Kirjoittaja Aihe: Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia  (Luettu 2920 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jsalok

  • Jäsen
    • Profiili
Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia
« : 10.02.05 - klo: 20.45 »
Morjens,
Osaako kukaan kertoa minulle miten lähtisin lähestymään ongelmaa.
Olen yrittänyt kaasarin säädössä n. 1.5 kierrosta - 3.5 kierrosta auki. Joskus saan käymään muutaman sekunnin mutta kun irrotta vetokäynnistimestä niin sammuu kuin seinään.
Olen yrittänyt monella eri tulpalla ja polttoaineena on joku jossa on 15% nitroa.
Jos kone on kylmä niin olen lämmittänyt sitä kuumailmapuhaltimella pikkuisen.
Ei ole saanut sen vertaa käyntiin että sais edes kokeiltua säätää sitä.

Autojen ja moottoripyörien koneilla on tullut pelailtua muttei näillä niinkään.

- Jsalok -
http://www.salokorpi.org/motorcycle.htm
Audi 80 -93
Suzuki GSX 1300R Hayabusa -01 CEN Racing GST 7.7 -07

Poissa jsalok

  • Jäsen
    • Profiili
Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia
« Vastaus #1 : 10.02.05 - klo: 20.48 »
Niin ja käynnistyksen teen sillä tavalla että radio pois päältä ja laitan ihan pikkuisen kaasua manuaalisesti.

- Jsalok -
Audi 80 -93
Suzuki GSX 1300R Hayabusa -01 CEN Racing GST 7.7 -07

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia
« Vastaus #2 : 10.02.05 - klo: 21.02 »
Siis kun irroitat käden vetokäynnistimen kapulasta, niin auto sammuu? Vai mitä tarkoitit? Kurkun pitäisi olla ~1-2mm auki tyhjäkäynnillä. Sillä pitäisi lähteä käyntiin, mutta pikkasen voi koittaa kaasuakin antaa. Meneekö polttoainetta koneeseen asti? Oletko ryypyttänyt riittävästi ennen käynnistystä? Onko sun tankissa primeri=pumppu? Eikö letkut tai tankki vuoda? Tuleeko polttoainetta mistään väleistä kun yrität käynnistää? Onko narusta tiukka vetää, onko kone kuinka vanha, olisiko väljä? Koita meneekö koneeseen polttoainetta ottamalla tulppa irti ja vetelemällä narusta, mutta VARO ettei mene kasvoille tai mielellään myöskään iholle polttoainetta. Sen kanssa "ei voi olla liian varovainen"! Jos polttoainetta ei tirskahtele pytystä, kun nyit narusta tulppa auki, koita auto väärinpäin rätti alla, tuleeko sitte?

ps. miten olet ryypyttänyt autoa ennen käynnistystä, ettei kone ole saanut liian vähän tahi liikaa polttoainetta?

Poissa jsalok

  • Jäsen
    • Profiili
Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia
« Vastaus #3 : 10.02.05 - klo: 21.25 »
En tiedä oliko sattumaa mutta tuntui sammuvan kun irrotin kapulasta.
Kyllä koneeseen tulee polttoainetta. Jos ryypyttää liikaa niin sen tuntee vetonarusta ettei tahdo mahtua mäntä menemään yläkuolokohdan yli. Tai niin ainakin olen sen tulkinnut -> pytty täynnä löpöä.
Olen ryypyttänyt sekä tukkimalla pakoputken aukon että primerista. En oikein tiedä miten tutkisin noita vuotoja. Siinä on uudet letkut ja suodatin. Kone on vanha mutta puristuksia tuntuu olevan.

- Jsalok -
Audi 80 -93
Suzuki GSX 1300R Hayabusa -01 CEN Racing GST 7.7 -07

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia
« Vastaus #4 : 11.02.05 - klo: 06.38 »
Lainaus käyttäjältä: "jsalok"
En tiedä oliko sattumaa mutta tuntui sammuvan kun irrotin kapulasta.
Kyllä koneeseen tulee polttoainetta. Jos ryypyttää liikaa niin sen tuntee vetonarusta ettei tahdo mahtua mäntä menemään yläkuolokohdan yli. Tai niin ainakin olen sen tulkinnut -> pytty täynnä löpöä.
Olen ryypyttänyt sekä tukkimalla pakoputken aukon että primerista. En oikein tiedä miten tutkisin noita vuotoja. Siinä on uudet letkut ja suodatin. Kone on vanha mutta puristuksia tuntuu olevan.

