Vertical Hobby

Kirjoittaja Aihe: Nikkojen virittäjät?  (Luettu 199760 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -SS-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Nikkojen virittäjät?
« : 27.03.05 - klo: 19.19 »
Juu, eli onko ketään joka on virittänyt Nikko "lelu" autoja?
Eli tehnyt esimerkiksi seuraavanlaisen virityksen:
Laittanut kunnon Rc- sähköauton perän eli sisältäen motin, ja koko takaperän -> nikko auton perän tilalle.

Herää tilanne jossa saadaan perä kiinni ja akku autoon ohjaimeen virrat ja Krr.. Mitäs ihmettä painaa kaasua niin auto peruuttaa ja kun painaa pakkia/ peruutusta auto kaasuttaa ja vaikka käyttää kunnon 3300mAH akkua, jonka (olen jo aiemmin autoon virittänyt tehojen lisäämiseksi), ei auto annakaan yhtään kaasutusta eikä juurikaan liiku?

Eli; itselleni tuli mieleen, että ohjaimen säädöt ovat huonosti, mutta ei niitä voi mitenkään vaihtaa Nikko auton ohjaimessa, mutta! Voisiko Nikkoauton piirilevyssä olevan 40megaherzzin taajuusnapin tilalle vaihtaa ihan oikean kiteen, kun näyttäisi sopivan samoin siihen leveyksiltään ynm..? Eli jos kiteen laittaisi piirilevyyn eli tavallaan oikean auton Vastariin kiinni, niin saisi kunnon ohjaimen käyttöön, josta voisi säätää kaasut sun muut?

Ei kellään olisi tuommoista kokemusta alla? eli auttamista kaivattaisiin nyt hieman!

Kaikki nikkojen virittäjien viritys jutut tänne..   :)

Poissa Raws

  • Jäsen
    • Profiili
Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #1 : 27.03.05 - klo: 22.01 »
eipä noista nikoista pahemmin kukaan tiedä... kun ne on tommosia rimpuloita... kokeile sitä... kai se sit selviää! :?
Ultima trinity

Poissa -SS-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Nikko "Rimpulat"
« Vastaus #2 : 27.03.05 - klo: 22.56 »
Juu, eipä taida kauheesti Nikko neroja löytyjä, mutta odotellaan nyt silti, jos täällä joku olis neropatti ja osais näitä nikkojen ja kunnon autojen viritys rakennelmia..

Poissa OBELISK

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #3 : 28.03.05 - klo: 00.25 »
En ole oikean auton perää laittanut siihen mutta tulihan sinne viritelyä akku porakoneen moottori ja kaksi tycon akkua ja rattaat muutin metallisiksi. Kyllähän se vauhtia toi siihen ennen kuin se halkesi alustan liian muokkauksen takia :D

Poissa Juhana

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Re: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #4 : 28.03.05 - klo: 01.29 »
Lainaus käyttäjältä: "stone bomber"
Herää tilanne jossa saadaan perä kiinni ja akku autoon ohjaimeen virrat ja Krr.. Mitäs ihmettä painaa kaasua niin auto peruuttaa ja kun painaa pakkia/ peruutusta auto kaasuttaa ja vaikka käyttää kunnon 3300mAH akkua, jonka (olen jo aiemmin autoon virittänyt tehojen lisäämiseksi), ei auto annakaan yhtään kaasutusta eikä juurikaan liku?


Koitappa vaihtaa moottorin johdot toisin päin... eli + johto moottorin - napaan ja - moottorin + napaan. Sillon moottorin pyörimissuunta vaihtuu ja auto kulkee kaasua painamalla eteenpäin ja pakittaa pakkia painamalla
  :mrgreen:
Xray

Poissa -SS-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Nikkojen viritelmät
« Vastaus #5 : 28.03.05 - klo: 11.40 »
Juu, tuota ei ole koskaan tullut kokeiltua, mutta mitä vaaroja johtojen vaihtamisessa piilee? Mahdollisia oikosulkuja? Motti hajoaa?
Mutta saisiko siten varmasti? Auton kulkemaan oikein tuolla nikko ohjaimella?

