Kirjoittaja Aihe: GT2000 sääntökeskustelu  (Luettu 58298 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pitsinki

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #180 : 07.04.24 - klo: 10.08 »
Myös painorajan noston kannalla, harvassa on edulliset rungot mitkä on alle 1400g suoraa laatikosta. Omalla ajotaidolla 100g painonpudotus on Hervannassa 0.3s pois 8minuutin mediaanista eli reilu kierros lisää 8min aika-ajossa. Mun mielestä turha seurata touring sääntöjä painorajan suhteen jos tarkotus on nähdä näyttäviä autoja radalla.

Nyt en kyllä ihan ymmärrä tätä painon nosto juttua, et mitä järkeä siinä on?
Halpoihin runkoihin, mitä tulee niin Yokomo RS 1.0(209€) painaa ilman koria/akkua 1018g. Painoonhan vaikuttaa, myös suuresti millaisella akulla ajat.
Itsellä tuo Yokomo kisa kunnossa 1402g ja eikä todellakaan ole millään kiilakorilla, vaan 60:sen Impalan kopalla. Tällä yhdistelmällä Kuopion kisassa 3 sija.

Minä pitäisin nuo painot tuollaisenaan, enkä lähtisi niitä nostelemaan. Jos saisin päättää, niin kieltäisin kaikki kiilakorit GT2000 luokasta, ja suuntaisin ennemmin VTR tyylisiin koppiin, näillä saataisiin näyttävyyttä radalle  :azn: mutta tämä on vaan minun mielipide.

Kalle Raatikainen #92#

No sinähän sen tuossa ylempänä hyvin avasit, ehkä sullakin olisi ollut kirkkaampi punnus kaulassa jos olisit ajanut 1400g säännöillä. Ja samaa mieltä korien osalta, siinä ratkee samalla myös tuo paino ongelma kun vaihdetaan nykyiset 60g touring korit vaikka Tamiyan 150g Nismo gtr tai vastaaviin. Ei tarvi juurikaan punnuksia lisäillä kun korit painaa sen verran reippaammin.

Itse en aja mitallin kiilto silmissä, vaan hauskanpidon takia. Ja mukavahan se on nuita hipoturisteja kiusata, näillä halppis norsuilla  :laugh:
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa JHa77

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #181 : 08.04.24 - klo: 17.57 »
Moi, omia ajatuksia siipi, kori ja painoasiaan.

Itse pidän edellisen vastaavan ohjetta siivestä hyvänä. Eli 40mm leveys ja 15mm korkeus, mitattuna siiven päädyistä. Toimii samalla siiven poikkileikkaus mittana. Mutta ei tarvitse mahtua ns. mittauslaatikkoon.  Tämä sallii joissain autoissa mukana tulevan kaarevan siipimallin. Kuvassa Alfan kaareva siipi jossa korokkeet siivessä.

Auton painoraja on hyvä nykyisellään, siihen ei muutoksia.

Kori nykyisten ohjeiden mukaan ilman painorajoja.

Jari #42, Emppu #1, Arttu #47

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #182 : 11.04.24 - klo: 12.04 »
Moi, omia ajatuksia siipi, kori ja painoasiaan.

Itse pidän edellisen vastaavan ohjetta siivestä hyvänä. Eli 40mm leveys ja 15mm korkeus, mitattuna siiven päädyistä. Toimii samalla siiven poikkileikkaus mittana. Mutta ei tarvitse mahtua ns. mittauslaatikkoon.  Tämä sallii joissain autoissa mukana tulevan kaarevan siipimallin. Kuvassa Alfan kaareva siipi jossa korokkeet siivessä.

Auton painoraja on hyvä nykyisellään, siihen ei muutoksia.

Kori nykyisten ohjeiden mukaan ilman painorajoja.

Jari #42, Emppu #1, Arttu #47


Vähä tällästä mietin itekkin.

