Päävalikko

GT2000 luokka säännöt ja kilpailijanumerot

Aloittaja macman, 02.10.18 - klo: 22.27

macman

GT2000 säännöt kaudelle 2024-2025

Auto:
-1/10 kokoinen 4-veto tai FWD etuvetoauto ns. touring alusta
-Minimipaino 1320g
-FWD etuveto auton minipaino 1250g
-Leveys ilman koria max 190 mm 
-Akseliväli max 273 mm

Sähköt:

Moottori:
4-vetoauto
-TSS-10 Moottori: Hobbywing Xerun Justock 3650SD G2.1 21.5T, tuotenumero 30408012
-"vanha TSS-10" Moottori: Muchmore MR-FZX215WF FLETA ZX 21.5T Brushless Motor Type-W Fixed Timing --
  Version, tuotenumero 110311
-Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta on kielletty, roottorin saa vaihtaa vain täysin
  alkuperäisen malliseen.

  FWD etuvetoauto
- Vapaa 17.5T kone
- Sensoriton kone: max 2500kv, kannukoko 3650, akseli max 3,17mm.


Nopeudensäädin:
-ROAR tai BRCA hyväksytty sensorillinen 0-ennakko säädin ns. Blinky säädin
- Vapaa sensoriton nopeudensäädin

Akku:
-Kovakuorinen 2S tai 2S HV(High Voltage) lipoakku
-max. jännite 8.4V (+0.04V)
-Maksimi latausvirta 10A
-Lataus lipopussissa

Renkaat:
- Yksityyppirengas Ride 1:10 Slick Type Tire belted, 24mm with LT Inner Set
Tuotenumero RI-24500
- Sallittuja renkaita ovat myös edellä mainitun renkaan valmiiksi vanteelle liimatut versiot:
RIDE preglued  RI-26073
RIDE preglued  RI-26073BK
RIDE preglued  RI-24082
Hudy 1/10 Pre-Cut Slick Belted Tires Right & Left (2+2) 803041

-Yksi sarja (4 kpl) per kilpailu sallittu
-Vain alkuperäinen renkaiden mukana tullut LT insertti sallittu
-Renkaan pinnan hiominen kielletty. Ainoastaan valusauman purseet saa poistaa hiomalla.
- Renkaan kylkeä voi liimata jos sen kokee tarpeelliseksi esim. auto kaatuu pidosta.
-Puolavanteet, levyvanteet kielletty. Levyvanteista reikiä poraamalla/työstämällä tehdyt puolavanteet kielletty . 
-Rikkoutuneen renkaan saa vaihtaa kilpailunjohtajan luvalla.
-Ainoastaan kaupallisesti saatavilla olevat ns. hajuttomat pienoisauto- käyttöön tarkoitetut pitoaineet ovat
sallittuja. Renkaiden puhdistukseen ovat sallittuja ns. hajuttomat puhdistusaineet. Hajuttomien jarrukliinereiden tai vastaavien puhdistusaineiden käyttö on sallittua.

Kilpailuformaatti:

Harjoittelu:

• Kuljettajat jaetaan harjoitteluun rankingin perusteella max. 8 kuljettajaa/alkuerä. Kilpailunjohdolla on oikeus tehdä muutoksia harjoittelu ryhmiin radan koosta riippuen.
• Harjoittelun pituus 5 min.
• 2 harjoittelukierrosta eräjaolla
• Lentävä lähtö


Alkuerät:

• Kuljettajat jaetaan alkueriin rankingin perusteella max.8 kuljettajaa/alkuerä. Kilpailunjohdolla on oikeus tehdä muutoksia alkuerä ryhmiin radan koosta riippuen.
• Alkuerän pituus 5 min.
• Väh. 2 alkuerää, joista pisteet 1/2 tai 2/3
• Lentävä lähtö
• Reseedi ei käytössä

Finaalit:

• Kesto 8 min.
• Kuljettajien jako finaaleihin liitteenä olevan taulukon mukaan alkuerätuloksien perusteella.
• Finaali kierroksia ajetaan väh. 2, joista pisteet 2/2 tai 2/3.
• Finaalien lähtötapa "formula"- lähtöruuduista alkuerä tulosten perusteella.
• Max.8 kuljettajaa/finaali

Kilpailupäivän tulee päättyä viimeistä klo 19.00, jolloin myös palkintojen jako tulee olla suoritettuna. Kilpailujärjestäjä voi muokata finaalierien pituuksia 5-8min välillä, jotta pysytään yllä mainitussa lopetusajassa. Eräkierros kuitenkin väh. 1h.
Ajo- ja nostovuorossa oltava ajallaan (laiminlyönneistä paras erätulos hylätään).
Ollaan valmiina tulemaan radalle, kun edellinen erä lopettelee
Ajovuoron jälkeen autot Parkfermeen (virrat pois) ja tullaan heti hoitamaan nostovelvollisuus.
Kilpailussa tulee olla aina väh. 1 tuomari ajanottajan/kuuluttajan lisäksi. Ajanotto/kuuluttajalla tulisi olla näköyhteys radalle.
Katsastus suositeltavaa.
Radan leveys tulee olla väh. 2m.
Kilpailuissa ei ole perjantai harjoituksia.
Kilpailupäivänä tulee uusi ajamaton profiili (rataprofiili tulee muuttua väh. 30%).
Kilpailupaikalta ei saa poistua ennen palkintojenjakoa, muuta kuin kilpailujohtajan luvalla.


