Kirjoittaja Aihe: 1/8 rata-autot (C8 luokka)  (Luettu 325374 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #660 : 25.06.06 - klo: 13.24 »
Joo kyllä se oli todella nopea rata, ja hauskasti muutaman mutkan pääsee ajamaan ikään kuin alamäkeen. Kyllä sinne mika minäkin lähden viettämään toivottavasti hauskan ajo päivän enkä mitään muuta.

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #661 : 26.06.06 - klo: 00.10 »
Tänään (oikestaan eilen sunnuntaina) kävin Tattarilla mutta iso lätäkkö takasuoralla joten ajo jäi yhteen tankilliseen. Alkuun tuli myös hitosti radiohäikkää joka sitten loppui. Kesälomalla uudestaan..

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #662 : 26.06.06 - klo: 15.46 »
Hey, jos mä onnistun tästä rata-ajosta vielä kovemmin niin mitäs mieltä olette Serpentistä? Myykö esim. Dantom S960 autoa?

Niko, Kouvolan C8 kisoihin?

Entäs ToniN ??? Hitto, mä haen sut väkisin sinne :D

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #663 : 26.06.06 - klo: 16.47 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Hey, jos mä onnistun tästä rata-ajosta vielä kovemmin niin mitäs mieltä olette Serpentistä? Myykö esim. Dantom S960 autoa?

Niko, Kouvolan C8 kisoihin?

Entäs ToniN ??? Hitto, mä haen sut väkisin sinne :D



Mika jos minulla ei olisi nyt näin paljon evolva "KAMAA" niin ostaisin mugenin.

Tosiaan koitappa vähän akiteerata tonia mukaan. Ja niko myös ajamaan. :!:

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #664 : 26.06.06 - klo: 17.42 »
Niin ostaisit koska Tony jumala kertoisi sulle siitä kaiken haha  :P

Mulle ei Mugenia, kiitos

Kuka tietää tosta Serpentin 960:sta ? Täytyy vissiin kaivella vanhoja lehtiä...

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #665 : 26.06.06 - klo: 17.50 »
No ei muuten varmasti ole kertonut, siinä on vain minusta todella hieno constructio. :wink:

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #666 : 26.06.06 - klo: 20.12 »
Heh... tarkoitin että pääsisit silloin liian helpolla :D

Poissa -Tony-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #667 : 26.06.06 - klo: 21.10 »
4Chassis: Kiitos uudesta "arvonimestä", tosin olin hieman pettynyt että se oli kirjoitettu pienellä etukirjaimella  :twisted:  :lol: . Kyllä me Ekin kanssa keskusteltiin Evolvankin säädöistä, niin ettei se siitä automerkistä niinkään ole kiinni. Varo vaan etten tule sinuakin Kouvolan kisoissa neuvomaan  :shock: .

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #668 : 26.06.06 - klo: 21.18 »
No sitä neuvottavaa varmasti riittää :D

Vitsihän tuo oli osittain, sorry - tarkoitin et silloin Eki pääsis liian helpolla säätämisen suhteen.. heitin vähän huolimattomasti, näppiksen takana joskus sattuu. Arvostan kyllä tietoasi/taitojasi tässä lajissa, ei epäilystä, Tony

Poissa jtp

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #669 : 26.06.06 - klo: 21.33 »
Ja Tony kun tulee neuvomaan niin kaiken kun tekee juuri toisinpäin kuin se sanoo niin hyvä tulee. :wink:  Vai mitä Tony.

Poissa -Tony-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #670 : 26.06.06 - klo: 22.15 »
jtp: se vähän riippuu automerkistä  :lol: . Varsinkin talvella meinaa mennä vähän hutiin erään tietyn automerkin kohdalla  :shock: . Kesällä tuntuu onnistuvan vähän paremmin.

Poissa Enigma

  • Jäsen
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #671 : 27.06.06 - klo: 00.25 »
Sun täytyy 4chassis kysyä ari-pekalta serpentistä, sillä ainakin niitä on ollut.. Ei varmaankaan kyllä tota S960 mallia  :wink:
Protech enigma xs

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #672 : 27.06.06 - klo: 08.30 »
Jep. Katellaan.