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #183 : 11.04.24 - klo: 20.39 »
. Ja mukavahan se on nuita hipoturisteja kiusata, näillä halppis norsuilla  :laugh:

Mää sulle norsut näytän  :wink:

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #184 : 15.04.24 - klo: 15.18 »
Kiitos ehdotuksista, mutta voin heti kertoa, että autojen kokonaispaino rajaa ei tulla nostamaan.
a) tollasta määrää painoja ei saa mitenkään järkevästi sijotettua autoon. Niitä kun pitää jo muutenkin puntittaa, että saa edes 1320g. 
b) Ei ole mielekästä alkaa pilaamaan hienojen autojen ajo-ominaisuuksia.
c) sit ku sellaset 50-100g punttitornit lähtee autosta irti esim. törmäyksen johdosta ja seuraava hurauttaa 50 km/h siihen lyijymöykkyyn niin siitähän riemu repee.

Vaikka tämä painonnostoehdotus on jo tyrmätty, niin palaan silti tähän painoasiaan vielä.

Vastauksia ylläoleviin pointteihin:

a) Kuten aiemmin jo sanoin, painava akku ja painava kori tuovat helposti "luonnollista" lisäpainoa autoihin. Jos verrataan vaikkapa 200g shortya ja 320g painavaa 8000mAh akkua, sekä jotain 80g kisaisempaa koria ja 120g painavaa Tamiyan Porschea (jolla ajoin Riihimäen kisan), niin tuosta tulee jo yhteensä 160g lisää ilman mitään lisäpuntteja.
Lisäksi kovin mielelläni näkisin kuljettajia muidenkin autojen sisällä kuin omassani, sillä saisi myös helposti lisää painoa, josta on "hyötyä" (fiiliksen kohottamisen muodossa).  Toimivat valot toisivat myös hitusen tuota "hyödyllistä" lisäpainoa.

b) Ihan kivasti se oma 1600g autoni kulki ja käyttäytyi Riihimäellä, en näkisi että ajo-ominaisuudet olivat totaalisen pilalla.

c) Katso kohta a, ei painoa ole pakko lisätä pelkästään lyijymöykyillä.

Oma visioni tästä GT2000-sarjasta olisi, että autot näyttäisivät mahdollisimman oikeilta (siksi suosisin Tamiyan koreja, sekä muita realistisemman muotoisia koreja). Lisäksi myös se, että sarjaan olisi helppo lähteä mukaan halvemman pään kalustollakin (tarkoittaen muoviammeautoja tyyliin Tamiya TT-02, HPI RS4 Sport3, Kyosho Fazer, Carten T410 tai miksei myös painavammista materiaaleista tehtyjä halvempia kisa-autoja kuten Yokomo Rookie tai Xpressin S-sarjan autot) ilman, että antaa väkisinkin reilusti tasoitusta painossa.

En kuitenkaan haluaisi missään nimessä kieltää niitä hifimpiä autoja, niillä voisi tietysti edelleen osallistua, kunhan niihin laittaa painavaa tavaraa kiinni niin että painoraja täyttyy. Laitettaisiin vain puntit kirjaimellisesti tasan niin että kallis auto ei ole ehdoton vaatimus kisapainoon pääsemiseksi.



Koriasiasta myös vielä, Riihimäellä kyllä ilahdutti mieltä nähdä että A-finaalissa asti oli kaksikin realistisemman muotoista koria, Killerbodyn Lancia Stratos Turbo sekä kakkospaikalle yltänyt  HPI:n (?) Subaru Impreza.

Mutta läpinäkyvät siivet ihmetyttävät. USGT-säännöissä (joista ilmeisesti muutkin GT2000-säännöt ovat saaneet vähintäänkin inspiraatiota?)  läpinäkyvät siivet ovat erikseen kiellettyjä. Mielestäni tuon säännön voisi kopioida meillekin.

USGT-säännöissä on muuten tällainen maininta myös, mielestäni tämän voisi myös suomentaa ja lisätä GT2000-sääntöihin  :azn:

 MOST IMPORTANTLY: If it's not in the rules, and does not encompass the spirit of fun,
 controlled racing with realistic looking cars, consider it illegal. This is called the "Spirit of
 USGT" Rule.

