Kirjoittaja Aihe: Absima AMT3.4 1/10 MONSTER TRUCK 4WD  (Luettu 1213 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jupa

  • Tulokas
    • Profiili
Absima AMT3.4 1/10 MONSTER TRUCK 4WD
« : 31.07.24 - klo: 22.33 »
Heissan!

Nyt taas reilu 10v jälkeen alko polttelee tämän rc harrastuksen uudelleen aloittelu...tai se jäi viimeksikin vähän alotteluksi vaan mutta parit autot tuli hankittua jotka nyt nuokkuneet tallissa odotellen ajoa.
Tänään tuli uusimpana hankittua Absiman AMT3.4 1/10 auto ja siinä vakiona harjallinen moottori.

Ensi ajolla jo alkoi tuntumaan että jotain päivitystä tarttis tehdä eli kulkua saada paremmaksi. Tarkoitus olisi mennä kokeilee oikeen ulkoratoja missä vähän hyppyjä jne
Onko täällä porukalla kyseistä autoa ja millaisia moottoripäivityksiä tehtynä? Hobbykingin tarjontaa tässä vähän tutkaillut..
Suosituksia otetaan vastaan.

Ja tosiaankin tässä taas opetellaan ja katsotaan jos innostus kestäis nyt vähän pitempään
HPI Racing Blitz / Kyosho RDX VE / Axial SCX10 Honcho / Absima ATM 3.4

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Absima AMT3.4 1/10 MONSTER TRUCK 4WD
« Vastaus #1 : 03.08.24 - klo: 22.46 »
Suosittelen lämpimästi pitämään sen tuollaisena, kuin olet ostanut. Mikäli haluat enemmän kulkua niin hanki auto, joka sen tehon kestäisi. Esim. Traxxasin mallit käsittääkseni kestää RTR puolella harjattomia sähköjä, mutta muut harjallisilla sähköillä myytävät laitteet esim. Kyseinen Absima vaikuttaa aika hennolta ja äkkiä siinä hajoaa auton voimansiirto jne.

Nyrkkisääntönä: Mikäli valmis nk. RTR auto on jollain voimalinjalla niin sen päivittäminen "parempaan" on viisainta aloittaa myymällä ko. Auto pois ja ostamalla valmiiksi tehokkaampi tilalle.

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Absima AMT3.4 1/10 MONSTER TRUCK 4WD
« Vastaus #2 : 04.08.24 - klo: 11.20 »
En ole Iippo77:n kanssa aivan samaa mieltä. Itselläni oli Maverick Strada RX harjallisena, ja se käsittääkseni vastaa voimansiirroltaan täysin tuota Absimaa, koska molemmat pohjautuvat samaan, myös HSP:n nimellä myytävään alustaan.
Vaihdoin tuohon Maverickiin harjattomat sähköt, ja ei siinä mitkään muut voimansiirto-osat alkaneet paukkumaan, kuin spurreja meni silloin tällöin sileäksi, mutta nehän nyt on helppoja ja halpoja vaihtaa.
Ainakaan tuossa Maverickissa ei ollut harjattoman ja hatjallisen mallin välillä mitään eroa, paitsi sähköosissa. Absimasta en kyllä ole aivan varma.

Arrman autoissa tuo Iipon ohje taitaa päteä paremmin, niissä taitaa aina olla harjallisessa mallissa heikommat osat voimansiirrossa.

Poissa Puhi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Absima AMT3.4 1/10 MONSTER TRUCK 4WD
« Vastaus #3 : 04.08.24 - klo: 20.43 »
Kestää hyvin harjattoman koneen ja 3s akunkin. Spurrin kun laittaa metallisen, niin sekään ei ole ongelma.
Varaosat kannattaa ostaa alista, halpaa kuin makkara...  :laugh:
HSP 94111 on käytännössä täysin sama auto.

Poissa Jupa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Absima AMT3.4 1/10 MONSTER TRUCK 4WD
« Vastaus #4 : 06.08.24 - klo: 23.56 »
Kiitoksia vastauksista ja vinkeistä. Tässä nyt muutama muu projekti mutta katsotaan ajan kanssa sit mitä tälle Absimalle keksisi
HPI Racing Blitz / Kyosho RDX VE / Axial SCX10 Honcho / Absima ATM 3.4