Kirjoittaja Aihe: Nürbergin messut  (Luettu 7140 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Nürbergin messut
« : 14.02.05 - klo: 00.07 »
Kuvia Nürbergin messuilta:

http://nurnberg.canalblog.com/
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #1 : 02.02.06 - klo: 18.56 »
Lienee aika nostaa tämä aihe ylös,täällä kuvia -06 vuoden messuista:
http://www.radiocontrol.gr/home2.htm
Mielenkiintoisia laitteita:

Serpentin F1


Nelariko?


Tamiyan rallicrossi.


Xray minitrukki

Prkl kun ei näy sitä HoBaon Truggya!!!
*Haluu nähdä*

Poissa rc-apina

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #2 : 02.02.06 - klo: 20.05 »
paljonkohan tollasella minitrukilla on hintaa 8)
hot bodies lightnin stadium ft. o.s rg & jumbo kong
         &         tamiya clodbuster

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #3 : 02.02.06 - klo: 21.17 »
Toi Tamiya vois olla aika veikeä peli pihaleikkeihin...
Onkos siinä ralliauton kori?
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #4 : 02.02.06 - klo: 23.19 »
Lainaus käyttäjältä: "waltt"
Toi Tamiya vois olla aika veikeä peli pihaleikkeihin...

Samaa mieltä :)
- Tapsa

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Nürbergin messut
« Vastaus #5 : 03.02.06 - klo: 08.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"

Prkl kun ei näy sitä HoBaon Truggya!!!
*Haluu nähdä*


Tässähän tää sitten on...  neo-buggyn sivuilta--->(Katso Hobao Truggy topic)
http://rc10.fi/viewtopic.php?p=157165#157165
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #6 : 03.02.06 - klo: 08.11 »
Olit 60sek nopeampi kuin minä tuolla H8 aiheessa  :)

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #7 : 03.02.06 - klo: 17.54 »
Lisää kuvia Serpent F180:stä:






Mahtava laite!

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #8 : 03.02.06 - klo: 18.17 »
Mitä scaalaa toi serpent on?
- Tapsa

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #9 : 03.02.06 - klo: 18.20 »
Eiköhän se ole 1:8.
Tuolla linkissä on tonneittain kuvia messuilta:
http://www.bb-hardware.com/modules/xgallery/view_album.php?set_albumName=nurnberg06&page=3

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #10 : 03.02.06 - klo: 18.43 »
Näyttääpäs tämä kivalta :)
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Joonas.O

  • Tiim Lahti
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #11 : 03.02.06 - klo: 18.48 »
No huh huh varmaan aika kiva peli....
|Sekanen Hamsteri Racing Manager|S-Grafix|

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #12 : 03.02.06 - klo: 20.10 »
Tässä tämä Thunder Tigerin Formula-1,josta 4chassis joskus kertoikin:

Mä ottaisin tuon Serpentin mielummin :mrgreen:

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #13 : 03.02.06 - klo: 20.26 »
Joo, serpentissä oli sitä jotain 8)
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #14 : 03.02.06 - klo: 20.30 »
Huomaako kukaan mitä kaikkea on muuttunut edellisestä MTA-4:sta?

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #15 : 03.02.06 - klo: 20.33 »
Moottori, renkaat ja joku jota en huomaa.. :?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa jake_

  • Jäsen
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #16 : 03.02.06 - klo: 20.53 »
Kyllä ois tommonen serpentin ykkönen aika hieno ...
Kyosho V-One RRR & Pure Ten Alpha GP

Mika R

  • Vieras
Nürbergin messut
« Vastaus #17 : 03.02.06 - klo: 20.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Tässä tämä Thunder Tigerin Formula-1,josta 4chassis joskus kertoikin:
Mä ottaisin tuon Serpentin mielummin :mrgreen:


Joo, ei vakuuta kuten ei minua muutenkaan yleisesti ottaen. Se kuva jonka joskus näin oli onnistuneempi auton kannalta.

Toi Serpent on sen sijaan aika huima!!! rocks

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #18 : 03.02.06 - klo: 21.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Huomaako kukaan mitä kaikkea on muuttunut edellisestä MTA-4:sta?


