olis halpaa ja hyvää vastari nopparia vailla hän. ei varmaan kulje käsi kädessä
ja äiti aina sanoo et köyhän ei kannata ostaa halpaa =) mut silti. kannattaako ostaa saman lainen kompo mikä MI:ssä on vakiona vai mitä suositellaan ?
Servon elektroniikka on vastarinopariboksissa alkuperäisessä systeemissä. Eli jos vaihdat toisenlaiseen vastariin ja nopariin (erillisiin) pitää myös servo vaihtaa. Valitettavasti tämä on ainut järkevä toimenpide. Nopeudensäätimet jotka kestävät 8-kennoisia akkuja ovat jo hieman kalliimpia.
Tosiaan tuohon poikain MI:hin tuli uudet sähköt ja päädyin tähän yhdistelmään:
- vastaanotin Futaba R162JE, eli ihan perusvastari 2ch, AM 27MHz, BEC
- nopeudensäädin Futaba MC231CR, huom. 7-kennoiselle tarkoitettu nopari, eteen, vapaa, jarru ja taakse, BEC-piiri 6V
- ohjausservo Hitec HS-85BB Mighty
Tänään laitoimme osat kiinni ja tuntuu toimivan, lähettimenä on edelleen pakettiin kuulunut Perfex. Servo on mikroservo, johon oli valmiina alkuperäisessä paketissa mukana tulleet Kyoshon kiinnityspukki ja servovarsi. Nopari on mielenkiintoinen, edes Futaban nettisivut ei tunnista kyseistä mallia, ilmeisesti kyseessä on joku valmiin autopaketin mukana myytävä malli, mutta kiinanpojat myyvät noparia kyllä ihan erikseen ja sellaisenaan (mikä yllätys
). Jostain kautta sain vielä päähäni, että tuo 7-kennoiselle tarkoitettu nopari "toimii hyvin" myös MI:n kahdeksalla kennolla, mutta tämähän jää sitten jatkossa nähtäväksi
, ainakin ekan (hieman ponnettoman) akullisen kesti, eikä edes sanottavasti lämpene. Toivottavasti tuo ponnettomuus ei nyt sitten johdu 7-kennoisesta noparista, en kyllä jaksa tähän vielä uskoa, mutta kunhan saa nuo uudet akut latinkiin nähdään tuleeko mitään muutosta.
Ko osat muuten mahtuu vakioautoon ilman muutoksia sisälle, paikkoja pitää vain hivenen sovitella.