Kori:
-Autolla oltava 1:1 esikuva tai tätä riittävän tarkkaan muistuttava sarjatuotannossa ollut tai oleva henkilöauto,
urheiluauto tai näiden kilpa-auto versio.
-Sedan, coupe, fastback, roadster ja GT malliset korit sallittu.
-Concept  ja IMSA tyyliset prototyyppi korit kielletty.
-Efran tai ROAR T2 listalla olevat tai olleet korit kielletty.
-Korin leveys valmistajan ilmoittaman nimellismitan mukaan max. 200 mm
-Korin minimipaino 70g. Jos alle niin lisäpainot liimataan korin sisäpuolelle kattoon.
-Korijäykistimien käyttö kielletty.

-Kori leikataan esikuvan mukaisesti valmistajan leikkauslinjoja pitkin.
-Lokasuojan kaarien maltillinen työstäminen sallittu ettei renkaat ota joustoissa koriin kiinni.
-Kori ei saa ulottua auton pohjalinjan alapuolelle.
-Ainoat sallitut reiät ovat koritolpille ja antennille tarkoitetut reiät.
-Koriin ei saa laittaa ylimääräisiä ilmanohjaimia/diffuusoreita.

-Korisarjan mukana tullut tai omavalmiste siipi sallittu.
-Siiven max. koko: pituus 40 mm, korkeus 15 mm mitattuna pystysuunnassa auton ollessa vaakatasossa,
leveys max. korin leveys.
-Kaarevat ja porrastetut siivet sallittuja
-Siipeen saa kiinnittää pystysuuntaiset päätylevyt. Päätylevyn yläreuna ei saa nousta korkeammalle kuin siiven korkein kohta.
-Omavalmiste siiven ja korin välissä maksimissaan 15mm korkeat jalat/ korokepaloja.
-Korin maalaus ja teippaus mielellään 1:1 kilpa-autojen tyyliin.
-Tuulilasi ja etusivuikkunat pitää olla läpinäkyvät.
-Korissa oltava kilpailunumerot valkoisella tai keltaisella pohjalla auton molemmilla kyljillä, etu ja taka-akselin välissä.
-Numerot selkeällä mahdollisimman isolla fontilla.
-Numero ei saa peittää auton etusivu ikkunaa.
-Kilpailija hankkii/askartelee sääntöjen mukaiset kilpailunumerot itse.

-Korilista on suuntaa antava. Sallituksi luokitellaan esikuvan mukaiset henkilöauton korit ja niiden kilpa-auto versiot esim. GT3 tai rallikorit. Lemans ja prototyyppiautojen korit kielletty. Kori tulee olla tunnistettavissa esikuvakseen.
-FWD hatchback tyyppiset korit vapaa (esim. ETS:ssä käytettävät FWD korit sallittu myös GT2000).
-Listalta puuttuvan korin sääntöjenmukaisuuden päättää kilpailunjohtaja ja katsastuspäällikkö sekä GT2000
lajiyhteyshenkilö.[/font][/size]

macman

#1
GT2000 Korilista

Huom! korilista on suuntaa antava eikä mitenkään ehdoton. Sallituksi luokitellaan esikuvan mukaiset henkilöauton korit ja niiden kilpa-auto versiot esim. GT3 tai rallikorit. Lemans ja prototyyppiautojen korit kielletty. Kori tulee olla tunnistettavissa esikuvakseen.

Bittydesign:


BDGT-190R8 AR8-GT3 1/10 GT body
BDGT-190VNM Venom 1/10 GT body

BDG-190AGT Agata 1/10 GT body
BDGT-190S20 Seven20 1/10 GT body

BDFWD-190HCF HC-F 1/10 FWD body
BDFWD-CA45 1/10 190mm FWD clear body
BDFWD-HBY HIBERYA 1/10 clear body 190mm (for FWD)

Colt:
M2340 Mazda RX7
M2341 Nissan GTR

HPI:
190mm
#7314 Honda S2000
#7327 Nissan Skyline R34 GT-R
#7335 Porsche 911 Turbo
#7338 Honda Civic Coupe Si
#7340 Toyota Celica
#7341 Nissan Silvia S15
#7352 BMW M3 GT
#7373 Dodge Viper GTS-R 2003
#7382 Mazda RX-7 FD3S
#7383 Honda NSX GT
#7385 Nissan 350Z
#7388 Mazda RX-8
#7403 Mitsubishi Eclipse
#7399 Subaru Impreza
#17218 Nissan 350Z Greddy Twin Turbo

