Jatkampa tänne Tulospuolelle "palaute / kommentti osiota"
Komiat tilat , niinkuin tuolla jo todettiinkin. Varikkotilaa löytyi ja Murulassa oli varsin maittavat ruuat.
Lämpöäkin löytyi varoitteluista huolimatta riittämiin ja nyt siis tarkoitan ilman lämpöä
Radassa ens alkuun näytti, et eihän siinä ole muuta kuin mutkia.. mutta varsin ajettavahan se loppupeleissä olikin. Jopa tällaiselle puolsokealle silmäpuolelle ... joka aina nurisee mutkista
Sitten tuosta näppäilyä herättäneestä ajotavasta... johon jokainen kuski pystyy itse vaikuttamaan ja antamaan esimerkkiä nuoremmille kuskeille... jotka valitettavasti imee / oppii ajotyylin meiltä vanhemmilta kuskeilta.
Ohittamisen ja tilan antamisen oppii vain ajamalla..
Ohittaminen on tasaväkisten kuskien välillä kunnioitusta edellä ajavaa kohtaan ja ennen kaikkea malttia odottaa virhettä jonka toivottavasti edellä ajava tekee. Ei siis itseltä pientä avustusta edellä ajavan takakulmaan tai kylkeen.
Kierroksella ohitus on sitten toinen juttu, josta helpoimmin selviää kun ajaa mutkan vähän leveäksi... niin kyllä se nopeampi kierroksella ohittava puikkaa sisältä ohi. Ja kummankaan ajo ei kärsi.
Tässä taas tulee kuuluttajan rooli isoksi , että kuskeilla on tilanne tiedossa. Ja nyt en tarkoita että ajanottajan pitäisi kuuluttaa tilannetta ja oheistaa kierroksella ohitettavia... Mutta tämäkin vaatii niitä henkilöresursseja jotka ovat useasti rajoitetut.
Ideaali tilannehan olisi että on ajanottaja , kuuluttaja ja pari tuomaria .. jotka yhteistyössä seuraa erän tilannetta.
Itse useasti eri kisojen ajanotossa toimineena voin sanoa , että kiirettä pitää ja tuomarointi ei enää onnistu.. vaikka sekavaa selostusta useasti mikkiin höpisenkin
Mutta mukavaa oli ja saatiin taas tiukat väännöt Möttösen Mikan kanssa aikaiseksi, kuten niin useasti ennenkin
Seuraavaan kisaan...
-Timppa