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #185 : 15.04.24 - klo: 16.10 »
Nyt kun lähdit noita perusteluja pistämään niin mites esim auto millä itse ajoin, painaa 1341g ajokunnossa(tasapainon takia 15g punttia), akkuna 8200mha(306g painava)akku, kori ford gt joka painaa 102g maalattuna.
Jos tähän laittaa tuollaisen 120g porshen korin niin painoa on vasta 1370g,joka tarkoittaa yli200g lyijyä autoon että saavutetaan 1600g paino :cry: kyseiseen autoon ei ole mitenkään järkevästi lisättävissä tuollaista määrää painoa niin että se olisi vielä ajettava

Itse olisin enemmänki maksimi painorajan kannalla ettei radalla ole tuollaisia panssarivaunuja,meinaan tuolla 1600g painolla saa jo aika tavalla romua aikaiseksi kolari tilanteessa!
Esim 1400g maksimi painoksi se on kaikkiin autoihin täysin saavutettavissa.

Jos painorajaa nostetaan niin itse ainakin heitän hanskat tiskiin luokan suhteen

Edit
Vaaka ja auto oli vierellä kun tätä kirjoitin eli painot on tarkistettu
Edit2
Kyseessä kaunistelematta ainakin 10v vanha runko
Antti #30
« Viimeksi muokattu: 15.04.24 - klo: 16.17 kirjoittanut Jolo »
Awesomatix A700

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #186 : 15.04.24 - klo: 16.32 »
Nyt kun lähdit noita perusteluja pistämään niin mites esim auto millä itse ajoin, painaa 1341g ajokunnossa(tasapainon takia 15g punttia), akkuna 8200mha(306g painava)akku, kori ford gt joka painaa 102g maalattuna.
Jos tähän laittaa tuollaisen 120g porshen korin niin painoa on vasta 1370g,joka tarkoittaa yli200g lyijyä autoon että saavutetaan 1600g paino :cry: kyseiseen autoon ei ole mitenkään järkevästi lisättävissä tuollaista määrää painoa niin että se olisi vielä ajettava

Itse olisin enemmänki maksimi painorajan kannalla ettei radalla ole tuollaisia panssarivaunuja,meinaan tuolla 1600g painolla saa jo aika tavalla romua aikaiseksi kolari tilanteessa!
Esim 1400g maksimi painoksi se on kaikkiin autoihin täysin saavutettavissa.

Jos painorajaa nostetaan niin itse ainakin heitän hanskat tiskiin luokan suhteen

Edit
Vaaka ja auto oli vierellä kun tätä kirjoitin eli painot on tarkistettu

Antti #30

Vaikka itselläni ei ole vahvaa mielipidettä tähän painoasiaan ja tulen tekemään mitä tarvii jos säännöt muuttuvat, mutta vähän samaa huolta kuin Antilla tässä kun Destinyyn joutuu jo 1322 pääsemiseksi pistämään 40g painoja.

Toki käyttämäni 6000mAh akku, joka ei kyllä valikoitunut painon mukaan, on varsin kevyehkö 239g painollaan. Toisaalta autossa on alumiinipohja eikä hiilikuitu joten jopa nykyinen 1320g paino voisi olla vieläkin hankalammin saavutettavissa hiilikuitupohjalla.

Kuitenkin kyseessä hyvinkin luokan henkeen kuuluva melkeen kymppivuotias kitti niin en haluaisi vaihtaa uuteen vain jotta olisi helpompi saada raskaammaksi.

1400g pääsemiseksi autoon tällä hetkellä tarvisi siis asentaa 80g rautapainoja (tai vähintään investoida uusiin akkuihin...). Painoja todennäköisesti olisi pakko pinota, kun eivät pohjalle enää mahtuisi. Ehkä johonkin noparin alle? Tästä tuleva painopisteen nousu tuskin lisäisi ajomukavuutta.