- Jsalok -


Joo nestelukko ei oo hyvä asia! Kaasutin ja tankki tiataa olla pahimmat vuotokohdat jos niitä on.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia
« Vastaus #5 : 11.02.05 - klo: 10.29 »
Saako kone kunnolla ilmaa? Onko hehku ja tulppa varmasti hyvin toimivia? Ota tulppa irti ja laita se hehkuun kiinni. Pitäisi hehkua keltaisen oranssina.

Se on voinut se vetonaru nykäistä itsensä irti sun kädestä, jos kone on ollut nestelukossa käynnistyttäessä --> kone "potkaisee takaisin"?

Se primeri on usein aika altis ilmavuodolle. Hyvin monet kuskit eivät edes kokeile ajaa primerillä varustetulla tankilla, vaan ottaa sen pois ja laittaa paikalle esimerkiksi huolellisesti hyvää silikoonia ruuvin kera.
Mutta jos kone ei lahde ollenkaan käymään pelkän ilmavuodon takia, niin vuoto saa olla kyllä melko iso! En oikein uskoisi, että pelkkä primeri voi saada sellaista aikaan, eikä saakkaan..

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia
« Vastaus #6 : 11.02.05 - klo: 12.14 »
Jos kone sammuu aina kun päästät vetonarun takaisin koteloonsa, niin voisiko vika pesiä vetonarumekanismissa tai sen yksisuuntalaakerissa?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jsalok

  • Jäsen
    • Profiili
Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia
« Vastaus #7 : 11.02.05 - klo: 12.31 »
Pitää tutkia... Mulla on varaosa vetokäynnistin. Jos niistä kasaisi parhaan mahdollisen.

- Jsalok -
Audi 80 -93
Suzuki GSX 1300R Hayabusa -01 CEN Racing GST 7.7 -07

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia
« Vastaus #8 : 11.02.05 - klo: 14.13 »
Ei se tavallaan voi olla muusta käynnistysmekanismissa vikana, paitsi jos yksitielaakeri on huono/rikki, tai sen akseli on jotenkin käyrä ja hinkkaa kiinni tms.. Aika epätodennäköistä, mutta kaikki kannattaa tarkistaa.

Poissa Revittäjä

  • Tulokas
    • Profiili
Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia
« Vastaus #9 : 12.02.05 - klo: 17.53 »
Se voi olla kyllä justiin se yksitie laakeri. kokeileppa öljytä laakeria vaikka crc:llä mutta vain vähän. jos laakeri on vakkapa ruostunut vähänkin niin se ei pyöri kunnolla ja hirttää kinni, silloin kone ei jaksa pyöriä pikku kieroksilla. :D
kalusto on savage 21.

Poissa jsalok

  • Jäsen
    • Profiili
Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia
« Vastaus #10 : 14.02.05 - klo: 15.24 »
Kokeilin sitä yksitielaakeria. Öljysin ja pyöritin eikä tuntunut mitenkään huonolta.
Nyt kun sain käyntiin niin taas käy 3 sekuntia ja sitten kuolee kuin seinään.
Eikä lähde heti uudestaan käyntiin. Tulppa pois ja kuivattaa...
Voiko se olla että se tukehtuu heti lähdössä?
Ja taas neula kun on enemmän kiinni niin ei lähde käyntiin...

- Jsalok -
Audi 80 -93
Suzuki GSX 1300R Hayabusa -01 CEN Racing GST 7.7 -07

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia
« Vastaus #11 : 14.02.05 - klo: 15.37 »
Saako kone varmasti kunnolla ilmaa? On hyvinkin mahdollista, että se saa liikaa polttoainetta ja sen takia aina sammuu. Ja näin luultavastikin on, kerran tulppa kastuu ja silleen.

Poissa kalevi1

  • Jäsen
    • Profiili
11
« Vastaus #12 : 15.02.05 - klo: 14.11 »
eihän ole polttoaineessa risiiniöljyä? se kyllä hyytyy helposti talvella