Kirjoittaja Aihe: Elcon Fourtex  (Luettu 2833 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Elcon Fourtex
« : 09.10.20 - klo: 22.47 »
Eli jo hetken aikaa myynnissä ollut Fourtex oli minullakin pakkohankinnan paikka.

Laadullaan auto kyllä yllättää. Aivan mahtavaa teknistä suunnittelua ja voidaan jopa puhua insinööripornostosta tiettyjen detaljien suhteen.

Tämä on muuten ainoa bensa-auto jossa on käytössä kaksi toisistaan erikseen säädettävää kytkintä ja planeettavaihteet jakamassa voimaa auton etu- ja takapäähän.

Vetokäynnistintä autossa ei ole ollenkaan (kuka sitä vanhanaikaista käynnistinnarua jaksaa repiä) vaan auton ainoa käynnistystapa on sähköstartti. Aluksi olin hyvinkin skeptinen ko järjestelmän toimintaan, olinhan tottunut repimään narusta kaikki koneet käyntiin, mutta sähköstartti yllätti helppokäyttöisyydellään.

En ehtinyt kuluvalla kaudella ajaa kuin ihan pienen hetken autoa kisan jälkeen, mutta olin kyllä tyytyväinen auton ajo-ominaisuuksiin vaikka auto ei aivan parhaimmassa säädössä ollutkaan sillä hetkellä.

Valitettavasti 2wd luokka ja Elcon Traxx sekä MMX mallit vievät kaiken aikani niin tämä 4wd touhu jää niiden varjoon. Eli mitään edes kohtuullisia kisatuloksia ei voi odottaa edes ensi kaudelta koska pääpaino kisaamisessa tulee edelleen olemaan muissa luokissa. Jos ko. auto alkaa kuumottelemaan niin olkaahan yhteyksissä.