USGT:stä pari sanaa. En ainakaan korisääntöjä sieltä suoraan kopioisi. Läpinäkyvän siiven kieltäminen kuulostaa lajin hengen mukaiselta tosin.
Koriasiasta muutenkin hieman kahtiajakoinen fiilis, kun tykkää GT3 autojen ulkonäöstä, mutta valmistajat "choppaa" niitä jatkuvasti lisää (lähinnä kai koska USGT sallii sen ja se on isoin markkina heille?)
Lähdin mukaan tähän luokkaan juuri esikuvallisuuden vuoksi joten vaikken välttämättä osaa sanoittaa säännöksi kannatan että vahvistetaan esikuvallisuuden vaatimusta sellaisella joustavuudella että kaupasta ostetun korin pystyy kuitenkin ottamaan käyttöön kisassa sellaisenaan (lähinnä nyt nää siipitrendit valmistajilla)

#7 Leikomaa
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #187 : 15.04.24 - klo: 20.43 »
Ok, olin siinä harhakäsityksessä että kaikki kärkikuskit ajavat kevyehköillä akuilla nykyään, ja että siinä olisi ollut yksi helppo keino kasvattaa painoa.
Lopetan painoasioista lobbaamisen tähän, mutta samalla esitän myös toiveen että mitään 1400g  maksimipainorajaa ei tule, se olisi omiaan ajamaan kaikki halpisauton omistajat kauas kisoista. Ellette sitten sitä juuri haluakin  :grin:


Poissa Tundra

  • KUArc
    • Profiili
    • TundraKurpitza
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #188 : 01.05.24 - klo: 23.06 »
Noissa koreissa minusta ois mukavampi jos kori olisi oikeasti sarjavalmisteinen ns normaali auto eikä kiilakorimainen superauto/hyperautoja jota valmistettu just sen verran että pitää titteliä nopein sarjavalmisteinen. Ois mukavempi ajaa kun ois kirjoa radalla, jokuhan se niistäkin tulee olemaan se paras ajo-ominaisuuksiltaan ja käikki jotka haluu pärjätä niin käyttää sitä. Ja kokemuksesta sanon että kori vaikuttaa jopa minun käsissä ainakin jos korin painopiste on alempana, niin huomattava merkitus mutkaan ajettaessa. Mutta mielluumin ajasin Nismolla kuin McLaren, mutta ajatus siitä että olet välittömästi se hitaampi kuski kun ajat normisedanilla. Onhan tuolla sarjassa muutama ukko jotka ajaa korista riippumatta aivan älyttömän kovasti.. Ens kaudella on 350z ja Venom kopat hyllyssä..
We Play 4 Fun!!
www.kuopiorc.fi

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #189 : 05.05.24 - klo: 23.17 »
Noissa koreissa minusta ois mukavampi jos kori olisi oikeasti sarjavalmisteinen ns normaali auto eikä kiilakorimainen superauto/hyperautoja jota valmistettu just sen verran että pitää titteliä nopein sarjavalmisteinen. Ois mukavempi ajaa kun ois kirjoa radalla, jokuhan se niistäkin tulee olemaan se paras ajo-ominaisuuksiltaan ja käikki jotka haluu pärjätä niin käyttää sitä. Ja kokemuksesta sanon että kori vaikuttaa jopa minun käsissä ainakin jos korin painopiste on alempana, niin huomattava merkitus mutkaan ajettaessa. Mutta mielluumin ajasin Nismolla kuin McLaren, mutta ajatus siitä että olet välittömästi se hitaampi kuski kun ajat normisedanilla. Onhan tuolla sarjassa muutama ukko jotka ajaa korista riippumatta aivan älyttömän kovasti.. Ens kaudella on 350z ja Venom kopat hyllyssä..

Sarjan nimessäkin kuitenkin on tuo GT niin ainakaan niiden rajaamista ulos en itse kannata. Pidän myös niiden estetiikasta.
Ongelma tulee minusta enemmän siitä, että USGT sallitaan merkittävää "choppaamista" esikuvaansa eli katot alkaa oleen tosi matalalla niissäkin autoissa joiden esikuvat on GT-luokissa. Se on se mitä saa kaupasta ja koska USGT on merkittävästi suurempi markkina kuin GT2000 (vielä toistaiseksi eiks nii?) niin näillä mennään vaikka se vähän hiertääkin.
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #190 : 06.05.24 - klo: 16.11 »
Luokka taitaisi olla kasvamaan päin osallistuja määrässä mitattuna.niin varmaan kannattaa maltillisesti jos ollenkaan muuttaa sääntöjä.

