Ajatuksena säätöjen jakaminen on hieno mutta käytännössä ei välttämättä ole oikotie eteenpäin vauhdin osalta, eikä ole järkevää pitkällä aikavälillä koska silloin aloitteleva kuljettaja tuskin tulee koskaan oppimaan auton säätämistä kun ei tiedä mikä vaikuttaa mihinkin.
Vaikka me ollaan ajettu vuosia niin edelleen opetellaan alustan säätämistä, kuunnellaan neuvoja kokeneemmilta ja ajetaan satoja-tuhansia kierroksia testejä ja yritetään ymmärtää säätöjen vaikutuksia. Olemme myös kopioineet huippukuskien julkaisemia säätöjä eikä ne ole olleet oikotie onneen, hyvin harvoin, jos koskaan ne säädöt olisi olleet kuskin ajotyylille sopivat. Toki poikkeuksiakin on ja niistä on saatu hyvä pohja jota on pienillä muutoksilla muutettu kuskille sopivaksi.
Säätöjen kopioimista tärkeämpää olisi saada aloittelijat ymmärtämään miten autoa säädetään ja mikä vaikuttaa mihinkin. Tässä valitettavasti ei ole helppoa oikotietä vaan tulee tarvitsemaan paljon omatoimista opiskelua ja kyselyä kokeneilta kuljettajilta. Youtubessa on paljon säätövinkkejä huippukuskien kertomina joita kannattaa kuunnella ja sisäistää asiat joita he käsittelevät videoissaan. On olemassa kännykkä sovelluksia jotka kertoo mikä säätö vaikuttaa mihinkin, sekä autojen valmistajien taulukoita ja jopa videoita missä kerrotaan säätöjen vaikutuksesta. Xray on hyvä esimerkki ja heillä tiimikuskit ovat tehneet monia videoita autojen säädöistä, heiltä löytyy myös säätö oppaita netistä.
Rohkeasti kysymään nopeammilta kuskeilta säädöistä, jos juttu ei luista niin uutta ryhtiä ja kysymään seuraavasta pöydästä jos saisi apua ja vinkkejä säätöihin. Meiltä voi aina tulla kysymään neuvoja, vaikka tulosten puolesta ei kärjessä olla, autetaan mitä voidaan ja osataan.