Kirjoittaja Aihe: CMB moottorit  (Luettu 12947 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CMB moottorit
« : 17.02.05 - klo: 19.58 »
Ei ole ollut täällä paljoa keskustelua CMB:n moottoreista. Tässä threadissa keskustelua ko moottoreista ja vinkeistä ym.

Uusi moottori tulee myyntiin tämän kuun aikana. Uuden moottorin nimi on CMB 21 RS.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CMB moottorit
« Vastaus #1 : 14.03.05 - klo: 14.50 »
Ekat RS 21 mosat rantautuivat Suomeen ja kuten totuttua ennen kuin USA:laiset saa mitään ;)

http://www.hobao.fi/dynpics/pictures/engine/cmb/21rs/rs21pro9.jpg

Sain myös Mielkeltä pakoputkia testiin. Katsotaan mikä on hyvä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
CMB 21 RS
« Vastaus #2 : 07.05.05 - klo: 21.39 »
No niin nyt on CMB:n 21 RS ajettu sisään ja valmiina kisaan.. Voimaa tuntuu olevan paljon.   :shock:

Poissa anssi

  • Jäsen
    • Profiili
CMB moottorit
« Vastaus #3 : 07.05.05 - klo: 22.08 »
....ja voima senkun lisääntyy kunhan vähintään gallona takana, väittävät isot pojat.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CMB moottorit
« Vastaus #4 : 08.05.05 - klo: 12.50 »
Njoniin njyt tietää Teemukin mistä puhutaan kun puhutaan motooreista. Motoori Itaalia.


13t kytkinkello kehiin, RB 9863 pilli lyhyellä käyrällä niin avot.

Mulla on viimeisin malli EVO2 LS nyt käytössä ja siinä Picco 063 pilli lyhyellä käyrällä. Voimaa on silläkin, mutta Ameriikan pojat sanoivat että RB 9863 pillillä on vielä enemmän.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
CMB moottorit
« Vastaus #5 : 08.05.05 - klo: 14.10 »
no joo... en ole muuten ennen ajanutkaan CMB:n mootoreilla ;)   Voimaaa näyttää olevan mootoreissa!  :shock:

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CMB moottorit
« Vastaus #6 : 08.05.05 - klo: 22.07 »
Ferrarin punaista voimaa ;)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
CMB moottorit
« Vastaus #7 : 08.05.05 - klo: 22.32 »
Fiat haisee... :D

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
CMB moottorit
« Vastaus #8 : 08.05.05 - klo: 22.40 »
Mites joko kukaan on ajanut CMB:n RS PRO:lla?

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CMB moottorit
« Vastaus #9 : 08.05.05 - klo: 23.27 »
Ajoin RS Pro:n sisään tänään. Tankki tankilta tuli lisää poweria. Kytkin kellon laakerit simahti niin loppus kiva. Semmoisen 8 tankkia ajoin. Ihan kivasti kiekuu.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CMB moottorit
« Vastaus #10 : 12.05.05 - klo: 23.34 »
Noniin. Nyt on ajettu CMB RS Prolla parisen litraa ja nyt en voi olla sanomatta WHOAA!!! Luulin että mun EVO2 LS oli nopea, mutta tämä on brains out nopea!

Mitä käytän:
RMV Speed 2 kytkin
13t kytkinkello
RB 9886 pilli (9863 pilli olisi parempi koska tulisi vielä enemmän alavääntöä)
Cipolla nr5 turbotulppa (OS P3 pitäisi toimia myös hyvin)


Niille ketä sanoo että se Andersson ajaa laihalla kun kulkee niin en nyt tiedä kun lämmöt on 85 astetta. Moottori siis on suoraan paketista. Ei mitään virityksiä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CMB moottorit
« Vastaus #11 : 06.06.05 - klo: 00.45 »
Pisti oikein mietityttämään, että mihin mun tehot hävis RS Pro:sta kun pannari sammus Lavangon kisoissa ja ei kulkenut kovaa. Torstai iltana sain sitten aikaiseksi kaivaa mosan pakista pöydälle. Haitarikumissa oli reikä. Vaihdoin kumin HoBaon kumiin ja nyt toimii ja kulkee taas. Pienestä se on kiinni. Nyt on käyntilämpö 75-85 (CMB:lle normaalia). Tankki kesti karvan alle 8 minuuttia.

