkuin tuolla jo aikasemin mainitsin niin kisan läpiviennissä ei hirveesti taukoja ollut. Taidettiin heti alkuun jäädä pikkasen aikataulusta ja vielä kun vähän ripotteli ja jouduttin pitämään sadetauko niin käytännössä kokoajan ajettin kun se oli mahdollista. M8 sijotusfinaalien laskenta/luonti toi pikku tauon ajamiseen ja sähkökuskit joutu vähän odottelemaan korokkeella. Sijotusfinaalien tekoon olis voinu valmistautua vähän paremmin mutta ei niitä valmiiksi pysty tekemään ennenkuin nousut on ajettu joten pikku tauon niiden luontiin vaatii jatkossakin. Yritetään Salossa suoriutua paremmin (Akkasen Riku (ja varmaan minä avustan) hoitaa siellä ajanottoa).
Sijotusfinaalit tuntu olevan kuskien mieleen vaikka päivä olikin pitkä. Mielestäni ihan hyvä idea mutta tuo kuusi erää on kyllä ehdoton maksimi mitä yhdelle päivälle mahtuu. Alkuperänen idea oli kaiketi ajaa sijotusfinaali 1/4:sta tippuneille muytta mielestäni jos sijotusfinaaleja ajetaan niin sitten myös 1/2 tippuneille. No se keskustelu kuuluu sitten eri aikaan ja paikaan.
Mitäs vielä.. pää alkaa olemaan aika tyhjä ja töihin pitäs suunnata..
No tästä alkaa suunnittelemani eläköityminen kisanjärjestäjän/kilpailunjohtajan duunista. Vielä toki pienempiä hommia tehään, ensalkuun Saloon tuomaroimaan ja PM:ssä ajanottoo ja varmaan MM:ssäkin jotain hommaa mutta kuuluisa joku muu saa tehä johtohommat jatkossa.
Vielä iso Kiitos kilpailijoille, toimitsijoille ja talkoilijoile!Niemis