Yksi japsi talossa riittää (K 777) joten siksi katsois mielellään jotain eurooppalaista autoa vaihteeksi.

Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon tolla HPIllä jää muista haha. Tilasin nimittäin uuden surffilaudan joten Proceediin on tyytyminen :D No ei huono ajettava ole vaikka en ole muita päässyt kokeilemaankaan eli ei mihin verrata.. nopeemmat servot täytyis vissiin laittaa..

Sitä paitsi jos tommosen oikeen kilpa-auton hommais niin sitten pitäs varmaan olla säätöpöytä ym. Ehkä vielä joskus.....

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #673 : 27.06.06 - klo: 16.40 »
Nyt kun vaikuttaa siltä että lajin paavit seuraa tätä topiccia, niinpä kysytään hieman noista säädöistä:

Manuaali puhuu bottom ja up -stopista. Toi up stop on vissiin sama kuin droop/ulosjousto? Manuaali neuvoo taakse 6mm ja eteen 0mm. Eli takaa 6mm ulosjoustoa ja eteen 0mm. Millaisia te käytätte autoissanne ?
Vai olenko ymmärtänyt ihan pieleen...

Bottom stoppia ei ole manuskassa annettu. Sen vissiin saa säätää maun mukaan niin ettei pohjaa helpolla. Road clearance mulla takana nyt jotain 6mm ja edessä 5-6mm. Mites teillä se ?

Vaihdoin myös välitykset hammasta pidemmiksi (spurrit 49-->48 ja 46-->45). Hauskaa oli se ettei tarvinnut moottoria siirtää laisinkaan, välys tuntui pysyvän about samana...

Täytyy sit paikan päällä kattoo vaihde ja kytkin, voi olla et kytkin ottaa snadisti myöhään kiinni, mut se voi olla moottorin alaneulan säätöhommia ekaks.

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #674 : 27.06.06 - klo: 19.53 »
Oliko liian vaikea vai arkinen kysäri kun vastauksia nolla ??

Mites teillä on guys?

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #675 : 27.06.06 - klo: 20.34 »
Meillä on säädetty ainakin ulosjousto aikas lailla maksimaaliseksi ja vielä lisä millit otettu kiertämällä iskarin ala lenkkejä hieman auki. Ja maavara on "kilpailu" kokoisilla renkailla noin 6-8mm, viikonloppuna muutettiin vielä kouvolassa iskareiden asentoa yksi pykälä ylemmäksi. Myös "hirmu" määrä etu upper armin korotus prikkoja lähti pois ja auto muuttui kyllä paremmaksi mutkassa. Niin ja iskari setuppina toimi: edessä kyoshon mustat ja takana mugenin valkoiset.


Meni muuten viikonloppuna sekä etu että taka hihna, tuon etu hihna vaurion huomasin vasta kotona purettuani auton. Nyt on tällä hetkellä takana mugen mrx-4 hihna joka on aivan prikuulleen sama, tämä oli todella hyvä juttu koska ei tarvitse nyt noita hihnoja ulkomailta asti tilata. No hihnojen kuluminen varmaan kaksin kertaistui kun moottoristakin säädettiin puuttuvat pollet esiin. :mrgreen:  8)


EDIT: eikös heulillakin ollut c8 auto, ajamaan kouvolaan?.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #676 : 27.06.06 - klo: 20.41 »
.21: Joo auto on muttei konetta. Otin tuon C-8 auton tilalle M4-10:n, samaa niissä sentään on 4 vetävää pyörää  :wink:

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #677 : 27.06.06 - klo: 20.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
.21: Joo auto on muttei konetta. Otin tuon C-8 auton tilalle M4-10:n, samaa niissä sentään on 4 vetävää pyörää  :wink:


OK, olisi kiva saada vaikka 5-8 autoa samalla lähdölle.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #678 : 27.06.06 - klo: 20.53 »
Tuolloin oli viimeksi eli vuonna 2001...