tepsu7

  • Vieras
Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #6 : 28.03.05 - klo: 13.01 »
Ei se mun mielestä mitään tuhoa.Jos vaihdat johdot toiste päin, se vaan vaihtaa pyörimissuunnan, tai jos ei toimi, niin se on joku ihmemoottori :?

tepsu7

  • Vieras
Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #7 : 28.03.05 - klo: 13.01 »
Ei se mun mielestä mitään tuhoa.Jos vaihdat johdot toiste päin, se vaan vaihtaa pyörimissuunnan, tai jos ei toimi, niin se on joku ihmemoottori :?

Poissa -SS-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Nikkojen virittäjät
« Vastaus #8 : 28.03.05 - klo: 13.28 »
Juu, eikun kolvaamaan nyt!
Tarttee vaihtaa ne toisteppäin ja katsoa mitä sitten saa ohjaimesta ja akusta tehoillaan irti...

Poissa -SS-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Nikkojen virittäjät.
« Vastaus #9 : 28.03.05 - klo: 13.42 »
Juu kolvasin johdot toisteppäin kiinni, asensin akun, otin ohjaimen..
Akku kiinni ja ohjain päälle, ensiksi auto ei liikkunut, mutta huomasin, että vasen takapyörä oli liian kireällä eikä edes pyörinyt, joten löysensin sitä.

Auto lähti ajamaan hiljakseen ja kiihtyi koko ajan hiljalleen, MUTTA
sitten alkoi tuo nikko boxi, jossa auton piirilevy on alkoi savuamaan, suljin auton, otin akun pois ja avasin boxin, mitään näkyvää haaveria ei ainakaan nähnyt, mutta kun nyt kokeilin uudestaan ei auto anna kaasua ollenkaan, vaikka kokeilin eri akuilla, mutta kääntö pelaa?

Mistä moinen ongelma? Ei varmaankaan motti hajonnut, mutta hajosiko sitten piirilevystä jotain? Jos ei kestänyt ajamista?

Vastailkaa jos osaisitte auttaa???

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Nikkojen virittäjät.
« Vastaus #10 : 28.03.05 - klo: 13.45 »
Lainaus käyttäjältä: "stone bomber"
Juu kolvasin johdot toisteppäin kiinni, asensin akun, otin ohjaimen..
Akku kiinni ja ohjain päälle, ensiksi auto ei liikkunut, mutta huomasin, että vasen takapyörä oli liian kireällä eikä edes pyörinyt, joten löysensin sitä.

Auto lähti ajamaan hiljakseen ja kiihtyi koko ajan hiljalleen, MUTTA
sitten alkoi tuo nikko boxi, jossa auton piirilevy on alkoi savuamaan, suljin auton, otin akun pois ja avasin boxin, mitään näkyvää haaveria ei ainakaan nähnyt, mutta kun nyt kokeilin uudestaan ei auto anna kaasua ollenkaan, vaikka kokeilin eri akuilla, mutta kääntö pelaa?

Mistä moinen ongelma? Ei varmaankaan motti hajonnut, mutta hajosiko sitten piirilevystä jotain? Jos ei kestänyt ajamista?

Vastailkaa jos osaisitte auttaa???


todennäköisesti nikko-auton "nopeudensäädin" ei kestänyt tehokkaamman moottorin ottamaa virtaa ja kärähti.
oliko välitykset miten tiukat?

Poissa -SS-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Nikko virittäjät
« Vastaus #11 : 28.03.05 - klo: 15.03 »
Ei tietoakaan minkälaiset välitykset kun tuo motti on Kyoshon Pegasuksesta tai siis koko perä on pegasuksen vakioperä, eli varmaan se motti on vakio joku 27lankanen tai vakio sille autolle ei tietoa?

Välitykset taitaa olla siten, että auto kiihtyy pidemmässä ajossa eli jotenkin niin.

tepsu7

  • Vieras
Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #12 : 28.03.05 - klo: 15.27 »
Ei taida kestää, noin kovaa mottia, toi nikko.

