Hyvä Valtteri, ainoa oikea päätös tähän kohtaan.
En pysty ottamaan kantaa moottoreihin, mutta renkaista vielä muutama sana.
Voisin lajiryhmältä kysyä mitä tarkoittaa ”Oltava saatavilla vähintään toukokuuhun 2024 asti, mielellään pidempään”? Eli pidempään jos rengas on hyvä ja homma toimii? Samalla tavalla markkinoitiin myös edellisellä kilpailukierroksella. Nyt ei olla vielä edes kunnolla päästy kisaamaan ja rengas on muutamien äänellä huutoäänestetty ulos. Jos FTT-Sarjayhteyshenkilö ilmoittaa, että rengas on epätasalaatuinen niin tuskin kannattaa osallistua seuraavaan kilpailutukseen.
Jos rengas on oikeasti joidenkin mielestä kelvoton kisaamiseen niin kaipaisin hieman ammattimaisuutta lajiryhmältä renkaiden testaukseen ennen tuomion julistamista. Joku kysely voisi myös olla paikallaan heti kisojen jälkeen, ja tulokset avoimesti esille. Harrastajilla on tietysti oikeus tuoda näkemyksensä esille, mutta tuomion julistamisessa pitäisi laittaa jäitä hattuun. Kyse on myös joidenkin elinkeinosta jossa yrittäjät ja työntekijät yrittävät ennustaa tulevia näkymiä ja toimia yrityksensä parhaaksi.
En osaa itse sanoa kuinka faktista tietoa on esim. ”en saa rengasta kääntymään millään”, ”rengassetti oli hidas”, ”kului liian hitaasti”. Onko niin, että ainoastaan rengas vaikuttaa näihin? Jos Fullspeedin radalla on ajettu nyt vähemmän niin voiko ajautuminen ajouralta hieman vaikuttaa tai esim. pidotus tai joku muu syy? Mutta kilpailijat itse tietävät tämän paremmin onko vika kohdistettavissa milloinkin renkaaseen.
Se on totta, että vaikka olisi kuinka laadukas valmistaja tahansa niin aina joukkoon mahtuu tuotantovirheitä. Tuo 12g heitto tuntuu tuotantovirheeltä, tai sitten se on jotain vanhaa erää. Ja nyt taas pitäisi muistaa, että myytiinkö painava rengaskierros erikseen vai oliko yksi kilpailurengas-seteistä? Kilpailuihin on aina pyritty ottamaan renkaat samasta tuotantoerästä.
Itse otin muutamia rengas-settejä painonmittaukseen ja yhden setin sisällä isoin heitto oli 0.32g. Kaikkien sarjojen painot olivat 25.24g – 25.83g sisällä joten .59g oli ero kevyimmän ja painavimman välillä.
Muutamat Fullspeed kuskit ovat lupautuneet tässä lähiaikoina tekemään testejä renkaille ja niistä varmaan kuullaan lähiaikoina lisää. Suuri kiitos heille, saadaan vähän tarkempaa dataa kaikkien tietoon.
Terveisin
Mikko