200mm
Mazda RX-8 Speed A Spec #7488
Chevy Corvette C6 #17503
Dodge Viper #7473
Porsche 911 Turbo 997 #17527
2005 Ford Mustang GT-R #17504
BMW M3 GT2 E92 #17548
PAGANI ZONDA F #17523
Nissan GT-R R35 Clear #17538
De Tomaso Pantera #17502
Porsche 911 Turbo Clear #7435
Ford GT #7495
Lexus IS F Racing Concept #17542
2010 Chevrolet Camaro #17543
Alfa Romeo 8C Competizione #17544
Porsche 911 GT1 #7038 Toyota MR-S #7466
Porsche Carrera GT #7487

Killerbody:
#48566 Toyota 86
#48575 Subaru BRZ
#48023 Chevrolet Camaro 2011
#48296 Alfa Romeo TZ3 Corsa
#48011 Chevrolet Corvette GT2
#48626 Nissan Skyline R34
#48627 Lexus RC F
#48091 Alfa Romeo 8C
#48001 Mitsubishi Lancer Evolution X

Protoform:
190mm
#1543-30 Cadillac ATS-V.R
#1544-30 Chevy Camaro Z/28
#1532-30 Chevy Camaro ZL1
#1557-39 Chevrolet Corvette C7.R
#1550-25 Ford GT
#1563-25 Chevrolet Corvette ZR1
#1565-25 Europa
200mm
#1548-30 Cadillac ATS-V.R

Tamiya:
#51270 Mazda RX-7
#51291 Toyota Supra
#51428 Nissan 370Z Endless
#51041 Nissan GT-R Xanavi Nismo
#51453 Nissan GT-R Sumo Power
#51473 VW Sirocco GT-24
#47357 VW Sirocco GT-24 Light weight
#47322 Ferrari 458 light weight
#51592 Ferrari F12 Tdf
#51541 Toyota TRD86 Gazoo
#51586 Honda Acura NSX Touring
#51534 MB SLS GT3
#51584 Nissan GTR R35 Motul
#47363 Honda NSX 2017
#47318 Lexus RC-F
#51543 Porsche 911 Carrera RSR
#51575 Subaru BRZ Sport 2014 (#51515)
#47344 Subaru BRZ light weight
#Subaru WRX STI NBR Challenge
#51494 Toyota 86 FR-S
#84332 Toyota 86 FR-S light Weight
#51497 VW Golf
#51421 Honda Civic VTI
#51258 Nissan Silvia S15
#51365 Nissan GT-R R32
#51340 Nissan GTR R35
#51519 MB SLS AMG GT3
#51375 Subaru Impreza Cusco Dunlop
#51246 Nissan Skyline R34 Nismo GT-R Z-tune

Kanki80

#2
GT2000 Kilpailijanumerot


# 1   Emilia Halt
# 2   Jona Oksanen
# 3   Jaakko Maijala
# 4   Petri Oksanen
# 5   Rami Korpela
# 6   Riku Teräväinen
# 7   Tommi Leikomaa
# 8   Eemeli Suomalainen
# 9   Ismo Vuorinen
# 10 Tauno Meriläinen
# 11 Viljami Koppanen
# 12 Vesa Ulvila
# 13 Jarno Kokkonen
# 14 Janne Kainulainen
# 15 Lauri Makara MikUA
# 16 Jukka Laine
# 17 Eetu Roihas
# 18 Nico Väyrynen
# 20 Risto Rönnqvist
# 21 Ville Pasanen
# 22 Tommi Vesalo
# 23 Jussi Rinne ÄkpaRC
# 24 Janne Valtanen
# 25 Mikko Ylinen
# 28 Tommi Tirroniemi
# 29 Olavi Tenno
# 30 Antti Louhi
# 32 Sari Tuomainen
# 33 Lauri Uotila
# 36 Tommi Kaurila
# 37 Joonas Saarilahti
# 42 Jari Halt RSRCA
# 44 Jaakko Säilä
# 45 Ilpo Koivisto SaiKart
# 46 Petri Tuomainen
# 47 Arttu Halt
# 48 Eero Kultanen
# 49 Jamiel Gabrielsson
# 55 Joonis Oksanen
# 63 Janne Sundberg
# 64 Jukka Kankaanpää Äkpa
# 66 Petri Hoffren
# 69 Janne Savolainen KuA
# 73 Antti Aho
# 74 Ismo Lehto
# 76 Janne Makara MikUA
# 77 Urmas Peräsalo
# 78 Petri Onatsu KuA
# 79 Miika Enroos
# 80 Tumppi Tihula
# 81 Teuvo Larronmaa KuA
# 86 Juuso Leskinen KUA
# 88 Hannes Kainulainen
# 91 Joonas Haapiainen MikUA
# 92 Kalle Raatikainen ÄkpaRc
# 96 Ville Aalto JoeUA   
# 98 Emil Ylösmäki
# 99 Sami Koppanen


GT2000 luokassa on käytössä kiinteä numerointi #1-100.
Listaa siivottu 28.4.2023 ja numeroita vapautettu uusiokäyttöön, mutta
kilpailijanumeron saa varattua allekirjoittaneelta YV:llä.