Poissa -SS-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Nikko virittäjät
« Vastaus #13 : 28.03.05 - klo: 16.04 »
Juu, niin se taitaa kohta olla, kuitenkin yritän laitella sitä vielä kestäväksi omaksi rakennelma autoksi..  Jos saisi jotenkin rakennettua vastarin tuonne ja säädettyä moottorin tehoo.-.

         :)

Poissa Raws

  • Jäsen
    • Profiili
Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #14 : 28.03.05 - klo: 17.00 »
minkälainen se ''nopeudensäädin'' on?
Ultima trinity

Poissa -SS-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Nikko virittäjät
« Vastaus #15 : 28.03.05 - klo: 18.13 »
No, kaikille on varmaan tuttua noiden Nikko autojen/ lelu rc: autojen piirilevylle rakennetut vastaanotin, kaasu, nopeudensäädin hommelit, eli ne eivät ole kuin piirilevyä, joten on hyvinkin mahollista, ettei piirilevy kestä mottia ja akkua...

Toinen vaihtis olisi tietty rakentaa siihen vastari ja mekaaninen + kaasu servo, tosta nikon käännöstä löytyy jo kääntöservo, jonka saisi varmaan yhdisteltyä jotenkin vastariin...  Tietty täytyy vähän Toonata koko projektia, jotta kaikki saisi kiinni toisiinsa jne...

Onkos kenelläkään ideoita, mitä kannattaisi rakennella tuosta, tai tehdä siitä jotain erikoisempaa ynm..?

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Nikko virittäjät
« Vastaus #16 : 28.03.05 - klo: 19.48 »
Lainaus käyttäjältä: "stone bomber"
No, kaikille on varmaan tuttua noiden Nikko autojen/ lelu rc: autojen piirilevylle rakennetut vastaanotin, kaasu, nopeudensäädin hommelit, eli ne eivät ole kuin piirilevyä, joten on hyvinkin mahollista, ettei piirilevy kestä mottia ja akkua...

Toinen vaihtis olisi tietty rakentaa siihen vastari ja mekaaninen + kaasu servo, tosta nikon käännöstä löytyy jo kääntöservo, jonka saisi varmaan yhdisteltyä jotenkin vastariin...  Tietty täytyy vähän Toonata koko projektia, jotta kaikki saisi kiinni toisiinsa jne...

Onkos kenelläkään ideoita, mitä kannattaisi rakennella tuosta, tai tehdä siitä jotain erikoisempaa ynm..?
jos haluaa lisää tehoja niin että se toimis niin sitten siitä tulee jo kokonaan toinen auto... mutta mulla ainaskin toimii että laitoin yhen kennon lisää akkuun vähän tuli sentään tehoa lisää.

Poissa Raws

  • Jäsen
    • Profiili
Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #17 : 28.03.05 - klo: 21.53 »
eli yritin saada tommosta nikkoa kuntoon...

vikana on se että kun painaa ohjaimesta puoli kaasun niin se toimii mutta sitten kun painaa turboa (täysi kaasu) niin se rupee raksuttaa inhottavasti

tota on vähän vaikee saada perästä auki kun noita renkaita ei saa irti

tonne moottoriin menee 3 johtoa ja ihan pieni johto on irti...

johtuuko se siittä vai mikä on vikana?
Ultima trinity

Poissa -SS-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Nikkojen virittäjät
« Vastaus #18 : 29.03.05 - klo: 13.25 »
Juu, tuollainen saattaa olla aika hankala juttu, mutta onko se irrallaan oleva piuha pieni/laiha musta johto, joka menee sen auton virtapiirin eli sille vihreälle piirille?

Niistä kolmesta johdosta 1 on punainen joka on moottorin + napa ja toinen musta paksumpi kuin se joka sinulla on irti on moottorin - napa.

Voi olla hyvinkin mahdollista, että se johto/ piuha joka autostasi on irti olisi eräänlainen antenni piiristä moottorin, joka säätelee noita kiihtyvyyksiä omalla tavalla..

Ainakin omassa autossani on kolme piuhaa 2kpl napapiuhoja sekä yksi musta ohut joka toimii antennina ja kulkee piirilevystä moottoriin.