Renkaat motti pakoputki (edellisessä tuli tosta reijästä alaspäin savut mikä tossa on vielä :mrgreen: )  ei oikeen nää mutta ehkä toi spurrin kiinnitys eikä oo enään vetostartti mahiksii tossa motissa. En oo noista varma.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #19 : 03.02.06 - klo: 21.18 »
Tässä mitä minä itse huomasin:
-Moottori on sivupuhalteinen (eli pakokäyräkin on eri)
-Ei enää vetostarttia,pelkkä Roto
-Renkaat
-Metallinen spur-gear ilman muovisuojaa
-Jarrulevyjä näyttäis olevan kaksi
-Etupuskuri on kulmikas
-Kori

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #20 : 03.02.06 - klo: 22.39 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"


pakoputki (edellisessä tuli tosta reijästä alaspäin savut mikä tossa on vielä :mrgreen: )


Kyllä veljen .21 MTA 4:sen orkkispilli on ihan samanlainen, eli savut takaa ulos. Tosin tuo toinen reikä sivussa mahdollistaa erilaisten pillien käytön, kuten velikin teki.

Typo: seirä ---) reikä, häh miten noin voi kämmätä?

Edit tarkemman katselmuksen jälkeen todettua: pilli näyttää samalta kuin entinenkin, mutta vanha puhalsi kaasut koneen takaa alaspäin, mutta toi puhaltaa koneen takaa taaksepäin.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #21 : 04.02.06 - klo: 18.53 »
Ainiin olikin nyt muistan mutta eikö se pilli ollut kuiteskin erinlainen että oli sellanen normi "nysä" putki siitä pillistä ja siitä sellanen "räkäletku" tonne auton alle.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #22 : 04.02.06 - klo: 19.18 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Ainiin olikin nyt muistan mutta eikö se pilli ollut kuiteskin erinlainen että oli sellanen normi "nysä" putki siitä pillistä ja siitä sellanen "räkäletku" tonne auton alle.


Naulan kantaan, ameriikanlehdessä taannoin sanottiin helpoimman virityksen tohon MTA4/MGT autoon olevan juuri tuon räkäletkun pois ottaminen.

Huomasko väki tuon erikoisen takapuskurin? Siinä on keulintapyörä samassa, ihan kätevä, tosin ei kovin kaunis kattella.
Mahtavatko nuo piggybagit noissa iskareissa vieläkään olla toimivat, kun eivät olleet päivitetyssä SE 4.60:ssakaan, ihme juttu tuokin, turhaa painoa vaan.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa jannu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #23 : 05.02.06 - klo: 11.01 »
Mikäs juttu moissa Serpenteissä on kun nuo takapään jouset on vaakasuunnassa? Miten tommonen jousitus pelittää?

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #24 : 05.02.06 - klo: 11.12 »
Etu jousetki oli, kuin myös revossa :wink:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #25 : 05.02.06 - klo: 11.15 »
Lainaus käyttäjältä: "jannu"
Mikäs juttu moissa Serpenteissä on kun nuo takapään jouset on vaakasuunnassa? Miten tommonen jousitus pelittää?

"Formula 1 tekniikkaa!"
- Jousittamaton massa saadaan pienemmäksi!
- Formuloissakin ilmavastusta haittaavat rungon osat on pyritty saamaan katteiden sisälle, missä se vain on mahdollista, ja sääntöjenmukaista. (pyörät eivät saa olla katteiden sisällä)
- Toimii V-vipujen välityksellä, vai pitäisikö ilmaista peräti L-vipujen....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Nürbergin messut
« Vastaus #26 : 05.02.06 - klo: 17.58 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "jannu"
Mikäs juttu moissa Serpenteissä on kun nuo takapään jouset on vaakasuunnassa? Miten tommonen jousitus pelittää?

"Formula 1 tekniikkaa!"
- Jousittamaton massa saadaan pienemmäksi!
- Formuloissakin ilmavastusta haittaavat rungon osat on pyritty saamaan katteiden sisälle, missä se vain on mahdollista, ja sääntöjenmukaista. (pyörät eivät saa olla katteiden sisällä)
- Toimii V-vipujen välityksellä, vai pitäisikö ilmaista peräti L-vipujen....


Juu, ilmanvastus pienenee, mutta sillä ei näissä härpäkkeissä ole merkitystä. Jousittamaton massa pienenee... Kuinkas tuon perustelet? Normaalissa jousituksessa jousittamatonta massaa on puoliksi tukivarret, puoliksi vetarit ja pyörän napa laakereineen ja renkaat vanteineen yms. Lisäksi tulee iskunvaimentimen varsi, alasilmukka, mäntä ja puolet jousesta sekä jousilautanen. Revossa nuo kaikki samat lisättynä jousituksen tangolla ja sillä L-linkulla, eli mielestäni jousittamatonta massaa enemmän. Progressiivisuudessakaan ei eroja, riippuen halutusta suunnittelusta.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #27 : 05.02.06 - klo: 23.40 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "jannu"
Mikäs juttu moissa Serpenteissä on kun nuo takapään jouset on vaakasuunnassa? Miten tommonen jousitus pelittää?