Vaihdoin etulaakerin samalla.

Laitoin perjantaina Novarossin lyhyen käyrän paikalle. 9886 pilli edelleen paikalla.

Huomasin myös että alapään neula saa olla melkoisen auki tai ei ampaise alakierroksilta kuin ohjus ;) Mulla on noin milli luistin pään tasalta auki.

Vaihdoin nyt myös Cipollan tulpan Novarossiin. Novarossin tulpat vaikuttavat kestäviltä. Käytössä Novarossi 5 turbotulppa ja toimii hyvin.

Huomatkaa myös että CMB RS moottorit vaativat kapeat moottoripukit. Esim. HoBaon säädettäviä pukkeja ei voi käyttää. HoBaon kapeat moottoripukit sopivat hyvin.


Sain Björkmanin Tomin CMB RS moottorin tarkastukseen ensi viikonlopun kisoja varten. Koneella on ajettu noin 10 litraa ja puristuksia on melkoisen paljon.

Muutenkin poikien RS moottorit on pelanneet hyvin ja vielä ei ole kokkareita kuulunut. Eipä ole USA:n pojatkaan valitelleet vaikka paljon moottoreista keskustelevat Sgrissä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CMB moottorit
« Vastaus #12 : 13.06.05 - klo: 00.01 »
Sonke Matz voitti B-eurot CMB RS:llä. A-finaalissa oli myös toinen CMB RS moottorilla ajava kuljettaja sijalla 7. CMB on ryhdistäytynyt tosissaan uusien moottoreiden kanssa.

Myös Imatralla RS mosat toimivat moitteetta saamani paulautteen mukaan. Karvasella taisi olla pieniä murheita, mutta muilla pelasi hyvin. Myöskään minun pannu ei sammunut kertaakaan ajossa ja tehoa on kautta kierrosalueen.

Käytössä Novarossi 9886 pilli, lyhyt käyrä ja RMV kytkin 13t kellolla. Polttoaineessa 25% nitroa ja 12% öljyä, josta puolet on risiiniöljyä. Laitan Speed 3 Automatik kytkimen kehiin heti kun saan, koska JQ kehus sitä kytkintä.

Koneet käyvät melkoisen viileinä. Björkmanin Tomilla taisi lämmöt keikkua 92 asteen tietämillä ja Mertsolan Akilla noin 85 muistaakseni ja minulla 92 asteen paikkeilla. Normaalisti minulla on lämmöt 80 paikkeilla, mutta oli kuuma päivä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
CMB moottorit
« Vastaus #13 : 13.06.05 - klo: 00.53 »
Jollain tainnu olla lämmöt pakkasella, kun näin on lohkeillut:

Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CMB moottorit
« Vastaus #14 : 13.06.05 - klo: 00.56 »
On se tainnut saada jonkin verran iskua jo aikaisemmin, koska ylin ripa on poikki, mutta kyllä CMB:n jäähdytyskansi on hieman heikonlainen ja ylimmät rivat taittuvat turhan helposti. Siksi CMB suunnitteleekin uutta jäähdytyskantta.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CMB moottorit
« Vastaus #15 : 14.06.05 - klo: 00.01 »
Tämmöinen olisi kiva nähdä 1/5 rata-autossa:



CMB:n uusi RS 35 venemoottori. 35cc bensakone. Huom ei männänrenkaita.