Ehkä renkaina vois olla vähemmän ravistavat kuin ridet :roll:

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #191 : 21.06.24 - klo: 20.29 »
Bittydesingiltä on tullut näköjään suht realistisen näköinen korihttps://www.tonisport.de/en/body-shells/touring-car/61092/bittydesign-p-gt3r-1-10-gt-touring-190mm-clear-body?c=6413. Myös Team Titanilta on saatavilla Ferrarin replikaa https://www.tonisport.de/en/body-shells/touring-car/60044/team-titan-blitz-pista-1-10-gt-body-0-7mm-clear-190mm?c=6413. Nämä korit varmaan menee sääntöjen sisään heittämällä.
GSB-Racing - Sanwa - ARC - HotRace

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #192 : 21.06.24 - klo: 21.54 »
Itse en ainakaan nää noissa mitään syytä miksei olisi sääntöjen mukaisia :wink:
Awesomatix A700

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #193 : 08.07.24 - klo: 13.06 »
Bittydesingiltä on tullut näköjään suht realistisen näköinen korihttps://www.tonisport.de/en/body-shells/touring-car/61092/bittydesign-p-gt3r-1-10-gt-touring-190mm-clear-body?c=6413. Myös Team Titanilta on saatavilla Ferrarin replikaa https://www.tonisport.de/en/body-shells/touring-car/60044/team-titan-blitz-pista-1-10-gt-body-0-7mm-clear-190mm?c=6413. Nämä korit varmaan menee sääntöjen sisään heittämällä.


Moi,


Porsche ja ferrari OK. Hienoja koreja.


Ferraria näyttäisi saavat myös 0,5mm versiona, mutta pitäydytään mielummin näissä 0,7mm versioissa. Noi 0,5mm korit on aika heikkoja.


Sääntöihin tulee pieniä tarkennuksia koskien koreja:
- 80g minimipaino korille. Jos alle niin lisäpainot liimataan kattoon.
- Korijäykistimien käyttö kielletty.
- Kaarevat ja porrastetut siivet sallittu kuhan profiili pysyy koko matkalta (p*k) 40x15mm.


Jukka K.




Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #194 : 09.07.24 - klo: 00.07 »
Ehdotus: korien minimipaino vielä suuremmaksi, jotta realistisemmilla ja kestävämmillä koreilla antaisi vähemmän tasoitusta.

Edit. Jaa, olinkin ylempänä luvannut jo lopettaa painosta jauhamisen, joten unohtakaa tämä :D

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #195 : 09.07.24 - klo: 11.38 »
Bittydesingiltä on tullut näköjään suht realistisen näköinen korihttps://www.tonisport.de/en/body-shells/touring-car/61092/bittydesign-p-gt3r-1-10-gt-touring-190mm-clear-body?c=6413. Myös Team Titanilta on saatavilla Ferrarin replikaa https://www.tonisport.de/en/body-shells/touring-car/60044/team-titan-blitz-pista-1-10-gt-body-0-7mm-clear-190mm?c=6413. Nämä korit varmaan menee sääntöjen sisään heittämällä.

Moi,


Porsche ja ferrari OK. Hienoja koreja.


Ferraria näyttäisi saavat myös 0,5mm versiona, mutta pitäydytään mielummin näissä 0,7mm versioissa. Noi 0,5mm korit on aika heikkoja.


Sääntöihin tulee pieniä tarkennuksia koskien koreja:
- 80g minimipaino korille. Jos alle niin lisäpainot liimataan kattoon.
- Korijäykistimien käyttö kielletty.
- Kaarevat ja porrastetut siivet sallittu kuhan profiili pysyy koko matkalta (p*k) 40x15mm.


Jukka K.

Paljonko se sun Bittydesing Audi kori painaa maalattuna?

Saako mahdolliset lisäpainot liimata korin ulkopuolelle, niin olisi vielä hauskemman näköistä kun heiluisi oikein kunnolla  :grin: :grin: (oma mielipide että pidetään kilpa-autot ja scale-autot ihan omina juttuinaan..)