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #679 : 27.06.06 - klo: 20.59 »
Lainaus käyttäjältä: ".21"
Meillä on säädetty ainakin ulosjousto aikas lailla maksimaaliseksi ja vielä lisä millit otettu kiertämällä iskarin ala lenkkejä hieman auki. Ja maavara on "kilpailu" kokoisilla renkailla noin 6-8mm, viikonloppuna muutettiin vielä kouvolassa iskareiden asentoa yksi pykälä ylemmäksi. Myös "hirmu" määrä etu upper armin korotus prikkoja lähti pois ja auto muuttui kyllä paremmaksi mutkassa. Niin ja iskari setuppina toimi: edessä kyoshon mustat ja takana mugenin valkoiset.


OK, tänks
Minusta maksimaalinen ulosjousto tekee asfaltilla sen että auto lentää ulos radalta helpommin... no jos hyvä niin mikäs siinä

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #680 : 27.06.06 - klo: 21.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Tuolloin oli viimeksi eli vuonna 2001...


Tuolloin harrastin vielä ihan täpöllä lennokkeja, eli toisin sanoen ollut hajuakaan tästä luokasta. Ollut varmasti kiva tapahtuma.

Poissa -Tony-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #681 : 27.06.06 - klo: 21.52 »
4Chassis: Nuo manuaalin ulosjoustot on oikein hyvä lähtökohta aloittaa "jostain". Käytännössä liikkumavarat noista annetuista arvoista on edessä +/-1mm ja takana +1mm - -2mm. Ja muistathan että ulosjoustot mitataan ratapolttiksissa ohjauspalojen alta. Nuo mainitsemasi ulosjoustoarvot eivät sitten tarkoita että edessä ei ole ulosjoustoa ollenkaan ja takana sitä olisi 6mm (+ maavara)!!!  Ja sitten sisäänjouston rajoittamisesta; unohda kokonaan, varmuuden vuoksi voit ottaa ne ruuvit kokonaan pois autostasi. Maavaraa on hyvä pitää edessä 6mm ja takana 7mm.

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #682 : 27.06.06 - klo: 21.58 »
Tänks Tony!  8)
Lähdetään noilla. Joo, sisäänjouston osalta ajattelin samaa kun sitä ei ollut määritelty.

t.Mika

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #683 : 30.06.06 - klo: 16.22 »
Jep... säädöt on tehty. Löin eteen softit jouset vielä.
Nyt kun homman hiffaa niin varsin simppeliä...näkee sit radalla.

Uudet renkaat olis liimausta vaille, mistäs löytyis sorvia ? Onks esim. Kouvolassa jollain jos jossain välissä sorvais ne? Entä Hyvinkäällä?

Tuo BLITZ kori näyttää kestävän hitit hyvin. Siinä missä HPI orkkis halkes niin BLITZ kesti.. taitaa olla ohuempaa lexania ja siten elastisempaa.

eBaysta bongailee noita Proceedin osia aika ajoin..ostin varalle sieltä iskarisetin $15 shipattuna kun jenkeissä se on $25 plus shippaus. Euroopassa se on sama euroina.. Siltä varalta että torppaa ton johonkin kiinteään, tosin tukivarsia ei oo varalla, mutta hihnat löytyy. Takahihnoja kuulemma kuluu Kouvolassa...

Poissa jtp

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #684 : 30.06.06 - klo: 16.30 »
Iivoselta löytyy sorvi ainakin mugenin renkaille. Jos sun renkaissa on sama kiinnitys niin eiköhän tuo sitä lainaa sinullekin.

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #685 : 30.06.06 - klo: 17.03 »
Offset voi olla snadisti eri.. tänks, tsiigataan asiaa tarkemmin paikan päällä. Näissä Proceedin renkaissa taitaa olla sama offset kuin Kyoshon vanhoissa eli Fantomissa.

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #686 : 30.06.06 - klo: 17.21 »

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #687 : 09.07.06 - klo: 00.48 »
Kävin tänään ajamassa elämäni ensimmäiset muutamat tankilliset ratakasilla. Hieno kokemus!

Toivotaan, että viikon päästä kelit suosii.

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #688 : 09.07.06 - klo: 10.41 »
Eikö olekin! Toivotaan näin

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #689 : 13.07.06 - klo: 22.22 »
Nyt rupeaa olemaan meidän tiimissä vähän niinkuin valmista lauantaille, toivotaan hyviä kelejä. 8)