Valaisisiko asia jotain?

Poissa -SS-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Nikkojen virittäjät
« Vastaus #19 : 29.03.05 - klo: 13.38 »
Niin..

Sellaista, että osaisiko joku antaa vinkkejä miten laittaisin Nikko auton piirilevyyn oikean vastarin ja mekaanisen nopeuden säätimen kiinni + kaasuservon, eli miten ylipäänsä saisin ne siihen kiinni, niin että auton saisi kulkemaan oikein ja se kestäisi?

kääntöservon olen jo viritellyt sinne ja se toimii, mutta vastarista pitäisi varmaan ottaa muovi "Krääsät" pois ja kolvailla oikeaan paikkaa se piirilevy, jotta saisin kiteen tuohon..

Sitten kääntöservo, kaasuservo ja mekaaninen sinne kiinni jollain tavalla.
Jotain ihmeellisiä siihen tarttis rakennella, et saisi kuntoon, mut ei se niin hankalaa voi olla kun kaikki osat löytyy..

Eli ideoita tommoseen projekstiin otetaan mielellään vastaan..
Ja lisää Nikko "Rimpula" Rc- juttuja tänne foorumille  8)

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Re: Nikkojen virittäjät
« Vastaus #20 : 29.03.05 - klo: 14.18 »
Lainaus käyttäjältä: "stone bomber"
Sellaista, että osaisiko joku antaa vinkkejä miten laittaisin Nikko auton piirilevyyn oikean vastarin ja mekaanisen nopeuden säätimen kiinni + kaasuservon, eli miten ylipäänsä saisin ne siihen kiinni, niin että auton saisi kulkemaan oikein ja se kestäisi?


IMO Jos Nikkoon meinaa laittaa kunnon ohjainlaitteet, niin eiköhän se ole sama repaista se alkuperäinen piirilevy kokonaan pois. Lisäksi nopariksi joku elektroninen ois varmaan parempi vaihtoehto. Ohjauskin voisi olla järkevää muuttaa kunnon servolla toimivaksi.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa -SS-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Nikkojen virittäjät
« Vastaus #21 : 29.03.05 - klo: 14.27 »
Juu, tuon käännön olen jo aikaisemmin vaihtanut ihan kunnon servolliseksi, mutta mekaanisen ajattelin mieluummin pistää kun nuo elektroniset on kalliita -tietty parempia, mutta itselläni niistä ei ole kuin huonoja kokemuksia :(

Tosin virtapiireistä arvelinkin, että ne varmaan täytyy ottaa kokonaan pois ja asentaa oikein kunnon laitteet. Mutta jos niin teen, niin autostahan tulee jo kunnon auto, eikä se tavallaan olekkaan enään yhtään nikko auto  :D

Kokeiluja tehdessä voisi koittaa rakentaa siihen kunnon laitteiden lisäksi jotain muuta ominaisuuksia..
Olisiko mielessä joku suht. helppo rakenteinen ominaisuus autoon ledivalojen lisäksi?

Kaikki ideat tuota mun projektia ynm.. otetaan vastaan!
               :lol:

Poissa tf2

  • Jäsen
    • Profiili
ei tullu mitään
« Vastaus #22 : 29.03.05 - klo: 21.31 »
Itse yritin virittää nikkoa mutta siinä kärähti moottori kun laitoin ite tehdyn viri akun :twisted:  :mrgreen: Sitte toinen nikko hajos kun vaihdoin koko perän niin ja moottori tais olla vanha vakio kyoshon moottori se toimi yhden ajon sen toisella ajolla auton virtapiirit ei kestänyt ja se kärähti ja nousi savua  :lol:  :mrgreen: Sen jälkeen en enää nikkoja viritä enkä myös OSTA NIKKOA :twisted: [/i]
Myydään Hpi Firestorm,RTR...

Poissa Vanhus

  • Jäsen
    • Profiili
Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #23 : 30.03.05 - klo: 01.28 »
Niin, kaikki sähkölaitteethan toimivat sinisellä savulla. Kun se sininen savu sitten tulee ulos, niin laite lakkaa toimimasta.