Hippasen tekisi mieli, mutta kun hinta on jotain 1800 euroa  :P

Lisää kuvia:
http://www.iansboats.co.uk/35%20rs.htm
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
CMB moottorit
« Vastaus #16 : 14.06.05 - klo: 08.01 »
Ja vesijäähytyksen iskis vielä 1/5 autoon. :) Karting auton motti on kyllä paras ja sellasen saa alle tonnin jos ei oo kisakiree.  :mrgreen:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Mika R

  • Vieras
CMB moottorit
« Vastaus #17 : 14.06.05 - klo: 09.45 »
Tiedoksi muuten ettei vesijäähdytyksellä (siis RC autossa) saa ajaa radoilla, mutta tietty jokaisen oma asia mitä "takapihallaan" tekee

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
CMB moottorit
« Vastaus #18 : 14.06.05 - klo: 09.51 »
Miks? Eikai ne niinpaljon vuoda?  :lol:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CMB moottorit
« Vastaus #19 : 14.06.05 - klo: 10.50 »
Aina voi tehdä ilmakannen ja ei 35 kokoluokan koneella saa ajaa radalla muutenkaan :P
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
CMB moottorit
« Vastaus #20 : 14.06.05 - klo: 11.25 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Miks? Eikai ne niinpaljon vuoda?  :lol:


Ne ei oo sallittuja turvallisuussyistä. Jos ajaa mällin on suuri vaara että jäähdytin levii käsiin ja kuuma vesi voi aiheuttaa pahaa jälkeä.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CMB moottorit
« Vastaus #21 : 27.06.05 - klo: 11.23 »
Ei taidakkaan pojilla olla tämmöistä kantta  :D

http://www.hobao.fi/omat/motoori/
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
CMB moottorit
« Vastaus #22 : 27.06.05 - klo: 15.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Ei taidakkaan pojilla olla tämmöistä kantta  :D

http://www.hobao.fi/omat/motoori/


Ylin ripa näyttää sen verran tuhdilta, että pitäis kestää maha-auringon ottamista.

 - Hount

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CMB moottorit
« Vastaus #23 : 03.07.05 - klo: 13.24 »
Kansi menee modaukseen koska jäähdyttää liikaa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
CMB moottorit
« Vastaus #24 : 03.07.05 - klo: 14.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Kansi menee modaukseen koska jäähdyttää liikaa.


...Laita vaan piikimmälle  :lol:

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CMB moottorit
« Vastaus #25 : 03.07.05 - klo: 14.05 »
Eilen kisoissa alkuerissä oli vähän rikkaalla säädöt ja lämmöt 75. Kiristettiin vähän ja lämmöt nousi 87:ään ja sitten ampui hyvin. Lämmöt oli tuon 87/88 koko loppu kisan.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
CMB moottorit
« Vastaus #26 : 02.08.05 - klo: 01.45 »
Niko, onko jo kuvia uudesta CMB:n kannesta?
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CMB moottorit
« Vastaus #27 : 02.08.05 - klo: 11.43 »
Hei jätkä :-)

Sun koneessa on uusi kansi... näköjään... Eli kaikissa Pro mosissa tästä eteen päin on uusi jäähdytyskansi. Näyttäisi kestävämmältä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
CMB moottorit
« Vastaus #28 : 02.08.05 - klo: 11.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Hei jätkä :-)

Sun koneessa on uusi kansi... näköjään... Eli kaikissa Pro mosissa tästä eteen päin on uusi jäähdytyskansi. Näyttäisi kestävämmältä.

Ainakin se on korkea  :shock:

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
CMB moottorit
« Vastaus #29 : 02.08.05 - klo: 11.47 »
Joo, piti ottaa iskareista 3mm pois et mahtu sillan alta.
Niko hei, naarmut siin kannes on ku vapais reeneis kansi otti sinne sillan kattoon kii, ku en ollu viel madaltanu autoo...

Salolaiset ohoi, voiks sitä siltaa nostaa et mahtuu CMB ens kerral siit alitte? tänks!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."