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #196 : 09.07.24 - klo: 21.14 »
Mites korin mukana tulevat esikuvan mukaiset jäykisteet saako niitä käyttää edelleen  :huh:
Esim tuossa protoformin ford gt korissa katon ja takalokasuojien väliset palaset mitkä tulee ruuveilla kiinni

Antti #30
Awesomatix A700

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #197 : 10.07.24 - klo: 01.55 »
(oma mielipide että pidetään kilpa-autot ja scale-autot ihan omina juttuinaan..)
Itse olen tästä täysin päinvastaista mieltä, haluan ajaa kilpaa mahdollisimman oikean näköisillä autoilla, se on tämän koko kerhocupin suola omasta mielestäni.

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #198 : 10.07.24 - klo: 10.35 »
Kyllä autot saa olla hienoja ja esikuvan mukaisia, mutta että kilpa-auton ajo-ominaisuuksia aletaan huonontamaan kivan heilumisen takia, ei ole kilpa-autoilua tai edes järkevää.. Rekkaluokassa tätä ”hauskaa” heilumista tapahtuu, mutta ei sielläkään sitä millään lisätä, vaan kuuluu auton ominaisuuksiin ja jotkut jopa koittavat sitä vähentää, että pääsisi nopeammin rataa ympäri = kilpa-autoilua.

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #199 : 10.07.24 - klo: 16.08 »
Minun mielestäni pääpointti korin painorajassa olisi se, että esim. Tamiyan hienot mutta kisakoreja painavammat kopat eivät antaisi niin paljoa tasoitusta. Oma Tamiyan Porsche painaa muistaakseni 120g.

Toki vapaaehtoisesti pilaan ajo-ominaisuudet myös laittamalla sisustan kuskeineen autoon, joten ei tuolla nyt minulle niin paljon väliä ole, mutta ehkä se kannustaisi jotakuta muuta vaihtamaan kevyen mutta tympeän lätyskäkorin johonkin hienompaan.

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #200 : 10.07.24 - klo: 16.42 »
No ei noi tamian korit hirveästi enempää paina sitten. Paksusti maalattu protoformin ford gt painaa ajokuntoisena 101g.
Itsellä runko vaikuttaa suuresti kori valintaan,kyseinen kori on etupäästä jo tolppien ylimmissä reijissä kiinni,eli siihen ei keulasta korkeampaa koria saa kohtuudella paikalle...
Awesomatix A700

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #201 : 16.07.24 - klo: 12.04 »
Mites korin mukana tulevat esikuvan mukaiset jäykisteet saako niitä käyttää edelleen  :huh:
Esim tuossa protoformin ford gt korissa katon ja takalokasuojien väliset palaset mitkä tulee ruuveilla kiinni

Antti #30


Esikuvan mukaiset jäykisteet saa olla, lähinnä tarkoitin korin sisäpuolelle tulevia lisätukia, joita optiona saatavilla. Niitä lisäjäykkäreitä nähnyt lähinnä käytettävän 0,5mm koreissa kun ei ne muuten taida pysyä ryhdissään.
Nyt kun näyttää, että näitä 0,5mm (paino n. 65g) korivaihtoehtoja alkaa ripotella myös GT korimarkkinoille niin sillä hieman päivitellään korisääntöjä. Ei niitä mielestäni tarve kieltää ole, mutta lisäpainot (esim. rengaspainot) liimataan kattoon sisäpuolelle. Heikkoja ne kuitenkin on... pieni puolihuolimaton laita kosketus niin saattaa revetä koko kylki auki. Näitäkin on nähty.
Valmistajilla tuntuisi olevan hieman erilaisia tapoja ilmoittaa koripaksuus: standard, 0,7mm, 0,5mm, light weight, ultralite, ultra light weight jne.
Joillain standard = 0,7mm ja toisella taas saattaa olla light weight = 0,7mm. Painoa helpompi katsastaa ja jos joku tilaa vahingossa tai tarkoituksella kevyen korin niin voi sillä kuitenkin ajaa kuhan huolehtii, että minimipaino 80g.


PaavoNokkava: en muista tarkalleen mitä Bittydesign Audi R8 painoa, mutta olisko ollut n. 85-90g luokkaa maalattuna.