Poissa -SS-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Nikkojen virittäjät
« Vastaus #24 : 30.03.05 - klo: 08.02 »
Juu, niin noille autoille tapahtuukin aina välillä, mutta silti niitä tulee viritettyä..   :)

Samanlaisia vikoja olen kokenut, virtapiirit kärähtelee, moottori lakkaa toimimasta, liian tehokas viriakku ynm...

Onko todella niin, ettei kukaan ole saanut tuollaista nikko + kunnon auton perää toimimaan ihan autona, niin että voisi ajella enemmän kuin kerran?
Eli on siis tavallaan harvinaisempaa, jos saan auton toimimaan enmmän kuin pari kertaa, siten ettei piirilevyt kärähdy tai muu hajoa?

Eippä taida siltikään paljoa löytyä noita Nikkojen virittelijöitä, enemmän ajajia..  :P

Poissa ClodZ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Re: Nikkojen virittäjät
« Vastaus #25 : 30.03.05 - klo: 08.19 »
Lainaus käyttäjältä: "stone bomber"
Eli on siis tavallaan harvinaisempaa, jos saan auton toimimaan enmmän kuin pari kertaa, siten ettei piirilevyt kärähdy tai muu hajoa?


Se riippuu aivan Nikosta, mallit joissa on 360/540-sarjan moottorit ja 7,2 voltin pötköakku, kestävät melko varmasti ainakin vakio-mabu'540:stä ja näinollen autoon voi periaatteessa viritellä ko. moottoria käyttävän perän. Kireämpien moottorien kanssa eivät varmasti kestä nekään.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa -SS-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Nikkojen virittäjät
« Vastaus #26 : 31.03.05 - klo: 19.27 »
Jiippii!!

Sain tuon omatekoisen nikko- Pegasus auton, jonka nimesin äskettäin Drogs'teriksi kuntoon!

Otin tuon nikon alkuperäisen ns. nopeudensäädin piirilevyn pois ja laitoin sen tilalle ystäväni nikko scarabin nopeudensäädin piirilevyn, joka on hieman erillainen kuin omani "oli" ennen kärähdystä.

No, äskettäin kävimme koittamassa autoa ja otettiin videoo, odotinkin että auton piirilevy kohta alkaisi savuttamaan, MUTTA eippä alkanut ja menee aikas lujaakin..  Sellasta hyvää Off Road ajo vauhtia  :P

Ihmeellistä, että tuo nopari kestää tota Pegasuksen vakio 27lankasta mottia..

Onkos kenelläkään onnistunut tälläinen projekti?
Laittakaa tähän foorumiin teidän Nikko Projekti tarinoita, eli mitä ootte viritelly tms...

Poissa p.p92

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #27 : 31.03.05 - klo: 21.12 »
Onko siinä portaaton nopeus?

Poissa tf2

  • Jäsen
    • Profiili
virä
« Vastaus #28 : 31.03.05 - klo: 21.36 »
Pitäis kokeilla sitä että laitta esim jonkun kireämmän lennokin moottorin kiinni tai hillettömän moottorin tietenkin lentokoneen koska ne pitäis sopii tohon.Mutta nikosta on vain vaikea saada renkaat mutta hohtimilla sen sai pois ja sitte laittaa mutterilla kiinni takas :D Mutta nikossa on ihan kummalliset 100%muovi rattaat eli paljo vaseliinia niin äänikin pienee 8)
Myydään Hpi Firestorm,RTR...

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Re: virä
« Vastaus #29 : 31.03.05 - klo: 21.56 »
Lainaus käyttäjältä: "tf2"
Pitäis kokeilla sitä että laitta esim jonkun kireämmän lennokin moottorin kiinni tai hillettömän moottorin


Hiilettömän saa kyllä varmaan kiinni siihen, mutta se, että saako sitä toimimaan tuossa on eri asia. Hiilettömäthän tunnetusti tarvii oman noparin, joka on erillainen, kuin normaalien hiilellisten moottorien noparit...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja