Gallonan ajojen jälkeen Genesis sitten laukesi ja kunnolla laukesi. 2 ratasta koko vaihdelaatikon rattaista jäi jäljelle. Kaikkien hajonneiden rattaiden lisäksi meni myös yksi akeli mutkalle vielä tuntemattomasta syystä. Onnettomuustutkintalautakunta tutkii asiaa.
Jep, eli kaikki kävi niin että auto ajautui kuljettajan virheestä heinikkoon. Auto pysähdyksiin ja pakkia tyhjäkäynnillä. Pienen kaasunlisäyksen jälkeen kuuluu armoton ujellus ja sitten naksahtaa kiinni ja auto jää käymään vaivalloista tyhjäkäyntiä aivan kuin jokin olisi hirttänyt vaihdelaatikossa kiinni.
Verstaalle, laatikko auki ja iloinen ropina kuuluu kun saa auki sen. Katkenneita hampaita tippuu kuin vanhan ukon purukalusto. Ihmetys oli melkoinen, kun ei käytännössä mitään rasitusta pitänyt olla vaihdettaessa pakille. Ja kaikkein kummallisinta oli, ettei auto edes sammunut koko homman aikana. Turhan helposti menivät hajalle tuntemattomaksi jääneestä syystä. Ehkä jälleenmyyjältä saa parempaa tietoa asiasta.
Onko teillä vastaavanlaisia kokemuksia? Jos on niin minkälaisissa tilanteissa on mennyt?
Nii, ja lisäämään pitää: Kyllä se muuten on toiminut hienosti. Edes ole vetoakselit katkeilleet tai mitään. Kummastuttava juttu vaan ja hivenen harmittaa. Mutta auto pitää saada ajoon mahdollisimman pian. Pakko päästä kokeilemaan isolle asvalttiplaanille huippuja!