Tein tuossa laakerihuoltoa B74.2D:lleni, kun huomasin etuakselien sisempien laakerien rahisevan ja indeksoivan ihan huolella. Otin laakerit ulos, putsasin ja öljysin kokeilun vuoksi, ja niistä tuli hyvän tuntuiset. Asensin takaisin: rahina oli tiessään, mutta laakerit indeksoi edelleen. Ja irrottamisen jälkeen oli taas kunnossa.
Uusilla laakereilla sama homma.
Ja uusilla steering blockeilla (92171, sama osa koko B74-sarjassa) sekä laakereilla edelleen sama homma.
Tönäri esiin: se laakeria varten tehty upotus onkin ovaali! Pikkuhalkaisija 9.94 mm ja iso halkaisija 10.1 mm. Pitihän tässä autossa tukivarret viimeistellä 3.5-millisellä kalvaimella, mutta nyt pitäisi 10-millinenkin vielä hankkia.
En kyllä muista näin pahoja valuvikoja kalliissa kilpa-autoissa ennen olleen. Pientä viimeistelyä sai usein tehdä parasta mahdollista herkkyyttä tavoitellessa, mutta laakerit sentään pyöri normaalisti ilman kikkailua.