"Formula 1 tekniikkaa!"
- Jousittamaton massa saadaan pienemmäksi!
- Formuloissakin ilmavastusta haittaavat rungon osat on pyritty saamaan katteiden sisälle, missä se vain on mahdollista, ja sääntöjenmukaista. (pyörät eivät saa olla katteiden sisällä)
- Toimii V-vipujen välityksellä, vai pitäisikö ilmaista peräti L-vipujen....


Juu, ilmanvastus pienenee, mutta sillä ei näissä härpäkkeissä ole merkitystä. Jousittamaton massa pienenee... Kuinkas tuon perustelet? ................................... Revossa nuo kaikki samat lisättynä jousituksen tangolla ja sillä L-linkulla, eli mielestäni jousittamatonta massaa enemmän. Progressiivisuudessakaan ei eroja, riippuen halutusta suunnittelusta.

Tapaus REVOa en tunne (  :?:  ), joten en siihen kantaa ottanutkaan.
Formulatyyppisissä kyllä tukivarsirakenteet kevenevät kummasti, kun ne muuttuvat VAIN varsiksi. Paljon tavaraa siirtyy jousitetun massan "puolelle".
Näemmä pikkuautofoorumilla ei passaa edes vihjata oikeisiin autoihin päinkään....  :wink:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Nürbergin messut
« Vastaus #28 : 06.02.06 - klo: 15.09 »


Schumacherin Havoc sekä uusi minikokoinen nitrotrukki.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Nürbergin messut
« Vastaus #29 : 12.02.06 - klo: 13.41 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "jannu"
Mikäs juttu moissa Serpenteissä on kun nuo takapään jouset on vaakasuunnassa? Miten tommonen jousitus pelittää?

"Formula 1 tekniikkaa!"
- Jousittamaton massa saadaan pienemmäksi!
- Formuloissakin ilmavastusta haittaavat rungon osat on pyritty saamaan katteiden sisälle, missä se vain on mahdollista, ja sääntöjenmukaista. (pyörät eivät saa olla katteiden sisällä)
- Toimii V-vipujen välityksellä, vai pitäisikö ilmaista peräti L-vipujen....


Juu, ilmanvastus pienenee, mutta sillä ei näissä härpäkkeissä ole merkitystä. Jousittamaton massa pienenee... Kuinkas tuon perustelet? ................................... Revossa nuo kaikki samat lisättynä jousituksen tangolla ja sillä L-linkulla, eli mielestäni jousittamatonta massaa enemmän. Progressiivisuudessakaan ei eroja, riippuen halutusta suunnittelusta.

Tapaus REVOa en tunne (  :?:  ), joten en siihen kantaa ottanutkaan.
Formulatyyppisissä kyllä tukivarsirakenteet kevenevät kummasti, kun ne muuttuvat VAIN varsiksi. Paljon tavaraa siirtyy jousitetun massan "puolelle".
Näemmä pikkuautofoorumilla ei passaa edes vihjata oikeisiin autoihin päinkään....  :wink:


Perustelehan, kuinka jousittamaton massa muuttuu "tangoiksi" Kyllä edelleenkin iskarin varsi yms. on jousittamatonta massaa, ja lisäksi tulee se tanko ja linkku. Lisäksi vastuksiksi tulee linkun laakeroinnista johtua kitka. Mietihän, mitkä kaikki osat siinä on jousittamatonta massaa oikeasti, älä vain tuijota mainoslauseisiin. Jousittamatonta massaa on kaikki sellaiset osat, jotka liikkuu tukivartta heilutettaessa silloin kun korin liike estetään. Monet näistä osista on sen laisia, että ne liikkuu vain esim. toisesta päästä, jolloin jousittamattoman massan määrä on laskettava suhteista. Mutte, kuitenkin tuossa mainitsemassasi tyypissä on jousittamatonta massaa enemmän kuin perinteisessä, formuloissa käytön syy on ilmanvastus, RC-autoissa mainosmiehet.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg